Téma: Prevodovani motorky
27.10.2020 v 10:41
Čau nehrál jste si někdo s převody u motorky cb 1000r. Třeba o -1 na předním kolečku. Já to změnil právě o -1 vepředu. A porovnávál s originálem. A nepřijde mi to že by to mělo velký vliv. Jen možná pocitovej že o tom vím. A hlavně maximalka mi zustala 250 na 6kvalt až do omezovače a to je divný. A tacho kecalo jen o 5km při 100km ujeti.
1 reakcí na tento příspěvek Prevodovani motorky
Většina japonských motorek měří rychlost na malem retezovem kolecku - počet otacek, tzn at das prevod jakejkoliv, v omezovaci to porad bude na tachometru ukazovat stejnou maximalku. Treba 250kmh - jen jednou to bude reálných 240 a podruhe 230...
Zmena o jeden zub vpredu bude delat rozdíl do cca 10ti procent. Cb1000r akcelareju silne a lineárně, je mozné, ze zmeny prevodu pro bezne jezdeni v podstate nic nepřinesou.
Zmena o jeden zub vpredu bude delat rozdíl do cca 10ti procent. Cb1000r akcelareju silne a lineárně, je mozné, ze zmeny prevodu pro bezne jezdeni v podstate nic nepřinesou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prevodovani motorky
assassin> Z 15 zubů na 14 zubů není 10%, co vás to ve škole učili?

1 reakcí na tento příspěvek Prevodovani motorky
CB1000R je opravdu silný tahoun. Nejel jsem zatím na čtyřválci, který by v nízkých otáčkách takhle táhnul. Střední pásmo má taky super, ale pak už to je mrtvola. Úpravou převodů do síly si tím pádem akorát u téhle konkrétní motorky zvýšíš spotřebu a skrátíš rychlosti. Ale proti gustu.....
https://www.gearingcommander.com/
Mrkni na tenhle odkaz a dosaď si převody, jaké chceš. Udělá ti to přepočet na rychlosti dosažené na jednotlivé rychlostní stupně, vzhledem k otáčkám. Teoreticky si obrázek uděláš.
https://www.gearingcommander.com/
Mrkni na tenhle odkaz a dosaď si převody, jaké chceš. Udělá ti to přepočet na rychlosti dosažené na jednotlivé rychlostní stupně, vzhledem k otáčkám. Teoreticky si obrázek uděláš.

Boss.trx850> Zkusil sem, jestli to někdo neměl na dynu a máš pravdu. Model "protiplynová maska" tam nemá propad výkonu, na rozdíl od současného modelu. Takže ani změnou převodu se jeden nedostane do nějakého slabšího otáčkového spektra při svých oblíbených rychlostech jízdy.
Ta současná v 5000rpm, cca ve 120km/h, trošku povadne

Ta současná v 5000rpm, cca ve 120km/h, trošku povadne


Já dal na CB 900 o zub větší do předu a taky jsem nic extra nepoznal,jen teť jde tachometr úplně přesně,maximálka je stejná,230,ale to jde i na 5ku,jediný co si neumím vysvětlit že jde líp na zadní jen za plynem,při tom jsem mu přitížil
Naposledy editováno 27.10.2020 18:10:55
Naposledy editováno 27.10.2020 18:10:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prevodovani motorky
Kohlstein> mám ještě dotaz na tvoji reakci. Ohledně předního kolečka. Psal si z 15 na 14 tak mě zajímá jestli to je jen příklad. Protože originál má kolečko 16 a rozeta 44.
Carter15 píše: Kohlstein> mám ještě dotaz na tvoji reakci. Ohledně předního kolečka. Psal si z 15 na 14 tak mě zajímá jestli to je jen příklad. Protože originál má kolečko 16 a rozeta 44.
Ber to jenom jako příklad, protože jsem se omylem mrknul na tu novou, ta má 15.
zisi zadny slozity pocty to nejsou, kdyz budes zmensovat rozetu a zvetsovat kolecko, prevdujes do rychla, kdyz budes rozetu zvetsovat a pastorek zmensovat, prevdujes do sily(do pomala)
matematicky vezmes puvodni prevod (placnu 45/15 at je to vizualne jednoduchy) a mas prevodovej pomer 45/15=3 (tzn kolo se toci 3x pomaleji nez vystup z gearboxu)
ted vezmu ten "jinej" prevod.. 44/16=2,75, nebo druhej "jinej" 46/14=3,286..
na ten prvni bude rychlost pri stejnejch otackach blbou trojclenkou 3/2,75 = cca 110%. na ten druhej 3/3,286 = cca 90%.. (cca kohlsteine, cca...)
obecne jdi v extremech (tzn. vic nez nejakej 1 zub sem ci tam) spis cestou vetsi/mensi rozety (akorat bacha na delku retezu !
) ne ze by retez s mensim koleckem nevydrzel na pretrzeni, ale s mensim polomerem sily rostou a dobre mu to nedela, stejne mu nedela dobre lamat ho ostreji na maly kolecko.. velka rozeta je zas tezsi, retez o clanek delsi je taky tezsi, ale zivotnost a cukulatura v retezu je priznivejsi.. co se vahy tyka taky muzes jit cestou uzsiho retezu (sporty bezne jezdi 520, na silu vydrzi uplne to same co 525 nebo 530,.. akorat se rychleji dmrda/vymacka/ojede rozeta.. ale to muzes, pokud resis vahu a vykon, s klidem mrdat.. holt je to spotrebak)
E: drobne chybky, rychlejs pisu nez myslim,. jako obvykle..
Naposledy editováno 28.10.2020 19:10:08
matematicky vezmes puvodni prevod (placnu 45/15 at je to vizualne jednoduchy) a mas prevodovej pomer 45/15=3 (tzn kolo se toci 3x pomaleji nez vystup z gearboxu)
ted vezmu ten "jinej" prevod.. 44/16=2,75, nebo druhej "jinej" 46/14=3,286..
na ten prvni bude rychlost pri stejnejch otackach blbou trojclenkou 3/2,75 = cca 110%. na ten druhej 3/3,286 = cca 90%.. (cca kohlsteine, cca...)
obecne jdi v extremech (tzn. vic nez nejakej 1 zub sem ci tam) spis cestou vetsi/mensi rozety (akorat bacha na delku retezu !

E: drobne chybky, rychlejs pisu nez myslim,. jako obvykle..

Naposledy editováno 28.10.2020 19:10:08
2 reakcí na tento příspěvek Prevodovani motorky
Láká mě vyzkoušet když už tam mám kolečko 15 koupit rozetu 47. Když mám teďka 15/44 a vůbec nic nepociťují. Mohl by sedět i řetěz s délkou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prevodovani motorky
Carter15>
Především kolečka stojí zlomek ceny řetězu. Takže na vyzkoušení, co Ti vyhovuje je lepší hejbat s kolečkama a řětěz vyměnit až doslouží s těma hodnotama koleček, co si předem vyzkoušíš.
Především kolečka stojí zlomek ceny řetězu. Takže na vyzkoušení, co Ti vyhovuje je lepší hejbat s kolečkama a řětěz vyměnit až doslouží s těma hodnotama koleček, co si předem vyzkoušíš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prevodovani motorky
Borntobewild> vetsi kolecko ti muze drhnut (o zub ne ale o dva uz je to mnohdy blizko...), mensi kolecko neni zas moc vesely pro retez (i kdyz mam vyfocenej pastprek se ctyrma zubama
ne z motorky teda, a ne retezovej,... z nejakyho divnyho dulniho vratku..) /1 je OK ale vetsi extremy bych resil na druhym konci..
Carter> s vetsi rozetou pocitej urco delsi retez, co +dva zuby to cca clanek,... ale to neni problem objednat....

Carter> s vetsi rozetou pocitej urco delsi retez, co +dva zuby to cca clanek,... ale to neni problem objednat....

Převodování bych se nebál, na streetu GSX-R 750 sem toho zkoušel víc, nejdřív -1/+3, to rozdíl byl, ale nic extra, pak sem dal dozadu 55z, tam už byl rozdíl znatelnej dost, ale pořád napůl cesty až sem skončil u 67z, to bylo akorát, abys pustil spojku a převrátilo se to na pár metrech. Takže jestli převoduješ do provozu, vepředu bych zkoušel -1/-2 a do toho vzadu +2/+3, ať je něco znát, vrátit se to dá vždycky.
Carter15 píše: Láká mě vyzkoušet když už tam mám kolečko 15 koupit rozetu 47. Když mám teďka 15/44 a vůbec nic nepociťují. Mohl by sedět i řetěz s délkou.
Ty tam nemáš převodovku? Nebo ti upadla levá noha?
Jezdi na pětku místo na šesku a uvidíš, jak dlouho tě to bude bavit, mrdat se někde kilo s vytočeným motorem.
Tohle laborování s převodama je k hovnu. Chápu to u stuntbiku, krosky/endura nebo okruhovek, kdy je to třeba nastavit na profil daný tratě a nemáš kazetovou převodovku.. Ale do provozu to nemá význam. Tovární konfigurace je vždycky nejideálnější kompromis, jak to zkrátíš, zas ti stoupnou otáčky na overdrive a to je vopruz. Lepší je prostě pracovat s převodovkou, od toho tam je

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CB1000r 2009 katalyzátor Honda CB 1000R | Dany750 | 2 | 27.4.2025 v 09:28 Pinky |
Výběr motorky 1000 - názor na Hondu... Honda CB 1000R | Viktor00 | 29 | 24.10.2024 v 13:35 jandaxx |
Honda CB1000r rv 2009 zle startovanie Honda CB 1000R | easton87 | 6 | 20.10.2024 v 19:30 Flubber |
Servisní manuál Honda Honda CB 1000R | TomasRA | 11 | 30.8.2024 v 21:21 MilanR1 |
hákový klíč na napnutí řetězu honda... Honda CB 1000R | gift0910 | 7 | 20.7.2024 v 14:41 lubon |