Druhá věc je ložisko ve spojkovém koši. Dochází u něj k volnému pohybu "dopředu - dozadu", avšak pokaždé když se otáčí hřídelkou uvnitř, točí se ložisko (ložisko se tedy v koši neprotáčí, funguje, pouze se pohybuje), což mi ale nepřijde úplně normální a správné. Někdo, kdo by s tím měl zkušnost? Je to špatně, tak, jak se domnívám? Občas se hýbe tyčinka v ložisku, občas ložisko v uložení, taky je to vidět na videu.
Díky
- to pohyblivy lozisko taky nebude moc zdravy ulozeni, ale bylo by potreba znat tenhle motor nebo videt cely to ulozeni, tj i co je za loziskem, o co se opira..
kazdopadne dobry podlozit technickej dotaz videem !
To ložisko je běžný jev který jsem viděl skoro v každém motoru co jsem dělal.Je třeba si uvědomit,že ve správné poloze ho drží vypínací páka přes kolík takže ta vůle ničemu nevadí.Ten řetěz je už vcelku vytahaný,ale pochybuju že to bude na závadu...
1 reakcí na tento příspěvek Vůle primárního řetězu a pohyb ložiska
Anti: Takže říkáš ložisko nechat a vůbec to neřešit? Ono se posunuje, ale neprotáčí se, tak myslíš, že to ničemu nevadí?
vule mezi retez. koly (montazni) jen zarucuje ze retez nebude prilis napnuty (coz by samozrejme taky nebylo dobre), bez dalsiho napinani je urcena, kdyz je tam napinak s pruzinou tak muze byt i celkem velka,..
vuli v samotnym retezu poznas bud merkou, nebo prave povytazenim na retez. kole (samozrejme lepe na tom vetsim) uvadi se (je to samozrejme empirie) ze by mela byt mirna az cca 1/3 vysky zubu.. pokud je vule vetsi tak bude tim vic namahanej prvni zub a sila nebude na kolo prenesena tak rovnomerne jako u retezu novyho tj. bude se tim vic opotrebovavat to kolo, pri fakt velke to pak muze byt i slyset, ale ze by to treba az preskocilo si nemyslim, .. retez prip. pretrhnes spis nejakym vetsim razem nez tim samotnym opotrebenim, i kdyz nikdy nerikej nikdy..
tj. to o kolik to na druhy strane planda neni az tak uplne (ale samozrejme v rozumnych mezich) rozhodujici
Jinak jsem vzal délku primáru uvedenou v manuálu (na 21. "čepů") a moje byla o cca 2 mm menší, než ta, která je uvedena v příručce (pravděpodobně limitní). Není to moc, ale vzhledem k celkové délce řetězu myslím, že je to naprosto v pohodě hodnota, zas o tolik už se teď asi vytahovat nebude.. co si o tom myslíte vy?
A myslím, že řetěz by jen tak nepřeskočil, sundat ho bez rozebírání spojky byl docela oříšek
1 reakcí na tento příspěvek Vůle primárního řetězu a pohyb ložiska
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
sedlo Kawasaki KLE 500 | Ladan66 | 9 | 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein |
Problém s bohatostí směsi Kawasaki KLE 500 | dadanek1999 | 19 | 17.7.2024 v 19:38 dadanek1999 |
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 3 | 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |