mam ridicak A2, 29 let, planuju si poridit Duke 390, ale nejsem si jisty, jestli zakladni verzi 35kw s A2 muzu ridit kvuli pomeru hmotnosti/vykonu do 0,2. Motorka ma vykon 35kw a suchou vahu 139kg.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích - č. 361/2000 Sb, rika: "A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem" ale nespecifikuje, o jakou vahu jde - suchou/pohotovostni/provozni?
Mi osobne dava smysl hmotnost provozni pze jinak se bude chovat moto s 50 a 80-kilovym jezdcem.. Hledal jsem ale k tomu na netu komentare a nenasel jsem nic jednoznacneho..
Diky
Naposledy editováno 15.06.2016 16:10:40
1 reakcí na tento příspěvek A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?
1 reakcí na tento příspěvek A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?
Takž, když budu mít na značkách ostrou krosku 125 ccm, tak mi na ní nebude stačit ani řidičák A2?
Naposledy editováno 16.06.2016 19:14:15
A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem
1 reakcí na tento příspěvek A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?
Takže to platilo dříve? Dnes je vše jinak.
Např.: Cagiva Mito seškrcená z 23 kW na 11 kW není možné ji řídit ani s A2 protože je seškrcená z více než dvojnásobného výkonu. Takže v tomto případě mi na řízení nestačí ani A2 a přitom je to 125 ccm? To jsou "hovadiny"!
mito7 píše: Opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj. Je-li uděleno osobě starší 18 let, platí pouze pro motocykly s výkonem (motoru) maximálně 35 kW a poměrem výkon/hmotnost nepřevyšujícím 0,2 kW/kg a motocykly jakéhokoliv výkonu s postranním vozíkem o poměru výkon/hmotnost nepřevyšujícím 0,2 kW/kg
Takže to platilo dříve? Dnes je vše jinak.
Např.: Cagiva Mito seškrcená z 23 kW na 11 kW není možné ji řídit ani s A2 protože je seškrcená z více než dvojnásobného výkonu. Takže v tomto případě mi na řízení nestačí ani A2 a přitom je to 125 ccm? To jsou "hovadiny"!
To omezení o seškrcení platí jenom pro motorky, co mají v základu VÍCE jak 35 kw. Trošku pozornější čtení by to chtělo
Jinak sám jsem tím poměrem výkon/hmotnost trochu zmaten, mám pocit, že žádná A2 motorka (od výroby 35kw) toto nesplňuje, pokud by se brala suchá hmotnost...
Dvojnásobek škrcení musí být splněn pro držitele nové A2,A1 u všech moto . Ale hodně dvoutaktů125 nebo ostrých endur125-450 má v tp továrně rovnou jediný omezený výkon např 7kw,11kw a není nutno škrtit.
Nebo jak ti tu někdo psal - proč si neuděláš rovnou neomezený řidičák? Pokud se to nezměnilo (dělal jsem to v roce 2012), tak tě to rozšíření vyjde cca kolem dvou tisíc. Paradoxně jsem si ten řidičák rozšiřoval také kvůli silnější motorce, ale pak jsem zjistil, že by mi na ni stačilo A2. Jenže teď už mám druhou, na kterou by mi A2 nestačilo a jsem rád, že jsem si to rozšířil už tehdy. Pořád do toho vrtají a upravují to, takže pokud na motorce chceš jezdit, určitě je lepší si řidičák rozšířit co nejdříve
Nějak musí reagovat na to, co se pohybuje na silnicích. Podle mě je chyba, že někdo dovolil škrcení. Jenže to bylo zase myšleno tak, aby si lidi nemuseli kupovat víc motorek, tak si koupí jednu, seškrtí, pak získají zkušenosti, udělají vyšší řidičák a odškrtí. A co se děje u nás - nevyježdený si koupí pouze papírově seškrcenou motorku (jinak plně otevřenou) a pak se diví, když to někde omotá kolem stromu. Řeči o tom, že je to v hlavě, jsou mimo mísu - každý dělá chyby a když si nevyježděný tak tím tuplem, jenže silný stroj ti to neodpustí Takže škrcení určitě mělo svůj smysl, ale když vidíš, jak se to u nás praktikuje, tak se to minulo účinkem.
Každý přece ví, že nic pod 100k nejede a za měsíc člověku začne chybět výkon
1 reakcí na tento příspěvek A2 - poměr hmotnosti/výkonu do 0,2 - jaká hmotnost?
Stažení silnějších mašin může být jen do výkonu 70Kw. Poměr váha/výkon se u větších motorek víceméně řešit nemusí, protože většinou jsou těžší. Ale z výkladu zákona - vlastně českého paskvilu - vychází, že např. se může 51kW motor stáhnout na 35kW, ale nesmí se stáhnout na 25kW. To by bylo o víc jak dvounásobek.
A že si někteří jedinci koupí jenom papírově seškrcenou motorku? No, nedej Bože, kdyby se v případě nějakého průseru do toho pojišťovna začala vrtat.... Pak se dotyčný nedoplatí a ještě bude mít problémy s porušením zákona.
A můj soukromý poznatek: na běžné SVIŽNÉ jezdění po silnici bohatě stačí motorka jako RC 390. Z 0-100km/h pod 6 sec., maximálka 180 km/h (rychloměrových), výborně ovladatelná.... A i na ní se dá velice rychle a jednoduše bourat! V inzerátech je bývalá synova KTM. Prý lehce poškozená...