jsem tady na motorkářích už delší dobu, ale založil jsem si tento anonymní účet, abych neměl "ostudu"
Mám problém s jízdou, pudem sebezáchovy, strachem, technikou ....
Jezdil jsem 4 léta 125 ccm enduro, převážně po lese a teď jsem si koupil GSR 750. I když jsem 125 zvládal naprosto s přehledem teď mám problém...
1.) Vítr (když jedu a začne hodně foukat, znervózním a lítám po silnici jak postřelený). Už se to zlepšuje, ale stejně nevím jak se zachovat proti nárazovému vítru...
2.) Hrboly. Na rovinkách se celkem držím ostatních motorkářů či aut, ale jakmile začne škaredá silnice pud sebezáchovy mi nedovolí jet rychle jako ostatní, skáču na sedle jak postřelený a do zatáčky jedu jak pos*****.
3.) Zatáčky. Když jedu sám, svým tempem (pomalu) tak si zatáčky projedu většinou v klidu a pomalu. Ovšem někdy se mi stane, že nestíhám zatáčku vybrat a i když vím že se to nemá přibrzdím přední brzdou a motorka se mi začne rovnat, což je problém. Vlastně ani nevím jak zatáčku dotočím. O trochu se to zlepšilo, ale ne o moc. Měl jsem tu čest projet se ve skupině cca 15 -20 lidí, od supersportů velké kubatůry po 125 a stejně mi všichni v zatáčkách ujeli. Já prostě neprojedu ostrou zatáčku kilem jako oni a když ano, tak mě další zatáčka úplně zničí (nejsem na ni připraven, když první zvládnu tak tak).
4.) Otáčení. Zatímco všichni při vyjížďkách v klidu ženou, hrb nehrb, zatáčka nezatáčka, nedělá jim ani problém na místě (ať je povrchem štěrk, asfalt neb písek) se otočit. Já mám s motorkou problém na místě ji otočit popřípadě couvat dozadu do kopce. Nevím jak to ostatní dělají, že ji otočí téměř na noze...
Jezdit mě baví, nechci se toho vzdát. Lepším se, ale zdá se mi že pomalu. Mám na "velké moto" najeto už něco málo přes 1000 Km, myslím, že bych mohl být už lepší. Když jedu sám není problém (když není hnusné počasí). Ale když jedu ve skupině vícero lidí nebo při velkém větru, promění se mi jízda v horor. Jsem pak křečovitý, utahaný a zklamaný - je to pro mě stres a ne zábava.
Budu rád za jakékoliv rady, jak být lepší, jak odolávat povětrnostním vlivům či jak projíždět ostré zatáčky a serpentiny tak rychle jako ostatní.
Děkuji
Případně nějaká motoškola není k zahození. Každopádně minimálně z nějaké knížky bych vycházel, ať si neosvojíš nějakou blbou techniku, kterou se pak budeš těžko odnaučovat.
Sebejistota přijde s najetými kilometry a zkušenostmi.
Good luck
Naposledy editováno 26.07.2015 23:02:18
Evidentně nevěříš sám sobě na tož ještě mašině. Je třeba se s mašinou trochu sžít. Vnímat jí jako součást tvého já.
V zatáčkách nečum metr před sebe ale hleď co nejdál do zatáčky, nejlépe (pokud ti to terén dovolí) na výjezd ze zatáčky. Pokud budeš fixovat pohled před sebe a sledovat kde je jaký bordel okolo, nikdy se nenaučíš projíždět zatáčku plynule a bez strachu. S tím se pojí i ovládání plynu, pokud možno neubírat nebo prudce nepřidávat plyn v zatáčce. Vyhlídni si třeba nějaké velké parkoviště nebo kruháč a jezdi pořád dokola, když zjistíš že je to cajk tak zrychli a nabul to víc, zase a zase a zase dokud nezískáš potřebnou jistotu. Zkoušej si s mašinou třeba slalóm (já třeba dělám slalóm skoro pokaždé co před sebou na cestě vidím směrové šipky v řadě, prostě jen tak pro radost ).
Chce to prostě jezdit a jezdit..... a pokud máš nějakou korunu nazbyt, tak neváhej s motoškolou, tam by si nějakou jistotu měl získat
Proste postupne pomalu a v klidu.
1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc
vítr: to je hnus pro každého, když moc fouká tak taky nejedu, je to opruz...
hrby: to je moc všeobecné, záleží jak a kde... když je jen pár, tak prostě kličkovat, když je to nějaká příčná nerovnost, tak ještě právě přidám, abych odlehčil přední kolo a nedostávalo takové mrdy... ale v zatáčce je jasné že málokdo pojede kudlu na hrbech...
chtělo by to oslovit nějakého zkušeného borce aby se na tebe mrkl co děláš špatně
jak držíž řídítka? ruky musíš mít za každé situace, i když jde třeba o krizovku, furt uvolněné a bez křeči, a prostě jen dávat tahem od sebe impulzy do řídítek (to je prostě jen o tréniknu a zkušenostech)...
na motorce se drží nohama kterýma svíráš nádrž, řídítkama se řídí, nic víc!! to bude možná tvůj problém, zaměř se na to a trénuj, trénuj...
Naposledy editováno 27.07.2015 00:21:10
2 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc
ElFidel píše: Vsechno je to o zvyku. Jezdi jezdi jezdi a bude to OK.
presne tak jezdi jezdi jezdi moc se neres a hlavne se nesrovnavej s ostatnima ....jezdim 40 let a ted po banalnim padu znovu hledam sebejistotu do levy zatacky....proste to je v hlave3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amatér prosí o pomoc
oioi01 píše: jj, jak píšou nahoře, trénovat....
vítr: to je hnus pro každého, když moc fouká tak taky nejedu, je to opruz...
hrby: to je moc všeobecné, záleží jak a kde... když je jen pár, tak prostě kličkovat, když je to nějaká příčná nerovnost, tak ještě právě přidám, abych odlehčil přední kolo a nedostávalo takové mrdy... ale v zatáčce je jasné že málokdo pojede kudlu na hrbech...
chtělo by to oslovit nějakého zkušeného borce aby se na tebe mrkl co děláš špatně
jak držíž řídítka? ruky musíš mít za každé situace, i když jde třeba o krizovku, furt uvolněné a bez křeči, a prostě jen dávat tahem od sebe impulzy do řídítek (to je prostě jen o tréniknu a zkušenostech)...
na motorce se drží nohama kterýma svíráš nádrž, řídítkama se řídí, nic víc!! to bude možná tvůj problém, zaměř se na to a trénuj, trénuj...
Duritio píše: no nazdar jedna skvostna rada za druhou ja tedy nohama nic nesviram leda tak sverac abych se neposral a svou motorku ridim naklanenim nikoliv otacenim riditek taktez riditka drzim uvonene ale na kazdy pacce mam dva prsty v rezimu stand by no a v krizovce drzet riditka uvolnene? No to ja za ne vezmu hezky pevne a hodne rychle
A motorku nakloníš použitím řídítek. Schválně si je zavař a pak zkus motorku naklonit A uvolněný ruce jsou základ, opravdu.
Moc řešíš, málo jezdíš. Já zase nemám zkušenosti s endurem, ale co jsem koukal, tak kluci na tom v terénu cvičí úplně jinak. V kolenou, ve stoje, ... na silnici je to záleh, koleno ven, druhé opřené o nádrž(ano, fakt o nádrž Duritio - vyraž na okruh a za pátou zatáčkou mi pověz, jak se ti brzdilo s volnýma nohama a jak cítíš ruce, koupil sportovní stroj ne cesťáka).
Předpokládám, že Božetín je falešný stejně jako nick. Jestli seš z Plzeňska, rozvášnim dvácu na budíkových devadesát a můžeme jet spolu. Zatáčku si projedeš podle sebe a rovinu mě doženeš. A důležitá věc, jak je na tom zadní guma? Stáří, maso, tlak? Nikdy jsem nevěřil, kolik MOC udělá guma, dokud jsem si to nezkusil.
Duritio píše: no nazdar jedna skvostna rada za druhou ja tedy nohama nic nesviram leda tak sverac abych se neposral a svou motorku ridim naklanenim nikoliv otacenim riditek taktez riditka drzim uvonene ale na kazdy pacce mam dva prsty v rezimu stand by no a v krizovce drzet riditka uvolnene? No to ja za ne vezmu hezky pevne a hodne rychle
No nazdar, jinou radu zkritizuješ ale ty sám, podle toho co píšeš, jezdit neumíš ... Takové chytráky kolega začátečník opravdu potřebuje
1 reakcí na tento příspěvek Amatér prosí o pomoc
S tímto jsem, když jsem začínal, měl taky velký problém. Ale po jedné sezoně (5000km) to bylo ok. Dle mého názoru tady nejde vůbec o to, aby ti někdo poradil, ale jde o to, že to tělo se musí sžít s tou motorkou a musí si vypěstovat automatické pohyby, když na tebe foukne. Aby to bylo jako pokhyb po nohách - když do tebe někdo trochu strčí, taky se automaticky pohneš tak, abys nespadnul a vůbec nad tím nepřemýšlíš.
E: to že někdo z Tvého okolí umí dobře jezdit neznamená, že to dokáže i předat…
Naposledy editováno 27.07.2015 09:29:45
Naposledy editováno 27.07.2015 10:28:17
Duritio píše: no nazdar jedna skvostna rada za druhou ja tedy nohama nic nesviram leda tak sverac abych se neposral a svou motorku ridim naklanenim nikoliv otacenim riditek taktez riditka drzim uvonene ale na kazdy pacce mam dva prsty v rezimu stand by no a v krizovce drzet riditka uvolnene? No to ja za ne vezmu hezky pevne a hodne rychle
Teorii jsem si nastudoval z Twist of the wrist a pak už jenom každý den přenášel do praxe. Pro mě bylo nejtěžší dívat se tam kam mám a ne před kolo. Za deset dnů v Rumunsku jsem si postupně osvojil.
Při víkendových vyjížďkách jsem se to nedokázal. Než jsem se to toho trošku dostal, tak jsem musel domů... A další víkend na novo
Teď koukám co nejdál do zatáčky, nerovnosti neřeším, nejezdím na doraz a ta motorka si s tím poradí....
Chce to prostě jenom jezdit a jezdit, ale je třeba mít zmáklou i teorii.
Uvidíš, že to časem půjde samo.