Vcelku zajímavý článek, ale toť otázka jak by fungovala třeba na TL a celkové sladění asi nebude pro každého. Jaký na to máte názor?
1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
seikos píše: Tak podle mě je něco nahradit řídící jednotku motoru a nahradit řídící jednotku na motorce, která řídí nejenom motor, ale vpodstatě vše. Od motoru počínaje, blinkrama konče
coz se u motorek moc nevyskytuje - ja osobne neznam zadnou takovou. i u aut je pro motor zvlast jednotka a dalsi funkce obsluhuji dalsi jednotky - opet jsem jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho
Naposledy editováno 12.02.2015 13:01:20
1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
assassin píše: coz se u motorek moc nevyskytuje - ja osobne neznam zadnou takovou. i u aut je pro motor zvlast jednotka a dalsi funkce obsluhuji dalsi jednotky - opet jsem jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho
Jenom faktická: u US-aut velmi běžné, u JEEPů je jediná jednotka v celém autě, pro motor, automat i veškeré příslušenství od světel, blinkrů až po topení/klimu... např. zapíná i uzávěrky náprav

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
A nechci tu teď ze sebe udělat blbce, ale na kterých motorkách jdou světla, blinkry atd. přes jednotku??
Naposledy editováno 12.02.2015 15:37:50
1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
hrnous píše: Nuže dobrý, ale co má jednotka jeepu a us aut společného s použitím této univerzální jednotky u motocyklu ?
Jistě jsi postřehl, můj úvod: "Jenom faktická"... a jistě jsi postřehl, že jsem reagoval na assassinovo: "...jeste nemel tu cest s autem co ma v jednotce motoru i rizeni neceho jineho..."
Stačí Ti to jako vysvětlení


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
hrnous píše: PETARDAK> Ale jistě, že ano.. ale nediskutujeme v tématu o řídící jednotce motocyklu problémy s řídícími jednotkami v jeepu.. takovýto typ debaty už se pak nazývá trošku jinak..
Panove, pojdme diskutovat o tom, o cem diskutovat v danem tematu



Mileek píše: assassin> a co ignitech? Ten samostatná jednotka je, ne?
A nechci tu teď ze sebe udělat blbce, ale na kterých motorkách jdou světla, blinkry atd. přes jednotku??
jojo ignitech je standalone, ale ovlada jen motor - ne ze by pres ni jely periferie jako napr blinkry.
ShortyF4zEr píše: Tuším že TL má jednotku pouze pro ovládání vstřikování a kterou vyhodnocuje údaje senzorů, zas tak moc tomu nerozumím ale podle ty el. instalace to tak bude bych řekl. Jen pořád nějak nechápu jak si ta jednotka načte základní mapu z původní jednotky aby se dala dál dolaďovat? Hračka to bude určitě dobrá jen jestli to má nějaký lepší smysl než PWC aspoň pro TL.
TL jednotka ovlada jen motor - plus je tam datova linka pro budiky s dodatecnejma info co budiky ukazuji - teplota, autodiagnostika atd... neni to ale zadnej CAN standard, ale suzuci protokol - tzn je to obtizne nebo nemozne rozchodit s aftermarket jednotkama, treba s ignitechem ti ta autodiag a nepojede...
jo a ta jednotka si tu mapu asi sama nenacte - musis si tu zakladni postavit - pokud tam nejaka zero map neni k dispozici od vyrobce (pochybuju) treba ignitech ji ma, ale udelat z te defaultni mapy nejakou funkcni da dost prace... pochybuju ze by si ji to pres autotune poskladalo samo...
Naposledy editováno 12.02.2015 16:50:50
1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
1 reakcí na tento příspěvek Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
hrnous píše: Ignitech nemá základní mapy proto, že by byl v něčem lepší, ale proto, že vyrábí v podstatě jenom pro motorky a má vlastní brzdu, takže když dostane do pařátů danou motorku tak si pár primitivních map pro základní zatížení najezdí. Tato jednotka funguje hlavně v letadlech, kogeneračních jednotkách, autech a dalších neveřejných věcech.. motorky nejsou, respektive nebyly doteď nosná linie.
jo me to je jasne... sveho casu jsem se o to docela dost zajimal a neco malo sem o tom nastudoval... jen sem chtel rict ze prave kvuli tomu cos sam zminil bude pro vetsinu lidi tahle jednotka 'k nicemu' nez po ni sahnou ladici - a ti to udelaji jen kdyby byla v necem vyrazne lepsi nebo levnejsi... a moc lidi u nas neumi naladit ani ten ignitech

1. Použije se jakákoli jednotka MASTER bez připojené lambdy, směs a předstih se řídí podle předem nadefinovaných křivek, mezi kterýma se interpoluje a které jsou dál korigovány například v hlavní míře ze zatížení motoru, dál pak z teplot, podtlaků a spol,
2. Použije se velká verze jednotky s CAN, připojí se externí modul Lambda Kontroléru spojený venkem přes CAN a širokopásmová lambda, tady platí všechno co v bodě minulém, + k tomu se řídí na základě lambdy - kdo by si myslel, že všechno funguje automaticky na základě lambdy není tomu tak, jakýkoli jednotka používá lambdasondu v podstatě při konstantních, neměnících se otáčkách. Pokud motor akceleruje, deceleruje a spol tak se většinou algoritmus z lambdy vypíná a řídí se staticky.. u jakékoli jednotky, i když to na první pohled, nebo v ovládacím sw není vidět. Neznamená to tedy to, že připojím lambdu a tím pro mne jakékoli povědomí o mapách končí.. Mapy se budou muset najezdit tak, jak tak, ale bude to rychlejší a posléze řízení bude přesnější
3. Použije se jakákoli verze širokopásmové lambdasondy s NAPĚŤOVÝM výstupem tj lambda / většinou starší primitivnější verze LSU4.2 a k tomu malá elektronika, jejíž výsledkem je napěťový výstup úměrný jistým vzorcem k AFR. To celé se připojí na napěťový vstupo jednotky a reguluje se v podstatě tak jako v bodě 2, ale všechno stojí a padá na nepřesnosti analogového výstupu těch levných lambda kontrolérů, rušení, pomalosti, nemožnosti řízení vyhřívání atdatd.. Odkaz třeba zde http://www.14point7...ntroller-2-lean-burn
4. Nepoužije se lambda vůbec - všechno se odladí staticky - kupodivu takto jezdí třeba většina závodních jednotek v autech, všechno je odježděné na brzdě a lambda se používá pouze na kontrolní budík u řidiče a posléze manuální korekci v mapách.
Naposledy editováno 12.02.2015 21:43:44
Naposledy editováno 12.02.2015 22:04:30
http://hrnous.rajce....z/Lambda_controller/
http://hrnous.rajce.idnes.cz/HW_8-9_vs_8-11/
Desky jsou osazeny stejně hustě ze spodní strany..
Taktéž existuje malá varianta MasterMini, která má míň výstupů, nemá can, ale má naprosto stejné softwarové a výpočetní možnosti
Naposledy editováno 12.02.2015 22:08:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
hrnous píše: Jak už jsem psal, powercommander je naprosto odlišné zařízení. ty tupé pouze čekají na signál z řídící jednotky a posléze jenom impulz do vstřikovače prodlouží o čas jaký si manuelně nastavíš a ty chytřejší verze se dají propojit s lambdou a podle směsi si doladí to prodloužení impulzu na potřebnou hodnotu samy.
Chci se zeptat jako úplnej laik, protože jím sem. U PWC kupuju nejen "krabičku", ale i nějakou službu - alespoň základní mapu + jsou lidi, co to umí naladit. Zde sice koupím "krabičku" - ale co dál?
Mám mašinu a chci ji osadit PWC, kvůli změněným výfukům a sání a rád bych i nějaký šemíky navíc. Kdybych zauvažoval o vašem produktu - je to vůbec reálný rozchodit? Jestli to dobře chápu, tak by se vyhodila origo řídící jednotka motoru - jenže ta je připojená dvěma konektory - kde je vzít? Protože bych se dost bál konektory prachsprostě ustřihnout - to je nevratný proces a co když bude všechno špatně? Věřim, že pro nějakej soft by nebyl problém nasimulovat funkci origo jednotky alespoň v nějakým základním režimu, aby se motor vůbec rozběh - ale předpokládám, že to by se nějak musely odečítat vstupní a výstupní hodnoty za běhu origo jednotky? Jak by se to udělalo?
Říkám, sem laik, možná se ptám blbě. Ale pokud chcete prorazit v segmentu motorek, tak nás, laiků, bude většina a my potřebujem koupit celou službu - tady máš mašinu a zapoj to a zprovozni to! Je tohle u vás, či nějakýho vašeho partnera reálný?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
charlie.vtx1800 píše: Chci se zeptat jako úplnej laik, protože jím sem. U PWC kupuju nejen "krabičku", ale i nějakou službu - alespoň základní mapu + jsou lidi, co to umí naladit. Zde sice koupím "krabičku" - ale co dál?
Mám mašinu a chci ji osadit PWC, kvůli změněným výfukům a sání a rád bych i nějaký šemíky navíc. Kdybych zauvažoval o vašem produktu - je to vůbec reálný rozchodit? Jestli to dobře chápu, tak by se vyhodila origo řídící jednotka motoru - jenže ta je připojená dvěma konektory - kde je vzít? Protože bych se dost bál konektory prachsprostě ustřihnout - to je nevratný proces a co když bude všechno špatně? Věřim, že pro nějakej soft by nebyl problém nasimulovat funkci origo jednotky alespoň v nějakým základním režimu, aby se motor vůbec rozběh - ale předpokládám, že to by se nějak musely odečítat vstupní a výstupní hodnoty za běhu origo jednotky? Jak by se to udělalo?
Říkám, sem laik, možná se ptám blbě. Ale pokud chcete prorazit v segmentu motorek, tak nás, laiků, bude většina a my potřebujem koupit celou službu - tady máš mašinu a zapoj to a zprovozni to! Je tohle u vás, či nějakýho vašeho partnera reálný?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co si myslíte o využití této jednotky oproti PWC?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výroba dekl spojka průhledný na TL1... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | suzu750 | 29 | 17.1.2025 v 18:04 BlackSabbath |
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... | Wanislav | 4 | 29.7.2023 v 19:16 assassin |
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R | Wanislav | 35 | 7.5.2023 v 16:09 assassin |
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | dewwil | 39 | 15.4.2023 v 19:21 dewwil |
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | Rolda89 | 2 | 23.10.2022 v 09:06 Rolda89 |