Rád bych si koupil nějaké to cestovní enduro, ale... je mi přes 40, na motorce jsem jezdil naposledy v roce 1992 a tak jsem v tomhle úplný a samozřejmý laik. Jen mě to tak trochu táhne k tomu, že než odejde zdraví a než dospěji k důchodu, kdy nebudu mít na benzín, tak bych si ještě rád zajezdil. Plánuji občasné vyjížďky po silnici, žádný terén, maximálně okresky III. třídy.
Tak nějak jsem výběrem dospěl k cestovnímu enduru. Nemíním utratit příliš mnoho, ale rád bych pořídil něco "relativně" spolehlivého a odpovídajícího. S ohledem na váhu 115kg a výšku 186cm bych výběr směřoval k něčemu od 500ccm a výše, ovšem nejdříve se s tím musím naučit jezdit -:) Přeci jenom Jawa 250 naposledy mnou ježděná v roce 1992 byla o něčem jiném.
Vzhledem k tomu, že opravdu motorkám vůbec nerozumím, požádal bych tady o radu či spíše doporučení na konkrétní vhodné typy. Líbí se mi něco ve stylu ( ponechme stranou to, že stojí mnoho ) Yamaha XT1200Z Super Ténéré či Triumph Tiger 800/800XC , Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX a naopak nechci nic ve stylu KTM 690 LC4 Enduro R. Jednoduše něco pohodlnějšího na cestování. Jezdil bych většinou sám, zcela výjimečně ve dvou.
Problém je cena, uvažuji samozřejmě o něčem starším v cenách kolem 40-50 tisíc, ročně bych s tím najel počítám tak maximálně 2000km.
Děkuji velmi za radu a omlouvám se dopředu za zcela laický dotaz. Každý nem§žeme být motorkář tělem i duší -:)
Naposledy editováno 22.12.2014 23:11:07
možná by se dala horko težko sehnat SuperTenere...
E: nebo jak píše SirIndy
Naposledy editováno 22.12.2014 23:15:26
Když vyjdu z peněz, co do toho chceš dát, tak mě (vzhledem k Tvojí váze a výšce) napadá Bandit 1200 , ovšem není to cestovní enduro.
Padl tu transalp 600/650 - to je asi jediné opravdové cestovní enduro, které se nechá za ty peníze koupit a nebude ti malé.
Vyzkoušej na sezonu a pak se třeba někam posuneš - budeš jezdit hodně, přitlačíš více peněz a bude nějaký výběr. Budeš jezdit málo, s minimální ztrátou prodáš a vykašleš se na to, nebo vyměníš za jiný druh motorky. Co Tě bude bavit tady nikdo nerozhodne, tím spíš, když to sám nevíš a jen spekuluješ.
Pokud mluvíš o cestovních endurech 1000ccm tak to jsou například Aprilia Caponord, Honda Varadero, Suzuki V-Strom, BMW R 1100 GS, R 1150 GS, Triumph Tiger 955.....a mnohé další. Na ty zmíněné by stačilo +- 100 tis Kč. A to je zbytečný, pokud to nemáš vyzkoušený a 2tis. km pro ně nejsou roční nájezd, ale "víkendový výlet"
1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let
Každopádně moc děkuji za odpovědi, motorek je spousta a stejně musím tu konkrétní "osedlat" a vyzkoušet - z dřívějška mi moc nevyhovala řídítka příiš vpředu ( nerad na motorce ležím...
Rozhodně však do výběru zahrnu všechny zde nyní i v budoucnu doporučované, neboť kde jinde mi lidi lépe poradili.
3 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let
Na chalupu to mám 60km, 60km zpět za dva dny a to vše tak max. 5x za rok, neboť nářadí s motorkou neodvezu... Takže ty 2000km byly mnyšleny vážně... že by 2500km??
Já nevím, zda mě to bude bavit, jestli s tím neseknu a nepořídím chopper a nebo naopak babettu, ale po dvaceti letech bych si rád udělal malou radost.
Piwell - přečti pořádně první příspěvek
Naposledy editováno 22.12.2014 23:48:17
rdc píše: to Dave 81: tři jednodenní projížďky? J8 s autem najezdím tak 9 tis za rok.... trasa s autem více než 500km je pro mě důvod, abych nikam nejel, natož na motorce
Na chalupu to mám 60km, 60km zpět za dva dny a to vše tak max. 5x za rok, neboť nářadí s motorkou neodvezu... Takže ty 2000km byly mnyšleny vážně... že by 2500km??
Já nevím, zda mě to bude bavit, jestli s tím neseknu a nepořídím chopper a nebo naopak babettu, ale po dvaceti letech bych si rád udělal malou radost.
Piwell - přečti pořádně první příspěvek
Za tri jednodenni projizdky 2000km nenajedu ale za tri dny v Alpach jo Jeste motorku nemas a uz rikas ze nechces jezdit pres 500km? Divnej pristup.
rdc píše: Piwell - přečti pořádně první příspěvek
Ale ano, já ho četl. Nevím tedy proč jsi to zařadil do diskuze o XT 1200Z ...
Nicméně bych ti asi taky doporučil toho TransAlpa pokud vážně chceš cenduro. Jestli se ale chceš párkrát ročně projet 60 km na chatu, dosud jsi nejezdil a chceš prostě změnu v podobě motorky (a malýho nájezdu), byl bych pro bandita, xj-čko, cbf-ko či podobný starší čtyřválec - je hodný, je spolehlivý, je přítulný.Zkrátka uživatelsky přívětivý. Ve finále se na něm po silnicích povozíš líp ...
rdc píše: to Dave 81: tři jednodenní projížďky? J8 s autem najezdím tak 9 tis za rok.... trasa s autem více než 500km je pro mě důvod, abych nikam nejel, natož na motorce
Na chalupu to mám 60km, 60km zpět za dva dny a to vše tak max. 5x za rok, neboť nářadí s motorkou neodvezu... Takže ty 2000km byly mnyšleny vážně... že by 2500km??
Já nevím, zda mě to bude bavit, jestli s tím neseknu a nepořídím chopper a nebo naopak babettu, ale po dvaceti letech bych si rád udělal malou radost.
Piwell - přečti pořádně první příspěvek
Hele - nic ve zlým, ale kupovat motorku kvůli 2-2,5 tisíce km ročně je buď jen pro někoho, kdo má dost peněz a už neví co by si ještě koupil - nebo pro srdcaře. Ale když na jednu stranu řešíš peníze a na druhou stranu nechceš jezdit - to už si tu motorku radši někde 4x ročně puč ať si vůbec ujasníš jestli má pro tebe cenu. Osobně si myslim, že při takhle malým nájezdu má člověk co dělat, aby si zachoval všechny návyky co k jízdě na mašině patří - pokud už má něco naježdíno (a jezdí třeba hodně autem - což jak píšeš není zrovna tvůj případ). Naučit se jezdit na motorce znamená alespoň 10 tkm - ne že by pak člověk uměl všechno, to ani omylem, ale spíš že už neni začátečník. Jenže ty se s timhle nájezdem, resp. s tim svým dopředu avizovaným postojem pasuješ do role věčnýho začátečníka. Začátečník se bojí (někdy oprávněně, jindy zbytečně), dělá chyby (to sice každej, ale začátečník víc), ani ho to třeba pak moc nebaví (těžko ho to může bavit, když místo zábavy se stresuje aby se vůbec rozjel, zatočil a zastavil) a zbytečná předposranost a strach jsou dle mě na motorce stejně nebezpečný jako přílišná sebedůvěra - ani jeden extrém neni dobrej. Já neodsuzuju když má někdo dost peněz a touhu koupit si mašinu, splnit si sen, leštit jí doma v garáži a jednou za měsíc se jet projet 100 km - jsou to jeho peníze a jeho radost. Ale když si někdo podobně koupí třeba lyže pro radost, tak má volbu jestli půjde někam na modrou sjezdovku, nebo na černou - jenomže dneska na silnicích je to pro motorku spíš jen černá sjezdovka bez možnosti volby - a je v zájmu každýho aby se co nejrychlejc dostal na úroveň kdy na tu černou sjezdovku má - nebo se na to radši vykašlal.
Nechci tě nijak schazovat, nebo se povyšovat, je to jen můj názor, abys pak třeba nebyl zklamanej.
Buďto tě to baví a chceš fakt jezdit, nebo si chceš jen splnit sen že máš doma motorku.
Když vezmu v úvahu pojistku 1300kč, jednou za rok olej 800kč a za dva roky stk 100kč ročně, to tě ta motorka i s benzínem vyjde na nesmysl v porovnání s autem. Pro 2000km ročně. A doma budeš poslouchat od ženy že máš v garáži krám co žere peníze a nejezdíš na něm.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let
(nepročítal jsem to všechnom tak nevím jestli to padlo). Hlavně se rozhodni co chceš jezdit, jestli hce taky někdy zablbnout mimo silnici nebo čiště na ni. Protože pokud chceš nějak výrazněji blbnout po lesích, tak TDM nene.
Kup si na sezonu, dvě Transalpa a uvidíš co tě bude bavit dál.
Nebo tady : http://www.motoinze...-pegaso-650-i-e.html
Tady : http://www.motoinze...xf-650-freewind.html
Další věc, se kterou počítej při počítání korunek - počáteční kontrola a servis, to taky něco stojí a Tvou cenovou hladinu to ještě sníží...
Naposledy editováno 23.12.2014 09:40:07
1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let
Dodo_Terra píše: tvl neblbni, ve 40 přemejšlích jak za chvíli zaklepeš bačkorama...můžeš ještě 30 let jezdit a pak přesedláš na něco menšího, pokud na to nebudeš mít fyzičku.
(nepročítal jsem to všechnom tak nevím jestli to padlo). Hlavně se rozhodni co chceš jezdit, jestli hce taky někdy zablbnout mimo silnici nebo čiště na ni. Protože pokud chceš nějak výrazněji blbnout po lesích, tak TDM nene.
Kup si na sezonu, dvě Transalpa a uvidíš co tě bude bavit dál.
Ja podobne premyslim uz ted ve 24, ze az ted zacnu pracovat, tak uz to bude na hovno, zadne jezdeni kazdy den, jak jsem ted zvyklej.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let
Najezdi s ním jednu sezonu a pak uvidíš. Sedl/nesedl?
Pokud nesedne a nebude tě to bavit jak sis maloval, můžeš ho vždy prodat a nebudeš moc tratit, protože si stále drží cenu.
Pokud nesedne, ale bude tě to bavit, máš nějakou referenci pro přesedlání na jinou.
Za mě je cestovní enduro fajn volba. Vzpřímený posez, pohodlný podvozek, který netrpí na místních silnicích. A že s tím třeba nikdy nevyjedeš ani na polňačku? Je to jen a jen tvoje věc.
A k těm komentářům, že pro 2000km se motorku ani nevyplatí kupovat. Kašli na to. Jsou to tvoje peníze a ostatním je po tom prd co s nima děláš(pokud nejsi z těch co sklopí uši po prvním křivém pohledu manželky). Hlavně měj jasno v tom, že to vážně chceš a neboj se.
Naposledy editováno 23.12.2014 09:45:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr cestovního endura pro věk 40 let
_zdenda_ píše: Tchert> Souhlasím - jen bych koupil něco co trošku líp jede Jakoukoliv silniční pětistovku nebo šestistovku. Když bude starší, tak na ceně za rok na ceně zas tak moc neklesne.
Petistovka ale nepojede lip nez ty cendura
A nebo - což tu ještě nepadlo - Cagivu Elefant 750/900, možná budeš muset 10 - 20 tisíc přidat, ale je to už dospělá motorka a podle mejch zkušeností to ho vydrží dost a koupíš ji levnějc než Afriku.
Sám jsem na ni zhruba v 35 letech po dlouhý době začínal.
Čau, Tom
SirIndy píše: Petistovka ale nepojede lip nez ty cendura
Pojede spíš úplně "jinak" a podle mě, pokud by to nebylo KLE (který je velikostně dospělý), tak ho to podle mě spíš zklame. Poněvadž většina pětistovek je prostě malá, výkon mají až dost v otáčkách, musí se hodně řadit. Nemluvím o podvozku a brzdách. Celkově je tahle kapitola spíš pro mladý. Kdežto třeba TA je (snad se nikoho nedotknu) takovej fotříkovatej. Pohodlnej, je z něj dobrej rozhled, motor je poměrně poddajnej a podvozek ti dává jasně najevo jak se mu tvá jízda "líbí". A takováhle motorka tě nenutí jezdit na hraně, ani se k ní moc často přibližovat. A začínajícímu čtyřicátníkovi véčkovej motor, kor ten transalpí, vykouzlí úsměv na tváři.
Asi bych se spíš zaměřil na momentální technický stav motorky!!! Jak startuje, jak běží motor, jak řadí, stav řetězovky, kdy byla provedena poslední údržba,když se za jízdy pustí řídítka zda netáhne do strany, pneumatiky…
Prostě na to čemu zkušení motorkáři říkají „běžný spotřebák“ jenomže i ten běžný spotřebák něco stojí!
1 reakcí na tento příspěvek Výběr cestovního endura pro věk 40 let
Také jsem krátce po čtyřicítce zauvažoval o motorce.
Několik let jsem se ale spokojil s tím co si pořídil syn a co mi párkrát do roka půjčil.
Byly to: Aprilia F1 Futura 50ccm, Suzuki GS500, Honda CB600 Hornet a CB900 Hornet a až když si pořídil Hondu CBR600RR jsem si řekl dost!
Supersport není pro mě a pořídil jsem Kawasaki KLR650.
Jenomže pak mě kamarádi zatáhli do bláta a konečně jsem našel to co jsem hledal a tak jsem pořídil KTM LC4 640 a když se objevil Freeride definitivně jsem přesedlal do terénu.
A děsím se doby, kdy mě zdraví donutí přesednout na chopera!
Clostridia píše: ...
A k těm komentářům, že pro 2000km se motorku ani nevyplatí kupovat. Kašli na to. Jsou to tvoje peníze a ostatním je po tom prd co s nima děláš(pokud nejsi z těch co sklopí uši po prvním křivém pohledu manželky). Hlavně měj jasno v tom, že to vážně chceš a neboj se.
Samozřejmě že jsou to jeho peníze a nikdo tu nezpochybňoval že si s nima může dělat co chce. Ale tak-nějak jsem na pochybách nakolik má skutečně jasno jak vážně to chce. Nejde o nájezd jako takovej (někdo prostě víc nedá protože nezvládá finančně či časově) ale o to, že pokud už dopředu uvažuje takhle málo jezdit tak jednak se nikdy pořádně nevyjezdí a druhak je to ekonomický nesmysl. Ptal se na radu/názor, tak ho dávám, i když se ti zřejmě nepozdává. Je mi prd po tom co dělá se svými penězi a jestli na něj (můj názor) bude kašlat či ne. Bylo by ale přece zbytečné zakládat vlákno s žádostí o radu pokud jsou žádány pouze pozitivní a nadšené příspěvky, ne?
Edit: Venku je 10 stupňů, sluníčko a celkově jak na jaře - jdu se projet, nebo co může být krásnějšího než vyrazit den před vánocema na mašině (no pár věcí by se našlo... )
Naposledy editováno 23.12.2014 12:03:03
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 6 | 20.9.2024 v 20:31 MMARTINK |
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 0 | 18.9.2024 v 10:06 Medvedo |
Jižní Čechy Yamaha XT1200Z Super Tenere | kalous72 | 27 | 11.8.2024 v 10:16 kalous72 |
Yamaha XT 1200 Yamaha XT1200Z Super Tenere | MILOS61 | 14 | 6.8.2024 v 10:05 MILOS61 |
Super Tenere - zapojení přídavných ... Yamaha XT1200Z Super Tenere | dada09 | 22 | 2.7.2024 v 10:45 Antalík |