Baterka se nabyje vydrží to cca 30 - 50 km. Potom se vybyje a konec.
Uzavřeno 15.07.2012 v 17:32 uživatelem ghostriderrrrrr
Otevřeno 15.07.2012 v 17:33 uživatelem ghostriderrrrrr
Naposledy editováno 15.07.2012 17:45:16
Odpoj regler od altecu a proměř odpory jednotlivých fází mezi sebou, musejí být v řádu Ohmů s několika desetinovou tolerancí. Hodnoty jsou v manuálu. Pak změř každou fázi zvlášť proti kostře, musí tam být buď nekonečný odpor, nebo musejí být odpory podobné, jako v předchozím kroku a u všech třech fází stejné (záleží na tom, zda střed vinutí je, či není ukostřen).
Nastartuj motor a za volnoběhu změř napětí jednotlivých fází mezi sebou, musejí být stejná. Při vyšších otáčkách (cca 5000RPM) by se měla napětí pohybovat mezi 50 - 70V. Opět ale musejí být všechna tři stejná.
Pak pro sichr můžeš spojit tři žárovky 24V/21W do hvězdy a na každé z jejích ramen napojit jednu fázi. Nastartuj, drž jen nízké otáčky, aby žárovky neshořely a hrubá závada (nesymetrie) se projeví nestejným jasem žárovek (všechny musejí svítit stejně, jas se souběžně mění v závislosti na otáčkách motoru), ale přesnější je vzít klešťový ampérmetr a změřit jím proudy ve všech třech fázích. Opět musejí být stejné .
Pokud všechna tato měření dopadnou, jak mají, je alternátor v pořádku a potom jdi po konektorech a kabeláži mezi alterátorem, reglerem a baterkou. Také by mohla být prasklá hlavní pojistka, zařazená mezi + pólem baterky a výstupem regleru.
Pokud je toto vše v pořádku a přesto ani při zvýšených otáčkách napětí na baterce
nepřesáhne 13.5V (kor při zapnutých světlech), je vadný regler . Bohužel někdy častá závada u Hondy, takže počítej a rýpavými příspěvky typu "Honda - doporučuje 9 z 10 výrobců náhradních regulátorů".
Se sháněním originálního se nebabrej a připasuj tam VAPE A-R90 . Je levnější a mnohdy spolehlivější.
2 reakcí na tento příspěvek Motorka nedobíjí ??
Dobíjení nejjednodušeji prověříš připojením voltmetru na baterku, kdyz nastartuješ, mělo by na ní byt minimálně 13.5V.
Pokud chces prověřit baterku, tak nabít a dat na zátěžák.
Kdyz budes měřit pouze napětí na baterce která je venku z moto, tak třeba ukáže 12 a víc voltů, ale nic to nevypovídá o jejím stavu.
Protoze pri zátěží napětí klesne pod 10 a neda žádný proud.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedobíjí ??
dva_hrnce> Na to je třeba vzít FY-64 , nebo podobný, který jí naloží 100A a tak odhalí, kterak na tom baterka jest.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedobíjí ??
J.M.K. píše: Janek> No nevím, zda totok jest fajné nápad, předsedo... Aby klučina nevzal Ondrovo rady vážně a nedomrvil si motorku úplně.
dva_hrnce> Na to je třeba vzít FY-64 , nebo podobný, který jí naloží 100A a tak odhalí, kterak na tom baterka jest.
Vím, proto kdyz si nejsem baterkou jist, jedu s ní do baterkárny, bo tyhle věci doma nemám :(
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nedobíjí ??
J.M.K. píše: Janek> No nevím, zda totok jest fajné nápad, předsedo... Aby klučina nevzal Ondrovo rady vážně a nedomrvil si motorku úplně.
dva_hrnce> Na to je třeba vzít FY-64 , nebo podobný, který jí naloží 100A a tak odhalí, kterak na tom baterka jest.
Hele podle mejch zkusenosti staci zmerit kapacitu babterky vybitim (merenym) bud chytrou nabijeckou nebo zarovka/volmetr/hodinky. A jestli dava rozumnej zkratovej proud zjistis na starteru. Nerikam ze to je uplne 100%, ale obvykle se objevi jestli je baterka KO.
Samozřejmě, že stačí napíchnout na baterku voltmetr a zapnout starter, ten zátěžák udělá v podstatě totéž.
ovsem pocitam stim ze pri nastartovany moto v otackach mas na svorkach baterie 14V jinak zacni resit dobijeni
tak mam podobny problem:
Cagiva Mito, ted jsem kupoval novou baterku, plne nabita, nova.. (mam na motorce asi o 50w silnejsi zarovky).
Asi mesic od nabiti zacaly problemy se startovanim.. Obcas to cuklo a chytlo, obcas ne. Ted je baterka uplne vybita, zatim co jsem meril:
Napeti v klidu je kolem 11V. Pri zapnutych svetlech to klesne na 9, pri pokusu o nastartovani na 2.5 ale motor se ani neprotoci, zkratka baterka je totalne vybita. Po nastartovani se napeti drzi asi na tech 11V, ale ani kdyz jsem motor vytocil asi na 8tisic, tak napeti nevylezlo nad 12V. bylo tam tusim 11.9. Ty odpory fazi a napeti ve fazich alternatoru se chystam jeste zmerit, zatim nebyl moc cas.
Chtel bych se ale zeptat, myslite ze problem je v tech zarovkach, ze 50W navic je pro ten alternator moc a nebo ze je v haji alternator/regulator dobijeni ? Nemuzu moc posoudit jak se ta motorka chovala predtim, vybijela se taky, jenze to tam byla stara baterka a taky to bylo vic v dilne nez na silnici, takze neustale startovani atp..
Diky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
špatně funkční sytič Honda CBR 125R | Marcus_23 | 21 | 25.10.2024 v 19:00 mira008 |
Výpadek hadičky při jízdě Honda CBR 125R | lukyfrci | 6 | 21.10.2024 v 21:41 Slávek-TDM |
Jedna strana blinkrů přestala fungo... Honda CBR 125R | MrLuckyoff | 2 | 23.8.2024 v 23:18 MrLuckyoff |
Cbr 125 2008 nepřesnost palivoměru Honda CBR 125R | sasasasa | 1 | 8.8.2024 v 10:00 Krautkopf |
Bílý dým Honda CBR 125R | Hondapcx125 | 17 | 17.7.2024 v 11:22 Medved |