jsem již v produktivním věku :D a chtěl bych si pořídit něco do lesa , na louku atd. , jako nejschůdnější se mi zdá být honda xr 400 r
dosavad jsem mel yamaha 200 ( tuším xt, nebo tt, nevím. takovou starou mrchu )
chtěl jsem se zde dozvědět více o této hondě, protože si chci polepšit :cool:
takže bych uvítal info , co je potřeba pro tuto motorku dělat, olej, prostě všechno co by měl úplný laik jako jsem já vědět,..... ( jsem technický antitalent :lol: )
výhody, nevýhody, spotřeba, chování,ovládání,cena, mno prostě všechno ,..... :rolleyes:
díky moc za všechny informace :thmubup:
jen ti můžu říct že jsem na ni presedlal z 80ccm a čekal jsem větší nářez,... ale bylo to docela v pohode ( asi proto že jsem zajížděl motor ) :shy: , dál mohu potvrdit dobré mínění o těchto motorkách , jezdí se mi na ní dobře ,docela snadno ovladatelná,.... pohodová motorka,...
co vím, a co mi tady kluci na foru taky radili je : pravidelně menit olej ( nevím po kolika km . prostě až to je potřeba :D ) , kontrolovat ventily ( ještě jsem to nedělal, motor klape zatím krásně ) , mazat přepákování a řetěz ,.....
víc o motoru a tak dál ti snad poví ostatní, kteří tomu víc rozumí,.....
spotřeba,...mno nějak zvlášt jsem to nezkoumal, ale řekl bych asi tak kolem tech 5-6 litrů při ostřejší jízdě možná víc ,....
ceny jsou docela vysoký,... ale stojí to za to,.... ( mrkni někam na třeba na motoinzerci,.... určitě tam nějaká bude,.. a můžeš srovnat ceny,... ) ;)
jak říkám, moc jsem ti toho neřekl , ale jsou tu lidi , kteří ví víc, tak možná písnou :lol:
dobře vyber :thmubup: ;)
1 reakcí na tento příspěvek Info honda xr400
ale myslel jsem že zde bude více lidí, kteří by mi mohli poradit,.....spíše o té technice, jestli se to nesere, jak je to stím olejem a dílama v motoře,.... cenove atd,....
tak jestli ještě nekdo neco víte, hoďte to sem prosím :|
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info honda xr400
Můj názor na jízdní vlastnosti - perfektní ovladatelnost (v lese asi jako motorový horský kolo ;) ), výkon sice dneska už neoslní, ale pro hobíka na víkend a bez závodních ambicí nemá prakticky konkurenci (tím myslím hlavně nízké náklady na údržbu).
A spotřeba - v terénu do 5-6 litrů, na silnici při konstantní rychlosti okolo 100 km/h se dá jet do 4 litrů. Prostě paráda :thmubup:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info honda xr400
mkni co jsme sní prováděli a přežila to v poho, je fakt že jsme rovnali podsedlovej rám sochorem ale ten je tedka v cajku, hlavně, když se na ni dívám na rozdíl vod jinech mašin tak na ní není co by upadlo. Pokud ji chceš zacovat dlouhej život tak olej na jaře a v polovině sezony. Jinak vostatní věci sledovat jak říkají kluci předemnou...
http://moji.motorkar...84f&show=42301#1
1 reakcí na tento příspěvek Info honda xr400
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info honda xr400
Jelikož jsem ještště nezapad tak abych to netůroval půl hodiny, tak to asi na místě uvaříš, kdyžto budeš turovat, ale při naormálním ježdění to prosttě neuvaříš, to je jako byses ptal, jestli poršáka s s vzducháčem na okruhu odděláš při rychlí jízdě, ten motor je na to dělanej, ale jinak když vás jede víc v lese a v bahně, tak si pomůžete, sám vlese jet na hraně, to je sebevražda, řachneš ssebou a v nějakým hangu, kam nechodí ani turisti a pak tě lesáci najdou až budou vodklízet stromy po Kyrilovi :) zrovna dneska jsem si tp připoměl když sem na rovině v lese hodil tlamu, protože jsem ztratil ostražitost a už jsem se viděl doma a prásk přes řídítka v brázdě....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Info honda xr400
Zkus tam Šemíku dát diodovou žárovku , v klasický patici, ne netu mi dvě v balení poslali za pjetikilčo, ale pozor, utřepal jsem po jedný jízdě i tuto diodku....ale kaámoš mi ji geniálně spravil: naletoval diody zpet na odpory který byly v patici, z boku objímky udělal malou dirku a vecpal tam silikonový lepidlo a a máš to navždy ;)
Jak už napsal Robson_XR: "ty motory jsou na to stavěný" . Jinak - s tímhle XR-kem se jezdil (a možná jezdí i dosud) Dakar, bez nějakých zásadních úprav na chlazení motoru - a bez problémů *yes* . Navíc oproti starším vzducháčům má čtyřkilo pod světlem přídavnej chladič oleje, což je rozhodně taky plus. Jediný, co mně zprvu trochu znervozňovalo, byl pálící se smrádek po výjezdu z brodu - na to si ale zvykneš :thmubup: .
Pokud má někdo potíže se startováním, postup z "Návodu k použití" opravdu funguje. Startování pákou má určitou nevýhodu v hluboké koleji, tam motor nastartovat nelze.
Nový majitel by si měl seřídit předpětí zadní pružiny, nastavit tlumení vidlic do výchozí polohy a dolaďovat ho podle chování motorky v terénu. Před tím ale vyměnit olej v motoru a filtr. O vzduchovém ani nemluvě. V motoru používám olej s vyšší viskozitní rezervou (10w-60). Vzduchové chlazení je dostatečné, na žádné mé motorce s takovýmto chlazením jsem nepozoroval snížení výkonu přehřátím. Motorku s vodním chlazením lze uvařit velmi rychle a situace s "hrabáním" v bahně na místě je pro vodníka větší nebezpečí než pro vzduch, o XRce ani nemluvě, to spíš dojdou síly Tobě.
Menší zdvihový objem je pro jízdu v terénu spíše výhodou. Pro třídu 500 jsem měl CR250, přestavěnou na 260 a byla to bomba. Jen pro zajímavost - sekundár jsem na ní používal 15/48...a delší pětku v převodovce.
Zkrátka když sem chtěl jednoduchou motorku, jiná alternativa vlastně ani nebyla a nelituju toho. V pohodě můžu jezdit po silnici i terénem a když v krajině uvidím motokrosovou trať, můžu se svézt i tam. Při předjíždění pěkně zatroubím a dám blinkr...
To vše za čtyři-pět litrů. Takže...???
1 reakcí na tento příspěvek Info honda xr400
1 reakcí na tento příspěvek Info honda xr400
U nás v ČR homogolovaná XR400 má v TP: jednomístná, max. zatížení 100kg (a navíc nemá ani stupačky pro spolujezdce). Takže jedině že by něco z dovozu?
Např. http://www.tipmoto....p?tid=39720&fid=
je dovezená funglovka z Itálie a zadní stupačky má. Ale rovnou ti říkám, že tohle origo sedlo není nic pro dva. A pak ta cena *no*
A ten výkon: já mám v TP 17kW :lol: :lol: :lol:
2 reakcí na tento příspěvek Info honda xr400
Nechci se Hondy.cz zastávat, ale tahle předělávka pochází z Itálie:
http://www.dallarahonda.com/xr400r_new.htm
Naše Honda tohle xr-ko prodávala za 189 tis. (popř. za 159 tis. doprodávala), ale jejikož už nesplňuje emisní limity EU, tak ho už žádná Honda ofic. neprodává.
Když už ti Taliáni stříkli motor načerno, přihodili Up-Side vidle (akorát trochu slabší), el.starter a lehce upgradovali plasty, tak si za to taky musejí nechat zaplatit, ne? :lol:
Jo, ten vejfuk u tý Italky je nějak tlustší, asi tam ty opálený hoši nacpali něco navíc...!
2 reakcí na tento příspěvek Info honda xr400
mám tady ten : http://eshop.motose...Path=230_377_378_383
píšou tam že je pratelný ale v čem to tam nepíší,.. v čem perete takovejhle filtr? a jak teda poznám že je potřeba vyměnit ??
retep píše: ještě jsem se chtěl zeptat jak se pozná že mám vzduch. filtr v háji??
mám tady ten : http://eshop.motose...Path=230_377_378_383
píšou tam že je pratelný ale v čem to tam nepíší,.. v čem perete takovejhle filtr? a jak teda poznám že je potřeba vyměnit ??
No tak člověče, to co máš - to je KN filtr (otevřenější) a na něj se prodává speciální sada na čištění a novou impregnaci. Pokud ale jezdíž terén, kde se určitě práší víc než na silnici, tak by se na něj měla dát taková speciální punčoška, ale radši si pořiď ten molitanovej. Pro enduro-ježdění je vhodnější *yes*
Jinak - stručnej návod, kdy čistit KN máš v tom tvém odkazu výš. Při ježdění v terénu ho ale musíš čistit daleko častěji, poznáš to tak, že ti motka ztrácí tah, nebo pohledem na něj - když je obalenej prachem a jiným bordelem *no* . Jak jsem ale říkal, do terénu si pořiď ten molitanovej :thmubup:
1 reakcí na tento příspěvek Info honda xr400
kua , ta cena je hrozná ( toho K/N ) ,... :mad:
Odkazy např.:
http://www.denicol.cz/index_denicol.htm (ten je bez obrázku)
http://motoobchod.mo...del=454&rok=2000 (je to ten typ HFF1015)
http://www.motoskaut..._af01_0045-2200.html
nebo jestli máš někde poblíž prodejnu zaměřenou na motokros, chlapi ti určitě poradí. Do Hondy taky můžeš zajít, ale připrav se na pořádnou pálku *no*
1 reakcí na tento příspěvek Info honda xr400
No, pokud nemáš v okolí nikoho, u koho by ses moh´ mrknout, jak je origo filtr uchycen, tak se mrkni třeba sem:
http://www.xrstuff.co.uk jsou tam mikrofiše se schematickými nákresy a hned první je Air Cleaner. Osobně si myslím, že to KN-ko je přichyceno tím origo drátěným držákem - ale když to nevidím... :rolleyes:
Ten molitanovej: já ho peru buď ve vodě s jarem nebo v technickým benzínu, podle toho, jak moc je špinavej. A jak často? To zas záleží na podmínkách, ve kterejch jezdíš. Pokud se hodně práší, zanese se dřív, než na suchý silnici :thmubup:
Po vyprání se namočí do spec. oleje, např.
http://www.motul.cz/oillist.asp?typ=204
(nebo se přinejhorším dá použít i převoďák), pak pořádně vyždímat a je hotovo. Životnost závisí tedy taky samozřejmě na počtu praní - ale určitě to budou roky.
KN filtr je potažen vrstvou bavlny, a ta je na drsnější podmínky určitě háklivější, než molitan. Jestli ho tam tedy chceš nechat, zkus se zeptat u prodejců (třeba v http://www.dkracing.cz/ - ti mají převleky na KN filtry v nabídce *yes* .