Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
Éra japonských 250/350 cesťáků / sériovek Suzuki a Yamaha v 70.letech učinila šťastnými nás, veterány bajkingu ,
když tyto tehdejší dvouválce 250ccm dávaly "papírově" kolem 30PS , 350ccm cca 40PS . Fabriky se samozřejmě ani
tenkrát nechlubily, jestli je to údaj tak říkajíc "na klikovce", na výstupu z motoru, nebo dokonce na zadním kole .
Pro ilustraci, o generaci později, v polovině 80.let u Suzuki RG500 Gamma (taky sériového japonského dvoutaktu )
toto známo je - papírových 95PS "někde" a 83PS na zadním kole, což se ztrátami na dvou ozubenými koly
spřažených klikovkách, primáru, převodovce a sekundáru znamená teoreticky cca 87% .
Teď k mojí pochybnosti o 30PS z jednoho válce 125ccm na dvouválci motoru Roalex 250ccm :
údaj 30PS asi neznamená výkon naměřený/odbrzděný na zadním kole a taky se nedá prostě sečíst 30+30 pro
motor. Buď byl navržený a vyrobený válec zkoušen na brzdě samostatně a pak byl brzděn kompletní motor,
nebo byl na brzdě kompletní motocykl. Záleželo na možnostech konstruktéra motoru / motocyklu a ty měl Pavel Ševčík
dobré, jako svého času zaměstnanec(?) ČZM .
A tak zase zpět k teorii :
87% z prostého součtu 30+30PS by znamenalo cca 52PS , což by byla na konci 70.let málem světová špička 250ccm,
když u "slavné" čtyřválcové šoupátkové tovární Jawy 350/637 bylo udáváno až 80PS (taky asi na motoru, než na zad.kole) .
Naposledy editováno 19.02.2020 09:22:18
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
To na brzdě z jednoho válce motoru vyndá svíčku, nebo sundá hlavu aby to nezkreslovalo ?
A proč by to vůbec dělal ? Nebylo by lepší rovnou odbrzdit dvouválec aby věděl kolik teda dává výkon ?
To by mě docela zajímalo.
Jinak Pavla jsem znal, byl to fajn člověk, ač rodilý strakoničák měl pak v Krpoli obchod a servis motocyklů, který mu snad i vybouchnul nějakou explozí.
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
v té krásné dvoutaktní době "stavebnicových" motorů - pro tř. 250 dva válce a pro půllitry čtyři ...
Byl hostem na výročním srazu české pobočky SOC a "později večer" se svěřil, že původně měla Dorna
v úmyslu zavést přechodnou sezónu, kdy by v spolu "na rozlúčku" jely 600-2T a taky už 990-4T .
600ccm proto, aby ten handicap nebyl málem dvojnásobný . Bohužel k tomuto nedošlo .
Měl už totiž odbrzděný válec 150ccm a moc se těšil, jak 600-2T "spráskají" ty 990-4T ...
Naposledy editováno 19.02.2020 09:19:53
Naposledy editováno 15.02.2020 21:03:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
Naposledy editováno 15.02.2020 21:08:32
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
s novými čtyřtakty 990ccm se neuskutečnila .
Jakej je rozdíl mezi "vyvíjet a brzdit" si holt budu muset najít asi na Wikipedii
A nebyla tehdy Honda dokonce 5tiválec ?
Naposledy editováno 15.02.2020 21:35:25
imoladu píše: IvanDvoutakťák> Ta přechodná doba byla jen ten první rok,ale dvoutakty 500 ccm,čtyřtakty 990.Jinak pan prof.JAROŠ válce vyvíjel pro některé tovární týmy-to je dost rozdíl brzdit a vyvíjet.
on si k tomu vyvijel i vlastni brzdu.. takze je to s tim vyvojem jeste slozitejsi, nez by se zdalo
2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Ale pan ing Jaroš samozřejmě brzdu měl .Vlastní konstrukce a výroby.
Později motorové brzdy prodával a říkal o nich, že "pouze neroztáčí nějakej ingot"
Měl tím pochopitelně na mysli s nimi dodávaný hardware a software .
A "dělal " i hlavy čtyřtaktních motorů automobilů, včetně modelování proudění .
Naposledy editováno 16.02.2020 20:05:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
IvanDvoutakťák píše: Nechtěl bych, aby to vypadalo, že "vím všechno". To zdaleka ne .
Ale pan ing Jaroš samozřejmě brzdu měl .Vlastní konstrukce a výroby.
Později motorové brzdy prodával a říkal o nich, že "pouze neroztáčí nějakej ingot"
Měl tím pochopitelně na mysli s nimi dodávaný hardware a software .
A "dělal " i hlavy čtyřtaktních motorů automobilů, včetně modelování proudění .
Jj jednu jsem malem koupil... jen jsem lempl a nez jsem si pro ni dojel, tak mi ji vyfoukli mel tam elektromagnetickej retarder, moc hezky zkonstruovány i vyrobeny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
imoladu píše: IvanDvoutakťák> Rok 2002 1.rok MOTO GP-čtyřtakt 990,dvoutakt 500-přechodná doba Alex Barros HONDA NSR 500 čtyřválec dvoutakt měl i nějaký věnec,jel to zhruba pul sezony,pak už jel čtyřtakt.Ten byl 5 válec-ne jak se tu píše 5 válec dvoutakt.
Kde jsi vzal pětiválec dvoutakt? Ta Honda byl samozřejmě litrový pětiválec čtyřtakt!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
jendazeleny píše: Kde jsi vzal pětiválec dvoutakt? Ta Honda byl samozřejmě litrový pětiválec čtyřtakt!
No, jenze presne to on pise, jen jestli to podobne nemas s tema na pockani upecenejma superspecialnima pneumatikama, podle casu z treninku
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
O *** pětiválci dvoutaktu*** tady ( a asi ani nikde jinde !) nikdo jiný než on nic nepsal . Nemýlím-li se
=====================================================================================================
imoladu
offline
0/877
Brno-Brno Město
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!Včera v 20:03 | Nahoru | #17268
IvanDvoutakťák> Rok 2002 1.rok MOTO GP-čtyřtakt 990,dvoutakt 500-přechodná doba Alex Barros HONDA NSR 500 čtyřválec dvoutakt měl i nějaký věnec,jel to zhruba pul sezony,pak už jel čtyřtakt.Ten byl 5 válec-ne jak se tu píše 5 válec dvoutakt.
Více na: https://www.motorka...;pgr=576#goto9997735
Copyright © Motorkari.cz
Naposledy editováno 18.02.2020 09:39:11
assassin píše: No, jenze presne to on pise, jen jestli to podobne nemas s tema na pockani upecenejma superspecialnima pneumatikama, podle casu z treninku
On to "vypečený" a Dornou podporovaný Rossi s tím čtyřdobým litrem pětiválcem jezdil i s těmi speciálními podle dat z tréninku upečenými gumami! A když se přidalo to jeho o půl vteřiny rychlejší zápěstí, tak to nemělo chybu!
Navíc jak tvrdil jeho technik "prdelka" Burgess motorka byla jen 20% a génius Rossi 80% ! To byly časy! Dnes když je motorka horší než ta nejlepší jen o 3%, tak to i s nejlepším jezdcem nedá na víc než tak na 15 místo! Jak to vlastně ten Valentino dříve dělal?
a převážně na moje příspěvky :
Přechodná doba 4T-990 vs. 2T-500 ano , ale k té ohlášené přechodné době, pro kterou
Dorna sama uvažovala ten objemový handicap snížit na 2T-600(!) vs. 4T-990 ,
aby nebyl málem dvojnásobný,"jaksi" nedošlo .
Pouze toto jsem tady chtěl zmínit .
Většině těch nerozumných "jedinců" asi nebude těch pár fotek od Imoladu chybět .
Díky, Imoladu, že ses to tady tak dlouho snažil udržet
Naposledy editováno 19.02.2020 13:14:47