pořídil jsem na motorku nový padací rám (viz obrázek) a nemůžu se dobrat toho jestli je v pořádku nebo ne.
Homologaci samozřejmě nemá, protože padací rámy se nehomologují. Vyhlášky jsem prostudoval a jediné k čemu jsem se dobral je, že nesmí přesahovat šířku motorky (nepřesahuje) a že nesmí být špičatý (není). Koncovka na trubce je plastová a zakulacená (Delrin aby dobře klouzal v případě pádu). Máte někdo zkušenosti s takovýmhle typem padáků, jak se na to tváří na STK, případně vysvětlení jak se na padací rámy dívá legislativa?
Díky moc :)
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
Ale tady u toho nového bych chtěl vědět jak to je dopředu, ať se na ně můžu kdyžtak připravit myslím totiž že se jim trčící trubka líbit nebude..
Naposledy editováno 21.01.2020 15:02:02
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
Ked motorka stoji a padne z nejakeho dovodu tak ok...
Ale pri akejkolvek rychlosti sa vie motorka pri pade o ten koniec doslova zapriet o zem dostane rotaciu a nielenze sa motorka obije z kazdej strany ale takyto kus zeleza sa padajucenu jazdcovi vie krasne zarazit pod rebra a podobne....do riti,ked je tu niekto fajnšmeker....
roba> Stupačky jsou až na tom, takže to není až tak bezproblémové sundat. Jinak celou motorku mám postavenou tak abych na STK nemusel nic odmontovávat nebo měnit (výfuky s homologací atp) až na padací rám, kde si nejsem jistý. A proto se ptám jestli někdo ví jak je tohle dle legislativy, protože já tam problém nevidím.. ale jak psal gugo, když narazím na kkta tak nenadělám nic..
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
tohle ne...
před STK to dej dolů a máš klid
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Pomocné rámy motocyklů tzv. „padáky“. V případě pomocných rámů tzv. „padáků“ neexistuje samostatný technický předpis, který by stanovoval jejich samostatné schválení a označení schvalovací značkou. Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny kmotocyklu, nejsou na něm ostré hrany a výčnělky a nemění maximální rozměry vozidla. Vpřípadě, že těmto požadavkům namontovaný pomocný rám vyhovuje, je výsledek prohlídky vůči tomuto komponentu vyhovující. (vyňato z Věštník Dopravy 1/2018 )
Pak vyjádření, že dle fotky se to hůř hodnotí, protože nejde změřit poloměr na konci a tloušťka té trubky, ale že pokud sedí tak to nesmí na STK vyhodnotit jako závadu, resp díl bude vyhovovat.
Takže tak Doufám, že to někomu pomůže na STK
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
1.2.3.2 Zkušební zařízení odstrčí ruce a nohy jezdce, pokud s nimi přijde do přímého styku, a všem příslušným opěrkám (např. opěrkám nohou) musí být při styku se zkušebním zařízením umožněno volně se otáčet, sklápět, skládat, ohýbat či napínat za účelem jejich posouzení ve všech výsledných mezipolohách.“;
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Naposledy editováno 24.01.2020 08:58:12
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Tebou postnutý § píše o rukách, nohách a opěrkách (z kontextu asi opěrkách končetin, možná i zad). Kdežto padák není opěrkou těla. Padák je opěrkou motorky. Jenže z logiky věci nemůže být sklopný, protože by potom nebyl funkční. Sklopný/otočný padák jsem dosud neviděl, na TK procházejí samé pevné a nesklopné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Martin167 píše: vilemx> tohle evidentně padák není...
Aha, tak tady je zakopanej pes, proč sem tě nepochopil. Já myslel, že se bavíme o pádacích a přijde mi to jako primární účel zařízení (byť nohy se na to evidentně odložit dají taky, ale to na věšinu trubkáčů a hříbků).