Téma: Padací rám a STK
Ahoj,
pořídil jsem na motorku nový padací rám (viz obrázek) a nemůžu se dobrat toho jestli je v pořádku nebo ne.
Homologaci samozřejmě nemá, protože padací rámy se nehomologují. Vyhlášky jsem prostudoval a jediné k čemu jsem se dobral je, že nesmí přesahovat šířku motorky (nepřesahuje) a že nesmí být špičatý (není). Koncovka na trubce je plastová a zakulacená (Delrin aby dobře klouzal v případě pádu). Máte někdo zkušenosti s takovýmhle typem padáků, jak se na to tváří na STK, případně vysvětlení jak se na padací rámy dívá legislativa?
Díky moc :)
pořídil jsem na motorku nový padací rám (viz obrázek) a nemůžu se dobrat toho jestli je v pořádku nebo ne.
Homologaci samozřejmě nemá, protože padací rámy se nehomologují. Vyhlášky jsem prostudoval a jediné k čemu jsem se dobral je, že nesmí přesahovat šířku motorky (nepřesahuje) a že nesmí být špičatý (není). Koncovka na trubce je plastová a zakulacená (Delrin aby dobře klouzal v případě pádu). Máte někdo zkušenosti s takovýmhle typem padáků, jak se na to tváří na STK, případně vysvětlení jak se na padací rámy dívá legislativa?
Díky moc :)
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
No já už jsem toto téma jednou na STK řešil, když jsem si na Yamahu nainstaloval klasický padací rám.. První to po mě chtěli odmontovat, pak si prostudovali legislativu a nechali to tak s tím že je to kulaté a že to není širší než motorka...
Ale tady u toho nového bych chtěl vědět jak to je dopředu, ať se na ně můžu kdyžtak připravit myslím totiž že se jim trčící trubka líbit nebude..
Naposledy editováno 21.01.2020 15:02:02
Ale tady u toho nového bych chtěl vědět jak to je dopředu, ať se na ně můžu kdyžtak připravit myslím totiž že se jim trčící trubka líbit nebude..
Naposledy editováno 21.01.2020 15:02:02
Dannyus> hele me vyhodili s motorkou z roku 99 na ktery se Ecka na vejfukach neresej , ikdyz jsem jim tam odcitoval metodickej pokyn pro STK. MD me dalo poslete za pravdu a dotycnej dement na ty STK uz nepracuje. Co si na nich vemes hovno. Nejlepsi je resit to "bokem" Na tyhle kreteny clovek nemit nervy.
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
Ale je to perfektni....kdes to kupoval
jirkasirkazapal> Dovezl z Ameriky Odkaz zde: http://www.bungking...ghway-peg-crash-bar/ , bohužel je to jenom na Harleye. Jestli někdo vyrábí něco takovéhohle i na motorky od jiných výrobců to nevím
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
Mne takato trubka pride este nebezpecnejsia ako keby to tam nebolo...
Ked motorka stoji a padne z nejakeho dovodu tak ok...
Ale pri akejkolvek rychlosti sa vie motorka pri pade o ten koniec doslova zapriet o zem dostane rotaciu a nielenze sa motorka obije z kazdej strany ale takyto kus zeleza sa padajucenu jazdcovi vie krasne zarazit pod rebra a podobne....do riti,ked je tu niekto fajnšmeker....
Ked motorka stoji a padne z nejakeho dovodu tak ok...
Ale pri akejkolvek rychlosti sa vie motorka pri pade o ten koniec doslova zapriet o zem dostane rotaciu a nielenze sa motorka obije z kazdej strany ale takyto kus zeleza sa padajucenu jazdcovi vie krasne zarazit pod rebra a podobne....do riti,ked je tu niekto fajnšmeker....
Rick_James> při pádu ve velké rychlosti je jedno jestli to tam je nebo není, tam se motorka začne kutálet tak jako tak. Při pádu v malé rychlosti ti tohle může zachránit nohu. Tahle trubka se "zakousne" zhruba stejně jako klasický padací rám, dokonce díky tomu že je celý konec z plastu který je na to dělaný tak spíš ještě míň (na netu je spousta videí kde lidi s tímhle spadnou i jak se pak motorka chová, doporučuji kouknout).
roba> Stupačky jsou až na tom, takže to není až tak bezproblémové sundat. Jinak celou motorku mám postavenou tak abych na STK nemusel nic odmontovávat nebo měnit (výfuky s homologací atp) až na padací rám, kde si nejsem jistý. A proto se ptám jestli někdo ví jak je tohle dle legislativy, protože já tam problém nevidím.. ale jak psal gugo, když narazím na kkta tak nenadělám nic..
roba> Stupačky jsou až na tom, takže to není až tak bezproblémové sundat. Jinak celou motorku mám postavenou tak abych na STK nemusel nic odmontovávat nebo měnit (výfuky s homologací atp) až na padací rám, kde si nejsem jistý. A proto se ptám jestli někdo ví jak je tohle dle legislativy, protože já tam problém nevidím.. ale jak psal gugo, když narazím na kkta tak nenadělám nic..
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
zdar..klasické kulaté padáky OK-nesmí přesahovat šířku...
tohle ne...
před STK to dej dolů a máš klid
tohle ne...
před STK to dej dolů a máš klid
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Martin167> proč by měly být kulaté padáky OK a tohle ne, když v legislativě není ani jedno? :) Jinak jak to tak vidím tak to budu vydávat za přídavné stupačky a ne za padací rám.. pro stupačky není legislativa vůbec žádná takže to snad nebudou na STK rozporovat.
Tak update: Napsal jsem na ministerstvo dopravy (známý tam dělá stáž, takže to šlo přes něj). Vznesl dotaz na legalitu tohoto padacího rámu (včetně fotek) a dostal následující odpověď:
Pomocné rámy motocyklů tzv. „padáky“. V případě pomocných rámů tzv. „padáků“ neexistuje samostatný technický předpis, který by stanovoval jejich samostatné schválení a označení schvalovací značkou. Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny kmotocyklu, nejsou na něm ostré hrany a výčnělky a nemění maximální rozměry vozidla. Vpřípadě, že těmto požadavkům namontovaný pomocný rám vyhovuje, je výsledek prohlídky vůči tomuto komponentu vyhovující. (vyňato z Věštník Dopravy 1/2018 )
Pak vyjádření, že dle fotky se to hůř hodnotí, protože nejde změřit poloměr na konci a tloušťka té trubky, ale že pokud sedí tak to nesmí na STK vyhodnotit jako závadu, resp díl bude vyhovovat.
Takže tak Doufám, že to někomu pomůže na STK
Pomocné rámy motocyklů tzv. „padáky“. V případě pomocných rámů tzv. „padáků“ neexistuje samostatný technický předpis, který by stanovoval jejich samostatné schválení a označení schvalovací značkou. Při jejich kontrole není rozhodující, zda se jedná o originální či neoriginální provedení. Posuzuje se pouze, zda jsou dostatečně upevněny kmotocyklu, nejsou na něm ostré hrany a výčnělky a nemění maximální rozměry vozidla. Vpřípadě, že těmto požadavkům namontovaný pomocný rám vyhovuje, je výsledek prohlídky vůči tomuto komponentu vyhovující. (vyňato z Věštník Dopravy 1/2018 )
Pak vyjádření, že dle fotky se to hůř hodnotí, protože nejde změřit poloměr na konci a tloušťka té trubky, ale že pokud sedí tak to nesmí na STK vyhodnotit jako závadu, resp díl bude vyhovovat.
Takže tak Doufám, že to někomu pomůže na STK
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
S tímhle snad musíš brousit v každé zatáčce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
FJRPEPA> To jsem si taky myslel než jsem to namontoval, ale je to dostatečně vysoko. Stupačky škrtnou v náklonu dříve než rám - vyzkoušeno několikrát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Dannyus> stupačky musí být sklopné...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Martin167> Odkaz na nějakou legislativu která podpoří tohle tvrzení máš? Já jsem nic takového totiž nenašel. Ani v naší, ani v evropské legislativě..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Dannyus> poslední změnové znění zkoušky -simulace nehody motocyklu viz. NAŘÍZENÍ KOMISE V PŘENESENÉ PRAVOMOCI (EU) 2016/1824
1.2.3.2 Zkušební zařízení odstrčí ruce a nohy jezdce, pokud s nimi přijde do přímého styku, a všem příslušným opěrkám (např. opěrkám nohou) musí být při styku se zkušebním zařízením umožněno volně se otáčet, sklápět, skládat, ohýbat či napínat za účelem jejich posouzení ve všech výsledných mezipolohách.“;
1.2.3.2 Zkušební zařízení odstrčí ruce a nohy jezdce, pokud s nimi přijde do přímého styku, a všem příslušným opěrkám (např. opěrkám nohou) musí být při styku se zkušebním zařízením umožněno volně se otáčet, sklápět, skládat, ohýbat či napínat za účelem jejich posouzení ve všech výsledných mezipolohách.“;
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Martin167> To ale nikde není daný, že je to na nohy. On má jen obyčejný padací rám, přeci.
Naposledy editováno 24.01.2020 08:58:12
Naposledy editováno 24.01.2020 08:58:12
1 reakcí na tento příspěvek Padací rám a STK
ale jinak je mě to fuk) dejte si tam ,co chcete
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Martin167> Není fér způsob argumentace, kdy nejdřív postneš §, stylem odpovědi naznačíš, že tomu rozumíš, ale na úplně základní dotaz pak neodpovíš a arogantně napíšeš, že ti to je fuk.
Tebou postnutý § píše o rukách, nohách a opěrkách (z kontextu asi opěrkách končetin, možná i zad). Kdežto padák není opěrkou těla. Padák je opěrkou motorky. Jenže z logiky věci nemůže být sklopný, protože by potom nebyl funkční. Sklopný/otočný padák jsem dosud neviděl, na TK procházejí samé pevné a nesklopné.
Tebou postnutý § píše o rukách, nohách a opěrkách (z kontextu asi opěrkách končetin, možná i zad). Kdežto padák není opěrkou těla. Padák je opěrkou motorky. Jenže z logiky věci nemůže být sklopný, protože by potom nebyl funkční. Sklopný/otočný padák jsem dosud neviděl, na TK procházejí samé pevné a nesklopné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
vilemx> tohle evidentně padák není...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
vilemx> chlape, to není o aroganci...napsal jsem svůj názor..a je mi jasné ,že zrovna tady se najde spousta názorů opačných.... kdo chce s něčím vyjebat , tak si požadavky a skutečnosti různě ohýbá k obrazu svému..většinou to jde a ten kdo má větší vědomosti a koule , ten uspěje..ale beru to..tak to je....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Martin167 píše: vilemx> tohle evidentně padák není...
Aha, tak tady je zakopanej pes, proč sem tě nepochopil. Já myslel, že se bavíme o pádacích a přijde mi to jako primární účel zařízení (byť nohy se na to evidentně odložit dají taky, ale to na věšinu trubkáčů a hříbků).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Martin167> díky za paragraf.. bohužel znovu se dostáváme k tomu, že nepotvrzuje to co jsi tvrdil. Ten bod co tady cituješ pouze specifikuje jak se má posuzovat kategorie tření/náraz pro součásti které se mohou pohybovat, tak aby to vše splňovalo ve všech polohách. Ale o tom že MUSÍ být sklápěcí tam není ani slovo.
Jen pro upřesnění, je mi celkem jedno jestli se to bude posuzovat jako padáky (primární účel) nebo jako pomocné stupačky (sekundární účel). Hlavní pro mě je ať můžu technikovi na STK strčit před obličej paragraf s tím že je to legislativně v pořádku jinak za všechny vstupy jsem rád, takže díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padací rám a STK
Dannyus> přečti si to ještě jednou...opravdu, kvůli téhle zkoušce jsou všechny stupačky na motorkách sklopné...ale když s tím na tu technickou půjdeš,tak max. 1 technik z 1000 ti bude schopný říct , podle čeho by to posoudil...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.