Děkuji za odpověd.
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zapalování JAWA pionýr
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zapalování JAWA pionýr
edit A mám dojem, že se tu nedávno řešilo, že se i liší vačky pionýrů samotných. 550/555/05 mají jinou, než 20/21/23.
Naposledy editováno 27.12.2019 18:36:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
Naposledy editováno 14.12.2020 12:52:11
HMS píše: krokoš>Pokud chce zvětšit předstih tak potřebuje aby kladívko rozepnulo dřív, tzn. přesně obráceně jak to píšeš(pokud jsem se teda neztratil v překladu:)
V ppreklade si sa nestratil a napísal som to dobre, ale to je jedno. uvedom si , že pri nastavovaní točíš kľuku dozadu a keď máš to kladívko, pevné bližšie tak sa ti .......ó , máš pravdu , teraz mi došlo, tak presne naopak, ako som napísal, nastaviť do hornej hranice, ale neviem vôbec či zdenda s Trebíče vie, o čom sa bavíme, hahaha.
1100Virago píše: zdenda321: Tohle se stává, když se do pionýra strčí vačka z "velké" Jawy. Ony tam pasují, ale mají jiné místo zdvihu vůči té vymezovací drážce. Možná je to tvůj případ a pomůže výměna vačky za správnou.
edit A mám dojem, že se tu nedávno řešilo, že se i liší vačky pionýrů samotných. 550/555/05 mají jinou, než 20/21/23.
jj jsou jiné
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení zapalování JAWA pionýr
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
HMS píše: krokoš>Pokud chce zvětšit předstih tak potřebuje aby kladívko rozepnulo dřív, tzn. přesně obráceně jak to píšeš(pokud jsem se teda neztratil v překladu:)
Fichtl ale hází jiskru při sepnutí kladívka - nemá totiž baterii takže to má 1100Virago napsané správně. Zmenšení odtrhu = větší předstih.
A rozlisovat a slisovat se ve svěráku dá, ale raději ve strojním, přesném. Néni to žádná prasečina, je to taky "lis", akorát vodorovný.
Naposledy editováno 30.12.2019 20:13:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
grooll píše: Fichtl ale hází jiskru při sepnutí kladívka - nemá totiž baterii takže to má 1100Virago napsané správně. Zmenšení odtrhu = větší předstih.
no to pravě nehází, bo to by ani v chytrej knižke o Pionieri nepísali, dajte cigaretový papierok medzi kontakty, a až pujde suvne, tak máte okamih hodení iskry...
já sem dycky šteloval v horní uvrati baj oko na kladívku odtrh 0,4 a predstih byl +/- ok, stacilo jemně dostelovat a šlapalo to vždy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
Naposledy editováno 14.12.2020 12:51:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
HMS píše: Při sepnutém kladívku je zapalovací cívka ve zkratu a díky pohybujícímu se rotoru-magnetu vzniká ve vinutí zapalovací cívky max.proud ale skoro nulové napětí, v momentě kdy je jádro cívky co nejvíce ,,namagnetované''(od magnetického pole rotoru+elektromagnetické indukce vinutí cívky,proto je důležitá poloha rotoru vůči cívce) rozpojíš kladívko,tím prudce stoupne napětí na zapalovací cívce které transformuješ na ještě vyšší v indukční cívce a vybiješ na svíčce.Tzn co píšeš je blbost...
Nechci se hádat, je dost možné že toho vím o elektronice méně, nebo mám méně zkušeností ale jsem (zatím) přesvědčen že mám pravdu protože:1. cívka magneta, kondík, kladívko a zapalovací cívka jsou paralelně spojeny a tudíž jsou při sepnutém kladívku na krátko a není možné aby se do zapalovací cívky dostalo jakékoli napětí. Navíc u cívky je napětí následováno proudem, tedy bez napětí není proud - naopak u kondenzátoru je toto přesně opačně.
2. už při pohledu na vačku je jasné že má opačný smysl spínání (jawa s baterkou má vačku se špičkou, fichtl bez baterky má na vačce plošku)
3. dával jsem do staré motorovky zapalování z fichtla kombinované s baterkou takže vím o čem mluvím - bylo potřeba před baterku dát žárovku abych nezkratoval baterii.
K funkci: protože je kladívko u fichtla většinu trasy rotoru rozepnuté, prochází do zapalovací cívky veškerý výkon z magneta - tím se vybudí cívka na maximum. Při sepnutí kladívka dojde k nárazovému vybití vybuzené cívky což vyvolá na sekundáru kýžený výboj.
Je to ale jen moje teorie kterou mám podpořenou "jen" studiem elektrotechniky a znalostí konstrukce fichtla, takže budu rád pokud to tady probereme na profesionálnější úrovni abych si mohl doplnit informace.
Díky.
E: písmenka
Naposledy editováno 02.01.2020 14:33:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
(K nabuzení a přeskoku jiskry dojde při rozepnutí kladívka).
Naposledy editováno 02.01.2020 14:41:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
Ten papírek představuje průměrný čas reakce zapalovací cívky a světe div se! u bateriového zapalování Jaw se nastavuje vůle po směru otáční motoru a u fichtla proti směru otáčení. Proč asi?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
E: nikde nemohu sehnat popis principu, ví někdo?
Naposledy editováno 02.01.2020 14:53:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
HMS má pravdu ale akorát se a i mne spletl tím že psal že zapalovací cívkou proudí nějaký proud při sepnutém kladívku a ona je to cívka na magnetu.
Naposledy editováno 02.01.2020 15:50:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení zapalování JAWA pionýr
Naposledy editováno 14.12.2020 12:51:20
grooll píše: tomasNJ> viz cigaretový papírek: http://www.jawa-50....hu-pionyr-odtrh.html
Ten papírek představuje průměrný čas reakce zapalovací cívky a světe div se! u bateriového zapalování Jaw se nastavuje vůle po směru otáční motoru a u fichtla proti směru otáčení. Proč asi?
vytáhnul sem starou chytrou knížku na fichtly a jawky, u fichtla se tam o směru otáčení s papírkem se píše, že zakladní bod všeho je horní uvrat, seřídíme na 0,4, pak vložíme papírek a poté dále otáčíme klikovkou a až dojde k tomu, že jde papírek opět suvně (tzn až překoná nulový zdvih) tak má být předstih bla bla...
u jawky s bateriovým zapalkem, se točí doleva aby píst vykonal bla bla mm a v tu chvíli by měl papírek procházet suvně...
gdyž si přečtu ten návod v odkazu, tak bod 5, odporuje bodu č.4 pokud bych měl vycházet z toho že docházi k jiskře při spojení kladívka...
suma sumárum, tvar vačky je uplně šumák, bo stejně dochází k jiskře při rozepnutí na ne při sepnutí
cigaretové papírk ysem nigdy nepoužíval, i gdyž jich v mem okolí v 15 letech bylo mnoho, ale s mastnýma rukama se vždycky rozjebal a zmačkal a mezi kladívka se vkládal velmi blbě...
tomasNJ> Papírek jde ale suvně ve dvou polohách - při spínání kladívka a při rozepínání. Taky jsem si to potom uvědomil s těmi body, je to tam přímo napsané že hází při rozepnutí. Tvar vačky tedy jen zabraňuje zbytečnému zatížení magneta. Ani já jsem papírek nikdy nepoužíval, vzhledem k tomu že fichtl má předstih furt stejný v celém spektru otáček mi to přišlo zbytečné ladit přesně.
Díky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | Mety21 | 7 | 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 2 | 27.4.2024 v 17:22 Frantas |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |