V praxi se to nepoužívá, protože rychlejší je to viz. video.
Výkon motoru totiž většinou graduje v otáčkách X a maximální otáčky, při kterých zasahuje omezovač, jsou Y.
Kroutící moment vrcholí ještě mnohem dříve, nemá tedy smysl "čekat" s přeřazením až do omezovače.
...v praxi bude odladenej QS urcite rozumejsi a lepe ovladatelne reseni, nez takto slozite upravenej omezovac
2 reakcí na tento příspěvek Omezovač jako QS
ramlik: Ano výkonová a momentová charakteristika motoru jsou mi známé. Nicméně nesmí se zapomínat ani na to, že přeřazením na vyšší kvalt dojte též k poklesu momentu, takže je nutné to propočítat, zda po dosažení max momentu / výkonu nedojde po přeřazení na vyšší kvalt k vyššímu poklesu momentu než při pokračujícím vytáčení motoru na kvalt nižší
zdenysrx6: No to víš, musí se to umět
kerut: Trefovat se při štěkání, jak píšeš, nikam není potřeba. Samozřejmě by už byla noha na řadičce a působila by tlakem a jak by to prve štěklo, tak by tam hned skočil vyšší kvalt, takže by se vlastně ani nepostřehlo, že už to tam bylo
Naposledy editováno 23.12.2019 09:01:10
Kazdopadne takhle budes muset cekat na omezovac a zkusit se trefit do řazení a to je presne opak toho co ma QS delat, ma ti ubrat starosti s řazením, aby ses mohl soustredit na stopu apod.
1 reakcí na tento příspěvek Omezovač jako QS
ramlik: Né, já chci slyšet názor toho, kdo s tím má zkušenosti. Ale když mi řekneš, že je to dobrý nápad, tak mě prozatím zahřeje alespoň u srdíčka
assasin: Opakuji, že vím jak vypadá momentová a výkonová charakteristika motoru. Navíc i kdyby při přeřazení z jednoho kvaltu na vyšší opravdu vyšlo, že přesně v max výkonu to spadne na max moment, tak to stejně nebude platit pro zbylé dvojice, protože odstupňování (převodový poměr) se s vyššími kvalty snižuje a naopak.
Kazdopadne takhle budes muset cekat na omezovac a zkusit se trefit do řazení a to je presne opak toho co ma QS delat,
Ano souhlas, ale takhle bych to přesně nedělal. Tu nohu už bych měl na řadičce předem s tím, že budu řadit klasicky bez spojky, ale zatím bych jen vyčkával na vhodný okamžik, ten bych ale zmeškal a pak by mi tam při štěknutí omezovače rovnou padnul vyšší kvalt. Tak je to právě rychlejší, než pak při omezovači vypínat spojku a řadit klasicky. Prostě by to byla jen taková pojistka při zmeškání vhodného času přeřazení.
Naposledy editováno 23.12.2019 12:34:59
Takže obráceně.
Co tě vede k tomu, neřadit při max. výkonu?
Místo toho, aby jsi přeřadil v nejvhodnější okamžik, budeš čekat až do omezovače, přeřadíš, a zase budeš mimo optimum.
Imho na 1. to nejde, na 2. špatně, a při dalších kvaltech už je prodleva delší, takže budeš pomalejší.
...Ameriku jsi prostě neobjevil.
1 reakcí na tento příspěvek Omezovač jako QS
Nicméně nechci tady řešit otázku, kdy je nejlepší řadit apod. Jde mi opravdu o názor lidí, co už někdy řadili při štěknutí omezovače bez spojky a ubrání na klasický převodovce.
CB600 píše: ale zatím bych jen vyčkával na vhodný okamžik, ten bych ale zmeškal a pak by mi tam při štěknutí omezovače rovnou padnul vyšší kvalt.
to je ale blbost, ten vyssi kvalt ti tam padne, (resp trefnejsi bude spis - tu prevodovku vyceses) i bez steknuti, ve chvili kdy cvaknes radickou... kdyby do sebe zapadaly zuby kol tak by to mozna fungovalo s odpornym zvukovym projevem, ale zapadaji do sebe zuby na prirubach , ta prevodovka preradi(zkurvi se) i v otackach...
tzn potrebujes poladit omezovac aby ti chvilku pockal, a ty sam musis trefit okamzik kdy motor ztichne... bude to komplikovany, nepohodlny, a reakcni doba kdyz budes dobrej 0,1s tzn nekolikrat pomalejsi nez QS,... a to uz s tou 0,1s dost riskujes ze "ulitej start" coz se rovna zvysene pravdepodobnosti zkurveni prevodovky, nemluve o tom ze se na to budes muset pekelne soustredit jak pise assassin......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezovač jako QS
Nejspis to tak jak rikas pujde, jen to podle me postrádá smysl a bude to ničit prevodovku vic nez QS
1 reakcí na tento příspěvek Omezovač jako QS
assasin, ok zůstanu u toho, že to jde. Se stylem jízdy se pleteš, řadím vyšší dolů
Naposledy editováno 23.12.2019 15:57:10
assassin píše: ze ti vyjde moc peknej jezdeckej styl se špičkou boty pod radickou...
...ale no tak, "reverzni" razeni se nepouziva proto abychm si pripadali jako v GP, ale proste proto ze je to nejen pri sportovnejsi jizde anatomicky i logicky vyhodnejsi
kdyz lezim tak tukam dolu, kdyz se zapru nemam problem to vytahat ze spoda.. obracene je to proste jak jist spagety lzici...
jinak ve vsem 100% souhlas
E:600> je to blbost, prevodovka preradi(resp zkurvi se) i v tahu (presneji v tlaku)
Naposledy editováno 23.12.2019 16:05:18
Tedy, např. 6CBR - max V 13,5tis max M 11,5tis omezovač 15,5tis
Kolik je rozdíl v otáčkách při přeřazení z 3 na 4, 4 na 5, 5 na 6?
Bude to na ty poslední kvalty dělat rozdíl 2tis.? Já myslím, že ani ne.
Má to tedy cenu čekat s přeřazením až na omezovač?
...já si navíc troufnu tvrdit, že přerušení zapalování v omezovači trvá o dost dýl než u Q, a tím pádem je to kontraproduktivní, motorku to více "rozhodí", proto mají závodníci stavitelnou řadící lampu. Třeba při sprintechm když se dostane až do omezovače, buď se mu nepodaří přeřadit, když jo, stejně je pomalejší.
Takže odpověď na tvou otázku je, že to jde.
Ostatně jde spousta věcí, ale nikdo je nedělá.
1 reakcí na tento příspěvek Omezovač jako QS
Nejrychlejší je řadit těsně před červeným polem. Ale kdo si myslí, že je to lepší při max výkonu, případně při max momentu - nebudu mu to brát .
Naposledy editováno 24.12.2019 08:45:02
CB600 píše: ramlik: Ano 6 CBR je více ve prospěch tvé argumentaci, má dále max výkon od omezovače, ale litr CBR (07) to má zas mnohem blíže. Max výkon 11.250, omezovač 12.250. To jsem měl na mysli, když jsem říkal, že při přeřazení v omezovači to padne mezi max M a výkon. U tý šestky to bude platit při řazení z 1 na 2 a z 2 na 3 a z 3 na 4 už to nejspíš platit nebude, nebo to bude na hraně. U toho litra to bude určitě ještě pro tu 3 -> 4, nejspíš i na 4 -> 5.
Nejrychlejší je řadit těsně před červeným polem. Ale kdo si myslí, že je to lepší při max výkonu, případně při max momentu - nebudu mu to brát .
...takže všichni ti závodníci, co jezdí svět, vlastně neumí využít potenciál motoru, protože se tímhle neřídí. (se podívej, kdy a kolikrát jedou do červeného).
Q je super, protože funguje prakticky kdykoliv - na dromu mnohem efektivnější.
1 reakcí na tento příspěvek Omezovač jako QS
QS přece dneska už není nijak extra nedostupná věc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezovač jako QS
RAMIR píše: když sem nahodil qs, tak se mi stávalo ,že sem před zatáčkou chtěl ještě zařadit, ale tím, že sem musel držet plyn alespoň trochu do "plusu" sem do zatáčky najel ve výsledku rychleji než sem chtěl, je pravda,že s okruhem nemám žádné zkušenosti a nejsem žádný střelec, ale nebude tě logicky to čekání na omezovač spíš brzdit, nebo nervovat, vím že to chceš používat hlavně na rovinky, ale já to takhle dělat tak nad tím v zatáčkách ( mezi nima ) nebudu stíhat uvažovat, tímhle stylem by se mi špatně odhadovala rychlost nájezdu, je to jen můj názor, neber to nijak moc vážně, já si to jen neumím vůbec představit.
QS přece dneska už není nijak extra nedostupná věc.
Tak že jestli to dobře chápu,tak vám se nestává omezovač,nechtěně,v zápalu jízdy???Vy na něj čekáte?
Jinak pán ve videu s afrikou je šikula ale trochu kokot,on tam popisuje jak na to ale v počátku,řekne.v autě sa nedá:No tak je prostě vúl,v autě se dá naprosto stejně a možná líp.Druhá věc je že je prostě píčovina to řešit.
Naposledy editováno 24.12.2019 18:25:45
VlaHa píše: Tak že jestli to dobře chápu,tak vám se nestává omezovač,nechtěně,v zápalu jízdy???Vy na něj čekáte?
Jinak pán ve videu s afrikou je šikula ale trochu kokot,on tam popisuje jak na to ale v počátku,řekne.v autě sa nedá:No tak je prostě vúl,v autě se dá naprosto stejně a možná líp.Druhá věc je že je prostě píčovina to řešit.
no, naštěstí sem otázku asi nepochopil,,,, ale omezovače sem naposledy využil za jízdy když sem jel po zadním, jinak se mi to opravdu nestává, pokaždé řadím když už motor "vadne" a to je ještě před omezovačem