paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990
Zdravim, po delsi dobe zas uvazuju nad zmenou stroje a v tomhle pripade i uplne nad zmenou kategorie
Posledni dobou me vic a vic laka neco cestovnejsiho, ale co ma ambice se sem tam vyradit i na silnici.
Zajimalo by me srovnani tehle stroju, ktery jsou si asi zamerenim nejbliz. Zamerne vynechavam Multistradu protoze se mi nelibi
Temata i testy mam precteny, nejvic samozrejme napovi pripadna projizdka, ale stejne tak neni spatny si rict jaky kdo ma s tou kterou zkusenosti a pripadne srovnani
Je mi jasny ze Caponord bude asi trochu dal, ma elektroniku a i nejsilnejsi motor, ale zase je nejtezsi.
Zajima me chovani, podvozek, projev motoru a treba naklady na provoz



Tak pripadne diiiik
Anketa: Tak jakou?
caponord
25%
7
tiger
50%
14
sm-t
25%
7
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

13.7.2019 v 22:12 | Nahoru | #1
Caponord je těžký, triumph má trivalec na cestování super ale zas je to nuda, ktm je bomba na vyradeni zas ale bude hodně papat a na cestování je asi nejmíň vhodný
Šel bych do ktm
Kup 1190 budeš spokojený po všech stránkách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

13.7.2019 v 23:40 | Nahoru | #2
foxdive> 1190 uz jsou ale jen adv. a to je uz moc velky a tezky. Tak uplne se mi nechce vzdavat sviznejsi jizdy a o nejakym terenu celkem neuvazuju. To bych volil jeste o neco jinou kategorii a to prave adv, explorer nebo treba afriku
Chtelo by to sm-t a jen do toho jebnout 1190 motor

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 05:32 | Nahoru | #3
Tak u 1190 se určitě svižnější jízdy nezbavís velký a těžký to není, 210 suchých 150ps
Caponord má tuším 245 suchých 125ps
Tiger má suchých 235kg
Mě 1190 nahradila předešlého motarda a slouzi i jako skvělý cestak ale nutit ti nic nebudu, chce to zkusit

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 06:00 | Nahoru | #4
A máš dvě verze 1190, buď R zaměřené na terén nebo obyc Adventure s 19tkou předním kolem

(reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 07:03 | Nahoru | #5
foxdive> jo to ze je Caponord tezkej to vim, pisou to i v testech ze tam ta vaha je obcas znat
Jak bude moznost, asi v pristim tejdnu se pojedu podivat a zkusit nekam projet. Problem ze jich je sakra malo

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 11:35 | Nahoru | #6
Sakra malo je 1190 R! porad si to pletes

1190 Adva s 19kou prednim kolem je jich pomerne hodne na prodej, cenove zacinaji uz pod 200tkc

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 15:33 | Nahoru | #7
Zajedu asi do Chrudimi k Tassovi, ma tam jak caponorda tak sm-t i 1190 jen toho tigera budu muset sehnat jinde.
Ta 1190 je docela i pekna, ale to uz je pomalu stejna cenovka jako za afriku. Chtel bych se vejit max kolem 170+-
No uvidime, co sem se vsude docet tak i kdyz je nejslabsi je sm-t nejzabavnejsi

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 16:09 | Nahoru | #8
Tak ale afrika je spíš víc orientovaná na terén, ten pokud jezdit nechceš tak se jí vyhni

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 17:08 | Nahoru | #9
Jo to vim, na ty sem jezdil a proto si porad rikam ze stejne nebo dost podobne na tom bude i 1190 adv. Ale kdyz rikate ze za pokus to stoji, tak omrknout ho muzu taky
Ale chci zustat u asfaltu s tim ze bych rad neco a cim je sranda i kdyz nejedu takovou rychlosti jako na ninje a da se na tom i nekam relativne pohodlne vycestovat

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 17:21 | Nahoru | #10
Srandy si na tom užívám dost, ale musíš zkusit sám co ti bude sedět

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 18:12 | Nahoru | #11
O tom nepochybuju proto rikam ze zajedu tam kde je maj a rovnou bude moznost je i porovnat
Akorat na tehle motorkach jezdi tak malo lidi, ze asi malo kdo ma primo srovnani

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 18:51 | Nahoru | #12
to Foxdive v čem je Tiger nudný? Já si zrovna po GTR1400 chrochtám s mobilitou a univerzálností. Ano má měkké pružení na prd svítí ale za budget 170+tis. je 2010 na hraně. Já mám 2007 nájezd skoro 80tis. a žádný problémy. výše zmíněné je vyřešeno u verze 1050 Sport.

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 20:58 | Nahoru | #13
Od letoška mám SM-T a jsem nadmíru spokojený!! Uvažoval jsem nad všemi, i 1190 (cenově spíš 220 a to se mi nechtělo, ale časem třeba přejdu...) a mám prostě rád dvouválce. Tigera jsem nejel, ale dost najel např. na Traceru 900 což je taky tříhrnek. Moc fajn svezení, ale posez mi neseděl.
Na SM-T trochu bojuju s větrem, čekal jsem lepší ochranu s turist. plexi, ale mám blbou výšku, tak šlo zpátky origo + nová helma a vypadá to ok Motor letí jak šlak, 115koní mi bez elektroniky přijde úplně dostačujících. Kdysi jsem se zamiloval do BMW XRka, ale cenovka jinde a vše krotí elektronika, tak člověk tahá za heft jak magor a nic nemusíš řešit.
SM-T je prostě stále surový bike, který ti může pěkně namlátit a je s ní nehorázná sranda. Žere tak 7,5L/100km, takže dojezd cca 200km k rezervě.

Naposledy editováno 14.07.2019 20:58:55

(reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 21:11 | Nahoru | #14

past92 píše: to Foxdive v čem je Tiger nudný? Já si zrovna po GTR1400 chrochtám s mobilitou a univerzálností. Ano má měkké pružení na prd svítí ale za budget 170+tis. je 2010 na hraně. Já mám 2007 nájezd skoro 80tis. a žádný problémy. výše zmíněné je vyřešeno u verze 1050 Sport.

neber to jako nějaké měřítko pro všechny, pro mě je nudný ten projev motoru, zábavný je až prostě nahoře, mám rád dvouvalce, ale to je můj pohled

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

14.7.2019 v 22:20 | Nahoru | #15
z motorek, co tu padly...jednou jsem se projel na tigrovi 1050, jednou jsem se projel na 1190 (obojí cca 50 km v zatáčkách) a pár tisíc km jsem měl sm-t.

za mě sm-t, ale nemusíme mít stejný chutě ;)

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

15.7.2019 v 11:39 | Nahoru | #16
Nejvic se porad klonim k tomu sm-t ale uvidim az se na tom svezu. Zase je to uz par let co sem jezdil v2. Ale zmena je zivot
Pocitam s tim ze tiger by byl uhlazenejsi a tocivejsi, no uvidime. Treba mi nesedne ani jedna a zustanu dal u zx10r

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

15.7.2019 v 13:02 | Nahoru | #17
Tigere je o dost klidnejsi nez SM-T, ale I tak jede strasne moc, rekl bych ze v primce I rychleji nez SMT. Od 3000 to thane vice mene linearne az do omezovace.
Obavam se ale ze jak zacnes u tigeru tlacit na pilu, tak zacne nestihat podovzek.
No a naklady na provoz? u KTM je to bud a nebo. Bud budes resit jen spotrebak, kde se naucis shanet veci levneji, nebo to toho budes sypat a sypat....

(reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

16.7.2019 v 10:24 | Nahoru | #18
KubaLC8> co je tím myšleno "sypat a sypat"? :) jako za origo spotřebák nebo i něco jiného?

Naposledy editováno 16.07.2019 10:24:19

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

21.11.2019 v 11:59 | Nahoru | #19
Taky po SM-T pokukuju.
Líbí se mi i Tracer 900

KubaLC8> co je tím myšleno "sypat a sypat"? :) jako za origo spotřebák nebo i něco jiného?
Tohle by mě taky zajímalo - díky za info ohledně motorů KTM 990

Jaká je reálná spotřeba při ježdění po okreskách mimo město (nejsem závodník co drží motor na omezovači, spíše takový lehce sportovní turista co občas přehlídne značku maximální rychlost :)

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

22.11.2019 v 09:33 | Nahoru | #20
Za ty prachy co chceš investovat,tak jedině Tigera..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

2.12.2019 v 16:52 | Nahoru | #21
K2> Na SM-Tčku mám dlouhodobý průměr 7,3l, při klidnější jízdě o litr míň.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

2.12.2019 v 19:39 | Nahoru | #22
Ritchy> muzu se na ni nekdy az bude hezky stavit mrknout? porad me to uplne nepreslo a koukam ze jsi z Prahy

(reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

4.12.2019 v 13:24 | Nahoru | #23
dark-demon> to by se dalo domluvit ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

4.12.2019 v 22:43 | Nahoru | #24
dark-demon> Ani s 21” prednim kolem se ztraty rychlosti vazne bat nemusis. Je to hodne o zvyku. Po prechodu ze SS ti to ze zacatku prijde nepouzitelne, ale casem zjistis, ze to zase o tolik horsi na ceste neni. Snese to s dobrou gumou fakt nesmysl. O 19” kole nebo SM-T uz nemluvim vubec.

Edit: Naopak se ti otevrou nove obzory. Ale na drom to neni. To je fakt.

Naposledy editováno 04.12.2019 22:44:05

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

5.12.2019 v 10:12 | Nahoru | #25
Me se ze vseho nejvic porad zamlouva SM-T, jediny co me trosku stve ze to nema vetsi vykon. Hodil by se tomu motor ze superduka novejsiho
Ne tak hlavne se mi libi, verim ze je to super kompromis. Ale jeste sem na tom nejel, tak nevim

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

5.12.2019 v 10:46 | Nahoru | #26
Teď kámoš koupil hypermotard 1100, původně chtěl smt
Jel sem na tom a ten hypros prostě nejede to kačena jede líp, a pozice za řídítky je hodně divná tak na okruh

(reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

29.1.2020 v 15:14 | Nahoru | #27

cibus píše: dark-demon>O 19” kole nebo SM-T uz nemluvim vubec.



Je tam normal 17" palců na obou kolech

1 reakcí na tento příspěvek Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

Skvělá odpověď, děkuji! 6.2.2020 v 12:32 | Nahoru | #28
Ani Caponorda ani Tigera jsem nezkusil.
Tigera má kámoš, přijde mi divný sedlo, sedíš jakoby v motorce, na SMT se dá víc hejbat. Na podvozek Tigera jsem četl trochu kritiku, nastavování prej moc nenastavuje, ale nevim. Byl jako druhá motorka ve výběru po SMT.

Mám dva roky SMT 990 2011, přecházel jsem z VFR750.
SMT je super, točivej dvouvál, nastavitelnej supermoto podvozek, žádný elektronický vychytávky, jenom ABS.
Ročně najedu tak 7-8 tisíc včetně dovolený. Dovolená 2-3 tisíce, zatím vždy v Alpách.
Za mě ideální univerzál.

Motor pro mě tak akorát, jezdim v jednom. Párkrát jsem jel ve dvou, je to znát a tam by výkon už asi trochu chyběl.
Spotřeba při turistice do 7mi litrů, dojezd do hladovýho voka tak 220km.

Jezdím olej 10w60 a mezi výměnama doleju tak litr max 1,5litru, 10w50 bude možná mizet rychlejc.

Podvozek má delší zdvihy, 150mm a 180mm, nastavitelnej. Absolvoval jsem enduro školu a dá se.
Na silnici jezdím měkčí nastavení, schroupne to i český vokresky a trojky, do Alp to vždycky trochu utáhnu.

Mám turistický plexi + nástavec, měřim 189cm a v pohodě. Celkově to dost topí, ve městě tak 50% času jede větrák.

Servis každejch 7000km olej (mě to vychází po sezóně) 14000km ventily.

Jako každá KTM i SMT má svý mouchy, spojková pumpa se vydírá (vyřešeno převložkováním) spojkovej válec může odejít (vyřešeno Oberonem). Letos (cca 420000) výměna vačky, asi blbě udělaná povrchovka (u 990 vyjímečná vada).
Jinak v poho, zatím řeším origo servisem kvůli servisce kdybych chtěl prodat, ale časem asi budu dělat sám.

Hodně záleží jak je motorka doladěná.
Doporučuju přečíst modbook a obecně diskuze na www.ktmsmt.com
Origo mapa je dost humpolácká, přemapoval jsem na Akra mapu a dal laďáky O2 eliminatory, motor jde líp, má větší použitelný rozsah otáček. Plánuju SW vyřadit druhý klapky a jezdit jenom na ovládaný
Origo plynovej heft má docela brutál vačku, takže je to při malym otevření ucukaný (město), mám G2 heft s jinou vačkou a je to lepší.

http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=4946

Naposledy editováno 06.02.2020 12:33:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

6.2.2020 v 12:43 | Nahoru | #29
PDG> pekne rozepsany, dik
zatim mam porad v garazi ninju a na smt sem se ani nepovozil, ale rozhodne to mam v planu... a z vyse popsanejch uz by byla jedina volba asi smt... jediny co me drzi porad lehce zpatky je proste vykon, precejen sem zvyklej na +-200 koni a rikam si jestli by mi to fakt stacilo

Caponord 1200 vs Tiger 1050 vs SM-T 990

11.2.2020 v 23:32 | Nahoru | #30
Výkonově to bude skok dolu, ale tomu co mas se blíží tak multistrada nebo xr bmw. ale to je něco jiného.
Na SMT jezdím víc v klidu, silnicky mezi vesnicema, klidně i rozbity, podvozek to pobere. Pro mě jiný ježdění, víc zábavy, min rizika, nižší rychlosti. Rychle to taky umí, ale proč ?
Myslím ze někde u Mladý Boleslavi se dalo půjčit SMR, motorově stejný, jiný podvozek, sedlo. Na vyzkoušení motoru podle mě ideal.
Měl jsem v plánu si to zkusit, nakonec jsem koupil zajíce v pytli (SMT) bez vyzkoušení a nelituju.

Naposledy editováno 11.02.2020 23:33:14
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph od roku 1990 Triumph Speed Triple, Triumph Speed Four, Triumph Sp... Apo-Rider 8 7.9.2024 v 13:48 kratkej01
Problém s elektrikou Triumph Tiger 1050 Filipita 3 27.8.2024 v 16:41 Filipita
Aprilia Caponord 1200 Aprilia Caponord 1200 Fero18 7 1.8.2024 v 11:43 Pates147
KTM 990 SMT zkušenosti z provozu KTM 990 SMT Vesi350 20 26.6.2024 v 20:22 Koudy01
Triumph Tiger 1050 rv2008 Triumph Tiger 1050 Diglet 2 11.5.2024 v 16:18 Diglet

TOPlist