Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jasne, ze mam...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 04.11.2019 20:04:00
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 04.11.2019 20:52:31
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Takze muj stary tunak bude na jare desne cool...
Naposledy editováno 05.11.2019 18:58:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ale ten novy tunak 660 je luxisny. To bude hracka do zatacek a na mensi okruhy
Kdybych mel vybirat stredniho zabavneho nahace, tak bych dlouho vahal mezi street triplem, tim novym dukem 890 a malym tunakem... asi by rozhodla hlavne cena a taky vaha.... ale zatim sakra dobre vypada ten duke...
Naposledy editováno 05.11.2019 21:11:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Kazdopadne, vyskusam chvilu pockat a nechat to jeden dva dni zapojene. jeden chlapik na AF1 mjel ten isty problem na jeho RSV projekte a tym ze byli gumky v kontakte s benzinem, tak sa to utesnilo.
Je pravda ze odkedy sem kupil ty TB tak ubehli dva mjesice a kdo vi jak dluho temu typkovi lezali v regali. Vim ze ich prodaval uz dluhsi cas.
Me kdysi, na sradovy, zaclo chcat cerpadlo benzinu na spodku nadrze... tak sem to na prasaka utesnil silikonem na motory a kupodivu to drzelo....
Naposledy editováno 07.11.2019 19:55:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
WenCa píše: Ti Rexi, spoustu o-kroužků koupíš podle rozmru, ale nedoporuil bych laborovat a koupil origo.... spousta o-kroužků se při kontaktu s benzínem nafukuje a dokáže to nadělat paseku
AMEN soudruzi...
tenhle pan uz videl hodne nafouklejch okrouzku co v kontaktu s nejakou chemikalii jako benal se nafoulky..nebo jinak vysrali...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
ManiaC píše: Proč tam vůbec cpeš ty větší hrdla?
Tak teoreticky vetsi hrdla, vetsi ventily + pwc abys mohl doladit nebo cela jednotka...plus vejfuky... A mas tam 20koni treba..
A jde to relativne poskladat cely z gen2 dilukrom ty jednotky asi
Naposledy editováno 08.11.2019 08:23:40
Casto sa aj na Gen1 rotax RP davaju vacsi hrdla, najcastejsi 57mm "prekopane" z Gen2.
Do tych sa mi az tak moc nechcelo it, aspon sem nemjel prioritny zamjer. Mozno uz poznate "Gabra" alebo jeho GRT team a secky ty upravarenske aktivity okolo Aprilii, ten sa asi nelen na AF1 vyjadril, ze 54mm hrdla su pro Gen1 asi najlepsi moznost, lepsi jak 57mm (mozna kvuli temu, ze gen1 nema tak velke ventily jak Gen2).
Naskytla sa mi moznost kupit 54mm hrdla aj s karbonovyma dvojityma trumpetama a custom chipem. Tak sem to zebral a hadzu to tam.
K temu este zatat len jemna uprava airboxu, teda to ani neni uprava, ale idem tam dat airbox z prvych RSV, ktery je o kusek vyssi/vecsi. V podstate vyssi je len ten vrchni dil, kvuli kteremu bude muset byt nadrz mozna centi nadvihnuta. Musim k nemu samozrejme najprv zehnat ten vyssi filtr, resp. len kupit, lebo vim kde maju aj standard alebo molitan Pipercross.
Mozna casem bych airbox vymenil za kompletne otevrity air tray s filtrem primo na trumpetach.
Ale jak prve musim vymenit tesnena na vstrekovani.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |