Díky za tipy...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 02.09.2019 14:26:15
1 reakcí na tento příspěvek Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
1 reakcí na tento příspěvek Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
2 reakcí na tento příspěvek Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
Mývalům to od toho jejich věčného umývání nakonec zrezne. Musí to být strašné, být Mývalem a muset jezdit třeba když je v květnu much jak nasraných.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/36/496887_2f33514268c44d0b122e78a678885af9.jpg)
pár postřehů z leštění : ty drobný škrábance viditelné z úhlu "hologramy", odstraníš je mechanicky (leštičkou) velmi jemnou brusnou pastou (softcut 5000-10000)s patřičným kotoučem, následně povrch vyleštíš leštěnkou zpravidla vlněným kotoučem a ručně zakonzervuješ finální uv ochranou vrstvou . Doporučuji nepoužívat ropné produkty (3M) neb olej v nich obsažený má vůči vodě tendeci vyvzlínávat a vytváří na laku mapy, v současné době se používají produkty na bázi polymerů a nano.
Z vlastní zkušenosti mohu doporučit produkty iShine 4 sealant a 5 topcoat, ovšem nepředpokládám, že by jsi kvůli zadní krovce pořizoval leštění v řádech tisíců kč, tudíž by ti mohla vyhovovat např. leštěnka MacBrite Titanium......
Kohlstein píše: Další Mýval ...
Mývalům to od toho jejich věčného umývání nakonec zrezne. Musí to být strašné, být Mývalem a muset jezdit třeba když je v květnu much jak nasraných.
Dvě hodiny jezdíš, šest leštíš. A co teprve, když zaprší. Leštit mě nebaví, ale strašně mě baví ten výsledek.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Naposledy editováno 02.09.2019 18:29:48
1 reakcí na tento příspěvek Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
Naposledy editováno 02.09.2019 21:28:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
VeinVaricose píše:
pár postřehů z leštění : ty drobný škrábance viditelné z úhlu "hologramy", odstraníš je mechanicky (leštičkou) velmi jemnou brusnou pastou (softcut 5000-10000)s patřičným kotoučem, následně povrch vyleštíš leštěnkou zpravidla vlněným kotoučem a ručně zakonzervuješ finální uv ochranou vrstvou . Doporučuji nepoužívat ropné produkty (3M) neb olej v nich obsažený má vůči vodě tendeci vyvzlínávat a vytváří na laku mapy, v současné době se používají produkty na bázi polymerů a nano.
Z vlastní zkušenosti mohu doporučit produkty iShine 4 sealant a 5 topcoat, ovšem nepředpokládám, že by jsi kvůli zadní krovce pořizoval leštění v řádech tisíců kč, tudíž by ti mohla vyhovovat např. leštěnka MacBrite Titanium......
No tak toto je snad návod, jak se zbavit laku úplně
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Jedna blbost za druhou:
- Hologram = obvykle vznikají při leštění, kdy je použita příliš hrubá pasta, nebo kotouč v kombinaci s rotační leštičkou (nebo kombinace obojího a špatné techniky):
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/36/497025_f4ee90e78e10f0b85664956e669e1e89.jpg)
- To co popisuje kolega, ze mu vznika pri mytí jsou tzv. "swirl marks" (vlevo):
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/36/497027_71aace8d38f77b18d744253d7cf3e90c.jpg)
- Vlněný kotouč = je nejhrubší ze všech, má největší úběr laku a používá se na nejvíce poškozené laky ve fázi korekce (cut), na vyleštění do lesku se používají většinou měkké molitanové kotouče v kombinaci s jemnou leštící pastou (polish)
Zde je návod jak správně umývat a minimalizovat poškození laku:
https://www.detailin...yti-osetreneho-auta/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
T_freedom:do garaze se nevejde a na zahrade ho zas nemuzu najit..Si nevyberes
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2019/36/497112_e57051148f9c0cf19a8e3b2157c29d68.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
tempest píše: Jarda-Bekr> Ta wapka nefunguje. Schválně do toho zajeď prstem a uvidíš, jakou to nechá čmouhu. Umýval jsem v několika wap myčkách a vždy stejný výsledek.
Ale já se nebavím o tom aby se to lesklo jako psí kule, ale o tom aby to nebylo poškrábaný. Naleštěný jak na výstavu to nepotřebuju nikdy ale zároveň chci aby to bylo čistý a nepoškrábaný. Takže wapka je ideální řešení.
Jarda-Bekr píše: Ale já se nebavím o tom aby se to lesklo jako psí kule, ale o tom aby to nebylo poškrábaný. Naleštěný jak na výstavu to nepotřebuju nikdy ale zároveň chci aby to bylo čistý a nepoškrábaný. Takže wapka je ideální řešení.
Já to znám ještě tak, že ani wapkou to není optimální, protože stejně tlačí silou na ty čístice. Ideál by byl jen obyč hadicí a lejt vodu, dokud se to neodmočí. Ale stajně jako wapka to neřeší jakoukoliv mastnotu.
1 reakcí na tento příspěvek Lák bez škrábanců i po letech Jak motorku umývat
Wapka
Nastavec
Fen Asi ne primo tenhle konkretni, ale to je jen pro ilustraci.
Jezdim dost na elektro horskem kole a vecne to mam od bahna. Tak timhle pokreju potreby pro kolo i motorku.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)