A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.
Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.
Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
dewwil píše: Prostě vidle co maj 20tkm bez údržby nejsou na reklamaci, tak to vidím já. ........ Hondu nemám rád, ale v tomhle se jich musím zastat, prostě jen a pouze zanedbanej servis vidlic dle plánu údržby...
Otáznka zní jinak. Kolik lidí by odradila koupě AT, kdyby jim prodejce rovnou řekl, že kromě oleje a filtru musí každých 12 tisíc udělat i vidle??? AT je v první řadě prezentovaná jako motorka na cestování (do hodně dalekých Kotárů), nikoliv jako sportovní motorka na (dálkový) závod.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
Když je někdo přesvědčeny, že za to muže někdo jiný, tak to je potom každá rada drahá.
Můj dlouholetý kámoš má novou Afriku, jezdi s ni do Rumunska a já nevim kde všude a tenhle problem nemá. Jak to? Může to byt tím, že jezdi offroad závody už nějaky rok a ví jak na to?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
dewwil píše: vilemx> Já si myslím, že informováni jsou uživatelským manuálem, jasný, že někoho kdo vyjede na delší výlet nad 12tkm to bude dost limitovat při koupi. Já těch 12tkm zhruba za rok najedu a nevidím nic strašnýho si na svý moto udělat vidle, ikdyž mám v manuálu co dva roky. To co vypustím za dva roky nebo déle zákazníkům z vidlic už není olej, ale břečka co nemaže a vydírá futra vidlic a nevábně smrdí jak WC na Hlavním Nádraží. Co na tom, že ty vidle už nefungujou jak mají, ale hlavně, že netečou ani po 50tkm Vidlice co maj fungovat na 100% musí mít čerstvou náplň. Že ty moto co jim vydrží gufera 50tkm mají gufera co pevně obepínají kluzák vidlice a brání jim co nejmíň pohybu jsou většinou rozpočtovky a těm vidle nikdy nebudou 100% fungovat, ale když Vám výrobce nadělí dobré vidlice co fungují tak se zas remcá, že to vyžaduje údržbu, ale to tu nastínil už i Assassin. Každej co dělá tlumiče ví, že kvalitní vidle jsou každej rok v servisu (někdy i dvakrát) než vidle rozpočtovky... A Afrika zas taková rozpočtovka není a nikdy nebyla... U nás se myslí servisem vyměnit olej v motoru s filtrem, max svíčky a vzducháč, ale vidle na ty se sere dokud to nezačne chcát, to samý brzdy, dokud to brzdí tak co bych měnil kapalinu, ale to už jsem odbočil. Na nový Africe jsem jel a tlumiče tam fungujou velmi dobře... na to, že musí fungovat jak na silnici tak i v nějakém terénu...
Lidi si zvykly na vyměnu oleje v autě po 30 000 km. Tak to je potom těžký.
Naposledy editováno 10.08.2019 22:10:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
Tady v ČR když někdo píše v inzerátu pravidelně servisovaná motorka, obvykle to je zanedbaná hajtra kde se pouze měnil každý rok olej. Ale má to vyplněnou servisní z autorizáku. :D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
dave-lister píše: CBR-rr> To je typicky český. Dát minimum peněz za servis a pak brečet na internetu jakej to je krám. Prostě motorka potřebuje daleko více servisní péče než auto. Motorka je zkrátka drahý koníček.
Tady v ČR když někdo píše v inzerátu pravidelně servisovaná motorka, obvykle to je zanedbaná hajtra kde se pouze měnil každý rok olej. Ale má to vyplněnou servisní z autorizáku. :D
Hoši už mě serete, jaký minimum peněz za servis? Čteš vůbec co píšu? Motorka byla 2 roky na všech garančních servisech. Vždy dostávala co měla.
Znovu opakuji, neděje se to jen mně. Děje se to všem okolo. Čas ukáže.
A ten interval 12 tisíc na vidle má každá motorka. Tím pádem je ale Afrika naprosto nevhodný stroj na delší cesty. To jako uprostřed dovolené, když pojedeš třeba Jižní Ameriku nebo do Vladivostoku budeš rozebírat vidlici?
Libí jak to pořád obhajujete ale žádná jiná značka nemá s přední vidlicí takové trápení! A že by byla vidlice na Africe o takový kus před ostatními aby se ty problém vykompenzovali tak to asi nee..
Už tady dál neplevelte vlákno nesmysly. Nemá to smysl.
Přečtěte si raději zahraniční fora pokud to dovedete.
Naposledy editováno 11.08.2019 09:23:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
Už je to celkem jedno, já k vidlím ztratil důvěru. Podle vaší teorie a vytekle tlumiče to potvrzují Afrika nebude vhodnou motorkou na dálkové výlety nad 10 tisíc km. Nikdy nevíte kde vás tlumiče nechají. Hned vytecou, nedají vědět rosením apod.
Ve srovnání s konkurencí i přesto že jsem jinak s Afrikou spokojen jsou tlumiče velký problém. To prostě ani vy neukecate.
A už končím nebaví mě to rozebírat na internetu, radši jezděte...
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
https://m.facebook.c...p;id=100004713485288
Já proti Africe nic nemám, je to super univerzál. Jen jsem chtěl veřejně upozornit na problém vidlic.
deadpetr> Dík za info, borci mě už tady téměř nevěřili..
vilemx píše: Otáznka zní jinak. Kolik lidí by odradila koupě AT, kdyby jim prodejce rovnou řekl, že kromě oleje a filtru musí každých 12 tisíc udělat i vidle??? AT je v první řadě prezentovaná jako motorka na cestování (do hodně dalekých Kotárů), nikoliv jako sportovní motorka na (dálkový) závod.
Těch 12 tkm není zas tak hrozné. Ale neodradilo by lidi víc, že se musí po každé jízdě v terénu nebo kalužemi očistit ty vidlice? Dávat tomu větší péči než o řetěz? Je vůbec o tom zmínka v manuálu? Samozřejmě tu byly řečeny vylepšení, ale jaký je oficiální postoj výrobce že.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
ProsteOFF píše: dave-lister> pokud dám Afriku před cestou na garanční servis, sdělim jim kam jedu a co bude za najezd, tak očekávám, že když dělají ventili,které měli ještě cas, tak udělají i vidlici. O to víc když jsou s ní plošně problémy.
Už je to celkem jedno, já k vidlím ztratil důvěru. Podle vaší teorie a vytekle tlumiče to potvrzují Afrika nebude vhodnou motorkou na dálkové výlety nad 10 tisíc km. Nikdy nevíte kde vás tlumiče nechají. Hned vytecou, nedají vědět rosením apod.
Ve srovnání s konkurencí i přesto že jsem jinak s Afrikou spokojen jsou tlumiče velký problém. To prostě ani vy neukecate.
A už končím nebaví mě to rozebírat na internetu, radši jezděte...
Kámoš má Afriku asi tři roky, ted je na ni někde v na konci ruska. Má na ní najeto asi 40tisic a takový problém nikdy neměl. Čím to může být?
Domluvte se všichni co vám vytekly ty vidle a podejte hromadnou žalobu, jak tady někdo tušim psal.........Jsem moc zvědav, jak to dopadne. Pak dejte vědět, bude to určitě zábavné.
ProsteOFF - Spousta zkušených lidí vám tady radí jak na to a ty to nechceš slyšet a tvrdiš pořád svoje. Promiń.
Naposledy editováno 11.08.2019 22:04:44
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
Je to stejné u AT i ATASu?
Naposledy editováno 12.08.2019 09:50:02
rád bych znal příčiny, Tiger má také vidlice showa a podle úvodní informace netečou...je pravdou, že AT má cca o 5cm delší zdvih, proto bych chápal že gufera, prachovky, stírací kroužek a další vodící prvky uvnitř vidlice jsou zatíženy malinko víc, působí tam pákové síly na delší dráze i to tření uvnitř probíhá déle...ale s tím podle mého názoru konstruktér musel počítal..
Rád bych věděl, co je uvnitř vidlice po těch 12 tis km špatné...co když nestačí vyměnit jen prachovky a gufera za nové - značkové ( + vyčistit a vyměnit náplň)
Naposledy editováno 12.08.2019 14:20:31
CRF1000> proč to z ničeho nic vytece nevím. Kamarád, kterému jako poslednímu vytekla afrika, prohlížel gufera a prachovky pod lupou bádal spekuloval a prostě nenašel, že by byly kroužky nějak narušené... mě v servisu upozorňovali na utazeni spodních brýlí abych je moc neutahoval že vidlice klouže až do nich a pak se vydírá. V brně mi spodní brýle zarvaly že nešly povolit, díky další mechanik říkal že by se hodily odvzdusnovaky...
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
majanko píše: AT jedna z prvnich, vlastne prvni prodana na SK, k dnesnimu dni najeto 35 000. Jizda 50% ve dvou, 3 kufry, vcetne sotolin, polnacek. Nic netece, zadna zavada. Vse o.k.
Jj, jen tomu zrezly špice v kolech, ale jinak je cajk
když už to rozeberu a vyleju W10, asi vymenim vše z těch střev co seženu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
nestartuje teplý Triumph Tiger 800 XC | RomanMan | 13 | 18.8.2024 v 13:31 Animals21 |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |
Triumph Tiger 800 XC-řetězová sada Triumph Tiger 800 XC | pega | 5 | 3.8.2024 v 00:32 assassin |