Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Nejlepsi ceny me prijdou asi na motoretezy.cz
Jakou znacku, DID? Tady k teto sade davaji asi rozetu sunstar, co? Ma smysl si zvolit kalenou?
Tuto
Dost resim vahu, ale nejake specialky (rozeta) tam nikde nevidim a asi zivotnost a cena nebude nic moc...
Prevod asi necham co mam ted 16-42, dost mi vyhovuje...
Jeste jsem tam narazil na tohle, je to na nadrz, ne? Nemaji k tomu zadny popisek...
Folie
Jo a kolik je potreba chladicky? Diky
Naposledy editováno 14.05.2019 18:51:19
https://www.apriliap...ar-sprocket-42t.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Fólie je protiskluzová a může být použita i jako funkční komponent pro udržení jezdce pro brzdění.
Btw. objednal sem retazovku pomer 16-44z, svicky, foliu a take simeringy do tlmicu, musim ich spravit lebo trochen slza.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Si troufnes i na tlumice? To ja je asi zhodim a zavezu borcovi....
Ty nahodou nevis kolik je potreba chladicky? V manualu to neni... asi objednam 4l...
Ty tlumice bych rad ale nevim ci to doma sam dam. Aby mi to (kvuli deckam) nelezalo rok na ponku. To bych byl nerad. Kazdopadne simeringy sem objednal nech to je v jednem postovnem a budu to mjet nachystane. Pri najhorsim to hodim kamosovi ked bude mjet cas.
Chladicku nevim. Dival sas do pouzivatelskeho ci servisneho manualu?
Edit:v servisnem manualy sem nasel info o vypustani chladiva a ze je ho vic jak 2,5 litra.
Naposledy editováno 15.05.2019 20:14:17
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Co se nastaveni tyka - tak predpeti je pomerne jasny - vychazi z měření SAGu - take je mozny, ze vyjde, ze je spatna pruzina... no a tlumení - tam je problem casto v tom, ze lidi to pritvrzuji utahovanim reboundu, coz je nesmysl. Pro maly rychlosti to chce ubrat kompresní útlum , ja taky jezdím v podstate na nejmenší kompresi.
Komu se nechce do servisu samo domo tak si udelam reklamu a doporucim spřátelenou dílnu - Motomechanik.cz Vim, ze se Martin snazi delat vse poctivě, přemýšlí u toho a cpe nemalé penize do vzdělávání se v oboru a do vybaveni, no a v nejhorsim se vas tlumic dostane do rukou me
Naposledy editováno 15.05.2019 20:23:07
No ja nevim jak by to bylo s origo Sachsem, vedel by to ten Martin ci ty realne vyservisovat? Na okruh to nemam, max nejake volne jizdy.
Myslis servis tlumice rizeni? Origo je tam sachs? Tlumice rizeni obvykle nedela, to hodi spis na me. Tam hodne zalezi na pouzitem tesneni, nekteri vyrobci pouzivaji ruzne atyp a je pak nejlepsi si nechat vyrobit na zakazku.... do tlumicu rizeni se obecne nikomu nechce, i firmy jako hyperpro te nechaji at jim posles tlumic na servis a za nakou zvyhodnenou cenu ti ho vymeni za novej
Na ten aftermarket by bylo ale treba vyrpbit alebo zehnat montazku. To uz by bylo asi na mna moc v tejto chvili.
Zvody rozmyslam ci zhodim alebo kupim druhe, dam ich upravit a prehodim. Jedna firma u nas mi to tam navari.
Mate tu nekdo modifikovane zvody? Jaky prumer mate tych prepojovacich trubek?
Ja myslim ze tak 44mm by mohlo stacit ci?
A este jedna, nevite jake presne loziska idu do prepacka, myslim do kosti? Budu to muset zrejme take zrepasovat, lebo za mi uz tre kost o ty trojuholniky.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ty loziska asi primo v kramje co? Pobliz tu nemam nic takeho, kuknu na parts depot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
A ty podložky jsem točil z teflonu. Byly silné cca 1mm. Vnitřní průměr podle čepu a vnější průměr jsem měl podle výšky kosti, aby ta podložka byla po celé ploše
edit: sorry, 70 liber aj s tyma podlozkama
Naposledy editováno 21.05.2019 16:45:04
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Kam je das? Premyslim, ze bych to treba sfoukl s tebou....? Kolik si za to reknou a jak dlouho jim to bude trvat? A das jim je jen tak nebo je i predpripravis: vyvrtat diry, atd...?
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Edut: a od kralika jeste cip....
Ale ten budu zkouset az pozdeji...
Naposledy editováno 21.05.2019 21:53:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Dal bych to navarit jednej firme u nas - BRS Technology, oni robivaju aj kadejake tuningove upravy a maju aj zvaracky na to. Nejaka minimalna priprava urcite, jako tak ze vybrusit tam kde by sli trubky. Aj bych si to vyvrtal sam, ale obavam sa, ze nemam vhodne nastroje a ze bych ty diry asi tak presne a pekne nevyvrtal. Tak dufam, ze by to zmakli oni.
Edit: jo a mas aj nejaky chil?
Naposledy editováno 22.05.2019 06:21:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Tak jestli jim to tam das, tak mi pak napis co to stalo a jak dlouho jim to trvalo...
Bych to tam pak zavezl taky....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Vyskusam to, dufam, ze sa im podari spravit aj ty diry, ja si to len ocistim a naznacim kde by to mjelo byt.
Ferro69 - z jakeho materialu si tam daval varyt ty trubky? nerez, ci rez?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Ale nerez k rezu jde vařit
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
edit: ještě doporučuju objednat těsnění mezi zadní válec a svod protože se mi to bez povolení nepovedlo sundat (ale možná že to nějak jde..)
Naposledy editováno 22.05.2019 19:43:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |