Frajerka má za sebou prvú sezónu. Najprv ybr125, teraz bonnie 900. Vodicak ok, bolo len 6hodin jazd, okrem toho nejakých 4k km za tú sezónu.
Zákruty sú problém. Boji sa. Keď idem prvý, tak ma vynervuje hypnotizovat za zákrutou zrkadlo, či sa točiť, či to položila, atď.
Keď idem za nou, tak ma dostane náklon jak na najväčšom HD, čo má skateboardy miesto stupaciek. Komunikačnú sadu do helmy ani neuvažujem, lebo by sme po sebe hulakali ešte aj v helmach. Keď ide cez kruhace, prip. slalom na rovnej ceste, tak to naklopi super.
Objednal som sa na slovakiaring, jazdy s inštruktorom, ale potrebujeme nejak prekonať ten strach zo zákrut. Mal niekto už s niečím takým skúsenosti? Autom jazdí rýchlo a dobre.
Díky za konštruktívne komenty.
Základy
1) jak správně sedět na motorce, nastavení ovládacích prvků a jak je používat (brzda na dva prsty, né celou rukou apod), uvolnit lokty
2) jak koukat do zatáčky, vedení pohledu, kam koukám tam to jede, držet hlavu vodorovně (nenaklánět ji s motorkou) - co jsem viděl, tak asi nejčastější problém a největší příčina strachu
3) stopa - nezatáčet moc brzo (další velkej problém), práce s plynem
4) zbytek už přijde sám.
5) nebo taky ne, nemá každej talent
A ten kecafon si kup, je to dobrá věc když ji chceš za jízdy komandovat aby dělala to co jsi jí na místě vysvětloval
Naposledy editováno 14.03.2019 09:52:44
Instruktorovi se tak neodmlouvá a nedržkuje,jako vlastnímu,milujícímu manželovi
Navíc za nás tam měli motorku s padacím rámem,takže i ti nejpřiposranější si mohli vyzkoušet,že ty náklony jsou OK.
My byli na kurzu ve Vyškově na letišti Bezpečně na motorce.
Hodně štěstí a pevné nervy
Naposledy editováno 14.03.2019 09:58:13
1 reakcí na tento příspěvek Pár rád pre začínajúcu ženskú
Vidím v tom strach z neznáma - jak se motorka bude chovat při větším náklonu, jaký náklon a příčné zrychlení snesou gumy. No a protože ví, že má jen jeden pokus (přirozeně se bojí pádu), tak prostě jede na vyzkoušenou jistotu = téměř rovně.
Jak tady zaznělo, dřív než si osvojí špatné návyky tak hned zaplatit nějakou motoškolu, nejlíp individuální . Za prvé ji ukážou správnou techniku a za druhé i kdyby si to stejné věděl ty, tak skončíte v hádce a od cizího to prostě bude víc brát. Bohužel x krát odzkoušená pravda. Po každé motoškole jsem hleděl, jak jí strašně zrychlila a já byl taky klidnější a nemusel jsem pořád hledět přes zrcátka, jestli ji mám za sebou.
Jinak interkomy máme, řešíme jen to nejdůležitější. Bohužel jezdím 99% procent před ní, je klidnější, že nemusí řešit kam má jet a může se soustředit jen na řízení. Já ji aspoň upozorňuju na krizovky (štěrk, auta v křižovatce atd. atd.) Kde to dobře zná, tam ji občas přinutím jet přede mě a občas ji připomínám, co zapomíná (hlava, vyklánění, řazení atd.).
Když je pěkný úsek, tak jí oznámím, že valím napřed, aby se mě nedřela a pak ji prostě počkám. Když ji někdy pustím před sebe, tak dost trnu, protože se mě zdá, že předjíždění jí moc trvá, nebo to tam naopak pošle, když mě se zezadu zdá, že tam není moc místa.
Okruh sice fajn, že si zjistí, že i když má pocit že leží, je tam ještě kilometr místa, ale vím sám, jak jsem z něj vždycky před tím, než tam najedu vysraný, že tam lehnu, budu někomu zavazet atd.atd., takže jestli stresuje už teď, tak nevím, jestli je to dobrý nápad.
Jinak ještě doporučuju se vykašlat na cesty kolem komína, ale vyrazit někam na dovolenou, pro ni třeba wellnes a podobné chujoviny, když bude sedět na mašině celý den, tak si to zautomatizuje a přestane na to tak myslet. Vzpomínám si, že první sezonu jsem se vždy vracel dom jen vystresovaný, že se mě ta zatáčka nepovedla, že jsem jel blbě atd. atd. a chvilku mě to trvalo, než jsem si sám sobě řekl, že o hovno jde, s nikým nezávodím , nikdo mě nenatáčí atd. a na dovolené jsem prostě jel a ono to nějak přišlo samo.
Autoškolu má a ten slovakiaring je cez agentúru s inštruktorom, žiadne voľné jazdy. Slalom, brzdenie, nemyslim, že sa pôjde nejaká paľba. Skôr také rozjazdenie po zime s individuálnym prístupom inštruktora. Autoškola sa robila tu vo Švajčiarsku, kde žijeme. Je to úplne o inom, podľa mňa tu učia pičoviny. Ťa na skúškach vylejú za to, že brzdis len predkom a dvoma prstami, musíš najprv zadné jebnut do šmyku a prednou dobrzdit (strašne sa musia báť, že im to dá niekto na predok). Odbacanie - trikrát hlavou otočiť, vždy prvý krát naopak ako odbacas, potom smerovka. Vždy keď zastavíš musíš mať jednicku, vymack spojku a nohu na brzde. Jedno či ide vlak a stojíš tak 15minut. Proste Švajčiarsko. Ale pekná krajina, super vylety, spomalená doprava, minimálne riziko, že tá nejaký frajer zostreli.
Passy super, blízko fr/it.
Čo sa týka mašiny, práveže Bonnie jej lepšie sedí, lepšie jazdí ako na ybr, alebo Zr-7. V autoškole tu musíš ísť 10metrovy úsek 15 sekúnd a to s bonneville spraví, takže drevo nebude. Len to v hlave prepnúť v tých zákrutách.
Či ju brať hneď na veľký okruh, neviem... ak sa bojí klopiť v 60-ke, v 160 to nebude ani o kúsok lepšie. Vezmi ju do nejakej motoškoly pre začiatočníkov, napríklad Bezpečně na motorce má kurzy v Pezinku alebo môj brácho vyštrachal inú motoškolu u Trnavy: http://moto-skola.sk/ (Snáď sú to oni.)
1 reakcí na tento příspěvek Pár rád pre začínajúcu ženskú
Píšeš, že kruháče nakloní, to už si třeba zvyká, pomalou jízdu zvládá dobře, ale má strach, že ji to v zatáčce ujede a rozbije tu leštěnku...
Vyzkoušel bych nějakou starou lehkou 500
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rád pre začínajúcu ženskú
Áno, tiež som toho názoru. Preto má k dispozícii moju starú zr7.
Metric - díky za tie typy. Na okruh nejdeme na voľné jazdy, ale na kurz. Ja sa nesnažím ju nervovat. Len keď mi po jazde začne hádzať rukavice, plakať, kopať, tak jej tiež nepoviem, zlatko išla si úžasne, všetci sú jebnuti a svajciari nevedia robiť cesty. Jebu tam zákruty, len aby teba nasrali...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rád pre začínajúcu ženskú
Zr7 neni zrovna lehka masina .
BranoVFR píše:
Metric - díky za tie typy. Na okruh nejdeme na voľné jazdy, ale na kurz. Ja sa nesnažím ju nervovat. Len keď mi po jazde začne hádzať rukavice, plakať, kopať, tak jej tiež nepoviem, zlatko išla si úžasne, všetci sú jebnuti a svajciari nevedia robiť cesty. Jebu tam zákruty, len aby teba nasrali...
Některé ženské jsou všechny stejné, my jsem se pohádali jak psi, protože jsem jí řekl, že má blbé otázky, když se mě po 2 sezónách a 2 motoškolách, kdy jedna byla hodně zaměřená zrovna na toto zase ptala na něco ohledně řazení a podřazování. Vždycky si pak vzpomenu na
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pár rád pre začínajúcu ženskú
Áno, to je kurz na Tom okruhu. Nejak kurz bezpečnej jazdy, či ako sa to volá. Tam sa skôr núdzovo brzdiť, zastať/vyhnúť sa v zákrute, asi slalom a také veci budú robiť.
Zr7 som nemyslel kvôli váhe. Aj keď je to asi jedno čo polozis. Sú v servise nejak lacnejšie opravy starých strojov, ako nových a drahých?
1 reakcí na tento příspěvek Pár rád pre začínajúcu ženskú
Ja jsem toho nazoru, ze kazdej kdo chce jezdit na silnici by si mel projit pres crossovou trat a nebo enduro, aby se prestal zbytecne bat sterku, aby zjistil jak se chova motorka, kdyz ji uklouzne predni , zadni a nebo obe kola , aby zjistil, ze kdyz sebou clovek flakne na masine, tak to automaticky neznamena, ze umre...
V provozu je samozrejme potreba davat vetsi pozor nez kdyz se clovek mrda v bahne... ale cross nauci ovladat motorku tak jako nic...
... mám kamarádku ta jezdí sama ... občas vezme dceru jako baťůžek a s tou držet tempo je těžký ... jezdí výborně na 250 kg motorce 1700 cc ... a nic jiného by nechtěla ...
Naposledy editováno 14.03.2019 21:05:01
Nemusite sa nikto bat, ze ju nejak nervujem. Vobec som neni na nu hruby, viem sa spravat, mama ma vychovala dobre. Ani sa nepasujem do nejakej role lektora, sam sa mam co ucit.
Vobec nepotrebujem ist rychlo, len tie rychlosti co ona ma v zakrute, to ani nemoze riesit drzanie tela. Tam musi byt nejaka odstrediva sila, aby sa dal naklon učiť. Ona na rovinke aj v premavke ide v pohode. Podla mna je tam nejaky blok, stres, strach. Toto som chcel poriesit a nie ze jej mam kupit krosu a po strku behat. Neriesime inu motorku. U nej by prichadzala do uvahy veteran cb750four alebo kawa w800. To zrovna moze jazdit triumph. Ona nebude behat na nicom, co sa jej nelubi.
dej jí nějaký rady a pošli jí so motoškoly nebo na vyjížďky s jinýma babama - zkrátka ať tam nabere rozumy a pak jí to můžeš jemně doladit. vyjezdit se musí sama a ty u toho nemusíš furt být ;)
edit: a teď jsem si dočetl ten přechod - 125/900...to je velký skok i pro někoho vyježděnýho na malý. zažil jsem pár lidí, hlavně holky, kteří už mysleli, že umí, koupili větší (sám jsem byl na podobné cestě, fláknul sebou a ještě rok a půl - cca 18 tkm - zůstal na 600, než jsem přelezl na 900) a nevěděli co se sebou, s motorkou, atp. někteří tím i dojezdili
Naposledy editováno 14.03.2019 22:47:30
Řešení vidím buďto v nějaké fakt lehké motorce a ideálně mimo asfalt (jak spal Cuir, tak zároveň si v bezpečí prožije podjetí kol při zatáčení nebo brzdění) nebo motoškola s motorkou s namontovanými kolečkovými padáky bránícími úplnému položení.
Mám s tím osobní zkušenost - přestože s motorkou i autem nemám problém s jízdou v terénu, tak když jsem si poprvé půjčil od kamaráda čtyřkolku, tak jsem se s ní nebyl schopen otočit ve svahu. Jakmile se i byť jen lehce naklonila, tak jsem musel zastavit. Nedokázal jsem v náklonu jet ani krokem, prostě panika. Bylo to tím, že jsme vůbec netušil, při jakém náklonu se to převrátí, zároveň mi hlava nedovolila sedět za řídítky a přitom být odkloněn ze svahu. Pral jsem se s tím celou věčnost, než jsem se nějak popojížděním dopředu dozadu otočil. Prostě naprostá nezkušenost a nevyjezděnost kombinovaná s automatickými reakcemi z kola nebo motorky.
Moje má VN 800. Jízda s ní je na nervy. Když na ni jede má tendenci se kochat. Jednou jsme jeli i se synem, manželka první, já druhý a syn poslední. Když nás předjel náklaďák, Tak za to vzal a ujel. Že prý se mu to ještě nestalo, aby ho předjel náklaďák. Ale nevěš hlavu, trvalo ji 3 roky než takovou krávu zvládla.
Mimo to jsme si minulý rok koupili každý jednoho Zeda. Na podzim mi chtěla ukázat jak jezdí a projížďka byla super. Sice to ještě tolik neklopí, ale jízda je plynulá, svižná, jedna radost.
Když jede na VN, tak se furt ohlížím kde zase je a co tam dělá. A obráceně, proč se tak loudá, toho bych předjel už X-krát.
Motoškolu doporučuji. Bude tam na ni mluvit cizí chlap a rozhodně ji to půjde líp.
1 reakcí na tento příspěvek Pár rád pre začínajúcu ženskú
https://motocoach.cz
nekde tam ma popsany vyhody pitbike treninku dost veci ma na fb