Osobně bych spíše volil na ten regulátor větší pasivní chlazení,víš jak je to s aktivním chlazením...Stačí trocha koroze nebo prachu...
Na Elefantovi jsem měl automat na rozsvícení světel po nastartování.Jenže jsem měl slabou baterii a ty dvě světla mají celkem slušný odběr,takže se občas opětovný start nepodařil.Ten fotoodpor je výborný nápad,to mě nenapadlo.Řešil jsem u všech kontrolek jak to udělat,aby byly úměrně viditelné za slunečního světla i za tmy...
Když nezapomínáš rozsvítit,tak to ti závidím.Já na to občas zapomenu.Nicméně občas stačí ta kontrolka.
šmudla>Piwell> dostanes se tam i rukou jakoby po nadrz - plastovy bili kolecko na takový tyčce z pravý strany myslím. Jakou máš teplotu motoru? myslím kde máš ukazatel teploty? na začátku nebo uprostřed ?
Tak to te chci teda videt, to se mi nikdy nepodarilo, vzdycka musim povolit a vyndat nejake srouby na nadrzi...
Piwell>agy >> Já bych tuze rád. Minulý víkend jsem se pokoušel o registraci na fanclubu XTZ750 (jsou vlastně dva cz weby, ale mají jedno společný fórum a jeden sk web) s tím, že mi bude zaslán "aktivační" mail a ono nic. Ani nemam tolik času to teď řešit, jsem doma (a tím i u netu) jen víkendy, ale začátkem května budu pár dní doma tak to snad nějak půjde zařídit. Právě dělám několika takových, pro mě typických, "serepetiček" jako ventilátorek na chlazení napěťovýho regulátoru (do r.v. 94 problém s přehříváním), LED diodu jako indikaci rozsvícených potkávacích světel s fotoodporem - při sluníčku svítí hodně, při tmě jen tak mžourá aby neoslňovala ; mezi budíky a plexi takovej ten "multimetr" - 2 teploměry, hodiny, stopky, voltmetr, indikace námrazy s možností zvukový signalizace atp. ... Pak někdy padáky s přídavnými světly, turist. plexi .... samozřejmě to chci s popisama a fotkama házet na web, jak už to léta dělám třeba s autama ...
SniperFM >> Jasný. Já taky až bude čas chci vidět ty jehly a celkově ta mašina potřebuje lehounce "doladit". Ono je na ní vidět, že moc v provozu nebyla a taky hlavně to, že jí měl "někdo, kdo do ní lil jenom benzín" - za 16 let svýho věku je na ní úplně všechno originální (i hefty, vercajk), ba dokonce i veškerý žárovky (!!!!)
JEN TAK DAL, tech serepeticek neni nikdy dost
Jooo a uz jsem te aktivoval, nejak jsem si nevsimnul, ze jsi tam
Jinak jsem se opřel do toho "multimetru" a zjistil jsem, že je v háji procesor na měření teploty takže to ukazuje samé nesmusle Bohužel to není žádnej studeňák nebo tak něco. Takže ho tam sice dám, ale nebudu mít info o okolní teplotě. A nemám zrovna teď chuť jít si koupit novej za 700 ,- ...
Jinak,musím souhlasit.Já jsem odkojen taky samozřejmě Jawou,a moje první "velká" mašina byla KLR.Pořád jsem se k ní vracel,a po prodeji Elefanta a postavení domu jsem se k ní chtěl vrátit znovu.Teď jsem jezdil několik měsíců na Elefantovi,a v úterý jsem se rozhodl pro experiment a sedl na cestu do práce na KLR mé přítelkyně.Byl jsem zděšen,malé motokolo co nejede,nebrzdí a při cestě všelijak poskakuje a pohupuje se.Prostě jsem si už zvykl na pořádnou mašinu...Už párkrát jsem slyšel,že se svýma 195cm a téměř metrákem váhy bych měl pořídit něco adekvátního mé postavě,ale teprve teď jsem to plně pochopil.A ten terén co já jezdím,ten zvládnu v pohodě i s tou potvorou.Takže resumé:Pokud Elefanta nebude nikdo chtít,tak mi prostě zůstane a někdo trochu "Ošulím" stavbu..
Otázka pro majitele XTZ750:Jak je na tom tento stroj s odpružením?Je to měkké,nebo se projevila váha stroje?Můj Elefant má sice USD přední tlumiče původem s Husgvarny,ale Italové jsou prostě na tvrdý podvozek,tak se ohlížím po nějakých měkčích pružinách,abych mohl občas i terén a nevytřepal při tom duši..V úvahu přichází pružiny z velkého Endura,jako je třeba váš stroj...
Naposledy editováno 01.05.2008 21:00:29
Na polnice se to ještě dá,ale díry v silnici mě míní vytřepat...
Jinak si chci spočítat zuby na řetězovým kolečku - připadá mi, že by to mohlo míň točit - na 5.q při 4000 ot. jedu rovných 90 km/h. Tachometr nekecá vůbec (k mýmu překvapení) - měřil jsem si to radarem. Ale pokud chci jet na rovinkách třeba 110 km/h, už to točí kolem 5000 ot. a to mě připadá zbytečně moc a tak nějak mi to prostě znepříjemňuje jízdu. Jinak k tomu komfortu, fakt to chce vyšší plexi (mám origo). Kdyby někdo nabízel ...
Další věc je ta, že potřebuju přitahnout plynový lanko (lanka?), mám tam moc velikej "mrtvej bod" při zavřeným plynu a tudíž občas s mašinou škubu. Pak dále spojkový lanko - přitahnout - zas má větší "mrtvej bod" a navíc mi připadá, že by spojka mohla trochu víc vystavovat - když jí roztočím někam k těm 7000 ot. tak mi jde špatně zařadit na 3q a na 4q. Ale je to možná i tím, že jsem si nedavno koupil nový off-road botky a tak na to ještě nejsem moc zvyklej - ani na boty ani na tuhle motorku.
Jak dotahnout krk řízení? Vzal jsem to festově a při menších rychlostech (třeba v serpentinách), kdy je potřeba lehce zatočit a nestačí náklon mi to připadá trochu divný ...
Ze začátku jsem bál s ní trochu řezat zatáčky (kvůli pocitu, že je to docela vysoký), ale sedí to jako přibitý. Už si dovolím trošku víc.
Jinak je to divné,ale podle jednoho prográmku má TDM při 5075ot. 144Km/h.Vaši XTZ ten program nemá v databázi ale nebude to o tolik rozdílné.Pokud někdo dodá počty zubů(včetně převodovky pokud je rozdílná) tak to do toho programu dodám a on spočítá teoretické hodnoty.
Já toto neřeším,já mám šestku...
Anti>Já mám s Elefantem opačné problémy.Má klasický Italský podvozek-na pěkný silnice super,na díry hrůza.A to jsem ještě ubral olej.Oni jsou ti Italové divný.Dají na Elefanta USD Showa z Husqvarny se zdvihem 220mm,ale oleje tam má být tolik,že tam zůstane jen 150mm vzduchu.Jaký bude poté zdvih? :\
Na polnice se to ještě dá,ale díry v silnici mě míní vytřepat...
no musíš počítat ne plochu ale objem toho materiálu co se ti při zdvihu zatlačí dovnitř , takže 100% pro to udělá plnej zdvih
Dneska jsem to zase docela dost rozebral s tim, že provedu těch pár úprav - stmívací kontrolku potkávaček, ten voltmetr s hodinama a stopkama, 12V zásuvku k palubce a že se vrhnu na ty jehly v karburátorech - taky jsem to čichal, že nebudou úplně dole - byly na 3. zarážce, čili přesně uprostřed. Pověsil jsem je co nejníž (poslední zarážka), přitom jsem rovnou teda otevřel plovákový komory a profoukal trysky. Mimojiný jsem kompresorem vzal vzd. filtry. Motor teď běží klidněji, spaliny nejsou tak "mokrý" a pohrál jsem si s kolečkem volnoběhu a vypadá teď volnoběh mnohem lépe. Nechal jsem mu cca. těch 1100 ot.
Když jsem byl pro tu zásuvku tak jsem to nevydržel a koupil si ty řídítka, gripy a závažíčka. Takže bude nový ještě tohle ...
Obecně mám z tý mašiny čím dál lepší pocit
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Yamaha Xtz 750supertenere, dusí se ... Yamaha XTZ 750 SuperTenere | pařenica | 17 | 1.7.2023 v 08:12 wáca |
Kde najít dobrou lakovnu v Praze Yamaha XTZ 750 SuperTenere | georgeCZ | 11 | 16.2.2023 v 11:35 markus |
Yamaha xtz 750 supertenere Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Tomkertis | 6 | 4.4.2022 v 08:11 Tomkertis |