dostal jsem nápad. Mám k dispozici větrák ze starého serveru na 12 voltů - vážně síla
https://www.aliexpre...ing/32877775107.html
něco takového
a napadlo mě, jestli by mělo smysl ho přidělat před hlavu, aby foukal zepředu na motor a pomáhal chladit, když bych třeba v létě popojížděl ve městě a tak.
Mám několik obav:
Jestli to nebude chladit zbytečně moc, že bych přidal nějaký teplotní senzor a větrák zapínal jen když bude teplota motoru vyšší
Jestli se nebude motor ochlazovat nerovnoměrně, jen na přední straně
Jestli to vůbec bude mít smysl
A jak by se na to tvářili na STK/při silniční kontrole, apod.
Co si o tom myslíte?
1 reakcí na tento příspěvek Přídavný větrák - hovadina nebo vylepšení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavný větrák - hovadina nebo vylepšení
- Podle mne to nebude mít valný efekt.. leda opravdu jej zapnout jen v koloně když je vedro a to nejlépe z boku aby chladil co nejvíce žeber.
- Nerovnoměrného chlazení se neboj, hlavou protéká v provozu olej o teplotě zbytku motoru a teplotní rozdíly srovnává docela dobře masiv hlavy z hliníkové slitiny.
Pokud se ti motorka přehřívá, spíš bych nějak ochlazoval olej který hlavu chladí větším podílem než vzduch proudící kolem hlavy.
Naposledy editováno 04.01.2019 13:18:26
když už budeš laborovat s teplem kolem motoru, zkus si něčím teploodrazivým odizolovat airbox. V horkým létě to docela pomáhá udržet výkon.
Zato pro altík nějaký 125-ky bude mít z toho extra odběru velkou radost, zvlášť v koloně na volnoběh.
Další úskalí je životnost toho ventilátoru, v serveru asi moc rázů nedostává.
Naposledy editováno 04.01.2019 14:20:37
1 reakcí na tento příspěvek Přídavný větrák - hovadina nebo vylepšení
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
@grooll to dává smysl, díky (je to sice hnusnej hyoskunk 125 4T ale jediný, co má pěkný, je zvuk, takže spíš ne :) )
@callowsick dobře, díky, to s tím airboxem zní dobře, horký vzduch do sání není ok?
@gugo jsem experimentátor, takže to chci prostě zkusit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
@JohnnyS08 jistě, chápu. Ten větrák jsem dostal, takže když odejde, nevadí.
@assassin psal jsem, že je to primárně kvůli letnímu popojíždění, každopádně nezapomeňme, že je to Hyoskunk
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
@karavanista stačilo mi vidět ty sváry na rámu, to je jak kdyby to svářel debil.... kdyby to byl japonec tak neřeknu
@HornisGSX právě že nemám v úmyslu to uvařit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
@tomasNJ v takové fázi jsem nikdy díkybohu nebyl, narozdíl od těch co spoléhají na výbrusy pro zvýšení výkonu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Ptám se na tyhle věci proto, abych si rozšířil obzory, zajímá mě, jak vše funguje, někteří napsali pěkné odpovědi se zajímavými myšlenkami...
Není to jen o tom že bych si to představoval jako hurvínek válku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Našel jsem pěkný, podrobný, odborný materiál k tématu, koho to zajímá, zde:
http://www.sinz.cz/a...-2005-05-243-257.pdf
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavný větrák - hovadina nebo vylepšení
dfrau10 píše: Našel jsem pěkný, podrobný, odborný materiál k tématu, koho to zajímá, zde:
http://www.sinz.cz/a...-243-257.pdf [/quote]
Docent Vlk se musel kdysi pominout, že se začal živit opisováním ze Světů motorů ...
K tématu. Vzduch odvede asi 1kJ tepla na krychlový metr a Kelvin.
Množství vzduchu zjistíš z grafu. Tvůj ventilátor má účinnost počítejme 60%, pro dodávku vzduchu počítám využitých 20W. Při přetlaku 1kPa je dodávka 80 krychlových metrů za hodinu. Pokud ohřeješ vzduch o 25°C, odvedeš 2MJ tepla za hodinu. Kolik má motor spotřebu paliva na volnoběh, 0,5/h? Spálením se uvolní asi 15MJ tepla. Třetina odejde výfukem, třetina jde přímo do chlazení, třetina se převede na teplo třením v motoru, hlavně pístu ve válci. Do hlavy přestoupí možná šestina, tedy 2,5MJ. Z toho se polovina možná vyzáří do okolí přímo, radiací, záleží na teplotě povrchu. Tak nějak z toho vyplývá, že ten větrák udrží teplotu hlavy na rozumné úrovni, a dovolím si tvrdit, že teplota žeber nepřesáhne 100°C.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vačková hřídel Hyosung GF 125 | Mertikjanik | 6 | 6.5.2012 v 12:49 mysak007 |
Nefunguje napájení-elektroinstalace?? Hyosung GF 125 | Mertikjanik | 7 | 15.9.2011 v 13:14 HornisGSX |
Co stim? Hyosung GF 125 | Kugi | 16 | 6.8.2011 v 22:42 mysak007 |
přidření...oprava... Hyosung GF 125 | trnkamilan | 9 | 30.5.2010 v 22:12 MaraXJ |