chtěl bych se zeptat zejména místních uživatelů, případně lidi co s tím mají nějakou zkušenost.
Jedná se o výměnu předních vidlic na FZ1 (rv.09), zvažuji tuto možnost, ale chci vybrat asi to nejlepší co se dá sehnat za normální peníze. Neuvažuji o WP, Ohlins apod., jedná se o alternativu která by mohla být např.: R1, ZX10R apod.
Ideální stav je takový, že se vymění pouze celá vidlice a zbytek zůstane (kolo,osa,kotouče, brýle)
Co jsem našel tak mi sedne "asi" R1 (04-06), ale celkové délka je asi o 5mm menší...
Pak R1 07-08 ty jsou zase větší, ale řešil bych pouze že by se utopili v brýlích, ale zase si nejsem jist jestli by mi to sedlo s osou kola, nebo na rozměr kotouče.
Tady je taková pěkná tabulka, ale jak je to ve skutečnosti by mě zajímalo víc
Díky
Naposledy editováno 01.02.2019 06:46:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Sonicek píše: BlackSabbath> Tak pokud nejezdíš okruhy, tak ono mít vše ve vršku je hloupost. A rovnou se zeptám, sice vím, že K5 je držák, ale kolik máš najeto při tomto setupu? Kámoš co jezdím mistrák, tak na daytoně dá 1,5tis km a motor jde na GO , sice asi jezdím v jiném spetru než my ostatní, ale zajímalo by mě jak to dlouho vydrží na ježdění v provozu. Sám Pepoš mi psal, že jít třeba na kompresi 13:1 a víc je na silnici nesmysl,že je to vždy na úkor životnosti motoru. Tam už dost trpí celá kliak, ložiska atd., ale to je tak celkem pochopitelné.
Dělalo se to letos a moc jsem toho nestihl, něco mezi 500 - 1000 km. Právě, že to nemám vyhnaný na maximum, tak by to mělo vydržet naprosto v pohodě. Mám i reference z Anglie, kde to jeden taky jezdí na silnici, má s tím něco přes 50 000 km (v přepočtu z mílí) a naprosto v pořádku (měl rozhozenej motor).
Naposledy editováno 18.12.2018 13:13:35
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
tzn bud nastavit, nebo se na to vykaslat, muze to byt lepsi nez v serii, protoze to vyrovna tu chybu ktera tam uz od vyroby byla (no nebo naopak to jeste o neco zhorsi, zalezi na kterou stranu to je v serii nepresne :D )
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Zajimavy...
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Mám možnost nechat načasovat vačky, dokonce i vím jak by to mělo být, ale vůbec nemám páru co to obnáší. Někde jsem viděl jak se to dělá, ale to už na mě moc. Pepoš mi to nabídnul, že mi klidně udělá časování ale to asi budeme na jiné částce než jen odladit
Je to tedy prekérní situace, kdybych já se v tom drápal víc, mohl jsem si to dělat všechno sám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
BlackSabbath píše: Na světě je zajímavých věcí...Dělali to přímo v Crescentu, můžeš si tam zavolat. Případně poskytnu jméno toho majitele, když to chceš mít přesně a ne jen jedna paní povídala.
jestli s tim jezdi jako se serii, neni az tak moc duvodu pro to aby to vydrzelo mene... samo pokud ty upravy nejsou nejaky extra radikalni
assassin píše: jestli s tim jezdi jako se serii, neni az tak moc duvodu pro to aby to vydrzelo mene... samo pokud ty upravy nejsou nejaky extra radikalni
Tak nejak jsem si to predstavoval. Borci prijedou nekam na bistro, vytahnou papiry s grafem z brzdy, zacnou nad pivem a klobasou zavodit, zabalej papiry a odmrdaj se dom.
K5 ma z tovarny 178PS a vim jake zivotnosti meli s +/- 190K na okruhu..... Takze ano, pokud budu vykon motoru vyuzivat jen na papire a v teoretickcych predstavach, pak tech 50tis km pravdepodobne da s 200K....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Sonicek píše: assassin> rozumím tomu co říkáš. Je to prostě buď a nebo, pokud ale zůstanu v dané toleranci je to vlastně pořád správně ( ať je to +-) . A pokud mám novej rozvoďák, tak by to teoreticky klidně mohlo být i lepší, než když mám těsně před jeho výměnou a s origem těsněním ( prostě snížením samotné hlavu vlastně simuluju vytahání řetězu je to tak? ). Napínak tohle nějak neeliminuje?
Mám možnost nechat načasovat vačky, dokonce i vím jak by to mělo být, ale vůbec nemám páru co to obnáší. Někde jsem viděl jak se to dělá, ale to už na mě moc. Pepoš mi to nabídnul, že mi klidně udělá časování ale to asi budeme na jiné částce než jen odladit
Je to tedy prekérní situace, kdybych já se v tom drápal víc, mohl jsem si to dělat všechno sám
Jestli se chces poustet do nizsi komprese tak to delas protoze chces vetsi vykon. A jestli chces vetsi vykon, tak vetsi cast ktera se da ovlivnit lezi prave v presnym nacasovani vacek. U modernich motoru krome smesi uz ladici ani nic moc jinyho nedelaj.
Takze mi ta uvaha moc nedava smysl. To uz bych se radsi pustil do samotnyho nacasovani vacek pri zachovani komprese. Nebo bych se na to vykaslal uplne nez zustat na pul cesty, jeste se mi nestalo abych nakonec takovy veci neplatil 2x.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Stev píše: Jestli se chces poustet do nizsi komprese tak to delas protoze chces vetsi vykon. A jestli chces vetsi vykon, tak vetsi cast ktera se da ovlivnit lezi prave v presnym nacasovani vacek. U modernich motoru krome smesi uz ladici ani nic moc jinyho nedelaj.
Takze mi ta uvaha moc nedava smysl. To uz bych se radsi pustil do samotnyho nacasovani vacek pri zachovani komprese. Nebo bych se na to vykaslal uplne nez zustat na pul cesty, jeste se mi nestalo abych nakonec takovy veci neplatil 2x.
Ještě se upravuje hlava, to není úplně nezvyklá úprava.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Ale tohle info klidne zaradte do kategorie jpp ... :)
Naposledy editováno 18.12.2018 15:30:06
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
SLEEPER: na dromu to je jina. ja bych treba v provozu 200ps nepouzil, na trasach kde jezdim na moto mam malokdy plnej i na TL... takze u me by taky vydrzela +- jako serie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Stev píše: BlackSabbath> u tech modernich motoru nevim, pred par rokama mi par lidi na sobe nezavisle tvrdilo ze kanaly uz jsou vychytany. Jestli teda nemyslis prebrouseni ventilu a jejich dosedacich ploch.
Ale tohle info klidne zaradte do kategorie jpp ... :)
Dělá se to ještě taky ("port and polish"). Třeba MSG Suzuki v UK to dělá dost. Samozřejmě každej si dělá jinou úrovni úprav. Jen chci napsat, že to není nic, co by už dnes bylo mimo mísu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
BlackSabbath píše: Dělá se to ještě taky ("port and polish"). Třeba MSG Suzuki v UK to dělá dost. Samozřejmě každej si dělá jinou úrovni úprav. Jen chci napsat, že to není nic, co by už dnes bylo mimo mísu.
dela se to - pro zavodni motory. tohle uz je podle me ta cast uprav, ktera ovlivni zivotnost motoru i v pripade, ze se jezdi pro rohliky...
navrhovani kanalu ma v sobe spoustu kompromisu - treba drik ventilu + voditko... ventil je dobre vedenej kdyz ma co nejdelsi voditko, a je dost pevnej, kdyz ma velkej prumer driku. jenze to zase stoji v ceste produ vzduchu. takze se bezne rozsiruji kanaly s tim, ze se upali kus voditka atd... takhle upravena hlava se ale servisuje mnohem casteji, kamarad ma takovou hlavu na motorce a uz seto potkalo. upravene voditko + vule/opotrebeni ventilu (se kterym by serie normalne fungovala) a pridrelo se to ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
assassin píše: dela se to - pro zavodni motory. tohle uz je podle me ta cast uprav, ktera ovlivni zivotnost motoru i v pripade, ze se jezdi pro rohliky...
navrhovani kanalu ma v sobe spoustu kompromisu - treba drik ventilu + voditko... ventil je dobre vedenej kdyz ma co nejdelsi voditko, a je dost pevnej, kdyz ma velkej prumer driku. jenze to zase stoji v ceste produ vzduchu. takze se bezne rozsiruji kanaly s tim, ze se upali kus voditka atd... takhle upravena hlava se ale servisuje mnohem casteji, kamarad ma takovou hlavu na motorce a uz seto potkalo. upravene voditko + vule/opotrebeni ventilu (se kterym by serie normalne fungovala) a pridrelo se to ....
Jojo a proto jsem tohle nenechával dělat.
assassin píše:
SLEEPER: na dromu to je jina. ja bych treba v provozu 200ps nepouzil, na trasach kde jezdim na moto mam malokdy plnej i na TL... takze u me by taky vydrzela +- jako serie
Jo to uznavnam. Treba takova r1 nebo vlastne i zx10 sla v provozu drzet do cervenyho na full gas, ale u brambory na rezim slick uz je to fakt tezka magorovina. Kdo nezkusil, neveri, ze je to takovej rozdil, ale one je fakt kurevskej. V zatackach urcite ne, ale na kazde rovince vykon chces.
Kazdopadne K5 jede na motor vyborcne uz v serii, najezdeni kolem komina bych z toho 200K suprbajk nedelal.
Naposledy editováno 18.12.2018 17:35:55
BlackSabbath píše: Jojo a proto jsem tohle nenechával dělat.
U mne zatim zkraceny voditka bez problemu, ale pravda je ze podruhy bych si tohle asi odpustil a kanaly jen lehce prebrousil do spice. Coz u novejsich motorek nebude treba.
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
schvalne si zkus nekdy na nizsi kvalty vykloubit ruku - je tam jeste kus do WOT ...jak to na nizky kvalty akceleruje hodne, tak si neprehmatnes, jako pak na vyssi... (a taky ne vsechny bajky daji na full gas opravdu fullgas... je to tam schvalne "uskrcene")
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Naposledy editováno 18.12.2018 19:09:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
SLEEPER píše: Na K5 cistych 200K s najezdem 50tis. km a po rozborce vse naprosto v poradku?
Zajimavy...
Nevidím na tom nic zvláštního, dnešní motorky mají stejné výkony a taky najezdí xxx.tisíc v provozu. Na okruhu se sere všechno a ani nemusí být nějak poladěno.
assassin píše: Sonicek: takhle to hrdlo dokazu vytisknout komplet - v objimce jsou dve serie vyrezu, jedna durch, druha slepa, navzajem pootocene - hrdlo ma vystupky - spodni strana vystupku je zkosena pod uhlem jakej jeste umi tiskarna vytisknout (cca 45stupnu previs). objimku navleces tak ze vystupky projdou dirama co jsou durch, pootocis a pritahnes. Mel jsem slabsi chvilku a zrovna me i neco napadlo :D obrazek myslim rekne vse.
Zajimavé a chytré řešení, tyhle zámky by mě nenapadli. Takže Ti vlastně už jen stačí celková délka hrdla, průměry, rozteče děr u přírub, délka od spodní strany až po lem a případně urpavit dvě hrdla protože jdou vedle sebe tak aby jeden lem (toho kratšího) nezasahoval do toho delšího. Musím vytáhnout origo a všechno zjistit
assassin píše: SLEPER: ono je to s tim full gasem v provozu taky takovy sporny, ja jsem si taky myslel, ze davam plnej a pak jsem zjistil, ze diky dlouhemu seriovemu plynu na 1,2,3 davam tak 3/4 ... kdyz se pak ta kratkej, je to jak kdybys mel o 20koni vic :D nejlespi uprava co jsem kdy na motorce udelal
schvalne si zkus nekdy na nizsi kvalty vykloubit ruku - je tam jeste kus do WOT ...jak to na nizky kvalty akceleruje hodne, tak si neprehmatnes, jako pak na vyssi... (a taky ne vsechny bajky daji na full gas opravdu fullgas... je to tam schvalne "uskrcene")
Vim o tom, treba na K6 jsem mel omezeni odstraneno a na brambore pri rezimu slick (pro aktivaci si musis spešl "modul") take neni zadne omezeni a i se plynu upravi "na rychlopal". Zrovna to bawo jede jak ostra K6, pricemz nahore je to uplne jinde, nez japka...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Sonicek píše: Nevidím na tom nic zvláštního, dnešní motorky mají stejné výkony a taky najezdí xxx.tisíc v provozu. Na okruhu se sere všechno a ani nemusí být nějak poladěno.
Tyjo, neznam moc novych R1, S1000RR, RSV4RF, Pani......, ktere maji tohle najeto. Hlavne se jedno o vykony uz z produkce, ne o upgrade o 20K+.
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
ja uz tisknu prevazne z PETG a povrch neupravuju, je hrubej z principu - jak to poklada vrstvy na sebe (vrstvu pro takovehle vyrobky nastavuju obvykle 0,15mm) - v tomhle pripade by ta struktura nemela vadit, spis naopak. presnost odhadnu plus minus desetina, dve.... diry pro srouby bud nechavam, nebo tisknu o par desetin mensi a projedu vrtakem - hlavne ty co nejsou kolmy na podlozku - ty totiz nejsou presne kulaty. U tech prirub se myslim nebude muset nic takoveho resit.
edit: forum ty fotky strasne zprzni, takze z toho nic nepoznas :(
Naposledy editováno 19.12.2018 09:30:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
SLEEPER píše: Tyjo, neznam moc novych R1, S1000RR, RSV4RF, Pani......, ktere maji tohle najeto. Hlavne se jedno o vykony uz z produkce, ne o upgrade o 20K+.
Ale znáš, to je 90% motorek tady v ČR, to že to má 30tis neznamená, že nemají 2-3x tolik
Prostě takovej motor při normálním ježdění a pravidelné údržbě prostě musís dát 100tis.,jak nic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Pokud by jsi mi dělal ty hrdla, tak to pak stejně asi hodím na soustruh a smirkem to trošku poladím
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | šimon474 | 3 | 31.5.2024 v 06:04 ALFA70 |
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | šimon474 | 0 | 30.5.2024 v 18:11 šimon474 |
Rozvody Yamaha FZ1 N | Wirri | 3 | 27.3.2024 v 13:16 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 14 | 22.11.2023 v 20:56 Garides |