Téma: Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená
 
14.12.2018 v 12:45
Zdravím ,v roce 2020 přichází nové emisní normy euro 5 pro možnost registrace motorky v EU.Chtěl bych se zeptat ,jaké z toho plynou změny třeba pro výrobce.Jestli je složité tuto emisní normu docílit ,či tomu třeba bude stačit jen "přečipovat " řídící jednotku.Dneska máme normu euro 4 většinou třeba při skútrech vstřikování Delphi.dík
Předchozí
1 2 3
Následující

Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 12:56 | Nahoru | #1
Víc kurvítek, víc peněz za míň srandy.

2 reakcí na tento příspěvek Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 12:56 | Nahoru | #2
Co by bylo spousta vyrobcu zrusi prodej nekolika modelu na evropskem trhu pac se jim nevyplati pro eurocuraky vyvijet nove motory.....to co tu zustane doatane katalizatory a dalsi ekopicoviny.....a vsichni se stastne chytime za ruce a budem poskakotat tanec slunka jak jsme zachranili jednu kyticku nebo jednu berusku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 12:58 | Nahoru | #3

HornisGSX píše: Co by bylo spousta vyrobcu zrusi prodej nekolika modelu na evropskem trhu pac se jim nevyplati pro eurocuraky vyvijet nove motory.....to co tu zustane doatane katalizatory a dalsi ekopicoviny.....a vsichni se stastne chytime za ruce a budem poskakotat tanec slunka jak jsme zachranili jednu kyticku nebo jednu berusku



... zatímco budeme jezdit brzda plyn kvůli červené vlně a postávat v nekonečnejch kolonách vzniklých "zklidňováním dopravy"

(reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 13:51 | Nahoru | #4

FiZzeR píše: ... zatímco budeme jezdit brzda plyn kvůli červené vlně a postávat v nekonečnejch kolonách vzniklých "zklidňováním dopravy"


Jo přesně, místo dvou pruhů pro auta z jednoho udělaj cyklopruh, kde projede 1 cyklista za den. Nebo kde se dalo objet auta která čekala až projede vlak, tak tam udělaj ostrůvek a daj plastové patníky a tak se tam utvoří kolona která popojíždí, ale hlavně si budeme hrát na to, jak chráníme ovzduší.

1 reakcí na tento příspěvek Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 14:22 | Nahoru | #5
Dobrá otázka. Snáď to nebude také zlé, už s tým majú výrobcovia skúsenosti. Podľa týchto tabuliek sa budú musieť zas znižovať vypúšťané emisie /možno len postačí úprava výfukov/, ale sú to len stotinky /horší bol asi prechod z euro2 na euro3, kde to išlo na polovicu/: www.transportpolicy.net/standard/eu-motorcycles-emissions/
Ale aspoň o 2 roky bude výhodnejší výpredaj moto /ak to ešte niekto bude chcieť, lebo napr. xjr vypredávajú dodnes/.

Naposledy editováno 14.12.2018 14:23:00

(reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 15:05 | Nahoru | #6
FiZzeR> no a nebo na sidlistich poskakovat jak kreteni na reterderech co 5metru...

(reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 16:28 | Nahoru | #7

nevo7 píše: Dobrá otázka. Snáď to nebude také zlé, už s tým majú výrobcovia skúsenosti. Podľa týchto tabuliek sa budú musieť zas znižovať vypúšťané emisie /možno len postačí úprava výfukov/, ale sú to len stotinky /horší bol asi prechod z euro2 na euro3, kde to išlo na polovicu/: www.transportpolicy.net/standard/eu-motorcycles-emissions/
Ale aspoň o 2 roky bude výhodnejší výpredaj moto /ak to ešte niekto bude chcieť, lebo napr. xjr vypredávajú dodnes/.


Koukám na tu tabulku v odkazu. Takže v pohodě, nic se neděje, žádná zásadní změna proti současnému stavu. Akorát dvoutakty v mopedech dostanou definitivní stopku, čtyřkolky budou muset plnit to samé co motorky a nafťáky budou s filtrem. Obyčejný třícestný kat a stříkačka s lamdou ve výfuku to vyřeší úplně stejně, jako to dělá u aut posledních 25 roků.

Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 16:52 | Nahoru | #8
V dnešní době se už čtyřkolky často schvalují jako TRAKTOR, nebo jako zvláštní vozidlo , například pracovní stroj
budete jezdit pracovními stroji, jí si moto s euro 5 nekjupím

u 1-stopého motocyklu by mohlo jít o odpojování jednoho válce po rozjezdu.....
u 4-válců se mohou odpojit rovnou tři.....

Naposledy editováno 14.12.2018 16:53:14

1 reakcí na tento příspěvek Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 17:22 | Nahoru | #9
Tak třeba Hajabusa po 20 letech skončí jako před 10lety skončila čtrnáctka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 17:41 | Nahoru | #10
Vendous> jo vsechny motorky co za neco stali a stoji pujdou do kopru..... Jsem zvedavy jak dopadne B king

2 reakcí na tento příspěvek Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 18:16 | Nahoru | #11
doprdele s celýma EU normama a vůbec celou unií,která chce snad sama sebe naprosto odrovnat.

výrobcům hážou klacky pod nohy ve formě šílených norem zvláště pro motorky totálně nesmyslných(které nakonec zaplatíme my-koncoví zákazníci),ale kolik toho vyfouknou lodě,nebo letadla neřeší......a je to sakra hodně.

dokáže si někdo představit,kolik bordelu muselo jít do vzduchu za poslední měsíc nepokojů ve francii?auta tam hoří jako ohníčky v kempu u vody v letní sezóně,dýmovnic a slzáku tam vystříleli kamión,ale tady se řeší výfuky a propagují nesmyslné elektromobily,i když se dopředu ví,že nejsou a nebudou baterky a především dostatek energie v síti na dobíjení.

je to banda šašků.

Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 18:18 | Nahoru | #12
jo emisně to teď nebude takový skok, ale dost věcí ještě neschválili a nechávají výrobce v nejistotě Něco pokrátí na hluku, samodiagnostiku zesložití. Kdo stihne schválení, může i na 2020 představit novinku jen s euro4, takže platnost až od 2021, pak ještě 2022 výběh serie. Endurům to asi odloží, takže beta alp350 s karbecem možná až do 2024 ve výprodeji
Hrozný elaboráty tvořej, tady zjednodušená studie z března, raději číst jen závěr: https://eur-lex.eur...ri=CELEX:52018DC0136



Naposledy editováno 14.12.2018 19:45:12

Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 20:50 | Nahoru | #13
Ahoj,
Ještě by mně zajímalo kolik škodlivin se dostane do ovzduší při výrobě jedné moto s Euro 5. možná to bude několikrát víc než je rozdíl mezi EURO 4 a EURO 5. nedobyl náhodou český kocourkov EU.
Honza

2 reakcí na tento příspěvek Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 21:03 | Nahoru | #14
Me by opravdu zajimalo kdo za tohle lobuje??? Vsichni vi ze je to kundovina vicemene jak psal dolph to potapi evropsky automobilovy prumysl vsichni vi ze to je kundovina vsichni vi ze elektromobily ve velkem nejdou a par desitek let jeste nepujdou ale vsichni hlava nehlava do toho jdou.... Me to opravd pripadne jak rizena polrava evropske ekonomiky....a japonci se na nas taky brzo vyserou pac pro ne evropsky trh bude nerentabilni kvuli vyvoje cim dal"cistsich motoru"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

14.12.2018 v 23:45 | Nahoru | #15

HornisGSX píše: vsichni vi ze elektromobily ve velkem nejdou a par desitek let jeste nepujdou "



toto bych si netroufl tvrdit.Je to věc politická,najednou ti nahodí EU vyšší daň na palivo+ nějaké další výhody pro elektro a trh půjde takovým směrem ,jak si budou politici přát.Doufám ,že to je na hodně dlouho poslední emisní norma která bude měnit.

Ale kdyžuž mluvíme o těch elektroautomobilech.Zajímali by mě jako naprostého laika 2 věci.V případě ,že by se elektrifikovalo na 100% ,jenom v ČR je přes 5 milionu registrovaných automobilů.Netrofnu si říct kolik je aut po Evropě ,ale když by to bylo 1 auto na 3 obyvatele tak jsme na několika stovkách milionů aut.A ted ten můj dotaz?Kde se vezme elektřina na provoz těch všech aut ,když se ustupuje od jádra a prosazuje se eko energie?To bude mít každý majitel auta 3 soláry na střeše a na zahradě větrnou elektrárnu?

Další věc co by mě zajímala ,jak se bude vybírat silniční daň u elektroaut?Třeba u stojanu bude již elektřina se silniční dani ,ale když si budete dobíjet doma ze síte za 3kč/kw?Jedině že by byla elektřina osvobozena všude od silniční daně a každé elektroauto by mělo nějakou GPS ,na základě které by se pak odváděla daň dle počtu ujetých kilometrů....

Naposledy editováno 14.12.2018 23:59:10

1 reakcí na tento příspěvek Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 00:01 | Nahoru | #16
Ta EU bude tak dlouho regulovat až se na to všichni výrobci vys.....Trh v Asii a Jižní Americe jim bude stačit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 03:39 | Nahoru | #17

dave-lister píše: Ta EU bude tak dlouho regulovat až se na to všichni výrobci vys.....Trh v Asii a Jižní Americe jim bude stačit.



Nebude, protoze v Evrope se prodavaji luxusni modely, na kterych maji nejvyssi marze.

A vubec bych se nedivil, kdyby za prisny limity lobovaly samy vyrobci kvuli tomu, aby se sem nedostala levna konkurence, ktera neni technologicky schopna drzet krok. Nebo jak by se evropsky motovyrobci tvarili, kdyby se sem vozily treba Royal Enfieldy z Indie za 60 tisic?

(reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 07:54 | Nahoru | #18

Redguy píše: Nebude, protoze v Evrope se prodavaji luxusni modely, na kterych maji nejvyssi marze.


Pockej, vzdyt vyrobci i dealeri stale knuci, jak nizke marze maji jak pri vyrobe, tak prodeji...

Naposledy editováno 15.12.2018 07:55:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 07:59 | Nahoru | #19

HornisGSX píše: Me by opravdu zajimalo kdo za tohle lobuje??? Vsichni vi ze je to kundovina vicemene jak psal dolph to potapi evropsky automobilovy prumysl vsichni vi ze to je kundovina vsichni vi ze elektromobily ve velkem nejdou a par desitek let jeste nepujdou ale vsichni hlava nehlava do toho jdou.... Me to opravd pripadne jak rizena polrava evropske ekonomiky....a japonci se na nas taky brzo vyserou pac pro ne evropsky trh bude nerentabilni kvuli vyvoje cim dal"cistsich motoru"



To ze se snazi lidem vnutit novy auto ti prijde, ze potápí trh? Ty si pujdes koupit novy auto, kdyz te k tomu nebude nic nutit? Naopak je to nastroj, jak uměle držet pri zivote vyvoj a prodej stale dalších a dalších aut.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 08:01 | Nahoru | #20
kawasaki-man> Kdyby byly ryby - kdo tu mluvi i elektrifikaci vsech aut?
Vis co je silnicni dan?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 09:45 | Nahoru | #21
assassin> to co se nam snazi vnutit bych auty nenazyval.....

(reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 10:17 | Nahoru | #22

assassin píše: kawasaki-man> Kdyby byly ryby - kdo tu mluvi i elektrifikaci vsech aut?
Vis co je silnicni dan?


To bylo čistě teroreticky k čemu asi stejně nikdy nedojde protože asi budou alternativní motory.Dobře tak daň z pohoných hmot když to potřebuješ vědět přesně jak jsem to myslel...

Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 11:05 | Nahoru | #23
Vůbec to není o tom " MY a ONI"...My jsme také Evropská Unie, volíme europoslance, kteří nás pak vždy zradí, protože Brusel je za to platí....za půl milionu měsíčně hlasují tak jak chce nevolený aparát....
EU se přetransformovala na Sovětský svaz

Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 13:23 | Nahoru | #24
az tak cierne by som to nevidel. bol tu clanok o novom gs 1250 ktore bez problemov splnuje euro5 a tak to zas az tak narocne pre vyrobcov nebude. navyse je sanca, ze sa euro4 budu dopredavat za babku ked pride cas ;)

Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 14:13 | Nahoru | #25
Komorerth : Možno aj nie ta babka , toto už mali mať predané v 2016, zľava 1000 eur nijak neohúri. Ale časom sa nájde mladík, čo dorastie a kúpi to, alebo to radšej zošrotujú, ako by dali výraznejšiu zľavu a za týždeň sa toho zbavili.
www.styx.sk/eshop/yamaha-xjr1300-60th/p-364.xhtml

A ešte poznámka. Staré moto články voľakedy /pri výpredaji predošlého faceliftu/ písali o cene 8000 eur, to by asi skôr niekoho oslovilo /preto im to tam už 3 roky stojí/.

Naposledy editováno 15.12.2018 14:16:14

(reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 23:09 | Nahoru | #26

Redguy píše: Nebude, protoze v Evrope se prodavaji luxusni modely, na kterych maji nejvyssi marze.

A vubec bych se nedivil, kdyby za prisny limity lobovaly samy vyrobci kvuli tomu, aby se sem nedostala levna konkurence, ktera neni technologicky schopna drzet krok. Nebo jak by se evropsky motovyrobci tvarili, kdyby se sem vozily treba Royal Enfieldy z Indie za 60 tisic?


Ale zase těch prskoletů prodají miliony kusů...

2 reakcí na tento příspěvek Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

15.12.2018 v 23:37 | Nahoru | #27
dneska ty vstřikovací systémy které plní normy Euro4 dokážou udělat i číňani za pár desítek dolarů...Tímto levnější produkci nezastavíš....

(reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

16.12.2018 v 01:17 | Nahoru | #28

kawasaki-man píše: dneska ty vstřikovací systémy které plní normy Euro4 dokážou udělat i číňani za pár desítek dolarů...Tímto levnější produkci nezastavíš....



Presne jak rikas - dneska uz to dokazou. Proto jdou na vyssi level, kterej dneska jeste nedokazou a kdyz jo, tak ne za par desitek dolaru.

Jak psal i Assassin, je to cesta jak prodavat vic a vic novych vozidel a jak zajistit, aby to byly vyrobky tech "spravnych" firem. Ostatne i kauzu dieselgate v USA povazuju za ochranu tradicni americky trojce, ktera je v hlubokym pruseru.

Naposledy editováno 16.12.2018 01:21:18

2 reakcí na tento příspěvek Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

16.12.2018 v 09:17 | Nahoru | #29
Bude to strašný, nejhorší je, že ta zlá EU chce aby ta motorka Euro 5 fungovala po celou dobu životnosti a ne jen 20.000 Km jak to je u Euro 4

Mimochodem, u aut musel výrobce garantovat funkčnost celého systému řízení motoru a regulace emisí:
Euro 3 = 80.000 km
Euro 4 = 100.000 Km
Euro 5/6 = 160.000 Km

to jenom k těm "kurvítkům" co jsou teď "všude"



Naposledy editováno 16.12.2018 09:19:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová emisní normy Euro 5 - co to pro nás znamená

16.12.2018 v 09:48 | Nahoru | #30

kawasaki-man píše: dneska ty vstřikovací systémy které plní normy Euro4 dokážou udělat i číňani za pár desítek dolarů...Tímto levnější produkci nezastavíš....


To ano, ale motor starší konstrukce nesplní emise ani s kurvítkama. Takže se může stát že ho výrobce stáhne z trhu bez náhrady a nabízí ho na trzích kde emise tolik neřeší.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist