1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
Kazdopadne ttx kartridz nema na pístu zadne planzety.
Kazdopadne to co jsi popsal a ja tvrdil ze je to nesmysl, tak na tom si trvám. Ale klidne to nakresli a ja ti ukazu kde mas error. Kazdopadne to takhle nikdo nedela.
Jeste nekteri říkají “dvoukomory” uzavřené kartridzi a to je plus minus to same jako mas ty, jen je tam komora s plocoucim pistem(nebo membránou) ktera drzi olej pod tlakem.
Naposledy editováno 18.11.2018 15:02:20
jestli to takhle nekdo dela je mi docela burt, a uz jsme Ti to i rikal, samozrejme ze neni na skodu kouknout jak to delaji jini, ale pokud chces bejt fakt dobrej konstrukter rid se svoji hlavou, hergot nejsi prece papousek a prazdnou hlavu taky nemas abys musel vsechno jen kopirovat, to vim
jinak ty rozpracovany casti casem (vyhledove je hodne relativni pojem, vzhledem k VFR ) hodlam pouzit na jednoduchy tlumice (pistek zustane, lowspeed bude epvnej vnitrkem, a zatky pevny -a kartridge uzavrena.. ze se s touhle nakreslenou "hodinkarstinou" nemam naladu srat uz jsem zjistil u VFR, ze...) pro takovej semimini-E-bike, ten je zatim jen na monitoru (a vzhledem k casovym skluzum uz castecne realizovanych projektu tam jeste dlouho zustane,... a jestli do ty doby udelaj dostatecne levnej miniaturni fuzovej reaktor a zustane tam nafurt - samozrejme nadsazka.. vime..)
Naposledy editováno 18.11.2018 20:10:06
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
Si schvalne nakresli/spocitej jaky objemy se kam a kudy musi dostat. Ona je kapalina docela nestlačitelná.
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
A to co pises s tou zjednodušenou - uzavřenou kartridzi bez jehel, to je prece uplnej nesmysl olej odtamtud nema kam uteci ...
Naposledy editováno 19.11.2018 07:23:14
2 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
Naposledy editováno 19.11.2018 08:01:48
PaP57 píše: To Kohlstein: mám na nový motorce natočeno 7000km
ono by to slo trochu zlepsit i o neco vetsim predpetim (podlozka pod pruzinu) a o neco vetsi vyskou hladiny oleje - vetsi progresivita (tuhost) ke konci zdvihu.
jestli se ti do toho samotnymu nechce tak ti dam kontakt na kamarada co tlumice v praze dela, pruzina dela od K-tech, kdybys chtel menit i ty.
Naposledy editováno 19.11.2018 08:24:38
uzavreny radoby tlumice budou (pokud vubec nekdy budou) mit pruchozi stred, dyt to pisu, takova parodie na tlumic, ten motor je v planu 5kW proste hracka na parkoviste ...ony ty origo minibikovy/hrackovy ze kterejch to mam v planu udelat a ktery jsem koupil nekde "za odvoz a cokoladu" ani tlumice nemeli, jen pera
nicmene abych Ti udelal radost, a mohls to prohlasit za nesmysl - pera navinu z krepovyho papiru a misto oleje tam naliju plnotucny mliko
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
Evidentne mas problem s tim to pochopit a trefujes se do mých konstrukterskych schopnosti -
Tak mi vysvětli jak to teda je. Na prvním obrazku je zacatek zdvihu kerutovi kartridze - a objem komory a objem oleje - v tuhle chvili se rovnaji.
Na druhem obrazku je kartridz ve zdvihu - objem komory ktery je mensi a stejne množství oleje - je fuk, ze je píst deravej - ikdyby tam nebyl zadnej píst - muzes mi rict kam ten olej co je tam evidentne navic nacpes?
Pro příklad jsme použil tu uzavřenou, zjednodušenou - pro ten složitější pripad je to o maličko jine - objem oleje odpovídající objemu pistnice se muze z te kartridze dostat ven otvorem pro lowspeed - silnicni vidlice se pohybují max 100-300mm/Sec - muzes si spočítat rychlost průtoku a jak se asi bude ta tvoje “dirka” chovat. Kdyz teda tak vladnes v te mechanice tekutin.
Naposledy editováno 19.11.2018 13:09:22
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
brazel píše: Len malá drobnosť k podstate témy . Pružiny pre CB 650 F ročník 2018 zatiaľ nikto z druhovýroby nedodáva , ani Wilbers nie .
no i to se da resit - spocitat a udelat na miru. nebo zmerit tuhost origo, spocitat tuhost te nove a vybrat neco z toho co existuje a bude pasovat prumerem a zdvihem. delka se doladi distanckou na miru....
co je Ti na tom proboha nejasnyho ?
E: viz dole - jo uz vidim na co narazis - ta pistnice je samozrejme duta cela, ..to uz je detail, obdobbne jako s temi prumery direk na jehle ale hraj si, kdyz Te to bavi
(E2: tlumice rizeni nebyvaji vertikalne.. vidlice ano )
Bazel> na druhovyrobu srat, v invelu mu je namotaj jak bude chtit presne na vááá.. hmotnost
Naposledy editováno 19.11.2018 13:55:03
Kdyz zasunes pistnici dovnitr zmenší se objem komory o objem pistnice - u tlumicu rizeni se to resi tim, ze je pistnice skrz cely tlumic a tudiz se ten objem nemeni. To nevidíš ze z tlumice rizeni kouka pistnice na druhou stranu? Myslis ze tam ma nakou funkci? Myslis ze by ji tam nechali cumet, kdyby to bylo stejny jako kerutuv tlumic, kde ven koukat nemusi?
E: (nechtel jsem to tu preplevelit OT) jo uz vidim na co narazis - ta pistnice je samozrejme duta cela, ..to uz je detail, obdobbne jako s temi prumery direk na jehle ale hraj si, kdyz Te to bavi
E2: tlumice rizeni nebyvaji vertikalne.. vidlice ano
..nejsem u sveho kompu tak jsem to schematicky prekreslil do existujiciho obrazku, pistnice budou z hora, mimo to to ma i prozaictejsi duvod ... musis to nejak (jednoduse) naplnit a odvzdusnit, zejo.. ale viz E, resis detaily
A co se tyka upravovani delky pruziny, bacha, tim se tak trochu upravi i pocet zavitu=tuhost
Naposledy editováno 19.11.2018 14:31:27
teoretik co pocita s tim, ze se pevne teleso roztahne o nekolik mililitru... spis centilitru... nebo ze se o tolik zmackne realna kapalina?
co ma proboha vertikalni motaz s timhle spolecneho?
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče
ale mas hezky zlaty fixy
Naposledy editováno 19.11.2018 14:41:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče
kerut píše: assassin> na konci psitnice nahore bude vzduch proboha, dyt je v kazdy vidli (akorat v normalni je olej vsude, zatim co tady bude jen ve valci...
ale mas hezky zlaty fixy
aha, tak to je uzavrena kartridz jako blazen :D a muzes mi rict, co olej donuti vytvorit ten tlak co otvira planzety na pistu... kdyz muze prochazet deravou pistnici nekam nahoru ?
ty uz jsi jak creck. nakreslis picovinu, pak se pokousis z toho vyladit neco jineho a ono to porad ne a ne fungovat :D
kdybys chtel jako ekvivalent postavit normalni vidlici - tak by v te dire uprostred pistnice musel byt kompresni ventil s planzetama.
muzes mi rict kde se tady asi vezme tlak, kdyz mas deravou pistnici kam muze olej odchazet?
Naposledy editováno 19.11.2018 14:50:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mekké přední tlumiče
kerut píše: assassin> jezis co blbnes furt ? tobe uz to forum leze na mozek ne ? nahore v pistnici bude bublina, stejne jako je v normalni vidli, tlak bude normalni akorat se nahore stlaci vzduch, dyt je to naprosto a uplne stejny jako kazda normalni vidlice.. covece dej si obcas pauzu od toho designovani, kafe,pohodu, trial, relax...
jo a bublina bude na zacatku natlakovana aby za pistem nebyla kavitace ... jen to panacek jaksi zapomnel nakreslit dokonce to zapomnel i rict :)
takze jsi nakonec z toho udelal uzavrenou kartridz jak se bezne dela, jen jednoduse a lip funkcni
hele jako nakreslit obrazek vidlice, ktera nefunguje, pak se se mnou hadat ze funguje a kdyz ti nakreslim, proc nefunguje, tak si vymyslet, ze to je ve skutecnosti uplne jinak ( a stejne nefunkcne) tak to nekomu rikej ze to nekomu leze na mozek...
Naposledy editováno 19.11.2018 14:56:23
1 reakcí na tento příspěvek Mekké přední tlumiče
hele klidne sem postni origo vykres az budes mit cas. ale jsem si temer jist, ze je to stejne nefunkcni nesmysl, jako vse cos tu kolem sve alternativni kartridze prezentoval.
spis mam pocit, ze kerut ma pocit, ze se nikdy nemyli a i kdyby tu popiral zakladni fyzikalni zakony, bude tvrdit, ze to jen ja jsem si nedokazal domyslet, ze jsme vlastne v alternativnim vesmiru kde neplati... a ze kerut nemohl zakladni zakon napsat spravne, protoze nema zrovna orezanou tuzku (ala ten blabol o CADu) ...
Naposledy editováno 19.11.2018 15:28:09
PaP57 píše: To Kohlstein: mám na nový motorce natočeno 7000km
To nemusí nic znamenat. Mohli dát míň oleje už při výrobě. Moje zkušenost je, že po výměně teleskopy ztvrdnou, jak se znovu doplní na správnou hladinu. Většinou totiž měním olej v momentě, když začnou prochcávat.
" ... a když uvidím díru nebo zpomalovací práh tak se mám vyhnout..."
Showa vyrábí pružinu pouze jedné tvrdosti.
Manipulace s olejem jak psal rutan je zajímavá a určitě hladinu náplně nechám zkontrolovat.
Důležité je aby oba(přední+zadní) chodily stejně, zatlačím na nárž v místě přechodu v sedlo a předek i zadek by se měly zhoupnout stejně. Vše ostatní je pak na tom kudy jedu a způsob jízdy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... | Burdin | 39 | 3.5.2024 v 11:20 Koudy01 |
Cb650F rolny Honda CB 650F | KyBLeR | 0 | 16.5.2023 v 16:23 KyBLeR |
Vánoční vyjížďka Honda CB 650F | KyBLeR | 9 | 26.12.2022 v 18:24 KyBLeR |
Jízda po Praze měření rychlosti [1, 2] Honda CB 650F | PaP57 | 31 | 26.12.2022 v 11:07 CRF1000 |
Zle blikanie smeroviek Honda CB 650F | Balalaja | 2 | 21.11.2022 v 14:22 Valpen |