Téma: Mizí voda
1.11.2018 v 15:21
Dobrý den, všem motorkářům a obzvlášť příznivcům KTM. Mám KTM 950 SM rok výroby 2005. Tento rok mi začala z chladiče ubývat voda a to tak, že na 200 km jsem dolíval cca. 0.6 l, což si myslím, že je docela dost. Motorka i docela divně smrděla z výfuku. Dal jsem to do servisu v Liberci a tam mi bylo sděleno, že je to těsněním pod hlavou. Na jednom válci byly bílé ventily, což bylo vidět přes otvor výfuku do hlavy. Nejsem v tomto směru žádný odborník. Mechanik mi tedy demontoval obě hlavy, které nechal srovnat a pak to sesadil na nové těsnění pod hlavou a KTM jsem si převzal s tím, že je to opravené. Zaplatil jsem 15.600,- Kč. Najel jsem po opravě asi 300 km a závada na motocyklu je stále stejná. Proto jsem ji odvezl zpět do servisu a už začaly výmluvy, že to bude tedy asi prasklá hlava. Přijel jsem si pro hlavu a tu jsem si sám odvezl na přezkoušení do Prahy (brusírna), kde mi u ní provedli tlakovou zkoušku s výsledkem, že je hlava v pořádku. Tak mechanik přišel s myšlenkou, že je asi prasklý válec, tak nechám odzkoušet i ten a dál jsem už docela bezradný. Jestli vás něco napadá, čím by to mohlo být, tak prosím poraďte, budu vděčný za každý váš názor.
1 reakcí na tento příspěvek Mizí voda
Určitě bych chtěl vrátit peníze od toho servisu. Potom bych řešil co dál. Fakt jo.
1 reakcí na tento příspěvek Mizí voda
Na 950/990 odchazi simerink na vodni pumpe(docela casto) . Oprava asi tak na hodku, material za 50 kc , to si asi nechtel slyset.
Nekteri servisaci z KTM tvrdi ze pri pouziti origo filru je poznat unik vody pres olej tak ze na origo filtru mizi potisk. Ale to fakt nemam vyzkouseny.
Nekteri servisaci z KTM tvrdi ze pri pouziti origo filru je poznat unik vody pres olej tak ze na origo filtru mizi potisk. Ale to fakt nemam vyzkouseny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mizí voda
gugo píše: Na 950/990 odchazi simerink na vodni pumpe(docela casto) . Oprava asi tak na hodku, material za 50 kc , to si asi nechtel slyset.
Nekteri servisaci z KTM tvrdi ze pri pouziti origo filru je poznat unik vody pres olej tak ze na origo filtru mizi potisk. Ale to fakt nemam vyzkouseny.
Zase tak casta zavada to neni, doporuceni je menit po 30tis km. Jsou prilady, kdy to vydrzelo podstatne dele. Za 50kc material taky neni, protoze se nemeni jen gufero, ale i hridelka, protoze je v ni vyjeta drazka od gugera a proto vnika chladici kapalina do oleje. S tim se meni i tesneni vika spojky, protoze davat tam stary je blbost. Toz asi tak.
1 reakcí na tento příspěvek Mizí voda
Hlavne pul litru chladiva v oleji bys rozhodne poznal. Byl by pak uplne sedivej...
1 reakcí na tento příspěvek Mizí voda
gugo> pise 0,6 litru za 200km...
1 reakcí na tento příspěvek Mizí voda
Netěsnící vodní pumpa znamená průnik vody s glykolem do oleje přes dvojité gufero a kuličkové ložisko.
Kdyby to tak bylo, potom přibývá oleje v nádrži a mělo by to jít poznat na výšce hladiny. Na víčku olejové nádrže by měl být šlem. Nádrž je odvětraná pod víko přední hlavy. Z víka přední hlavy vede odvětrání do airboxu, přímo proti hrdlu sání předního válce. Část vody a trocha glykolu se odpaří a páry nebo kondenzát se nasají do prvního válce. Výfukové ventily změní barvu a smrdí spálený glykol z výfuku.
Kdyby to tak bylo, potom přibývá oleje v nádrži a mělo by to jít poznat na výšce hladiny. Na víčku olejové nádrže by měl být šlem. Nádrž je odvětraná pod víko přední hlavy. Z víka přední hlavy vede odvětrání do airboxu, přímo proti hrdlu sání předního válce. Část vody a trocha glykolu se odpaří a páry nebo kondenzát se nasají do prvního válce. Výfukové ventily změní barvu a smrdí spálený glykol z výfuku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mizí voda
Kohlstein> hele myslíš, že je to gufero dvojité? Většinou ten vnější břit je jenom prachovka - není nad ní pružinka. Jen se ptám, to gufero jsem nikdy neviděl, třeba bude nějaké speciální no...
2stroke píše: Kohlstein> hele myslíš, že je to gufero dvojité? Většinou ten vnější břit je jenom prachovka - není nad ní pružinka. Jen se ptám, to gufero jsem nikdy neviděl, třeba bude nějaké speciální no...
Píšou, že je oboustranné, nezáleží na poloze při montáži. Výhoda je, že to nikdo nesplete.
1 reakcí na tento příspěvek Mizí voda
Tak děkuji všem za vaše odpovědi. Nechal jsem natlakovat hlavu i válec a všechno je v pořádku. Teď to nechám opětovně sesadit a pak jestli bude voda ubývat dál, nechám si udělat vodní pumpu i s guferem. Ještě jednou díky
Ahoj, taky se zkusim zeptat u me ktm 990sm se zacala ztracez voda asi na 200km doleju 0.5l do oleje nejde tak vodni pympa by mela byt ok ale jeste overim...stejne jsem ji jeste nemenil...motorka se neprehriva jede normalne...nekouri...ale pri blizsim zkoumani jsem se podival prez zavit svicky do kazdeho valce kamerou...kvalita fota nic moc a zadni valec no...co si o tom myslite viz foto dekuji
1 reakcí na tento příspěvek Mizí voda
Hele ja myslim, ze 2,5 deci na 100 km se klidne z oleje zvladne odparit. Kouknul bych na odfuk z karteru do hadice jestli tam neni emulze.
To jako ze lepsi varianta pro tebe je pumpa , nez hlava . Ale pokud to skutecne pumpou neni tak v lepsim pripade tesneni pod hlavou v horsim hlava.
To jako ze lepsi varianta pro tebe je pumpa , nez hlava . Ale pokud to skutecne pumpou neni tak v lepsim pripade tesneni pod hlavou v horsim hlava.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mizí voda
gugo> prave se me zda na te druhe fotce vrch pistu mastny nebo mokry...tak jdem si rikal jestli to neni prave od chladici kapaliny kdyby to byla hlava nebo tesneni pod hlavou jasne ze necham srovnat hlavu a vymenit gufera na ventilech, ale v tomto pripade dela se i rozvodak a napinak? Popr. I potom na tom dalsim valci nebo to neni nutnost
Pepa919> Ja mam takovou zkusennost , ze kdyz ti tece voda do valce, tak je ten valec pak cistej jak kdyby byl novej. Ale divne mastnej vypada.
Rozvodak a napinak bych resil podle najezdu a stavu. A kdyz to vymenis na jednom tak bych to vymenil i na druhym. Ale nemyslim si ze by to bylo nutny delat. Ja jsem rozebiral lc8 motor po cca 80-100 tkm a rozvodaky vytahany nebyly.
Rozvodak a napinak bych resil podle najezdu a stavu. A kdyz to vymenis na jednom tak bych to vymenil i na druhym. Ale nemyslim si ze by to bylo nutny delat. Ja jsem rozebiral lc8 motor po cca 80-100 tkm a rozvodaky vytahany nebyly.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Startér Ktm 950 sm KTM 950 Supermoto | Gotie77 | 7 | 30.7.2022 v 13:13 mmks |
Propad výkonu, laďák a směs lc8 KTM 950 Supermoto | P-man | 6 | 21.6.2022 v 10:14 slanyf |
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... | KubaLC8 | 47 | 1.9.2021 v 09:06 zboto |
Balkánek KTM 950 Supermoto | S3164181 | 9 | 10.6.2021 v 11:14 Foresterr |
Kryt pod motor KTM 950 Supermoto | Slavlu | 27 | 11.4.2021 v 10:37 Slavlu |