Syn má 16 a papíry na A1. Chci mu koupit motorku, ale jelikož nemá žádné zkušenosti, myslel jsem, že mu koupím 50ku a pak teprve 125ku. Jenomže 50 jsou prakticky neprodejné stroje, protože nejsou do 45km/h a od 16ti může mít 125.
Tak jsem si říkal, že když mu omezím rozsah plynu (to by zvládla distanční trubička) mohl bych dočasně 125ku omezit ve výkonu a ž se trochu otrká, pustim mu jí naplno. Co vy na to? Je to blbej nápad?
2 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Můj kluk jezdil na 50ce do 18 let. První měl Čínu a za 2 roky jsem mu koupil Piaggio,které se nedalo s Čínou vůbec srovnat. Měl to otevřený,že to jezdilo 70km/hod,ale v papírech pořád 45km/hod (risk). V 18ti si udělal ty papíry do 35kW.
Nene vůbec nepotřebuju aby to bylo v TP. On na to papíry mít bude, jenom zkušenosti ne, je to jen otcovská pruda, že ho nechci hned nechat lítat na silnějším stroji. Jakmile se s ním párkrát projedu a zjistím jak si vede, tak mu to zase pustím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Podle mého to ale do provozu není moc dobrý nápad. Pokud ta motorka nepojede srovnatelně s okolními stroji, stane se brzdou provozu a ostatní se ji budou snažit předjet občas až "za každou cenu" a zbytečně tak můžou vznikat nebezpečné situace. Chápal bych to u silného stroje, ale 11 kW stopětadvacítka?
edit: Než jsem to nadatloval, už to Debustr vysvětlil sám
Naposledy editováno 31.10.2018 10:25:11
2 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Jak psali výše,ta 125 také není bůhví jaký trhač asfaltu. Švagrová měla 125 asi Peugeota a také to vyměnila za Yamahu 250,protože ta 125 do kopců moc nejela a na rovině trochu zavazela. Dojížděla na ní do práce asi 20km a kus to bylo mimo město.
Debustr píše: Uvažuju nad nějakou Dandy a podobně. No to je právě to, co nevím. Nikdy jsem nic takového nesedlal, začal jsem až s dopělými motorkami, takže mi tyhle zkušenosti chybí. Ale když jede 50ky 80km/h, tak ta 125 by měla být někde kolem 100km/h ne? No a plus krouťák no. Já jen, že je to mladej blázen, tak mu chci trochu přistřihnout křidýlka, aby neletěl tak daleko
Nechci ti brát iluze,ale ty skutry 125 zase tak nelítají. S Dandy zkušenosti nemám. Motorka 125cbm asi 100km/hod udělá. Kluk s jedním jezdil na vyjížďky a ten měl Varadero 125 a říkla,že mu to jelo max 115km/hod s větrem v zádech. Jakmile se otočil vítr,tak max 100km/hod. Ale zase nevím,jestli nebyla nějaká vydechlá mrdina
1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Nejlíp uděláš, když budeš sezonu dvě jezdit s ním. Pořiďte si třeba interkom a říkej mu, co a jak má dělat. Tím pro něj uděláš nejlíp.
Jinak chápu Tvé obavy, sám jsem to řešil tak, že když syn dostal "noty", koupil jsem mu malého Varana. Do přilby jsem mu namontoval interkom (dálkové ovládání) a začali jsme jezdit - syn první, já jako doprovod. Tedy první dvě vyjížďky po cca 50 km po okolí. Potom jsme sbalili saky paky a vyrazili na výlet okolo vlasti. Trasa vedla po kopcích, horách, často úzké silnice s malým provozem (trasu můžu dodat). Hlavním cílem bylo osvojit si ovládání stroje (autoškola na to bohužel nestačí), dále potom naučit se číst silnici, zatáčky, správně řadit ... Za 5 dní jsme najeli cca 1300 km. Už při návratu ro byl úplně jiný pilot. Mladí se učí rychle
Otcové snad chápou
1 reakcí na tento příspěvek Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
PS. hlavne mu vysvetli, že žiadna prednosť v jazde sa nekoná a že všetci jazdia v autách ako debili a každý ho chce zabiť a hlavne od každej motorky a od každého auta čo najďalej .
Naposledy editováno 31.10.2018 13:11:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Rendyd píše: Já bych neomezoval, spíš bych šel cestou, která zde zazněla - intercom a předávání zkušeností. Pár set kilometrů a uvidíš, jestli bude bláznit nebo k tomu přistoupí zodpovědně. Stejně nezabráníš občasnýmu bouchnutí sází, mívám to i teď v hluboké dospělosti... Podle mě je nejlepší vštípit mu, aby hlavně sledoval okolí a každého považoval za potenciálního iniciátora nehody, že na motorce nemá nikdy přednost, kde se má držet v jízdním pruhu a pořád mít na paměti, že musí mít rezervu k zastavení, vyhnutí atd. Co Ti budu vykládat, sám jezdíš, tak víš...
O tohle šlo a jde především
Debustr> Podívej se na to takhle: Motorku předpokládám budeš financovat Ty, takže by jsi o ni měl taky trochu rozhodovat. Takže žádné klíče k volnému ježdění. Máš autoškolu, ale to neznamená, že umíš jezdit ... Začněte spolu a potom uvidíš, jak bude možno povolovat uzdu
4T 125 jede lehce přes 100, akcelerace trvá dlouho a výkon na předjíždění nemá ani v základu.
Nižší výkon bude jedině vyvolávat nebezpečné situace a jestli pojede 80 nebo 110 už neudělá rozdíl mezi bezpečnou jízdou a zahozením motorky do struhy.
Šel bych cestou nákupu kvalitní a kompletní výstroje, ale hlavně, pokud chceš synovi pomoci, místo omezování mu zaplatil pořádnou motoškolu.
Naučí ho zvládat krizové situace a to je to, co člověk v začátku potřebuje.
Kup mu knížku Twist of the wrist 2, tam je to vše nádherně popsáno, vysvětleno, existuje i film.
Pokud je do mašin tolik hrr, určitě si knížku přečte a pochopí z ní, jak jezdit, i když to je určené spíše pro silné mašiny.
Tohle by mi v 16ti pomohlo určitě více, než omezování plynu.
karf píše: Na silnici je potřeba, aby jel "s davem". Nesmí brzdit ostatní, protože se mu pak lepí na prdel a předjíždí ho v nejdebilnějších místech = nebezpečná situace.
Nejlíp uděláš, když budeš sezonu dvě jezdit s ním. Pořiďte si třeba interkom a říkej mu, co a jak má dělat. Tím pro něj uděláš nejlíp.
Nejnebezpecnejsi je jet pomaleji, nez okoli. Mam stejnou zkusenost, kdyz zacinala jezdit zena (a to mela petikilo), jezdil jsem za ni, abych delal stit proti lepicum a bylo to o drzku. Auta nonstop na zadnim kole, nebezpecny predjizdeni, atd. Porad jsem ji musel do interkomu popohanet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
pese píše: O tohle šlo a jde především
Debustr> Podívej se na to takhle: Motorku předpokládám budeš financovat Ty, takže by jsi o ni měl taky trochu rozhodovat. Takže žádné klíče k volnému ježdění. Máš autoškolu, ale to neznamená, že umíš jezdit ... Začněte spolu a potom uvidíš, jak bude možno povolovat uzdu
Teda, ale čo to čo to za prísnokrutohlavca, hahaha. Takého by som poslal na teba, hlavne veta žádne klíče k volnému ježdení, teda teba mať za fotra, radšej budem sirota.
A s tým intercomom, tiež neviem, mať takého debila za mnou, čo mi do toho bude kecať, ja sa z vás dogrcám. Hlavne, keď to sám poriadne nevie. radšej zaplatiť tú motoškolu. Nechaj chlapca na pokoji a nech si jazdí, keď bude on chcieť tak jazdi s ním, len žiadne násilie.
A plný súhlas s Redguy.
Nevim, toto omezení rozsahu plynu mi připadne jako bych omezil rozsah točení řidítek - velmi omezující. Něco jinýho by asi byl omezovač na otáčky, možná o trošku lepší řešení.
Jinak třeba takový Simsony jsou dobře prodejný, pokud jsou v dobrým stavu si myslim.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
krokoš píše: Teda, ale čo to čo to za prísnokrutohlavca, hahaha. Takého by som poslal na teba, hlavne veta žádne klíče k volnému ježdení, teda teba mať za fotra, radšej budem sirota.
A s tým intercomom, tiež neviem, mať takého debila za mnou, čo mi do toho bude kecať, ja sa z vás dogrcám. Hlavne, keď to sám poriadne nevie. radšej zaplatiť tú motoškolu. Nechaj chlapca na pokoji a nech si jazdí, keď bude on chcieť tak jazdi s ním, len žiadne násilie.
A plný súhlas s Redguy.
Já jsem sice klíče měl, ale benzín ne Takže jsem jezdil, když mi tatka podaroval benzín nebo když jsem si na brigádě v létě vydělal
Deyva píše: Já jsem sice klíče měl, ale benzín ne Takže jsem jezdil, když mi tatka podaroval benzín nebo když jsem si na brigádě v létě vydělal
Čau, za mladých časov som na benzín nemal ani ja. Otec mal Moskviča a ja takú hadicu a šup s ňou do nádrže. Moskvič živil aj 634 aj OHC 500. No raz prídem domov a oco celý nejaký nesvoj. Sa pýtam, čo je? A on , že meral som spotrebu na Moskviči, natankoval som do plna , prešiel 100 km a znova natankoval do plna. A ja, a koľko to žere? A on, že 28 litrov, hahaha. Ja mu na to, ale to živý aj moje motorky, ešte som nevidel šťastnejšieho človeka, čo mu povedali, že mu šlohli benzín. Keď meráš spotrebu, tak mi povedz, aby som neťahal z nádrže, potom to bude správne. Joj, ten bol šťastný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Deyva píše: Já jsem sice klíče měl, ale benzín ne Takže jsem jezdil, když mi tatka podaroval benzín nebo když jsem si na brigádě v létě vydělal
Čau, za mladých časov som na benzín nemal ani ja. Otec mal Moskviča a ja takú hadicu a šup s ňou do nádrže. Moskvič živil aj 634 aj OHC 500. No raz prídem domov a oco celý nejaký nesvoj. Sa pýtam, čo je? A on , že meral som spotrebu na Moskviči, natankoval som do plna , prešiel 100 km a znova natankoval do plna. A ja, a koľko to žere? A on, že 28 litrov, hahaha. Ja mu na to, ale to živý aj moje motorky, ešte som nevidel šťastnejšieho človeka, čo mu povedali, že mu šlohli benzín. Keď meráš spotrebu, tak mi povedz, aby som neťahal z nádrže, potom to bude správne. Joj, ten bol šťastný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Omezení výkonu pro syna na motocyklu 125ccm
Naposledy editováno 31.10.2018 19:12:18