1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
to Beranidlo - Ne, membránama to není, VB36/26 nemají na šoupátkách membrány.
to Arko - Co je tak složitýho na tom nastavit levý píst na konec kompresního zdvihu (TDC - značka TL v inspekčním otvoru a zavřený ventily na levým válci), povolit a zas utáhnout šroub co trčí přímo nad inspekčním otvorem (adjustace napínáku, jak se to povolí tak pružina dopne vůli řetězu)?
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
https://www.motorkari.cz/tema/?t=204834
Nakonec se zjistilo, že to bylo záměnou jehly z jiného provedení nebo ročníku. To stejné může být i tvůj případ - po odstranění restrikce nebylo vše uvedeno do stavu pro příslušný výkon.
Ještě mě napadá, jestli nad šoupátkama nejsou nějaké dorazy zdvihu.
2 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
Combust: Clonky v kolenech jsou tak, jak píšeš, ale trysky pro obě verze jsou stejný: 78 a 112 . Volnoběžná tryska je taky stejná. Jiné jsou karburátory. Kromě nápisu 20KW nebo 37KW je to průměr toho komínku, který je ucpán gumovou zátkou: 20KW - 5,8; 37KW - 6,2. S dvacetikilowatovým karburátorem a odstraněnými clonkami v kolenech to má maximálku jako při použití karburátoru 37KW, ale v rozsahu otáček 6500 až 7000 se to hrozně dusí a je nutno ubírat plyn, ať se to nehltí vzduchem, hranici 7000 ot. překonat a pak to zase točí až nad 9000. V karburátorech může být ještě jiný rozdíl, který není "zvenku" vidět
Možná rezistory ve fajfkách.
Svýho času jsem měl podobnej problém s indukčkama. Byly starý a byly na nich prasklinky v místech kde ústí VN kabel. Odtud skákala jiskra za určitejch podmínek na gumovou záclonku co je navrchu na motoru. Způsobovalo to vynechávání jednoho válce a kuckání když mě např. ohodila voda od protijedoucího auta. Vezmi nějakej mechnickej rozprašovač a zkus to za pocákat když je to nastartovaný.
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
Myslel jsem, že se s tím avizovaným dušením a překonáním určitých otáček ubíráním plynu nějak srovnám, ale nakonec nesrovnám(
Nakonec jsem koupil 37kW karburátory, ten keyster tam z těch 20kW karb. přehodím, jen škoda těch sedel ventilů, ty se při demotáži zničí. Ještě jsem se t komu nedostal, pak poreferuju. Pokud ani to nepomůže, zbývají mi indučky, pak snímač impulsů statoru, ale tomu moc nevěřím
Naposledy editováno 17.09.2018 15:03:59
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
Zmenšováním mezery se ukázalo jen to co bylo už zjevný - buď je slabá jiskra nebo špatná směs, případně kombinace.
Odmotal jsem černou izolačku z fajek a od indukček (bylo to tam po předchozím majiteli) sundal jsem z vysokonapěťových káblíků gumové již porézní hadičky, z indukček jsem odstranil staré steřelé gumové přechodky, ze starých fajek jsem sundal podobné přechodky a použil je na indukčky a namontoval jsem nové fajfky.
Při velkém přidání plynu v nízkých otáčkách se to už nedusí, nedusí se to po pauze s teplým motorem a jede to parádně. V otáčkách 5,5 až 7 tis. na 5. rychlostní stupeň musím plyn přidat s rozumen, nad 7 tisíc už to zase jede (zrychluje) i při plném otevření plynu bez problémů. Na 4. (a nižší) stupeň se to přes 5,5 až 7 tis. vytáčí bez problémů.
Svíčky NGK mají za sebou 7000 km, nová sada Keyster je v karburátorech, "Combustovo" zapalování je už delší dobu namontováno. Vyčistím ultrazvukem karburátory a seřídím je. Snad to pak bude OK.
Combuste, jsou ty membránky s pružinkami zboku na karburátorech pro akceleraci (při podtlaku při prudkém otevření plynu) ?
Zkoušku se střičkou (vlhkostí) na VN kablících jsem ještě neudělal, dám vědět až to provedu. Dík za tip
1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500
Pak bych se chtěl ještě zaměřit na karburátory, na ten kanálek, který je ucpaný gumovou zátkou. V něm je nalisovaná tryska o průměru 0,45mm, a dočetl jsem se, že ucpání je příčinou špatného přechodu ze středních do vyšších otáček, zde nepomůže ani čištění ultrazvukem. Možnost je tu trysku vytáhnout, prostor vyčistit, nalisovat. Dělal jsem totéž se sedly plovákových ventilků (vytahoval jsem je pomocí přípravku na vytahování zalomených šroubů), ty se ale demontáží zničí. Ty dané trysky ale mají ten průměr až na jejich konci, takže by měly jít znovu použít. Někde tady jsem četl, že karburátory 20-37kW se mimo jiné liší průměrem toho kanálku, kde je nalisovaná ta tryska - 5,8 a 6,2mm. Měřil jsem to a u obou je 5,8mm. Z principu by to ani nemělo mít žádný vliv, důležitý je průměr trysky osazené v tom kanálu. Pro 37kW je to 0,45mm, pro 20kW poreferuju, až to zkusím cvičně vytáhnout.
Naposledy editováno 22.09.2018 22:15:27
combust - nevíš jestli se ind. cívky dají použít z jiných modelů Hondy?
Indukční cívky se daj použít v podstatě jakýkoliv co nemají vlastní elektroniku. Nemusí být nutně z Hondy. Jde hlavně o indukčnost primáru a převod takový cívky. Origo maj převod okolo 80:1 a indukčnost primáru okolo 2mH. V podstatě vyhoví jakákoliv cívka pro CDI zapalování, v nouzi by asi fungovala i normální cívka třeba z jawy ale ty maj obvykle převod 50:1 a indukčnost 6-8mH (tzn. že jiskra bude nabíhat pomaleji a dosahovat nižšího napětí, zas bude hořet déle). Svýho času jsem měl nainstalovaný cívky z yamahy R6, takový co se dávaly přímo na svíčku (indukčnost primáru asi 0,2mH a převod skoro 1:200, náběh jiskry byl cca 3x rychlejší než s origo) což bylo sice hezký na plnej plyn ale zas to mělo tak krátkou jiskru že to hůř zapalovalo při minimálním plynu (chudá směs chce prostě delší jiskru).
CX500 Eurosport - chtel bych zlepsit starty po predchozim delsim stani (vice jak tyden)... Jelikoz na tom jezdim fakt malo, tak treba nekdy po mesici prijdu, a minutu startuju nez to chytne...
Teply starty sou pak uplne skvely.
Za jizdy vse OK, nedusi se, jede jak ma.
Svicky mam novy...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 17.6.2024 v 15:49 Medved |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 5 | 17.6.2024 v 14:47 ondrais |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |