1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky
Mno, asi nova doba.
Obecně do tohoto, s tvými zkusenostmi a znalostmi, co funguje se raději nevrtej.
Ve fichtlovi je cosik jako dynamo, běhá tam ss proud, ale veškerá regulace je zabezpecena jarovkami, ani gram vykonu navic kterej by snad mohl ten, tvuj odvazne a nerozvazne pribastleny, aku dobíjet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky
Julip píše: Na fichtlovi jsem nikdy baterku nepotřeboval.
Mno, asi nova doba.
Obecně do tohoto, s tvými zkusenostmi a znalostmi, co funguje se raději nevrtej.
Ve fichtlovi je cosik jako dynamo, běhá tam ss proud, ale veškerá regulace je zabezpecena jarovkami, ani gram vykonu navic kterej by snad mohl ten, tvuj odvazne a nerozvazne pribastleny, aku dobíjet.
Cosik jako dynamo a stejnosmerny proud? Nevim jestli bych psal neco o znalostech...
Nejakej navod na zapojeni napr. tady : http://www.jawa-50.cz/clanek/uprava-tuning-brzdove-svetlo-spinac-zapojeni-elektroinstalace.html
Naposledy editováno 18.09.2018 07:26:43
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky
Pak se zavri na den do garaze s nejakym kamaradem kterej rozumi aspon trochu elektrice, vsechno pozapojuj, odzkosej a holky pred zakladkou budou odhazovat podprdy a kalhotky az te na takovym Fikovi uvidej!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky
prackarr píše: sered> jak ty holky zjistí, že má větší dynamo?
No to si bude muset sundat kalhoty
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky
assassin píše: Cosik jako dynamo a stejnosmerny proud? Nevim jestli bych psal neco o znalostech...
Dynamo dava stejnosmerny proud jaksi z principu funkce, ""usmernuje" to komutátor a uhlíky ( nedilna součást dynama). Alternátor dava střídavý, viz Temelin.( proto jsou u altiku diody, u Jawy a veteránů dohledas pouze elmagmech regler).
Velice si vážím tvého názoru, kde jsem udelal chybu?
Julip píše: Dynamo dava stejnosmerny proud jaksi z principu funkce, ""usmernuje" to komutátor a uhlíky ( nedilna součást dynama). Alternátor dava střídavý, viz Temelin.( proto jsou u altiku diody, u Jawy a veteránů dohledas pouze elmagmech regler).
Velice si vážím tvého názoru, kde jsem udelal chybu?
A tys viděl někdy u fichtla komutátor a uhlíky? Fichtl má magneto s permanentními magnety a tři sběrné cívky, nic víc. A samozřejmě to generuje střídavinu.
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky
Takže onen podotek, že pokud je tam cosi jako "dynamo " co dává střídavej, může někomu zamotat hlavu... Tedy i já se podivoval, bez znalosti reality dobíjení u Fichtla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky
(pozor, je to chyták)
Naposledy editováno 19.09.2018 08:56:16
Naposledy editováno 19.09.2018 09:25:59
Julip píše: Dynamo dava stejnosmerny proud jaksi z principu funkce, ""usmernuje" to komutátor a uhlíky ( nedilna součást dynama). Alternátor dava střídavý, viz Temelin.( proto jsou u altiku diody, u Jawy a veteránů dohledas pouze elmagmech regler).
Velice si vážím tvého názoru, kde jsem udelal chybu?
Pro JAWISTU: toho proudu dava kurevsky malo, takze nejake uvahy o usmernovani a skladovani v akumulatoru jsou celkem bezpredmetne. Neteoretizuji, zkousel jsem to pred mnoha lety. Inspirace zde .
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky
Magneto je alternátor s permanentními magnety, alternátor vytváří střídavý proud
Na fechtlovy jsou na rotoru permanentní magnety a na staroru jen tři cívky(dvě světelné a jedna zapalovací)
máš 20W verzi s 1x15W cívka na přední světlo a bzučák a 1x5W cívku na zadní světlo
a máš 30W verzi s 2x15W cívkami spojenými do serie
obě tyto verze mají jak stator tak rotor nezaměnitelný(nelze provozovat 20w rotor s 30w statorem a obráceně- pokud máš 20W verzi a chceš 30W světelný cívky musíš vyměnit jak stator tak rotor)
buď si tam dej Vape a nebo 30W stator s rotorem
že to zvládá zásobovat sotva světla? tak tam dej LEdky, minimálně do zadního světla, do předního když dáš tak taky nic nezkazíš, akorád mohl by se objevit nějakej aktivní policajt tak sebou radší voz i původní přední žárovku, ať to můžeš nějak ukecat
jo a bzučák nahradit nějakým lepším klaksonem(můžeš ho zapojit rovnou na baterku aby to bylo zákonně v cajku - měl by troubit i bez klíčku nenastartovanej)
1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky
jinak rozestavěné jsou právě cívky světelné
tak aby obě dávaly ve stejnou chvíli maximální a správně orientovanou půlvlnu
jednoduše řečeno
kdyby v jeden okamžik byl na jedný cívce "15W" a na druhý jen "7W" popřípadě ještě hůř "-3W" tak by to nemělo tu správnou šťávu
musí být prostě na obou cívkách stejný pól magnetu(sever- jih)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 05 a 20 Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05 | Dony69 | 13 | 13.6.2024 v 11:04 HonzaH08 |
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | Mety21 | 7 | 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 2 | 27.4.2024 v 17:22 Frantas |