Aktualizácia:
Ked som siel do servisu vycistil som hadicku a ked som do servisu dosiel (230km) bolo tam opat cca 1cm oleja (cierny). V servise mi robili aj garancku po 12.000km takze menili aj olej. Ked som dosiel domov (230km) opat tam bol 1cm oleja tentokrat uz cisty (hnedy) cize vymeneny.
Vyjadrenie servisu:
Olej v hadicke odvetrania klukovej skrine je normalny a treba ho pravidelne vypustat. Co sa tyka kolisania otacok je to normalny stav a je to dane typom pouziteho motora.
Je to podla Vas ok? Ma to tak byt, je to bezny stav?
Naposledy editováno 26.07.2018 21:04:50
1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej
1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej
Takže vymysleli průhlednou hadičku se špuntem a do návodu uživatele ti napsali, co máš dělat.
btw, ten olej je tam v týhle specifikaci proto, aby se snížily odpory v motoru a ten následně splnil nižší normovanou spotřebu a emise...
u svý CB jsem začal dávat obvyklou 10W-40 a motor se ztišil a mnohem líp řadí...
1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej
Ale dakujem zatial za vsetky rady. Nakolko mi v servise povedali ze to tak ma byt nic ine mi neostava len s tym jazdit...
-------
Tak ako vás informoval servis, voľnobeh na NC750X je kontrolovaný riadiacou jednotkou motora otváraním/privieraním obtokového ventilu vzduchu voľnobežných otáčok a obohacovaním zmesi vzduch/palivo v prípade nízkej teploty chladiacej kvapaliny a nasávaného vzduchu. V prípade studeného motora sa môže stať, že stabilizácia voľnobežných otáčok určitý čas trvá a voľnobeh po naštartovaní chvíľu kolíše. Voľnobeh nie je možné manuálne nastavovať/upravovať.
Ak máte podozrenie, že motocykel nie je v poriadku, skúste odsledovať spotrebu oleja úbytkom na mierke oleja. Pri bežných jazdných podmienkach je spotreba oleja zhruba 100 ml na 1000km, pri vyššom zaťažení motora viac. Ak nezaznamenáte vyšší úbytok oleja, motocykel má normálny výkon, nie je na panely prístrojov indikovaná žiadna chyba (MIL kontrolka), prípadne pri prevádzkovej teplote motora nezaznamenávate zvýšenú, neprirodzenú hlučnosť, nie je predpoklad, že by váš motocykel mal nejakú vadu a nič by teda nemalo brániť jeho využívaniu.
-------
Takze tak ako mi povedali aj v servise, ze je to v poriadku a vyzera ze proste niekomu to robi niekomu nie ale vzdy je to v poriadku a pocita sa s tym uz pri vyrobe. Ja odsledujem teda spotrebu oleja ale viac s tym spravit uz asi nemozem a len jazdit uzivat si a kontrolovat hadicku a vysku (spotrebu) oleja. Tak snad tato tema niekomu pomoze a najde v nej vsetky odpovede na svoje otazky ohladne NC750X ak v hadicke objavi olej alebo mu budu kolisat otacky
Naposledy editováno 27.07.2018 10:43:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej
Beranidlo píše: Není to odvětrání klikové skříně, ale odkalovač čističe vzduchu. Na normálních motorkách ani na autech to nenajdeš, ale u NC to vypadá, že konstruktéři vymysleli ptákovinu. Odvětrání motoru je řešeno jako všude do airboxu. ....
Vzdyt ale odtokovou hadicku z airboxu ma fura motorek. Co tam ma NC tak odlisneho?
Edit: Co sundat víko ventilů a zkontrolovat funkčnost labyrintu, který má být u vyústění odfuku? ten by měl zabraňovat vystřikování oleje ven, tak jestli na něm není něco blbě...
Naposledy editováno 27.07.2018 14:11:31
vilemx píše: Vzdyt ale odtokovou hadicku z airboxu ma fura motorek. Co tam ma NC tak odlisneho?
Na NC je odlišného, cituji sám sebe:
ale u NC to vypadá, že konstruktéři vymysleli ptákovinu. Odvětrání motoru je řešeno jako všude do airboxu. Pokud je řešení správné, do airboxu nebo do sacího potrubí se nedostane žádný olej, nebo jen minimální množství, které steče zpátky do motoru nebo do sání. U NC zůstane v airboxu.
Správně je odvětrání do odděleného prostoru v airboxu, odkud může zachycený olej stékat zpátky do motoru nebo přes nějaký ventil do sání. Filtrační vložka je vodorovně, nasávaný vzduch jde přes vložku zespoda nahoru z prostoru s odtokovou dírkou, aby nešlo např. v dešti nasát do vložky vodu. Do odtoku se nesmí dostat olej, jinak by mohlo dojít k namazání zadního kola. Vzorem může být Fireblade 954:
1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej
fotorado píše: Tak dnes som kusok pojazdil a opat mnozstvo oleja v hadicke. Nastvalo ma to a napisal som do HONDA EUROPE ako mam postupovat ak chcem motorku reklamovat lebo toto sa mi fakt nezda normalne. Od servisu po 12000km mam 300km a uz skoro 1dcl. oleja v cudu. Motorka je v zaruke nema ani pol roka a v servise sa s tym nechcu zapodievat. Tak o idem riesit formou reklamacie...
Předpokládám zhruba odpověď ve stylu, že spotřeba oleje do 1l/1000km je v normě.
1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Přešití sedla ,pohodlnější [1, 2] Honda NC 750X | stafler | 43 | Včera v 20:51 FILODENDRON |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 20 | 17.7.2024 v 19:28 Frantadobrota |
Neměl by nějaký pár kolem ,,50'' zá... Honda NC 750X | stafler | 0 | 5.7.2024 v 22:25 stafler |
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |