Podotykam že nekomu se to děje a někomu ne? Proč? Důvod?
MT-09 2015 najeto 8000km, nebourano, kolo převáženo 3-krát, vůle v krku není žádná.
Diky za vaše poznatky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
A ono to taky není první modernější yamaha co má tyhle problémy...asi holt udělají geometrii dobrou pro lehkou ovladatelnost, ale už to za ty prachy co se to prodává nevyváží dostatečně kvalitním podvozkem. Ale taková je dneska doba
Kocandak píše: Vy jste taky chytrolíni, vždyť ten kluk má v podstatě pravdu Na čem kdo jezdí je v tomhle případě úplně buřt.
A ono to taky není první modernější yamaha co má tyhle problémy...asi holt udělají geometrii dobrou pro lehkou ovladatelnost, ale už to za ty prachy co se to prodává nevyváží dostatečně kvalitním podvozkem. Ale taková je dneska doba
môže byť, šetrí sa všade, ale kolega Dekker-Dave ten problém na jeho MT-09 nepociťuje, tak asi to tak paušálne nebude.
Chalan vymení gumy, dá hustejší olej do vidlíc a bude po probléme.
Může to dělat i blbá aerodynamika, ale spíš bych si tipl že bez "větších" investic do podvozku se to nikdy nepodaří lehce vyřešit. A než do toho rvát prachy, tak rači buď jezdit pod 180 a nebo jinej stroj
edit:paušálně to asi tak i bude, internety jsou toho plný...
Naposledy editováno 11.06.2018 09:16:19
Na otázky zakladateľa proč a dúvod: Môže to byť od váhy jazdca, posedu na moto, rozložení váhy, stavu motorky. To isté aj pri Tracerovi, niekomu to kmitá, niekomu nie. Škoda len, že majiteľovi, čo to robí neplechu, tak na to väčšinou nepríde, čím to môže byť.
co vím tak tato tříválcová revoluce měla z výroby pneu bridgestone a ta by měla být dobrá ale bůhví o to udělá po 8 tisících a jak s tím jezdíš
Jak jsem psal. Prezuji na M7RR a uvidime. Stejně jsem chtěl kupovat tvrdší pružiny, tak pak zkusim i toto.
Prodávat to nechci, jelikoz je to skoro nove a jezdi se mi na tom parádně. Po hornetu H9, je to pro mě kurevsky zabavnej stroj s posezem jak na motardu a to jsem přesně chtěl. Hlavně to 3-val. srdce vo uvnitř bije je pecka a zbytek se prostě doladí.
Těžiště hmotnosti je hodně vpředu. Aerodynamické těžiště je taky vpředu. Zadní stavba motorky postrádá cokoli, co by ji aerodynamicky stabilizovalo – podsedlové panely, nástavbu za sedlem, blatník, dlouhé výfuky. Motorka je samozřejmě aerodynamicky nestabilní vždy – vpřed ji tlačí síla působící mezi zadním kolem a vozovkou, proti ní působí odpor vzduchu s působištěm zhruba v místě kolen jezdce. Aerodynamické těžiště ani těžiště hmonosti by ale neměly být příliš vpředu u řízení.
Proudění kolem MT-09 je velmi turbulentní. Do určité rychlosti a při bočním větru to může být výhodou. Vypadá to, že po dosažení těch zhruba 180km/h se nestabilita bočních proudů dostane do rezonance s výchylkami těžiště hmoty kolem řízení. Pokud totiž začne působit na boku motorky jakákoliv boční síla, nastanou dvě věci. V případě, že začne foukat zleva, motorka bude mít snahu se naklopit vpravo a gyroskopický efekt při naklonění doprava stočí řízení taky doprava. Toto je za normálních okolností stabilizující, např. při poryvu bočního větru, kdy motorka nepřepadne na bok, ale jede v oblouku doprava a jezdec má možnost k postupnému narovnání a návratu do původního směru. U MT-09 při těch 180km/h začnou turbulence fackovat motorku zleva zprava přesně v rytmu, v jakém reaguje i řízení a výsledkem je nekontrolovatelné rozkmitání, kdy nepomůže ani tlumič na řízení. Řešení není jednoduché a bylo by potřeba překopat design a koncept motorky – dát kapoty na boky a vzadu, změnit geometrii řízení a hmotnost předního kola, posunout těžiště dozadu. Nerespektování těchto zásad bylo u konce mnoha aerodynamických konceptů cestovních, závodních i pro rychlostní rekordy. Příkladem jsou například nebezpečné velké kapoty silničních motorek z padesátých let.
Protože toto řešení je neprůchozí, asi nezbývá, než se smířit s tím, že nějakých 170km/h je v zájmu vlastní bezpečnosti nepřekročitelných.
Naposledy editováno 11.06.2018 17:16:41
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
Ale je nepochopitelné, že to dělá opravdu jenom někomu.
pagos píše: Zajímavé čtení... Něco na tom opravdu bude... Ten tlumič řízení to kmitání, dle mě posune o neco dal, ale řešení to není.
Ale je nepochopitelné, že to dělá opravdu jenom někomu.
Když to děla jenom někomu, tak se mi zda, že je pravděpodobnějši ten olej ve vidlich. Teď je ale otazka, jestli hustši, nebo řitši? Asi bych dal řitši. Vyskoušej - uvidiš, to zas neni tolik peněz.
Podľa mňa, ak vyváženie nepomohlo, bude zrada inde. mne to robil chopper pri 150+ a zrada bola v zadnom kole. Našpanovanie reťaze je dôležité, lebo na KLE s dobre napnutou reťazou dán 170 hravo a s voľnou reťazou ledva 140 a to už je synchronizované plávanie moto/jazdec...
za zmienku stojí kontrola ovality pneu a jej hádzaniu. Ono to vyvážené môže byť na tuty na 0.1g, ale čo z toho, keď je guma, ako brambor (obrazne a riadne za vlasy pritiahnuté).
Jinak Dekker.dave - beru te za slovo, jak budu mit čas tak ti pisnu a zajedu za tebou do Pardubek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
Mucha____ píše: pagos> Zkus pootočit predni pneu. Vyfouknout a třeba o 1/4 nebo 1/2 ji pootočit a znovu vyvážit. Nic není dokonalé a tím pádem i pneu má nevyvazena mista. No a je možné, že se ten nevyvazek pneu střetnul s nevyvazkem kola a i když je to dobře vyvážené, tak to dělá přesně tohle.
Jak se můžou potkat nevávažky kola a pneumatiky, když se to vyvažuje jako celek.
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
Davies je proti Melandrimu minimálně o hlavu větší a všimni si, kde má zadek. Celkově je těžiště hmoty i aerodynamické těžiště víc vzadu. U Daviese jsem žádné rozkmitání řízení nepozoroval.
A teď porovnání s MotoGP. Tam si rozhodně nemůžou dovolit šlápnout vedle. Předek kapoty je na úrovni osy kola, nad předním kolem je mohutně vykrojená. Pod řidítky jsou jakési spoilery, těžko říct jejich důvod, ale nejspíš také stabilizují proud obtékajícího vzduchu. Za sedlem je relativně mohutná nástavba, pod sedlem boční panely. Tím se posouvá aerodynamické těžiště dozadu.
A ještě porovnání V4 a 1299. U V4 je vidět, že motor a špice kapoty jsou víc vpředu, u V4 nástavba za sedlem přestala existovat.
nemam to tedy nijak overeny ale podle umisteni a uhlu je to na 90% snaha o vetsi pritlak/stabilitu na predni kolo pri pocatku brzdeni(v zatacce uz je pak mala rychlost tam to nebude mit efekt) jak jde predek dolu uhel se zvysuje a kyzeny pritlak jeste vic narusta s nim .. kdyby to byla snaha o korekci obtekanyho vzduchu bylo by to jednak dal (kolem konce kapoty u riditek treba) a hlavne nejvetsi ztraty budou stejne dole, tj. indukovany odpory kolem asfaltu + vliv otacejicich se kol.. to je obecne nejvetsi pruser aerodynamiky nekapotovany kola, ve formuli je "kapotujou" prave natvarovanim spoileru, ale to by bylo na moto spis nekde kolem blatniku takovy nejaky plosky.. nahore kdyz se pilot nalepi plexi, sbali ruce k nadrzi, a na zadech ma hrb, tam je to docela cisty
BTW Milos1> presne
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
..slusna vyvzovacka je presnejsi(1g) nez po kolika se vubec delej ta zavazicka(2,5 nebo 5g)
..1g nevyvazku je mokrej flek (plivanec ) na rafku nebo pneumatice - a vzhledem k vaze predniho kola (radove deset kilo) a vzhledem k otackam toho kola i pri fakt velky rychlosti (podle prumeru ale dejme tomu do 3000rpm i pri rychlostech kolem 300km/h) je to fakt nic
samozrejme je i otazka kdo, a cim ta kola tem znamym vyvazoval, o tom zadna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
Ale o to nejde, prostě si za tou blbosti stojím, viděl jsem ty 3 případy na vlastní oči (i to, jak si to nechali převažovat) a vsechna vyvazeni byly v pořádku. :D
Zkus ještě jestli máš přední kolo srovnané ve bydlících
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
Viz : http://www.tasy.cz/pneuservis/vyvazovacka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
Jinak, myslel jsem si, že je na to ještě nějaký spešl vybavenicko, ale nebyl jsem si jistý názvem, tak jsem ani nezmiňoval. Tak si mi aspoň rozšířil obzory.
A u auta jsem to ještě neřešil, tak třeba jednou budu.
Naposledy editováno 05.07.2018 14:55:07
1 reakcí na tento příspěvek Vibrace-kmitání řidítek okolo 180km/h
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tlumič řízení MT09 2024 Yamaha MT-09 | FYN69 | 6 | 8.8.2024 v 15:24 FYN69 |
Dynojet - Kdo umí naladit motorku Yamaha MT-09 | volacek | 7 | 28.7.2024 v 21:37 volacek |
někdo na menší trip Balkán a okolo ... Suzuki VZ1600 Marauder, Yamaha MT-09 | Gery9 | 3 | 17.7.2024 v 07:55 Gery9 |
Yamaha MT09 rv 2022 (kyklop) - cukani [1, 2] Yamaha MT-09 | Gery9 | 37 | 9.7.2024 v 16:12 Dan75 |
Ladění OEM jednotky na nové motorce... Yamaha MT-09 | HardSilnica | 20 | 9.7.2024 v 06:44 Murkin |