Měl jsem tam mitas C-10 ale šla celkem rychle do pr... občas jedu i po silnici cca 20% ale jinak bych chtěl aby to dobře drželo v terénu, ale netrhala se na asfaltu, dal jsem ted na předek EF-06 a ted mě čeká zadek a zároveň ZIMA :thmubup:
Značení pneumatik MITAS
Pneumatiky pro motokros jsou značeny červeným proužkem po obvodu.
Pro toto použití je používán speciální typ směsi s vysokou odolností vůči oděru.
Dezény pro motokros jsou označovány písmenem C (Cross) a doplňkovým číslem,
které identifikuje dezén ( nař.C-10,C-11 atd.). Číslováni je uzpůsobeno tak, že sudá
čísla jsou používána pro pneu na zadní kola motokrosových speciálů, naopak lichá
čísla jsou používána pro pneu na přední kola.
Pro motocyklové discipliny jako je country cross se používají motokrosové pneumatiky,
ale se směsí určenou pro enduro. Tento typ směsi je určen pro universální použití a má
dobré jízdní vlastnosti jak na tvrdším tak i mekčím terénu.Tyto pneumatiky byť jsou
motkrosové konstrukce jsou označeny žlutým páskem - provedení pro použití s dušemi
nebo zeleným páskem - provedení s odlehčenou kostrou určené pro použití pružných výplní
místo duší tzv. moouse.
Stejnou logikou jsou značeny pláště pro soutěžmní enduro FIM -základní označení EF (enduro FIM)
a značení žlutý pásek - pro použití s dušemi, zelený pásek - pro použití s moouse.Do pneu
označené žlutým páskem lze samozřejmě moouse použít rovněž, ale vzhledem k zesílené
kostře je montáž poněkud obtížnější. Stejně dobře lze použít duši do pneu se zeleným páskem,
ale vzhledem ke slabší kostře je nebezpečí průrazu vyšší.
Motokrosové pneu jsou ještě vyráběny v tzv. provedení WINTER FRICTION - označení bílým proužkem.
Je určeno pro provoz v zimních podmínkách a rovněž tyto pneu se opatřují speciálními hřeby.
Pro přední kolo v soutěžích enduro lze podle pravidel FIM použít i motokrosovou pneumatiku,
ale ta musí mít schválení podle ER 75...(evropská norma) pro jízdu na pozemních komunikacích
nebo DOT (department of transportation) - schválení pro porvoz na pozemních komunikacích v USA.
Toto označení musí být vylisováno na bočnici pneumatiky.
Tedy např. řada jezdců endura používá kombinaci - EF-07 zadní (žlutá nebo zelená), C-15 Kayman
přední (červená,žlutá nebo zelená). Vše záleží na tom ,na co je závodník zvyklý.
Ing. Karel Špaňhel
produkt manažer motopneu MITAS a.s.
Poraďte pořádný špunty (C nebo E) na těžký enduro s rozumně univerzálním použitím od kamení po bláto. Univerzálem nemyslím E 09, ale ostrý špunty pouze do terénu.
jak na 17" tak i na 18" zadek o min šířce 120 - 130 lepší a případně co k tomu na předek?
Zatím sem vymyslel kombinaci C17 a C02, nebo C12...
Díky.
Naposledy editováno 12.05.2008 09:52:24
dozadu Michelin S12
a dopředu Maxxis MAXXCROSS M7307
na sucho cokoliv, i ojeté
edit - aha, tys to asi chtěl na těžkou motorku, tak to nevím
tyhle co jsem vypsal jsou do těžkého terénu, ale s lehkou motorkou
Naposledy editováno 12.05.2008 10:39:19
Já teď mám na DR-Z Maxxis IT. Trakce na suchu super, v blatě horší, ale trvanlivost úžasná! Mám na nich najeto už víc jak 600 km suchým terénem, na trati i po silnici a na výšku téměř neubyly a i hrany si zachovaly hodně solidní (cca 3mm v průměru)
A jsou pořádně tuhý, tipuju že je jen tak nic neprorazí
Vespa>Zdenál63Bahňák> Kenda. Trvanlivost nic moc teda
Já teď mám na DR-Z Maxxis IT. Trakce na suchu super, v blatě horší, ale trvanlivost úžasná! Mám na nich najeto už víc jak 600 km suchým terénem, na trati i po silnici a na výšku téměř neubyly a i hrany si zachovaly hodně solidní (cca 3mm v průměru)
A jsou pořádně tuhý, tipuju že je jen tak nic neprorazí
a cena???abych za tu cenu neměl 3 x efky