Co si o tom myslíte? Je to použitelné, nebo rovnou shánět novou pružinu? Slyšel jsem že u předních vidlic je podložkování poměrně běžné, tak proč ne i v zadu...
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Podložení pružiny zadního tlumiče
Naposledy editováno 09.04.2018 09:33:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podložení pružiny zadního tlumiče
Samozřejmě jiná pružina by byla lepší, časem na ni taky určo dojde, ale teď potřebuji něco rychlého a levného, tak jsem potřeboval slyšet zkušenosti.
Zatím díky
crowack> ne, proc by mela? Rekl bych ze kdyz pojede celou cestu zmackla nadoraz a jeste budu naklepavat celou tlumici jednotku, bude to pro ni mnohem horsi...
1 reakcí na tento příspěvek Podložení pružiny zadního tlumiče
Merhaut> Kde jsi ji nechaval delat prosim? Cena, tvrdost a tak?
Diky
1) Pružina může být unavená a pak její volná délka může být menší (typicky ventilové), ale pokud není poškozen materiál (tepelně, mechanicky...), pak by měla mít stále stejnou charakteristiku. Takže pokud ti příjde v celém rozsahu jako měkká, pak už bude mít asi nejlepší léta za sebou, protože větším předpětím jen posuneš charakteristiku silově výše, ale tuhostně pravděpodobně nikoli. Proto bych pátral spíše po příčině únavy pružiny nebo měnil.
2) Pokud chceš cpát podložku, také to může být řešení (také jsem v mládí dělal, nebo u aut cpal teniskáky do pružin ) nicméně tloušťku musíš volit s následujícím kritériem: nesmí se stát, aby pružina v provozu dosedla závit na závit, tj. zcela na doraz. Za prvně se jí to rozhodně nebude líbit a časem praskne kolem závěrných závitů a za druhé, doraz odpružení musí být také pružný, aby to nedostávalo takový "štos" při doskoku jako s nepružným. Ve výsledku se tedy může stát, že podložíš, projedeš dírou, dosedneš závit na závit a dostaneš prdu nejen do zad, ale taky do motorky... uděláš to párkrát, rám nebo patky můžou klidně prdnou a budeš mít vymalováno.
Takže pokud podkládat, tak limit je aby nedosedl závit na závit ale aby to odlesl vždy původní doraz. Věř mi, že vzadu na centrálech u endur to bývá na knop, protože tam se šetří každý milimetr zdvihu.
Howgh!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podložení pružiny zadního tlumiče
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podložení pružiny zadního tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podložení pružiny zadního tlumiče
Sofía> vyčerpávající odpověď, děkuji
..BTW vypocet standartni pruznost (jinak napr. Cernoch, WWW, atd..) ...myslim ze za priplatek udelaj i nejaky cyklicky zkousky, ale na sto jsem se vys..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podložení pružiny zadního tlumiče
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podložení pružiny zadního tlumiče
dadanek1999 píše: Merhaut> Ta cena zní dobře, psal jsem ti zprávu.
Za dvojku jsem sehnal plně stavitelné WPčko pasující bez úprav Dvojku bych za pružinu nedal....
Sežeň jetou - tvrdší pružinu - z čehokoliv jiného...bude to stát 4,50...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |