Motorka KTM 950 SER 2008, najeto 45100km.
Před časem (asi 3 - 4000km zpět) jsem si začal všímat, že nějáké kvalty mají při řazení větší odpor páky než ostatní. Bylo to různé a dočasné a za chvíli se to samo vyřešilo.
Naposledy po jízdě Praha - Plzeň po dálnici, 170 - 190km/h. Po příjezdu do Plzně a zkopání z 6 na 1 jsem tam pak za boha nemohl dát 2. Nohou to bylo nezařaditelné, musel jsem rukou, to samé ostatní kvalty. Po 30km klidné jízdy se to zase "opravilo" a řadilo to normálně. Samotné kvalty tam za všech okolností jdou zařadit, jen pohyb řadičky klade obrovský odpor.
Pak se objevil problém, že 5ka se tváří jako poslední rychlost. Při pokusu zařadit 6 je páka tvrdá.
Spojka původní, spojková kapalina měněná pravidelně, spojka vypíná, olej jak Motorex tak současnej Mogul beze změny.
Aktuální situace: motor rozebrán ve víře, že se něco najde. Jediné co se našlo jsou některá převodová kolečka viz foto a lehce ojeté řadící vidličky. Jinak NIC co by s tím dale souviselo. Na poslední toto je vše, co se bude měnit.
Ložiska OK, hřídelky OK, vše funguje, nic není opotřebované.
Plán: vyměnit poškozená kolečka a vidličky (a udělat další servis) a motor dát do kupy.
A konečně dotaz: můžou kolečka a vidličky způsobovat ten odpor při řazení? Já si osobně myslím, že ne.
Díky za jakejkoliv smysluplnej názor, ale jen doplním:
Prachů na opravu mám bokem dost, páč vím, že to bude drahé

NC nechci

A ani nic jiného jako náhrada mě neoslovilo






Naposledy editováno 18.01.2018 09:39:04
Možnosti:
-od (i drobného) pádu je lehce ohnutá hřídel řadičky
-vymačkaná "hvězdice" aretace řazení
-vymačkané dráhy v řadicím bubnu
-stav ložisek uložení řad. bubnu
A podle ohřátí (prohřátí po delší jízdě) se to někde "kříží"...
U jedné cross moto jsem několikanásobnou rozborkou hledal podobný problém... a pod jedním ložiskem ř.bubnu, byla špona, nebylo dolisované ideálně kolmo a až s pořádným prohřátím karterů (a tepelnou deformací) to dělalo podobné věci...
Naposledy editováno 18.01.2018 10:17:18
EDIt: jeste bych zkonroloval ty vodici tycky tech vidlicek, jestli nejsou ohle a nebo jestli nemaji vuli v usazeni v kartrech.
Naposledy editováno 18.01.2018 11:17:33
2 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)
a bylo jich tady víc....
Problém byl v trysce ostřiku spojky.
Aha, je to jinej typ motoru, ale možná to měli řešený stejně.
Naposledy editováno 18.01.2018 12:58:45
snad to pomuze


To opotrebeni vidlicky bych prisuzoval prave ty potrebe zaradit silou. Proto bych hledal problem az za tou vidlicou. Posunuji se prevodova kola po hrideli plynule? I kdyz se je pokusis vsemozne krizit?
1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)
Ta vidlicka je nejvaznejsi ukazatel toho, ze tam je neco spatne. Ja bych podle projevu prave hledal pricinu pred vidlickou, mezi radickou a prave tou vidlickou, ale tam proste nic neni.
KubaLC8 píše: Teorii je milion, vsechno funguje prave tak jak ma. Presne podminky zateze jaka je v motoru pri oleji na 110 - 120 stupnich nenasimuluju, ale vsechno se hejbe tak jak ma.
Ta vidlicka je nejvaznejsi ukazatel toho, ze tam je neco spatne. Ja bych podle projevu prave hledal pricinu pred vidlickou, mezi radickou a prave tou vidlickou, ale tam proste nic neni.
no horsi nez ta vidlicka jsou ty dolamany kola...to neni beznej stav opotrebeni pri takovem najezdu.
je dost mozne, ze se ti tam nekde ty kousky mixovaly a obcas se zasekly a neslo radit, nbeo tim ,ze jsou ty kola dojebany tak se vzajemne unasely a pak by jsi taky nezaradil...takze je dost mozne ze das nove dily a bude to fungovat. Proste vsechno promer..veskere vule a spary tak jak maji bejt, zkntroluj jestli je vsechno rovny uchylkomerem a pokud nic nenajdes tak to sloz a uvidis vic toho asi nevymyslis...
když to kopeš na místě s vypnutým motorem je to ok?¨
ta vidlička je 100% ohlá,poznáš to podle nerovnoměrného opotřebení kluzných míst.
zkontroluj vůli vidliček na vodících tyčích,stejně tak vůli vodících tyčí v kartrech a jestli nejsou ohlé.
klidně to může dělat jedná ohlá vidlička,jak se to začne křížit,tak je to v hajzlu.
jak dlouho tu motorku máš?závada se stupňovala postupně,nebo to začalo najednou?vracela se řadička pěkně sama do středové polohy?
Naposledy editováno 19.01.2018 18:50:05
bubínek je ocelový-takže nezničitelný,hřídele a kola na to nemají vliv.....,vždyď je to v podstatě naprosto jednoduchý systém....,něco jste přehlídli.
Naposledy editováno 19.01.2018 22:49:30

1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)
1 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)
2 reakcí na tento příspěvek Problém s řazením KTM 950 (990)
A nebo se krouti blok, coz vyresit nejde...
Naposledy editováno 24.01.2018 12:00:32
MichalXTZ píše: Tak už to máš asi v horším stádiu než já. Když jsem tomu topil a jel dlouho na šestku, nešla skoro vyřadit. Šlo to jedině silou, a následovaly dvě situace. Buď tam skočila pětka, která ale následně vypadla, nebo falešnej neutrál. Párkrát se mi stalo, že pak šly špatně všechny kvalty nahoru i dolů, tak jsem to chcípnul, prořadil nahoru dolů rukou a pak to zase jelo normálně. Po výměně oleje se to o hodně zlepšilo. Často jezdim do Nechánic, dej kdyžtak prosím vědět jak to řešíš, protože mě to čeká časem určitě taky, mohli bysme se třeba tam někdě potkat...
Řeším to jak jsem napsal, motor na půl a mění se vidlicky, ložiska, gufera a 5 koleček. Snad to bude ono.
Jak někdy pojedeš, dej vědět
Slávek-TDM píše: Porad si myslim, ze je to dusledek opotrebeni loziska nebo ulozeni kulisy. Kdyz je motor studenej jsou vule vymezeny nezahratym materialem a olejem. Kdyz je zhavej, vule se zvetsi a blbe to radi.
A nebo se krouti blok, coz vyresit nejde...
Snad to vyřeší ta ložiska... V těch lehce smetenejch kolečkách to nebude.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 990 Adv. cuka KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | Rambooo | 24 | 27.4.2025 v 10:24 gugo |
KTM 990 SMT [1, 2] KTM 990 SM-T | sqwer | 46 | 15.4.2025 v 10:07 Animals21 |
Ktm Adventure 950 rok 2005 KTM LC8 950 Adventure | Srul | 20 | 13.3.2025 v 20:34 KAWAHAB |
Repase tlumiče wp KTM 990 SM | Petrcajk | 8 | 10.3.2025 v 20:25 GÉČKAŘ |
Sraz a zakládající sešlost Adventur... KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro | ybrcek | 7 | 23.11.2024 v 02:44 cechradovan |