udělal jsem něco, co ani nebylo tak třeba - ale zvědavost a touha si něco dokázat je fakt silná zbraň..
3 měsíce v práci nic nedělání a venku počasí pod psa - rozhodl jsem se rozdělat kompletně motor, protože patřím k lidem, kteří nervačí z toho, že něco nemá hladký chod - bere o trošku víc oleje než jen ormál, tichoulilinké cinkání a menší vibrace. Jen tak.
Rozdělat motor pro mě samotného, bez nějakých zkušeností, rad apod. byla naprostá hračka. A složit ho až na silikon na kartery z mé strany nebude žádný problém - cokoliv vytáhnu z krabice, ve které mám všechny součástky, tak přesně vím, na jakém místě byla a v jaké pozici tam byla a jak ji tam zase dát zpátky.
Jenže tím končí všechna sranda.
Když už to mám rozdělané, tak bych rád tento rok na tom objezdil něco málo po Evropě a buď to na zimu prodám ( budu moct rozšířit na neomezeno -A NÉ, NEBUDU PRODÁVAT POKAŽENOU MOTORKU ! ) nebo si s ní ještě užiji i příští rok - pokud bych kupoval všechny šály, kroužky
Potřeboval bych pomoci/poradit, jak postupovat dále - podle fotek ( nějaký šulek mě musel odvést zrcadlovku, tak ta kvalita je nic moc ) říct, jestli měnit šály,kroužky apod. - základem všeho je, že stávající součástky budou v tolerancích.
1. Hlava - vizuálně ok - změření všech tolerancí, rovinatosti apod. v labině, výměna gufer a popř. půlměsíčků a lapování. Foto bude pozdějic.
2. Válce - bez rýh, krásně vyleštěné zrcátko - musí se akorát honovat.
3. Písty - viz fotky - Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm. Otázka je co kroužky - 1 blbá sada stojí blbých 1300 - 74x1,18mm - na zakázku se 2 sady nedají udělat ? Po obvodech bez rýh, pravý má na povrchu rýhy ( od čeho ? ) + pravý má ko čep - a to jsem ho ještě musel z tama musel vytloukat natvrdo kladivem.
Levý : 1 2 3
Pravý : 1 2 3
Ty stopy po stranách jsou jenom v místech, kde jsou kroužky "rozřízle" - po stranách vypadají takhle
4. Ojnice - viz fotky - levá ok, pravá ko - dokáže mi ji někdo v ČR opravit ? Pokud ne, v tom případě problém ( buď jetá z Polska nebo nevím (dávat 4 litry za novou se mi moc nechce) - zase bude potřeba "vyřešit" tolerance
Levá : 1 2
Pravá : 1 2
5. Klika - viz fotky - vyvážit - po tom, jak si mě min. rok rozletěl magnet na rotoru a přes sítko bylo stěží vidět tak překvapila.
1 2 3 4
6. šály - viz fotky - Odmastil jsem je a když po nich jezdím prstem, jsou krásně hladké - ale zase změna zbarvení na krajích.
1 2 3
Aktuální jsem za gufera a sadu těsnění na 3 tisících.
A teď je otázka, co by se mělo vyměnit a co se musí vyměnit. - pokud to zvládne ještě 15 tkm, tak není potřeba to hned měnit - nemám problém ty peníze do toho vrazit, ale abych s tím ujel tento rok 10tkm a v září či příští rok ji prodával za 30-40% peněz = nákupka + peníze, které jsem do ní vrazil za opravy a údržbu..
Jenom zajímavost - fotku nemám tak použiju z netu, ale je celkem zajímavé, že potom, co člověk vytáhne ven válce se mu vysype do motoru větší množství bordelu
Na závěr - Děkuji
sám píšeš
"patřím k lidem, kteří nervačí z toho, že něco nemá hladký chod - bere o trošku víc oleje než jen ormál, tichoulilinké cinkání a menší vibrace"
tzn. že vše ostatní mimo GO bude kompromisem, který ti tvý nervy v klidu nenechá...
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
2 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
Až na cinkání s tím moc nepůjde udělat - je to vzducháč. A to cinkání ? Nevím co s tím předchozí majitel dělal, ale ve vaně jsem našel jen tak nějaký čep.
Kdybych chtěl ušetřit ( tak, jak se tady na tomhle foru někteří prezentují/prezentovali) tak použiju všechno staré, co půjde včetně těsnění a tu ojnici bych vyřešil stylem, že bych ji včetně pístu nechal vybrousit a šel by větší čep - však ono to těch pár km vydrží a potom ať se stará někdo jiný.
zak1n píše: Přesně takové reakce jsem čekal Něco jsem musel napsat, ať tu není 95% komentářů že jsem to půlil zbytečně a že jsem to měl střelit dál a koupit si něco jiného - takové odpovědi tady jsou naprosto normální a já bych se za ně styděl.
Až na cinkání s tím moc nepůjde udělat - je to vzducháč. A to cinkání ? Nevím co s tím předchozí majitel dělal, ale ve vaně jsem našel jen tak nějaký čep.
To je ale přesně ten způsob, jak se tyto stroje servisují. Člověk to koupí lehce přes dvě pětky a když si potom zběžně spočítá kolik by to GO vyšlo, tak mi vyšlo že i s obrovskou spotřebou oleje litr+ na 1000 si za cenu GO můžu toho oleje koupit na 100 000km. Tak jsem to potom prodal s tím, že motor je zralý na GO a některý z dalších majitelů si to vzal k srdci, protože nedávno se prodávala ve stavu motor ok
Ale toto mě pobavilo. Dle čeho usuzuješ, že to má najeto jen 45tkm?
Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm.
honzabiker > Pro mě je zase blbost ta první věta cos napsals. A co když se to chce někdo naučit, tak má smolíka ? Kdyby to byla motorka, se kterou něco plán, tak sem ani nepíšu a kupuji všechno. Proměření je samozřejmostí, a díky možnostem co mám, o kterých se tady některým ani nezdá, budu mít hodně kvalitně všechno změřené, co najdu tady
Pístní kroužky - Nějaké zkušenosti s výrobou na zakázku ? Buzuluk mě 2 sady neudělá.
Ojnice - nebydlí někdo v Polsku, co jezdí často do ČR ? V ČR nedostatkové zboží.
Naposledy editováno 16.01.2018 12:16:00
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
Rolda89> na partdepotu je napsané u té ojnice , že tu co prodávají nahrazuje předchozí "verzi" té ojnice - co to pro mě znamená ? Protože na partdepotu nebudu nakupovat - budu to brát z přímo original z Japonska a ta nová verze tam stojí 1700 nebo je možnost koupit tu starou, nepoužitou, origo zabalenou za 800 s poštovným tady v EU. Ještě pro příklad ty kroužky tam stojí 900 - ceny stejné i v USA, jenom Evropa musí mít něco extra
Naposledy editováno 16.01.2018 16:06:22
Hlavne aby ti vsechny ty dily pasovaly jak maji...
Mimochodem, olej to muze brat nejen kvuli kruhum jako takovym... Jeste muzes prijit na ovalnou vlozku valce nebo KO gufera ventilu... Chce to merit a dat tomu co to potrebuje, ale to uz je smer ke GO, ktera neco stoji a ty do ni nechces nebo nemuzes investovat...
Taky se mi zda, zes drive rozebiral a az pak uvazoval... Ale to je vec kazdyho soudruha...
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
Ale mám pocit, že každý přečte první a poslední větu třeba důležitá věta : základem všeho je, že stávající součástky budou v tolerancích a pod tím píšu že, to potáhnu do labiny(laboratoře) a potom to ještě jedenktrát cituju :D
Nejde o to, že nechci nebo nemůžu investovat ( hlavně když tu motorku budu prodávat ) ale o to, jestli se oplatí investovat. A kromě toho, že dané součástky jsou v tolerancích, tak stav určuje taky i ta vizuální stránka. Když vidím poprvé vnitřek motoru, tak asi nemůžu vědět co je špatné a co ne
Kdyz jsem ja byl v podobne situaci, tak jsem motorce udelal GO, kdyz uz jsem mel motor venku, abych mel jistotu, na cem jezdim.... A vedel jsem uz dopredu, ze se mi ta investice nevrati... A byl jsem s tim od pocatku v pohode.
U tebe se mi zda, ze chces maximum za "pet korun" (obrazne receno), a to v dosti pripadech dopada tak, ze se pak v motoru hrabes furt dokola...
Nadseni, ktere mas je super... Nenech se ze sve cesty zlakat, ale byva obcas trnita... Cus
Jinak na ten karbon na pístech doporučuju ultrazvuk. Obere to úplně parádně.
alf567> samozřejmě mám každou součástku popsanou, každý šroub mám pěkně v kartonu s přesným umístěním takže nehrozí, že bych někde něco zaměnil
Nevím, někdo porádí ale někdo musí být naprosto negativistický
Davecherokee>
Aby bylo jasno, nikde jsem nenapsal, že se jedná o GO nebo SO !
Proč jsem ho rozdělal ? Za A) protože můžu a za B) protože chci C) chci se něco naučit.
V jednom příspěvku si stěžuješ, co to je za dobu, že si lidi nedokáží opravit motku doma a když se to třeba někdo chce naučit nebo to jen tak udělá, tak zase nechápeš proč to dělá ?
V dalším příspěvku píšeš, "Pokud chceš něco nazývat generálkou tak se v motoru musí vše změřit, rozměr / ovalita / rovina "
Asi jsem debil, ale 4x jsem psal, že díly povezu do laboratoře (výzkumu materiálů), kde si všechno proměřím - 3x jsem psal, že předpokládám, že díly budou v toleranci - tzn. pokud nebudou, kupuju nové bez nějakého ptaní.
Všem které nezmiňuji děkuji za kontakty, odkazy,rady-
nezabudni v tom labáku zmerať aj ovalitu.
Ak to máš vybehané do vajca, je ti ten povrch "vyleštěné zrcátko" prd platné.
To honovanie tiež neviem, ak nemeníš krúžky, tak asi zbytočne to budeš honovať, nie? Tie krúžky majú akú vôľu? A ako držia v pieste? Nie sú zapečené?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | 10.6.2024 v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |