V servisním manuálu Suzuki DL1000 je uvedeno "Capacity 505 ml(každá noha)" a dále "Fork oil level 133,0 mm", tedy oba parametry. Dá se spolehnout na to, že když tam naliju 505 ml, bude hladina 133,0 mm od vrchu?
Nechce se mi komplet rozebírat vidlice a chci pouze vyvměnit olej, tím pádem ale nezměřím tu výšku.
Ještě poznámka, z každé nohy jsem vylil rovných 400 ml.
Na druhou stranu co se stane, když tam bude krapet víc?
Nazdar a díky.
Na Banditu jsem měl trubky během chvilku venku, vytáhl vnitřní pružiny a tlumič, nechal do druhého dne okapat, pak nalil, chvilku počkal, a pro pružil tlumiče, aby z oleje vyprchal vzduch, změřil hladinu a namontoval.
2 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství
Pokud ale nejsi pripad, ze jsi tam menil olej minuly rok, tak pak jednoznacne rozebrat, kompletne vycisit a tak dale...
Je to udelane tak, ze nikdy nevylejes vsechen olej. Takze otevres tlumic , otocis, vylejes, parkrat zapumpujes a pak kdyz tam das tech 505ml tak by jsi mel bejt +- na spravne hladine.
Predpokladam ,ze jsi vylil 400ml kvuli tomu, ze jsi s vidlici nezapumpoval.
kdyz dam oleje podle manualu tak vzdy jeste dolejvam nejake mnozstvi navic abych se dostal na srpavnou hladinu. Pri nalevnai oleje je potreba s vidlici take zapumpovat aby se vyhnal vzduch. Kdyz do nove slozene vidle nalejes olej ,tak bejva hladina hodne vysoko, po zapumpovani (ja pumpuju cca 10x) hladina klesne pod uvedenou hodnotu.
tady ams dve fotky at vidis o jakem hnusu se bavime... je to vnitrni dil vidle, kde se tahle kase usazuje nejvice. Plus samozrejme i na samotnem dne vidle toho bejva hodne, vzdy je potreba to vycistit, jinak vymena oleje nema smysl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství
PETARDAK píše: gugo> to píše přesně tohle odmítám dělat i přes výslovné přání zákazníka ten největší "kentus" je vespod vidlice a okamžitě degraduje nový olej... výměnu, děláš mj. proto ať se zbavíš té "brusné pasty" co ti žere pouzdra a kluzné plochy... a takhle jí tam v podstatě necháš
máš pravdu......u každé staré motorky(ostré) co jsem koupil jsem z toho vypustil hnědé bláto plné pilin,které bez rozebrání a otření do sucha nejde vyčistit....,zajímalo by mně jak dlouho na to předchozí majitel sral,aby to taky vypadalo.
před 2mi lety jsem konečně našetřil na novou exc 350,dle manuálu jsem po 20ti hodinách vyměnil olej-samozřejmě byl čistý-jako nový.pak znovu v 80ti hodinách a olej zase čistý,jen opravdu lehce zakalený,kluzáky bez známek opotřebení....
zase se mi potvrdilo,že životnost je přímo úměrná servisu a že jsou lidi hrozné hovada...
1) jen výměna (vypoušťákem)
2) výměna + filtr ( u motorového )
3) nová)=plná) náplň při kompletním rozebrání a nalití
k tvému konkrétnímu dotazu, nalil bych tam tolik, kolik jsi vypustil, za předpokladu, že máš jistotu, že původní náplň byla ok
1 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství
Máš pravdu, pokud původní majitel tohle neřeší, tak je to hnus v těch vidlích. Když jsem na 10 let staré motorce v pouštěl původní olej z tlumičů, byl černý jak bota a smrděl spáleninou, teď to dělám každý rok, a je to už úplně jiný, v podstatě vypouštím čistý olej.
Uni33 píše: Dolph-cz
Máš pravdu, pokud původní majitel tohle neřeší, tak je to hnus v těch vidlích. Když jsem na 10 let staré motorce v pouštěl původní olej z tlumičů, byl černý jak bota a smrděl spáleninou, teď to dělám každý rok, a je to už úplně jiný, v podstatě vypouštím čistý olej.
ano,pokud se jedná o motorku vybavenou výpustnými šrouby na olej.....není problém jednou za rok zainvestovat 300kč do oleje ,po vyjížďce olej vypustit a nalít nový.práce na 10 minut a funkční tlumiče na řadu let.
Naposledy editováno 23.12.2017 19:14:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství
Dolph-cz píše: máš pravdu......u každé staré motorky(ostré) co jsem koupil jsem z toho vypustil hnědé bláto plné pilin,které bez rozebrání a otření do sucha nejde vyčistit....,zajímalo by mně jak dlouho na to předchozí majitel sral,aby to taky vypadalo.
před 2mi lety jsem konečně našetřil na novou exc 350,dle manuálu jsem po 20ti hodinách vyměnil olej-samozřejmě byl čistý-jako nový.pak znovu v 80ti hodinách a olej zase čistý,jen opravdu lehce zakalený,kluzáky bez známek opotřebení....
zase se mi potvrdilo,že životnost je přímo úměrná servisu a že jsou lidi hrozné hovada...
Ja jsem z toho u zakazniku parkrat vypoustel olej ze smrdel jak kdyz se vypousti zumpa. Tezko rict jak dlouho to bylo nality. Na svejch motorkach se k tomu dostanu tak a 2 roky a vetsinou leju ven olej co je na nem poznat jakou mel puvodne barvu a trochu trpytkuje, ale voni porad jako mineralni olej.
1 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství
Edit: Futra samozřejmě vydřený, zkroucenej a utrženej štělovák odskoku na jednom tlumiči. Po celkový repasi to chodí nádherně.
Naposledy editováno 23.12.2017 19:56:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství
RUTAN píše: já to dělám tak, že naplním předepsané množství a zkouším svými 95kg jak moc jde tlumič stlačit oproti předepsanému zdvihu. většinou se stane to, že se dostanu při předepsaném množství tak na 60-70% zdvihu, tak postupně ulívám až se dostanu např. na 90% zdvihu a tak to nechám. a funguje to perfektně.
Můžeš to nějak vysvětlit? Chápu to jako nastavení na Tvou hmotnost, ale nebylo by k tomu nějaké povídání? Odkaz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství
kuzmič píše: Můžeš to nějak vysvětlit? Chápu to jako nastavení na Tvou hmotnost, ale nebylo by k tomu nějaké povídání? Odkaz?
na tom celkem není co vysvětlovat - naliju tlumič, zavřu, na zem dám hadr, aby mi to na dlažbě neujelo a nepoškrábal se, na vrch tlumiče druhý hadr, aby to netlačilo do rukou, opřu o to obě ruce a hópnu po tém:) takhle několikrát, co to jde nejvíc a sleduju zdvih, který vidíš běžně na kluzáku jako stopu, kde je setřený olejový film. a měřím vzdálenost od hrany prachovky. jak se dostanu na 90% papírového zdvihu (třeba papírový zdvih u R6 ´3 je myslím 120mm, dostal jsem se na 107mm), tak to nechám. V podstatě pokaždé se mi to doteď po výměně náplně podle předepsaného objemu nepovedlo toho zdvihu dosáhnout - ztvrdlo to na konci a tak by to fungovat nemělo. takže ulívám třeba po 20cl do doby, než se dostanu do stavu, jaký jsem popsal.
gugo píše: Objem je orientacni meri se vyska hladiny. Imho delat to timto zpusobem je uplne nahovno, protoze tam ten nejvetsi bordel zustane vcetne toho staryho oleje (pomerne dost) a ten novej tim akorat degradujes. Asi lepsi nez dratem do oka, ale proc to delat na prasaka kdyz to jde delat i poradne. Rozdil je cca hodina prace.
..jj u starejch showa cartridgi maximalne hodina, a v nich se toho bordelu nahromadi nejvic, pokud se ten olej nemeni pravidelne a uvnitr vidli je onen zminenej "cernej blativej odpornej smradlavej humus" tak bez toho uplnyho rozebrani ani nema smysl ten olej menit
1 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství
Dělám to poprvé a tak nevím, co mě tam může čekat. Obě nohy mám z motorky vytažené.
Olej jsem vyléval a pumpoval s tím při tom. Otočené pak byly ještě cca 2 hodiny.
Olej z nich vylitý je vcelku čirý, nezakalený, bez známek nějakého kalu či sajrajtu a vůbec nesmrděl.
Na základě toho jsem zvažoval, že bych to víc už nerozdělával a neměnil ani gufera prachovky i když je mjám nachystané - proč, když to neteče
Ale koukám že asi budu muset, protože pak bych sem už asi nesměl chodit.
Zdarec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství
dewwil píše: Krleš70> Hele to neber osobně, ale fakt je to lepší udělat komplet, tedy vylejt, rozebrat, vyčistit, nový gufera(někdy i prachovky a futra dle opotřebení) nestojí to majlant a ty dvě hodinky tě nezabijou a máš jistotu, že jsi to udělal tak jak se má. Mě když dají lidi moto nebo vidle na servis tlumičů tak měním vždy i gufera, protože to stejně musím rozdělat, abych vyčistil i kal co je právě usazen uvnitř vidlice vespod, to že to necháš vykapávat i den bez rozebrání nic nevyřeší, je to bahýnko co se zastaví uvnitř tlumiče a ven se ho při troše štěstí dostane troška, zbytek ulpí v labyrintech tlumiče a na jeho stěnách, pak naleješ nový olej a zbytek bordelu je tam furt, pak to obrušuje ty vodící futra kluzáků a i tvrdochrom na nich. Výrobce většinou doporučuje výměnu oleje ve vidlích co dva roky u některých modelů i rok a u závodního použití i dříve a vždy se mění i gufera, nikde v manuálu jsem neviděl, že by tam bylo, vylejte olej vrchem a nalejte nový... Proto ti tu každý říká, rozebrat, vyčistit a nová gufera, případně po kontrole i jiné části tlumičů. Je to jako turecká káva, nahoře kapalina, dole kal(lógr) a ten přes tlumič neproteče... Proto to popichování ber jako dobrou radu a ne jako útok na tvou osobu, nikdo znalý z nebe nespadl
souhlasím s tebou výjma jedné věci - výměna vodítek. To není zrovna práce pro laika a málokdo dokáže vyhodnotit, kdy se to má měnit..
1 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství
No a jak odpovídá předepsané množství oleje a definovaná vzdálenost hladiny od vrchu teleskopu, budu muset zjistit při rozborce.
Našel jsem nějaké video kde nějaký maník podobnou rozborku provádí TU .
Máte k tomu postupu nějaký doporučení? Právě to narážení vodícího kroužku pod guferem mě odrazovalo od kompletní rozborky.
Díky
Zodpovědně můžu prohlásit, že když se do každé nohy velkého V-Stroma nalije předepsaných 505 ml, na dodržení předepsané výšky hladiny, 133 mm od vrchu, se musí odebrat 14 ml oleje z každé (myšleno, po kompletní rozborce). Tedy, pokud to někdo bude dělat, 1l oleje stačí a nebude potřeba odebírat téměř nic.
Pokud by se to však kompletně nerozebralo, zůstalo by tam tak deci v každé, ať se snažíte sebevíc.
Takže když by se někdo rozhodl měnit pouze olej, měřit hladinu je potřeba - nevíte, kolik tam toho máte. Ale stačí rozšroubovat kontra horní koncovky a péro je venku.
Zase jsem o trochu víc motorkář.
Nazdar
2 reakcí na tento příspěvek Teleskopy - hladina, nebo množství
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství
Krleš70 píše: RUTAN> Pokud nevyndáš pružinu, nic nezměříš, tlumič tam musí být, protože se šroubuje zespoda zvenku - jinak olej vyteče a jestli je zasunutý/vysunutý je nejspíš jedno a teleskop je zasunutý nadoraz.
Samozřejmě to není jedno! ta pístnice má taky svůj objem, který ti výšku hladiny změní, zasunuta nadoraz, musí být při měření, trubka i pístnice!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
V-strom 1000 K7 houpe volnoběh, vyn... Suzuki DL 1000 V-Strom | DariusXT | 6 | 15.8.2024 v 19:01 Rooks |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom | Hlubas | 8 | 21.1.2024 v 15:00 jarekol |
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom | aldags | 6 | 20.1.2024 v 21:47 aldags |