Pročetl jsem co šlo ale konkrétní rady jsem nenašel proto zakládám toto téma.
Chtěl bych poprosit o radu.
Popíšu oč jde.
Jezdím na Honda 250 , jedná se o polní cesty, louky, lesní cesty, někdy nějaký výjezd ale žádný extrém + přejezdy po silnici.
Vyjížďka, kolečko na čištění hlavy tak cca 50 -80km.
Bohužel CRF je mi slabá. Stroje typu XT660 motor dobrý , ale pro mě málo do terénu. Měl jsem KTM 690 chvíli, ale moc vibrovala, po kousku mi brněly zápěstí - zvýšená řídítka o 5cm.
Rozhodl jsem se pro ostrou, protože pokud to má být lehká a výkonná moto jinak to nejde.
Počítám s tím, že pokud jezdím normálním stylem , zaberu za to tak 5x za vyjížďku, jinak si jedu normálním tempem , tak i ostrá verze musí něco vydržet.
V užším výběru skončila BETA RR 400, nebo 450(případně novější 430,atd) , KTM 350 nebo 450 - vše rok cca 2012 - 2016.
Měl by někdo nějaké rady tipy co zvolit, čemu se vyhnout.
Děkuji
Naposledy editováno 09.12.2017 07:10:52
KTM EXC 500
https://www.cycleworld.com/2014/07/28/best-dual-sport-enduro-motorcycle-ktm-500-exc-cycle-world-ten-best-bikes-of-2014
1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
bral sem od tebe ty bástry a psali sme si na wocapu
čim menší obsah, tim větší četnost servisu, takže pokud máš už něco odjeto, tak bych klidně šel do většího obsahu...budeš mít výkonovou rezervu a spodek bude využitelnej.
350 je dobrý, hodně dobrý, ale ten potenciál toho motoru je ve špičce, budeš muset bejt sakra opatrnej ve výběru, jinak koupíš pastičku a budeš nešťastnej.
Co třeba DRZ400, výkonem myslim neurazí, má to 40k+, váha trochu víc ale nic nezvládnutelnýho. Jelikož píšeš i přejezdy, tak me napadla tahle volba...
Momentálně je už dost stará a v inzerci se nachází jen odlítané. Myslím že E by byla super na mé potřeby.
Jinak chci určitě 4T a teď jde jen o to, zda mým stylem jízdy má ostrá vůbec cenu s ohledem na náklady na provoz.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
ano,byly doby,kdy mi připadalo,že motorka co nejde na čtverku na přidání na záda stojí za hovno,ale dnes jsem rád,jak je to hodné,nutrhne mi ruce při nechtěném vrknutí a přitom když se tomu naloží,tak jede rozhodně dostatečně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Děkuji, chápu, stačila by určitě . Spíš jde o otázku údržba.
Olej 10-15mth no problém, ale jak vydrží zbytek po uvedeném stylu jezdění. Vychází to na 180 mth prdlání ročně.
Podotýkám PRDLÁNÍ - vyhlídkové, poznávací jízdy v terénu, žádný kotel 1, 2, 3 kopec, nebo trať a tak dokola.
Naposledy editováno 27.10.2017 08:37:54
1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
a tak trosku nechapu ze potrebujes silnejsi kdyz rikas ze jezdis polnacky a na ostre bys pridal 5x za vyjizdku...
kazdopadne 350 4t bude nejspis OK. 2t by byl na udrzbu snazsi, ale ten "prdlani" nema rad....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Předepsané intervaly výměn dílů motoru jsou podle mě koncipované na obrovské zatížení (né udávané prdlání, kde se motor sotva převaluje).
e: každopádně ten servis to bude vyžadovat tak jako tak, jen případně né tak často. Rozhodně to ale neznamená, že když to nebudeš točit, že se motor neopotřebovává a na servis se můžeš vysrat, ale to asi víš
Naposledy editováno 27.10.2017 12:31:43
1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
e: ale to ať ti teda napíše někdo, kdo má víc zkušeností, já jen tu strejdovu EXC, před tím jeho te 410e, ta měla počítadlo normálně na kilometry, a svoje dvě krosky 2t 125... jinak za sebe, kdybych si mohl vybrat z toho co ty, šel bych nejspíš do exc 450 2016. Zase to napíšu pouze čistě teoreticky, co mám načtený, ale do roku 2015 byla takovej kompromis mezi 4t modelama EXC kubatura 350, od roku 2016, kdy přišel novej rám a zlepšila se ovladatelnost, je to už 450, která se v ovladatelnosti vyrovnala 350 a je tam ten benefit výkonu a toho, že tomu nemusíš tak nakládat a ten motor by nemusel vyžadovat tak častou údžbu. tolik slova teoretika, ať mě kdyžtak někdo zkušenější opraví
e2: a ještě jedno moudro, co jsem někde četl, je to, že čim větší objem, tim se na tom nechá jet pomalejc
Naposledy editováno 27.10.2017 12:50:39
1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
assasin ma pravdu, vubec bych neresil, jak na tom jezdil a proste servisoval jako kdybych jezdil zavodne, mas totiz zavodni motorku, ktera to vyzaduje. to, ze to budes nekde jenom lechtat s tim, ze se tomu nic nestane je blbost a motorku bych po tobe taky nechtel. 180mth za sezonu neni malo, to mas u ty 350 (kterou taky doporucuju) minimalne pist, rozvodak, napinak do zacatku, mozna neco vic. ta 350 bude dobra, uvidis sam. ber co nejmladsi, nejlip novou, jestli mas tu moznost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
nokia321 píše: Dolph-cz>
Děkuji, chápu, stačila by určitě . Spíš jde o otázku údržba.
Olej 10-15mth no problém, ale jak vydrží zbytek po uvedeném stylu jezdění. Vychází to na 180 mth prdlání ročně.
Podotýkám PRDLÁNÍ - vyhlídkové, poznávací jízdy v terénu, žádný kotel 1, 2, 3 kopec, nebo trať a tak dokola.
osobně měním olej cca co 10 hodin,zatím mám najeto 100hodin a co se týká motoru,tak jediné co jsem dělal je kontrola vůlí ventilů a zatím se nehly.olej to nebere....
jestli najezdíš ročně 180hodin-tak to je celkem dost,tipuju že kolem 250 hodin bude čas na výměnu pístu a rozvoďáku......no a pak se uvidí...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Johnny83 píše: nokia321> naopak, počítadla ostrejch počítaj mth, čili skutečně motohodiny dle zátěže
nemáš pravdu.měří se jen čas.....a to ještě konkrétně u ktm čas,kdy se otáčí přední kolo....
Dolph-cz píše: nemáš pravdu.měří se jen čas.....a to ještě konkrétně u ktm čas,kdy se otáčí přední kolo....
presne tak, mam na Bergu to samy. litam s tim ciste po silnici, nastavil sem si presnej obvod mejch motardovejch kol a ty motohodiny to fakt bere z toho. 10mth mi na silnici vychazi na cca 550-600km. olej menim po 7-8 motohodinach, na ventily koukam jednou za dve tri vymeny a taky se nehejbou.
Naposledy editováno 27.10.2017 13:25:14
Beta 480 mi z toho vysla nejlip. Zvazoval jsem jeste 690/701, ale ty mi nejak celkove nesedi.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr ostrého endura 350-450 podle mých požadavků
Na mé jezdění 6000km /rok nevhodná pro vysoké náklady ostrá
Prostě po výpočtech na to nemám.
Díky všem.
ad merice, bylo napsano vse. vetsina jich funguje jak pise petrS, seriovej KTM/hqv zas funguje jak pise K660S ... natahnout ty intervaly na dvojnasobek, nebo troj... se da, ale treba misto 50mth udelat 800 je mimo. navic asi jezdis hodne po silnici a tam drzis pod krkem i ostrou vic nez by sis dovolil v terenu...
blby je, ze neni nic co by se ti tak uplne hodilo, bud je to uplne vydechly, nebo tezkej tank... ja v tvem pripade bych asi koukal po WR250r
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 12 | 18.3.2024 v 16:44 krokoš |
Smazat prosim KTM EXC 450 | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 14:20 Tutor |
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 13:59 Tutor |
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Musilll | 1 | 28.2.2024 v 18:54 Norous123 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |