Příběh:
- svíčky jsem míval relativně tmavé až černé
- tekly karburátory --> rozborka a přetěsnění v servisu
- v rámci servisu vyměněn i vzduchový filtr
- teď to lehce střílí do výfuku (hlavně když v otáčkách zavřu plyn) a svíčky dramaticky změnily barvu
Dotaz:
- přikládám fotky obou svíček
- je to už chudé, nebo barva je ok?
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
Lifer píše: Tak proč jsi se ptal jestli to není chudý? Lehké střílení může dělat neoriginální, či upravovaný výfuk.
Protože si nejsem jistý svým hodnocením té barvy. Ta svislá mi připadá taková jakoby do bíla, což by mělo znamenat chudé. Ale třeba někdo zkušený řekne, že to je ok.
Lifer píše: Lehké střílení může dělat neoriginální, či upravovaný výfuk.
Ano, to může. Ale opět tato informace je mi zcela k ničemu.
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
Pokud to chceš mít přesnější zajeď si do nějakého autoservisu kde mají analizátor výfukových plynů. Tam ti změří jestli to máš chudé. Ale KLE má svody 2-1, takže pokud ti nehraje jen jeden válec tak nepoznáš který to je. Pro úplně přesné změření by jsi musel do každého svodu vyvrtat dírku 5-6mm a kolem ní přivařit matku M6. Tím otvorem vsuneš sondu analizátoru a změříš si každý válec zvlášť jak ho máš nastavený. Pro normální provoz ji utěsníš šroubkem s vyžíhanou měděnou podložkou.
Edit: koukám lépe na ty fotky, válci s dolní svíčkou bych přidal tu 1/4ot. ale válci z fotky horní svíčky jen 1/8ot.
Naposledy editováno 23.10.2017 09:50:29
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
Vzhledem k tomu že venku se už citelně ochladilo a každá svíce vypadá trošku jinak zkus tím pohnout jak jsem napsal minule v edit. Není to žádný nevratný zásah, ale pokud máš pochybnosti tak ti třeba někdo poradí lépe.
Naposledy editováno 23.10.2017 10:14:41
Ještě dodatečné info. Moto se do 4000 dusila (před 3 sezónami). Bylo to v servisu, kde mi borec řekl, že filtr je ok, a že problém je v bohatosti. Tak jsem koupil štelovací jehly, pozvedl a bylo to ok. To teda pouze pocitově, svíčky byly tmavší. Takže i ty jehly jsou pro mě relativně jednoduchý úkon.
Naposledy editováno 23.10.2017 11:27:15
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
podle me to mas bohate ale muzes mit chudsi volnobeznou smes kdy po ubrani davkuje benzin tato tryska a proto ti to obcas strilne do vyfuku. Jinak co se tyka barvy tak se ridim timto odkazem
http://kawtriple.com/mraxl/carb/plugchop.htm
Jinak hodnot svicku po ujeti alespon jedne dvou nadrzi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)
mito7 píše: Zvednutím jehly obohacuješ, tzn. tmavší svíčky. Ochuzuje se posunutím jehly dolů!
jj, google dnes jede
Rooks píše: podle me to mas bohate
Bohaté, když je svíčka cihlová až bílá? Já mám spíš strach, že je to chudé. Nebo jsi myslel "akorát"?
Rooks píše: Jinak hodnot svicku po ujeti alespon jedne dvou nadrzi.
provedeno
Naposledy editováno 23.10.2017 14:44:10
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
Lifer píše: Hele moc to řešíš.
ne
Lifer píše: Svíčky jsou v pohodě
díky za názor
Lifer píše: takže nechápu co na tom vymýšlíš
vymýšlím, jestli něco není špatně, nerad bych to ničil a moc tomu nerozumím
Lifer píše: . Jsou lidi co si naschvál upravují motorku aby střílela co nejvíc a jezdí s tím roky a v pohodě.
každého volba
Lifer píše: Takový strach z toho booože ...
edit: raději nic, ať to nevyzní ofenzivně
Naposledy editováno 24.10.2017 12:26:36
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
jaký máš odtrh mezi elektrodami?
Máš svíčky se správnou tepelnou hodnotou?
Nevidím sice elektrody ze všech stran, ale zdá se mi, že tam chybí aspoň kousek lesklé hrany na elektrodách. Lesklá hrana je důkazem samočistícího efektu na elektrodách.
Já v takových situacích posunu jehlu buď nahoru (díra) a nebo dolů (když se to uchlastává).
To výše napsané je jednoduchý "test", při němž musí motocykl okamžitě, bez váhání a plnou silou akcelerovat.
Není-li tomu tak, řeší se to právě tou jehlou, nijak jinak.
To jsou ty přechody...
Pokud to dělá brikule při tom přidávání a nebo při částečném plynu, kdy ale na něj jedu trvale , můžu si u japonských karbeců vybrat z desítek různých tvarů jehel...můžu si vybrat mezi tvary výřezů šoupátek atd...
Nicméně u sériových motorek nikdo neudělá až takový zásah do motoru, aby vyžadoval až takové štelování.
Tam se vystačí se změnou trysek, seřízením volnoběhu a změnou polohy jehly.
Takže to všeobecné omílání, že volnoběžná tryska ovlivňuje nízké otáčky, jehla střední a HT nejvyšší v praxi moc nesedí.
Ono se totiž všecko ovlivňuje navzájem.
Když směs HT obohatíš, obvykle se tomu musí přizpůsobit seřízení volnoběhu i poloha jehly - všecko se to dělá tak dlouho, až to sedí.
Kdo říká, že ne, tak to buď nepozná, nevšimne si toho, je mu to jedno a nebo to nikdy nedělal.
Staří závodníci si vždy na závodech psali, co kdy na kerém okruhu jak měli nastavené, jaké bylo počasí - aby se s tím příště nemuseli tak jebat...
1 reakcí na tento příspěvek Svíčky - je to už chudé? (foto)
Neovlivňuje to otáčky, ale bohatost směsi při polohách šoupátka! Otáčky nejsou úměrné polohám šoupátka. Je možné mít plný plyn i při nízkých otáčkách, zrovna tak málo plynu při vysokých a tam to potom ovlivňují tyto prvky. Pokud mám při částečném zatížení bohatou směs tak dám jehlu dolů, a když je to potom chudé při přechodu, tak se to dá doladit zvýšením hladiny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)
mito7 píše: při polohách šoupátka! Otáčky nejsou úměrné polohám šoupátka. Je možné mít plný plyn i při nízkých otáčkách
Tak to je zřejmé, ne (u podtlakového karburátoru)?
Navíc mám brutální krutostroj, který zrychluje v nekonečně krátkém čase, takže plyn=poloha šoupátka.
Naposledy editováno 26.10.2017 07:38:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)
Nebudu se tady rozepisovat o principu funkce karburátoru, napsali to už jiní a nemám na to ani čas a taky mi to přijde zbytečné. Jenom ti dám rádu, povol šroubky volnoběžné bohatosti(pilot screw) o 1/4 - 1/2 otáčky a garantuju ti na 99% pokud máš origo výfuk a ne nějakou vybrakovanou rouru tak to střílení přestane
Ale na druhou stranu, pokud nemáš kloubový šroubovák, jako předpokládám že ne, tak budeš muset kvůli tomu vydělat karburátory aby ses na ty šroubky dostal a jako člověku který se v tom nevyzná bych takový úkon opravdu nedoporučoval nebo uděláš víc škody než užitku. Opravdu bych s tím zajel zpátky do servisu kde ti to dělali, oni na to mají vybavení, pootočí ti šroubky 10 vteřin máš hotovo a motorka ti střílet nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)
A já neříkal, že tomu neorumím. Princip karburátoru je docela jedboduchý. Šlo mi o praktické zkušenosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky - je to už chudé? (foto)
1. díky za praktické zkušenosti
2. Nechtěl jsem to dělat, protože už to bylo složené a pak to začalo střílet. A preventivně jsem to nedělal.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
sedlo Kawasaki KLE 500 | Ladan66 | 9 | 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein |
Problém s bohatostí směsi Kawasaki KLE 500 | dadanek1999 | 19 | 17.7.2024 v 19:38 dadanek1999 |
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 3 | 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk |
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |