Naposledy editováno 05.02.2018 13:59:44
Naposledy editováno 11.09.2017 22:53:19
Nevim jestli to tam ještě je, na mobilu se mi to nechce cvakat
jinak docela souhlas - kdyz umis prace neni problem, a papir je jen papir.. nicmene na druhou stranu maji pravdu i ti zodpovednejsi a minimalne teoreticky proste muze nastat chvile kdy se treba bude hodit
Husqvarňák píše: Děkuji všem za odpověď, moc si toho vážím, no byla tady i nabídka na Weilovku v hostivaři, tam já ale právě jsem. Docela mě zaujalo to že v tom Brně se to dá udělat s maturou za 2 roky a dálkově. Jinak když nezbyde nic jinýho tak si dodělam automechanika s maturitou ale po pravdě mě mnohem víc baví motorky a tak si myslím že bych se do toho hrnul více.
to Brno dálkově asi nebude blbý - udělal ho kamarád, kterej se v motorkách hrabal jako fanoušek už léta včetně renovací nějakých starších kousků Čz/jawa. A dostal se k tomu tak, že šel "na starý kolena" dělat mechanika ke kamrádovi do dílny a potřeboval se přece jen vyznat líp a rychlejc, než když si to pytlíkoval na koleně po víkencech bez tlaku na čas. A byl hodně spokojenej, jak se samotným kurzem, tak i spolužákama - lidi co se chtějí něc naučit a jdou za tím, mladý i staší, profíci i hobíci. Jsou to víkendový školení a prej ve velkým tempu, celej den jeli jak fretky.
Jinak já do Brna chodil na ten učňák, končil jsem v roce 2009, což je už 8 let a trvalo mi 6 let než jsem našel práci s motorkama kde jsem fakt spokojený. A z vlastní zkušenosti můžu říct, že maturitní vysvědčení ani nějakou doložitelnou praxi po mě nikdy nikdo nechtěl. Ono že člověk má maturitu nebo že někde dělal ještě není zárukou toho že opravdu něco umí. A SŠ nebo VŠ taky není zárukou že budeš mít práci. Já jsem jen blb co má učňák a jeden rok jsem dělal s kamarádem který je strojní inženýr v zahraničí, oba tu samou práci, za cca 2000euro měsíčně. On se teď už přes rok snaží najít práci v ČR v oboru jako inženýr a nikde mu nenabídli víc jak 25000Kč. Takže o tom co máš za školu to vážně není. Jak už tu někdo psal klidně můžeš být kuchař tak i tak můžeš dělat motorky. Hlavní je něco ale doopravdy umět. Školu v Brně můžu doporučit, bylo to tam fakt super, skvělý učitelé i spolužáci, zkrátka super kolektiv, rád na ty časy dodnes vzpomínám. Ale i tak když si vezmu co sem uměl když jsem vyšel ze školy tak je to prd, dali mě tam perfektní teoretický základ, ale pak už je na každém jak s tím naloží. Chce to prostě ty zkušenosti a to tě nikdo nenaučí na to si musíš přijít sám. Já měl po škole problém v tom že sem nebyl schopný v okolí žádnou práci s motorkama sehnat. Vždycky to byl stejný scénář ve všech servisech, práce byla jen přes léto a ještě k tomu málo, takže sem jezdil 40kiláků abych tam byl třeba 5hodin za 80Kč/h a pak jel dom, takže sem nevidělal skoro nic, ale nelituju toho, každá zkušenost se cení. A takových servisů sem obešel několik, ale prostě nikde stabilní práce nebyla. Tak sem nakonec dělal uplně v jiném oboru a motorky dělal doma po práci když bylo co. Až jsem se pak dostal k práci v motocentru kde dělám těďka už dva roky. Sice to mám 60km, takže domů jezdím jen víkend a přes týden spávám na firmě, ale to je co sem chtěl, být u motorek takže si rozhodně nestěžuju. A sám těď hledám k sobě nějakého kolegu, ale můžu říct že sehnat opravdu šikovného mechanika je nadlidský výkon. Byli tu kluci i z Brna ze školy, nebo taky kluk co měl maturitu letecký mechanik a můžu říct že v podstatě nikdo skoro nic neuměl, ikdyž měli aspoň nějaké teoretické vlastnosti nedokázali to přenést do praxe a spoustu věcí jsem po nich musel opravovat. A je docela trapas když předáš zákazníkovi motorku a on ji dovoze zpátky protože nefunguje. Hlavně mě přišlo že všichni ti mladí kluci a ne jen oni byli strašně nepozorní a vůbec se na tu práci nesoustředili. Proto jestli ti můžu poradit, tak opravdu není důležité co budeš mít za školu, ale pokud tě motorky opravdu baví, tak montuj montuj a montuj, svoje motorky, nebo jestli se třeba hrabeš i v motorkách kamarádům. Dneska taky hodně věcí je na netu, tak studuj články, fóra, v dílenských manuálech je spousta užitečných věcí které tě hodně naučí, hlavně buď fakt pozorný a na práci se pořádně soustřeď. Když ti to půjde a budeš pro to zapálený tak práci seženeš. Když někdo uvidí že umíš tak ho nebude zajímat co máš za školu nebo kolik máš odpracovaných let v oboru. Jako rozhodně tě nechci odrazovat ať dál studuješ to ne. Jen když vystuduješ nějaký obor není to záruka že ti to práci pomůže skutečně najít.
Tak hodně štěstí
nedávno jsem měl automechanika + třední škola nějak pět let, to co píše dewwil a nebo furt kloval do mobilu, naětěstí za pár měsíců pochopil a šel dělat izolatéra k izomontu
Naposledy editováno 15.09.2017 15:19:07
klubko píše: Husqvarňák > já bych ti doporučil doplnit si elektrotechnicky vzdělání. Protože to, jak fungujou motory, jak montovat, to už umíš. Ale k diagnostice elektrotechniky na motorce se znalosti z elektrotechniky dost hodí. Už třeba jen pro to vědět, jak fungujou jednotlivy snímače a jak zjistit, jestli je snímač dobrej, aniž bys měl k dispozici funkční na výměnu a na vyzkoušení.
jednoho takového znám co má školu na diagnostiku a elektrotechniku, fotrovi vyměnoval baterku a auto skončilo na odtahovace, ted dělá minutky jako kuchař
, ono je to trochu jinak, ve škole tě možná něco naučí, jenže na opravy motorek potřebuješ přesné autodata a manuály, tam máš popis toho produktu a napsíno co kde měřit, navíc pokrok de stále dopředu, bud pracuješ v oboru a máš zájem o trvalé vzdělávání nebo po čase jedeš po vedlejší koleji bokem vídně,
problém diagnostiky je i v tom že tě mnohdy dovede do prdele, problém je často jiný než na co si řídící jednotka stěžuje, nebo nedokáže nějaký snímač správně pochopit,
děda měl verštat vyráběl pračky rýny pálenice, a mě to chytlo v deseti, kouřil jsem marsky a pořád jsem musel do nečeho vrtat, O5 pincek, stadion, na káře jsme vozili papír abych měl peníze, mama mě řezala praklem že jsem byl pořád špinavý jak prase, tata ze mě udělal i úředníka, nic nepomohlo automoto, to mě baví a naplnuje, někdy unavuje, i stres to přinese, ale o tom to je
Kdybych si dokázal udělat fůru času, nejraději bych šel do učení na puškaře, po večerech docházel k radioamatérům a o víkendech dělal pokusy v kroužku začínajících chemiků
čoveče když se zamyslím po mém okolí tak co spravujou auta i motorky tak zemědělci, potrubář, seřizovač NC, hasič, důlní zámečník, policajt, vyučený automechanik je tak řidič nákladáku správce budov, dovozce aut a motorek, sádrokarnoář, pudní vestavby, autovrakoviště,
felixxx píše: čoveče když se zamyslím po mém okolí tak co spravujou auta i motorky tak zemědělci, potrubář, seřizovač NC, hasič, důlní zámečník, policajt, vyučený automechanik je tak řidič nákladáku správce budov, dovozce aut a motorek, sádrokarnoář, pudní vestavby, autovrakoviště,
Reagoval jsem na samouky pomocí Youtube a manuálů. Ne na lidi, kteří praxi získali pod vedením někoho, kdo umí.
vilemx píše: Kdysi nám jeden Pan učitel říkal, že učňák a průmka naučí JAK to má (řemeslně) být a čemu se vyvarovat,ale už nemají kapacituani čas na vysvětlování širších souvislostí. Naproti tomu na VŠ naučí hlavně PROČ to tak má být (teorie a souvislosti napříč obory), ale zase nenaučí to řemeslo.
...a mel svatou pravdu !! kdyz pominu dva roky exhibovani na SPSST v dobe kdy me vic nez elektro (resp vic nez vzdelavani obecne) zajimala pubertalni delani bordelu vsude a za vsehc okolnosti, tak letecky mechanikovani prineslo presne jak pises JAK to ma vypadat, a na CVUTu to byl pak obrovskej naskok proti prumyslovakum, nebo nedejboze gymplakum, kteri sice umeli derivovat a integrovat jak kdyz bicem mrska (to ja uz teda taky ale jen diky samostudiu), ale na vozubeny kolo nebo morse kuzel cumeli jak koza na novy vrata
aneb jak nam rikal chlapik na strojni zacvik u soustruhu "kluci tuhle masinu urcite konstruoval nejakej inzenyr bez praxe, protoze kdyby na tom nekdy v zivote delal, musel by vedet ze tady jak je to nesmyslne kulaty si potrebuju vodkladat supleru, a tady nahore jak je to zase pitome hranaty si budu naopak chtit vopirat ruku"