Prosím o radu, jak si zvyknout na dření stupačky a boty o zem? V náklonu je to v pohodě, pořád se učím a trénuji, ale jakmile se dostanu do velkeho náklonu a čárnu o zem, leknu se toho pocitu v noze a uvědomění si a trochu rovnám, automaticky. Dnes mě to díky tomu vyneslo ze zatáčky a nedobrzdit, tak letim srázem dolů, chybělo půl metru, naštěstí auto v protisměru bylo daleko. Tolik dnešní štěstí, díky Bohu, teď k otázce, jak jste si zvykali vy?
1 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky
1 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky
Pak obcas prijde highsider, zlomeny zebra, klicni kost atd.
Ale to se casem taky naucis neresit, dobrej je aulin a kdyz je hodně zle, tak tramal
SVSkritek píše: Zvykat si na skrtani stupackou ? Na okruhu treba, ale v provozu to u spouty motorek znamena za uz nemas moc rezervu. A nemelo by se tak standartne jezdit. Takze bud zpomalit, nebo si poridit sportovnejsi motorku.
Nebo nebejt predposranej a mit dobrou urazovku
Edit.. 2 pismena
Naposledy editováno 26.08.2017 20:48:21
1 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky
2 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky
vybouřená_mrkev píše: Škrtat stupačkou není na Hornetovi žádný problém, to je OK. Máš-li pod stupačkou ještě našroubované hlásiče, tak vyšroubovat. Ale škrtat botou není dobře, pravděpodobně máš hnáty na lachtana. Měj nohy na stupačkách tak, že budeš mít stupačku někde pod třetinou podrážky nebo jak to napsat. Prostě skoro na špičkách.
Presne tak. Spicky na stupacku a nemuzes drit sliderama bot. A pokud te sere, ze strejchas stupackama a vadi ti to, dej si tam prepakovani. Ale nejsem si uplne jistej, jestli hornet ma natolik dobrej podvozek, ze by te pustil do nejakyho extremniho naklonu.
1 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky
2 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky
Pokud jde o škrtání nohou, to je špatnou pozicí na stupačce, stačí to dělat jako pacient tady:
PS: Myslím pozici nohy na stupačce, ne použití zadní brzdy nebo tu svižnost .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky
jahůd píše: Constantine6> ja jsem hodne skrkal na fz1n. Hodne pomohlo pritvrzeni podvozku na max. Ale i tak jsem obcas skrkal. Je to nebezpecne, protoze se pak mas 3ti kontaktni bod - zmensi se tlak na pneu o ten tlak na stupacku a spadnes. Vyresil jsem to vysedanim.. pak uz jsem nemel gumu ojetou az do kraje, ale jel jsem rychleji a mohl jsem vic a bezpecnej akcelerovat na vyjezdu.
Nic takového se samozřejmě nestane, právě kvůli tomu jsou ty stupačky sklápěcí. Toho bys docílil pouze, pokud bys měl v zatáčce na stupačkách váhu (což je mimochodem chyba, váha má být na zadku).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky
Mr.Dreamer píše: Nic takového se samozřejmě nestane, právě kvůli tomu jsou ty stupačky sklápěcí. Toho bys docílil pouze, pokud bys měl v zatáčce na stupačkách váhu (což je mimochodem chyba, váha má být na zadku).
No právě, že váhu by jsi měl mít na stupackach a ne na sedle. Stejně jako třeba na koni. Aby jsi pomahal tlumeni...
SVSkritek píše: No právě, že váhu by jsi měl mít na stupackach a ne na sedle. Stejně jako třeba na koni. Aby jsi pomahal tlumeni...
A kolikrát dáváš maximální náklon na rozflákaném povrchu, kde odpružení dělá, co může, aby to pobralo? To, že jsi ve stupačkách, nijak nesníží celkovou váhu soupravy, tlumiče budou stále stejně stlačené, jediný rozdíl bude, že místo toho, aby byl tlak tvé váhy na motorku konstantní, jak tomu je, když sedíš na zadku, tak se bude stále měnit, protože nohy nejsou z kamene a v zatáčce působí vysoká dostředivá síla, takže tvé nohy se budou stále mírně krčit a narovnávat, tedy naopak přidělávat podvozku práci. Navíc jako bonus se pak nesklopí, pokud je dostaneš na zem, samá pozitiva .
Do stupaček jdeš pro to, abys snížil hmotnost soustavy, kterou podvozek musí odpružit. Takže pokud třeba jedeš ve 150 přes přejezd, je dobrý nápad zvednout se ze sedla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky
vybouřená_mrkev píše: Škrtat stupačkou není na Hornetovi žádný problém, to je OK. Máš-li pod stupačkou ještě našroubované hlásiče, tak vyšroubovat. Ale škrtat botou není dobře, pravděpodobně máš hnáty na lachtana. Měj nohy na stupačkách tak, že budeš mít stupačku někde pod třetinou podrážky nebo jak to napsat. Prostě skoro na špičkách.
Na ZZRu jsem takhle vyšrouboval hlásiče a pak přišli kapoty, na Hornetu to asi nehrozí Ale jinak mám stejný problém škrtnutí čímkoliv z mašiny mě jenom pěkně rozhodí, teďka mě zase sere ochranný rám motoru. (Bandit 1250)jahůd píše: Mr.Dreamer> to chapu, ze jsou sklapeci. Ale mluvim z vlatni zkusenosti. Mam obrovske nohy a tim padem i boty. A v zatacce se mi o neco zahakla bota a nemohl jsem ji posunout na spicku na stupacku. A kdyz zacala stupacka drit drel jsem i botou a sprajcnuta bota nedovolila stupacce se sklopit. Tim padem rikam, ze skrkani stupackou je nebezpecne a nemelo by se dit. A jizda nebo motorka by se mela upravit tak, aby se stupaskou neskrkalo.
Jestli máš nějakou 52 tak nemohu mluvit, s tím nemám zkušenost ani s nikým, kdo by takovou nohu měl, já mám 48 a nohou škrtnu jen, když si ji dám špatně, pak to je sakra nepříjemné, ale nadávat mohu leda tak sobě, ale to, že se stupačka dotkne země a sklopí se problém fakt není, ale komu to překáží nebo kdo má stupačky tak nízko, že už se sklápějí moc, je tady už zmiňované přepáčko ;) .
dva_hrnce píše: Ja zvedam nohu abych si nebrousil drahy boty a ten zvuk od stupacky ( stojanku, vyfuku apod..) neresim..
Pak obcas prijde highsider, zlomeny zebra, klicni kost atd.
Ale to se casem taky naucis neresit, dobrej je aulin a kdyz je hodně zle, tak tramal
Tramal je no.1 a dat si na nej jedno maly,tak ma odvahy k nacviku na rozdavani
Další debata je samozřejmě technika jízdy v zatáčkách. Dost často se stává, že jedu za někým s SS, který má evidentně větší náklon, přitom já ještě nejedu naplno. V opačném případě ho ztratím, takže náklon není to nejdůležitější pro rychlost.
Naposledy editováno 27.08.2017 22:45:48
Druhou a mnohem důležitější veličinou je rychlost zatočení (sklopení motorky). Čím rychleji zatočíš, tím razantněji upravíš stopu, můžeš dříve na plyn a při stejné rychlosti získáš menší náklon.
Těžiště v místě stupačky je vhodné pouze při zatočení - power steering z Twistu. Potom už se v ideálním případě držíš vnější nohou se zadkem na sedle.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky
Rogerer píše: Nevím, jak jezdíš. Ale co si mírně vysednout ? Ale mírně, ne na tom viset jak opica z cirkusu.
Na tomto typu motorky pokud nevysedneš minimálně na půl prdele, tak to ani nepoznáš. Tím že pořádně vysedneš a zalezeš celým tělem vedle motorky ti umožní na tom vůbec rozumně jezdit, jinak to je spíš tak na rovinky
StiefTomas píše: Presne tak. Spicky na stupacku a nemuzes drit sliderama bot. A pokud te sere, ze strejchas stupackama a vadi ti to, dej si tam prepakovani. Ale nejsem si uplne jistej, jestli hornet ma natolik dobrej podvozek, ze by te pustil do nejakyho extremniho naklonu.
Boty mam odřený obě, stojím zásadně na špičkách. Holt mám haxny vel. 46 a když se k tomu přidá ten slider na botě, je to delší než stupačka