globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení akumulátoru v motorce
 
10.6.2017 v 13:38
Zdravím, možná to tu již bylo, ale celkem mne otravovalo při nabíjení či kontrole napětí akumulátoru , neustále sundávat boční plasty.
Nabíječku používám elektrickou z Lídlu. Mezi nabíječku svorky jsem vložil souosý napájecí konektor.
https://www.gme.cz/k...ajeci-5-5-2-1-m-20cm
https://www.gme.cz/k...ajeci-5-5-2-1-f-20cm
nyní lze nabíjet přes konektor - tak jako notebook.
další konektor jsem použil na baterii - stačí nalisovat očka
https://www.gme.cz/k...rf1-25-6-otvor-6-4mm - napájení +
https://www.gme.cz/k...i-kab-oko-7610-03-06 - napájení -

konektor lze vyvést např. do podsedlové schránky a doplnit kryt vlastního konektoru.

Nabíječka není znehodnocena - souosý konektor umožní opět nasazení svorek.
Lze doplnit pojistku atd.

Aplikováno na Jawa Dandy 125 a Yamaha XTZ 660

Předchozí
1 2 3 4
Následující

Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 14:09 | Nahoru | #1
Fakt používaš elektrickú nabíjačku?

Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 14:29 | Nahoru | #2
Tuhle nabíječku mám taky... je hrozná

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 14:30 | Nahoru | #3
Gratuluju objevil si ameriku

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 15:45 | Nahoru | #4

HornisGSX píše: Gratuluju objevil si ameriku


...

Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 16:33 | Nahoru | #5
Je ten konektor odolný vodě/korozi?
Bych se bál jej nechat o samotě třeba 10h...
Zlaté fastony
Ale máš to pěkně udělané já jsem udělal autozásuvku a buť přez ní nabíjím baterii nebo opačným směrem z baterie nabíjím telefon.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 17:00 | Nahoru | #6
Jasně, že je možnost jít kvalitnějším provedením s autozásuvkou, ale tohle si vyrobí každý, autozásuvka musí mít super provedení. Jinak je to hazard.

Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 18:40 | Nahoru | #7
Ja mam u budiku vepredu autozasuvku, kde si nabijim mobil, kameru a doma mam pak autonabijecku ktera ma i redukci na nabijeni pres autozasuvku, takze to tam jen obcas pichnu, kdyz motorka dele stoji...

Naposledy editováno 10.06.2017 18:40:31

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 19:15 | Nahoru | #8

pivrji píše: Jasně, že je možnost jít kvalitnějším provedením s autozásuvkou, ale tohle si vyrobí každý, autozásuvka musí mít super provedení. Jinak je to hazard.


mohl bys trochu přesněji definovat super provedení a onen hazard?

Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 21:03 | Nahoru | #9
Pořádná motorka má zásuvku z výroby.
Tohle je docela mizerné řešení, prodejce neudává proudovou zatížitelnost konektoru, řešení je vhodné akorát na udržovací nabíjení a odolnost proti bordelu taky žádná sláva. Dej tam pořádnou 12 V zásuvku.
www.conrad.cz/zasuvka-din-4165-s-krytem-procar-53114322-12-24-v-16-a.k845590

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 21:47 | Nahoru | #10
konektory faston se sice používají všude ale já osobně praferuji pájeni. Zvlášť nabíjecí zásuvku je lepší připájet a určitě hned za ní pojistku. Já mám u nabíjeci zásuvky navíc přepínač STÁLE - VYPNUTO - KLÍČEK a LED kontrolku. pojistku mám 3A.
Zažil jsem dvakrát vyhoření zásuvky. Jednou díky nabíječce baterie, podruhý naopak od nabíječky kamery. V obou případech nakonec vyletěla pojistka. Čas od času kontroluju tu zástrčku nabíječky baterie, jestli není povolený závit, v itřní skleněnku jse vyhodil a propájel to kvůli přechoďákům.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 22:01 | Nahoru | #11
se-se>
Je jasné že jsi odborník na všechno ale pájení v instalaci která trpí otřesy není nejvhodnější provedení, dobře nalisovaný spoj je daleko spolehlivější

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 23:17 | Nahoru | #12
kratkej01> to ti musím oponovat, je to přesně naopak. Konektory trpî korozí a následný přechoďák zničí spoj a někdy i okolí. Pájený spoj je nesrovnatelně odolnější. Jedinou nevýhodou je nemožnost rozpojení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

10.6.2017 v 23:56 | Nahoru | #13
se-se>
Pájenej se uklepe hned tam kde končí pájení a poku použiješ nevhodné tavidlo tak uhnije taky

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 00:46 | Nahoru | #14
kratkej01> ani jedinkrát se mě to nestalo a zejména u napojování vodičů nemá pájení konkurenci.

Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 00:51 | Nahoru | #15
V automotive se používá lisování/bodování, pajeni neni ideální, eletrochemicky potenciál zúčastněných kovu atd...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 00:52 | Nahoru | #16
se-se> Kdekoliv kde závisí na spojení el. vodičů životy lidí, používá se pro spojení vodičů jedině krimpování a ne pájení. Manuál od f. Boeing pro zacházení, manipulaci a servis EWISu ani jinou možnost než krimpovaní neuvádí, ať už u stíněných, nestíněných nebo silových vodičů/kabelů. To už asi o něčem značí, ne?

BTW: Myslíš si že Tvůj pájený spoj je lépe ochráněn, ať už jakýmkoliv způsobem, proti účinkům koroze, než správně vybraný a zalisovaný konektor pro to dané použití?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 06:42 | Nahoru | #17
karc> stoprocentně je menší a odolnější proti přelámání (musí se vědět jak to udělat).Fastony samozřejmě používám ale jen tam kde je to nutné. Jako spoj dvou průběżných vodičů po mnoha a mnoha špatných zkušenostech už používám výhradně pájení. A to podotýkám že na všechny druhy spojů mám celou řadu specielních kleští. Zejména kde je málo místa a musí se počítat s tím že za dráty se bude v rámci údržby tahat a budou se přesouvat a podobně, tak tam bych lisované spoje už nedal a rozebíratelné spojky ani náhodou. Prostě tam, kde z prostorových důvodů není jiná možnost než vytvořit "vrabčí hnízdo" bych jiný než pájený spoj nedal. Reakci kovů bych jako důvod už vůbec nebral, protože to by mohl jít do háje celý elektrotechnický průmysl.

Naposledy editováno 11.06.2017 06:43:15

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 08:57 | Nahoru | #18
se-se> 100% souhlas s karc a assassin: pajeni je zakazane nejen u Bosche ale treba komplet v zabezpecovaci technice --> na motorce pusobi OBA zminovane faktory, jak vibrace, tak elchem potencialy a vysledkem je nespolehlivy spoj pane odborniku na vsechno ! PS nejsi nahodou z Kromerize? Jeden takovej tu byl

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 09:13 | Nahoru | #19
když si koupíš normální nabíječku,né llídlovku,tak je ten konektor z kusem kabelu a s očkama u ní v krabici.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 09:19 | Nahoru | #20
nemako> ano je suicastou, ale nabijacka potom nestoji 500 ale 1500 kc

Ja som v najtazsich casoch vyviedol u F650cs od baterky natvrdo dva kable s pogumovanym koncom, pri nabijani v moto som ciapocku zlozil a hotovo. Inak zaizolovane vodotesne u baterky. Naklady asi 20kc, takze asi tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 09:58 | Nahoru | #21
sered> elektrochemicky potenciály jsou ovšem "pane odborníku" plk. Veškerá elektronika je pájená. Ne že by ty potenciály neexistovaly, ale zde vliv nemají. mimoto i Fastony se dělají cínované i zinkované a i takové se zcela běžně v autech používají. Navíc jasně píšu o průběžných vodičích a tam je ta vibrace blábol na ntou. Pokud ovšem někdo pájet neumí tak vytvoří nespolehlivý spoj vždy. Ale to samé platí i o krimpování. To si fakt troufáš tvrdit, že dvě licny je spolehlivější spojit trubičkou nebo konektorem než spájet? Jestli jo tak ted, no nazdar.

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 10:28 | Nahoru | #22

Komorerth píše: nemako> ano je suicastou, ale nabijacka potom nestoji 500 ale 1500 kc

Ja som v najtazsich casoch vyviedol u F650cs od baterky natvrdo dva kable s pogumovanym koncom, pri nabijani v moto som ciapocku zlozil a hotovo. Inak zaizolovane vodotesne u baterky. Naklady asi 20kc, takze asi tak

nic není zadarmo a kutil ze mě už na starý kolena bude těžko.

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 11:08 | Nahoru | #23

Komorerth píše: nemako> ano je suicastou, ale nabijacka potom nestoji 500 ale 1500 kc

Ja som v najtazsich casoch vyviedol u F650cs od baterky natvrdo dva kable s pogumovanym koncom, pri nabijani v moto som ciapocku zlozil a hotovo. Inak zaizolovane vodotesne u baterky. Naklady asi 20kc, takze asi tak

...souhlas,mam to taky tak vyreseny a zadnej problem,naklady par korun.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

11.6.2017 v 22:09 | Nahoru | #24

se-se píše: Zvlášť nabíjecí zásuvku je lepší připájet a určitě hned za ní pojistku. .



Mno nevím, konštruktér nejsem, ale neměla by se ta pojistka dát naopak co nejblíž k baterce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 00:25 | Nahoru | #25

BohusStejskal píše: Mno nevím, konštruktér nejsem, ale neměla by se ta pojistka dát naopak co nejblíž k baterce?


na funkci zásuvky ano, na funkci nabíjení naopak
já tam tedy mám ty pojistky dvě

Naposledy editováno 12.06.2017 00:50:40

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 05:35 | Nahoru | #26

se-se píše: na funkci zásuvky ano, na funkci nabíjení naopak
já tam tedy mám ty pojistky dvě



Verim tomu, ze jsi dodelal dve pojistky i na draty k blinkrum. Co kdyby...

Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 06:56 | Nahoru | #27
Výjimečně má se-se docela pravdu. Pokud máš starou nabíječku bez hlídání proti zkratu a bude na kabelu k baterii prodřený kabel bude ti pojistka u baterky k prdu

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 08:40 | Nahoru | #28
Dobře tedy, dám si tam tři ty pojistky, ještě doprostřed.

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 09:15 | Nahoru | #29

BohusStejskal píše: Dobře tedy, dám si tam tři ty pojistky, ještě doprostřed.


...a není to málo? Já bych dal pojistku co 15cm...alespoň bych ušetřil za kabely

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

12.6.2017 v 09:22 | Nahoru | #30

sered píše: se-se> 100% souhlas s karc a assassin: pajeni je zakazane nejen u Bosche ale treba komplet v zabezpecovaci technice --> na motorce pusobi OBA zminovane faktory, jak vibrace, tak elchem potencialy a vysledkem je nespolehlivy spoj pane odborniku na vsechno ! PS nejsi nahodou z Kromerize? Jeden takovej tu byl



Ale to jsi si zrovna vymyslel,že v zabezpečovací technice se nic nepájí, či je to zakázané. A ani s tou motorkou nemáš pravdu.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist