Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj
Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Zdary chystám se na přetěsnění předních Ohlins vidlic na mým rsvéčku 01. Co doporučíte za viskozitu oleje? V manuálu píšou 5W nebo 20W což mi přijde jako dost rozdílný.. a množství 500cm³ ? Moto má to najeto 40k. Zatím mám vybranej Motul Fork Oil Factory Line 5W. Díky
Ferro69> tam se leje olej Ohlins 1309, má viskozitu cca 19 sct. Ty oleje 5W mají viskozitu 22,5 sct. Jen pozor na Motul, ten má úplně jiné hustoty než standardní oleje značených 5w 10w 15w. Motul je řidší.
Tabulka srovnání hustoty olejů do vidlic
Naposledy editováno 10.05.2017 21:48:52
Tabulka srovnání hustoty olejů do vidlic
Naposledy editováno 10.05.2017 21:48:52
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Právě mi přijde ten motul 5W s 18,3sct nejblíž origu. Jako většinou se snažím dodržovat co píše výrobce ale 1) můj dodavatel ten Ohlins olej neumí a 2) je 3x drazší ale radši se ptám třeba má ta cena nějaký opodstatnění..
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Ještě se zeptám k volnoběžce... dočetl jsem se tu že když je špatná, tak při startování v ní dost rachtá a startér jde na prázdno. U mě nerachtá a naprázdno taky nejde, ale dost často se motor jakoby zasekne a musim startovat znova. Tak jsem koupil novou baterku 12 ah, 200 A startovací proud a dělá to pořád. A za studena dost špatně chytá. Zkoušel jsem i přes kabely s nastartovaným autem a i tak ji trvá než chytne, třeba na 5-6 zastartování... to zasekáváni je teda volnoběžka, ikdyž to nejde naprazdno a nerachta v tom? Mohlo by to být i špatně převádějící startovací relé?
Thunder> to sekání je, že chytne horní úvrat komprese a prostě se to už nehne.... musíš to zkusit znovu a nebo zařadit kvalt a trochu s tím cuknout dopředu nebo dozadu... to dlouhé startování nevím, asi špatně seřízené něco... podtlaky? Sytič dávaš??
Thunder> Asi mě začlo dělat to samé....
Za tepla vše ok, ale jak to vytáhnu z garáže tak to startuje i 10s... minulý rok to naskočilo okamžitě..... samozřejmě to někdy vybije úplně baterku, tak musím zajet zase zpátky a dobíjet....
Napadá někoho co to může dělat?? Svíčky (cca rok staré), podtlaky?? Na svíčky se mě nechce ani dívat, přístup jak do ........
Za tepla vše ok, ale jak to vytáhnu z garáže tak to startuje i 10s... minulý rok to naskočilo okamžitě..... samozřejmě to někdy vybije úplně baterku, tak musím zajet zase zpátky a dobíjet....
Napadá někoho co to může dělat?? Svíčky (cca rok staré), podtlaky?? Na svíčky se mě nechce ani dívat, přístup jak do ........
U mě se teď startování zlepšilo, dá se říct že chytá na ťuk studená i teplá, ale někdy to vydá nehezkej zvuk. Ta volnoběžka fakt bude načnutá
Nemůže ti to dělat krapet slabší baterka? Já pak tu novou baterku pořádně dobil a od tý doby pohoda. Vim že píšeš že ji dobíjíš, ale pokud by měla nejlepší za sebou nemusela by se dobít naplno...
Nemůže ti to dělat krapet slabší baterka? Já pak tu novou baterku pořádně dobil a od tý doby pohoda. Vim že píšeš že ji dobíjíš, ale pokud by měla nejlepší za sebou nemusela by se dobít naplno...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
no mám asi dva roky motobatt, 14Ah... snad už není ko
Točí to, ale asi pomalu... zkusím ju někdě přeměřit....
Zahřívání se mi zdá normál... v těhle horkách je to hned nooo... ale je to jen voda, olej trvá dýl, na to pamatuj
Točí to, ale asi pomalu... zkusím ju někdě přeměřit....
Zahřívání se mi zdá normál... v těhle horkách je to hned nooo... ale je to jen voda, olej trvá dýl, na to pamatuj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01> jasný, myslim jen vodu:) pak dej vědět jak s tou baterkou...
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Pánové,
při rekonstrukci mého erka se stala nemilá věc. Jelikož byl třeba celolak, objednal jsem kompletní sadu polepů od motografix. Origo stojí naprostý nesmysl.
Samolepky a kvalita super, bohužel ale nějak opomenuli, že erko 03 má na masce vedle světlometu na každé straně takový trojúhelníček s šachovnicí a ten v sadě chybí.
Vykomunikoval jsem, že když bych dokázal poskytnout nějaké rozměry a ideálně foto nebo scan téhle části polepu, zkusí mi jej vyrobit. Bohužel na netu jsem nic nenašel, tady na m.cz není jediný člověk s černým erkem 03, kterému bych mohl napsat a originální sada polepů pouze na masku stojí 7.500 Kč, což se mi zdá poněkud příliš.
Nemá někdo doma ulité 03 erko, nebo kámoše s ním, který by dokázal poskytnout podklady?
Nebo nezahlédl to někod někde na fóru?
Díky Jindřich
při rekonstrukci mého erka se stala nemilá věc. Jelikož byl třeba celolak, objednal jsem kompletní sadu polepů od motografix. Origo stojí naprostý nesmysl.
Samolepky a kvalita super, bohužel ale nějak opomenuli, že erko 03 má na masce vedle světlometu na každé straně takový trojúhelníček s šachovnicí a ten v sadě chybí.
Vykomunikoval jsem, že když bych dokázal poskytnout nějaké rozměry a ideálně foto nebo scan téhle části polepu, zkusí mi jej vyrobit. Bohužel na netu jsem nic nenašel, tady na m.cz není jediný člověk s černým erkem 03, kterému bych mohl napsat a originální sada polepů pouze na masku stojí 7.500 Kč, což se mi zdá poněkud příliš.
Nemá někdo doma ulité 03 erko, nebo kámoše s ním, který by dokázal poskytnout podklady?
Nebo nezahlédl to někod někde na fóru?
Díky Jindřich
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Thunder> Tak jsem to ted testnul... Kabelama propojil s autem a chytla na brnk jako za mlada.... Takze baterka po dvou letech ko..
Jak dlouho vydrzely baterky vam???
Pritom pres zimu vytahuju pojistky a aspon 2x ji dobijim...
Jak dlouho vydrzely baterky vam???
Pritom pres zimu vytahuju pojistky a aspon 2x ji dobijim...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01> zkus Motobatt. Má s ní na Tuono, Futura Tuono nejlepší zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista> nahore sem psal, ze mam motobatt 14ah...
Tobe drzi jak dlouho uz?
Tobe drzi jak dlouho uz?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01> v prvním Tuonu byla asi 4 roky a teď ji má i původní majitel. Ve Futurě byla asi 3 roky a teď ji mám zas v Tuonu
Edit: zkus změřit jestli ti to dobíjí
Naposledy editováno 07.06.2017 18:32:11
Edit: zkus změřit jestli ti to dobíjí
Naposledy editováno 07.06.2017 18:32:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista> na palubce ukazuje furt kolem 13v myslim... Je to divne... Zkusim ji nejak ozivit jeste.... Ale nechtelo se ji moc tocit i kdyz jsem ji zrovna odpojil z nabijecky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01> ta palubka dost kecá, na to nekoukej
oioi01> já měl zatim na baterky stesti, snad jsem nemusel ani jednou kupovat:) zx7r jsem mel pet let, s tou baterkou jsem ji koupil a pak zas prodal:) az ted v rsv a to bylo hned po koupi masiny... jinak me palubak ukazuje 12,3V s tou novou a startuje pekne
Ferro69 píše: Právě mi přijde ten motul 5W s 18,3sct nejblíž origu. Jako většinou se snažím dodržovat co píše výrobce ale 1) můj dodavatel ten Ohlins olej neumí a 2) je 3x drazší ale radši se ptám třeba má ta cena nějaký opodstatnění..
Öhlins správně funguje jen s Öhlinsem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
oioi01> Tak mě Motobatt vydržela ta rok a půl. Zatím nejhorší zkušenost. Kupoval jsem jí kvůli startovacímu proudu a že je odolná proti podbití - občas se mi stane, protože zas tak často nejezdím, že v ní klesne napětí dost nízko. Originál baterka vydržela skoro pět let, měnil jsem jí jen pro jistotu. Pak jsem kupoval Yuasu, ta kolem čtyř let, potom Motobatt, ta jak už jsem psal a teď tam mám Bosch rok, tak se uvidí. "péči / nepéči" měly všechny stejnou ..... ale samozřejmě to mohla být náhoda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jindřej> Kolik si dával za celolak? Mě to s největší pravděpodobností čeká tuhle zimu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |