globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?
 
5.6.2017 v 15:04
U 2-taktu to bylo jasné, jiskra se zapália pokaždé, když byl píst nahoře a ŘJ to poznala podle halovy sondy snímající otáčky klikové hřídele. Ale jak je to u 4-taktu? Pochopil bych to ještě u karburátoru, tzn. jisrka se prostě hodí pokaždé, když je píst nahoře, tzn. v jednom cyklu zapálí 1x naprázdno a karburátoru je to fuk, ten prostě vypouští směs když je podtlak. Ale u vstřikování? Jak to pozná, kdy je sací fáze a má vstříknout benzín? Podle tlakových senzorů?


Naposledy editováno 05.06.2017 15:11:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 16:58 | Nahoru | #31
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:16:30

1 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 18:53 | Nahoru | #32
vše se odvíjí od snímače kliky....žádná zázračná paměť tam není a dávat do souvislosti uhlové zrychlení s řízením motoru.... .na to se nedá ani nic napsat. to už je vyšší dívčí

ale mysli si co chceš, já se s tím vyrovnám

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 21:53 | Nahoru | #33
U některých 4 valů pálí v každé otačce proto jsou cívky 1_4 A 3-2 jinak poloha kliky a váčky je směrodatná a většiny koncepci zapalování

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 21:55 | Nahoru | #34
Nedočetl jsem ze se jedna o vstřikování první dvě odpovědi to popsali přesně

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 22:55 | Nahoru | #35
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:15:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 23:45 | Nahoru | #36

Dolph-cz píše: podívej se na první jednobodové vstřiky v autech.(např. první fellicie)
valilo to do sání přímo na škrtící klapku a každý válec si urval co zvládnul.auta jezdí dodnes...
o pár let později s velkou slávou přišel 4bodový vstřik a rozdíl zanedbatelný.



Sice to nebylo zásluhou pouze dokonalejšího vstřikování, ale rozdíl je znatelný, určitě ne zanedbatelný. MPI dosahovalo maximálního momentu již při 2600 ot/min, naopak jednobod až při 3750 ot/min a to ještě o 6Nm nižší.

Např. 4bodový vstřik v podání francouzů u Peugeot 405 dopadl tak, že od řídící jednotky vedl jeden kabel a u vstřiků se rozdělil na 4vstřiky.

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 01:09 | Nahoru | #37
tak hlavne ta detekce polohy neni preci dana nijak striktne a jednoznacne,.. moznosti jak to udelat je nespocet, od jednoduchejch po slozity..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 08:07 | Nahoru | #38

AndělČK píše: Sice to nebylo zásluhou pouze dokonalejšího vstřikování, ale rozdíl je znatelný, určitě ne zanedbatelný. MPI dosahovalo maximálního momentu již při 2600 ot/min, naopak jednobod až při 3750 ot/min a to ještě o 6Nm nižší.

Např. 4bodový vstřik v podání francouzů u Peugeot 405 dopadl tak, že od řídící jednotky vedl jeden kabel a u vstřiků se rozdělil na 4vstřiky.



mně se teď nechce hledat grafy,ale myslím si,že se pleteš a nebo porovnáváš dvě výkonové varianty.

takže když porovnám starý motor 136B a novější AMH,oba 50KW,tak se mi nechce věřit,že by byl rozdíl 1150ot v dosažení krouťáku.
jestli máš chuť,sdílej podklady....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 08:56 | Nahoru | #39

Dolph-cz píše: mně se teď nechce hledat grafy,ale myslím si,že se pleteš a nebo porovnáváš dvě výkonové varianty.

takže když porovnám starý motor 136B a novější AMH,oba 50KW,tak se mi nechce věřit,že by byl rozdíl 1150ot v dosažení krouťáku.
jestli máš chuť,sdílej podklady....



Např. z knížky Jak na to.........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 11:06 | Nahoru | #40

AndělČK píše: Např. z knížky Jak na to.........



hmm,nechci zpochybňovat knížku,zajímal by mně graf,jak ta křivka vypadá,kde je špička je jedna věc,druhá věc je celkový průběh....

pamatuju doby,kdy jsme předělávali dovezené fely jednobody na 4body s řízeným katem-aby to šlo přihlasit.....,samotná změna vstřikování na tom motoru neudělala nic.....

ale to už je úplně mimo téma....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 19:37 | Nahoru | #41
[quote=Dolph-cz
pamatuju doby,kdy jsme předělávali dovezené fely jednobody na 4body s řízeným katem-aby to šlo přihlasit.....,samotná změna vstřikování na tom motoru neudělala nic.....

ale to už je úplně mimo téma.... [/quote]

a když jste předělali bmm na mpi tak jak jsmte to udělali s papírama jak jste předlali techničáky, aby to šlo přihlásit ??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 20:29 | Nahoru | #42
felixxx> je to 20 let zpátky,byl v tom strašný guláš,důležité bylo,co mělo auto doopravdy a né co bylo v papírech....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 21:05 | Nahoru | #43

Torino píše: Ne,r.j. snima polohu do zastaveni motoru a tu si pamatuje,pri startu pouzije ulozena data a pokud nezaznamena zazeh na valci kde ma ulozeno ze ma palit pomoci zrychleni na klice presune zazeh na druhy.Tento system se pouziva hlavne pri nouzovem chodu(treba pri selhani cidla na vacce. Mereni uhloveho zrychleni je dnes tak daleko ze treba aktivni brzdove systemy(ESP) dokazi dle nej rozdelovat brzdnou silu jednotlivych kol pro stabilizaci vozu x krat za sekundu.



To co jsi napsal, je nesmysl. Řídící jednotka si žádnou polohu nepamatuje...už jenom když vemeš v úvahu doběh motoru setrvačností při vypnutí zapalování, kdy elektronika už není kompletně napájena. Motor se přece nezastaví na fleku... Jednotka pozná "kde motor je" až na základě zastartování a nového sejmutí signálu snímače kliky, popř vačky. Kdyby to fungovalo podle tvé teorie, stačilo by přes rychlost zatočit s motorem při vypnutém zapalování a motor by nevěděl která bije?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 21:24 | Nahoru | #44
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:15:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 21:28 | Nahoru | #45

Dolph-cz píše: felixxx> je to 20 let zpátky,byl v tom strašný guláš,důležité bylo,co mělo auto doopravdy a né co bylo v papírech....



a tak to nevím, před dvaceti lety jsem ještě dovážel auta, ale že by bylo důležitější co přihlašuji za auto než to co má v papíreh, to je jako mimo obor mého chápání to už jsem spíš přihlásil ty papíry a ještě je omladil,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 21:32 | Nahoru | #46
[quote=DucS]To co jsi napsal, je nesmysl. Řídící jednotka si žádnou polohu nepamatuje...

a není to náhodou tak že motor má rúzné snímače jako třeba teplota motoru, poloha kliky, teplota vzduhu, podtlak v sacím potrubí, a cokoliv jiného, pak podle map které má řj k dispozici řídí motor? dále ovládá akční členy? důležité pro činnost motoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 21:54 | Nahoru | #47

felixxx píše: a tak to nevím, před dvaceti lety jsem ještě dovážel auta, ale že by bylo důležitější co přihlašuji za auto než to co má v papíreh, to je jako mimo obor mého chápání to už jsem spíš přihlásil ty papíry a ještě je omladil,



mám za to,že do německa se vyvážely i starší typy motorů ověšené 4 bodem a katem,tak jako třeba PD BLS se u nás prodávaly bez filtru a euro 3 a v DE s DPF a euro4.

sám nevím,jak to vlastně bylo,tehdy se dalo kde co,no prostě to šlo.jednobod už nešel přihlásit,4bod ještě jo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 22:01 | Nahoru | #48
Torino> ano po vypnutí jsou několik sekund napájeny některé komponenty...např i škrtící klapka. To ale nic nemění na tom, že pamatování polohy motoru řídící jednotkou je nesmysl. Indukční snímač na klice, pokud nemá dostatečné startovací otáčky, má výkmit signálu menší úroveň a jednotka ten signál neregistruje. Myslím tím, že při doběhu motoru po vypnutí zapalování by ty poslední stupně otáčení kliky jednotka stejně neregistrovala....nebyla by schopná určit konečnou polohu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

7.6.2017 v 22:03 | Nahoru | #49
felixxx> No ano, to je to řízení motoru. Ale tak jak tady Torino píše, že si jednotka pamatuje po vypnutí motoru, v jaké poloze zůstane klika? To je blud

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 06:27 | Nahoru | #50
K synchronizaci dochází po opětovném startu.Buď přímo-čidlo vačky nebo podtlaku,nebo změřením a spočítáním rozdílu mezi sacím a výfukovým zdvihem-kývání.Na to stačí dvě otáčky.Čidla jsou napájena referenčním napětím 5V z jednotky,po vypnutí zapalování je jednotka bez napětí a tudíž i čidla.Jinak by měla mašina do týdne po baterii.

Naposledy editováno 08.06.2017 06:28:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 07:03 | Nahoru | #51

Dolph-cz píše: .

sám nevím,jak to vlastně bylo,tehdy se dalo kde co,no prostě to šlo.jednobod už nešel přihlásit,4bod ještě jo.



spíš to bylo tak že nešlo o čtyřbod nebo jednobod ale od roku 98 šel jen třícestný řízený katalizátor, pokud jsi ho neměl v papírech a předělal ho,tak je to spíš závada typu C zásah do konstrukce motoru, tak ti zbylo jen koupit v česku totálku , ale vývar z toho byl pak oničem, já osobně jsem feldu BMM venku neviděl, vyvážely se 1.6 a MPi, já osobně vlastnil MPi z roku 1995 to jsem byl druhý majitel v čr první byl telecom,

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 07:13 | Nahoru | #52

DucS píše: felixxx> No ano, to je to řízení motoru. Ale tak jak tady Torino píše, že si jednotka pamatuje po vypnutí motoru, v jaké poloze zůstane klika? To je blud



to je, si vem že bys nemohl potáčet třeba motorem s vyplým klíčkem,

řj si podle údajů z čidel které má k dispozici vybere potřebnou mapu podle které nastříká a zapálí, ovládá akční členy, pro start a běh motoru

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 07:34 | Nahoru | #53
Felda MPI měla i snímač klepání, ale jen jeden a bez rozlišení polohy vačky a tak pokud zadetonovala, tak se ubral předstih na všech válcích a přestalo to jet. 8-mi ventilový dvoulitr v Superbu má snímače 2 a snímač polohy vačky a tím dokáže rozlišit který válec detonuje a řídí předstih pro každý válec zvlášť a i při detonačním spalování neubere tolik výkon. To jen pro zajímavost z vlastní zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 11:04 | Nahoru | #54
Pokud nemá motor čidlo vačky, tak většinou má snímač na klíče jeden výstupek delší a tím jednotka pozná první válec

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 14:05 | Nahoru | #55

Dolph-cz píše: podle podtlaku v sání a otáček motoru se dá lehce zpočítat otevření škrtící klapky,to jsi napsal správně.



na klapce máš potenciometr, z klapky ti de signál 0 až pět voltů a ztoho si řj vypočítá uhel otevření klapky, řj se na klapku musí spravidla adaptovat

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 14:18 | Nahoru | #56

dakarista píše: Pokud nemá motor čidlo vačky, tak většinou má snímač na klíče jeden výstupek delší a tím jednotka pozná první válec



zajímavé u čtyřválce máš vždy dva válce v HU podle výstupku pozná jednotka dva válce a pak si hodí korounou který je první

3 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 14:35 | Nahoru | #57
moc hezka diskuze - mix teoretiku, automechaniku kteri maji realne zkusenosti z prevazne starych aut, vyvojaru systemu modernich aut... a kazdy ma svoji pravdu a ostatni jsou blbci.

meli byste si asi ujasnit o cem diskuze je, jestli o teorii - jak to tereticky lze, jak se to v praxi dela.. nebo spis delalo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 15:13 | Nahoru | #58
assassin> Vidoucí přišel...Teď už jen označit kdo je kdo...

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 15:20 | Nahoru | #59

Anti píše: assassin> Vidoucí přišel...Teď už jen označit kdo je kdo...


na to seru, at si to kazdej prebere jak chce

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

8.6.2017 v 15:29 | Nahoru | #60
Tak mně napadlo otevřít Ignitech.Litrový stromek má psaný snímač na vačce,650 tam není.Ale předpokládám že tam to bude jako u SV650.Takže základní synchro-určení horní úvratě jsou vynechané dva výstupky,a synchro pro vstřik je vyřešeno kýváním.Ale originální jednotka to může být jinak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist