globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?
 
5.6.2017 v 15:04
U 2-taktu to bylo jasné, jiskra se zapália pokaždé, když byl píst nahoře a ŘJ to poznala podle halovy sondy snímající otáčky klikové hřídele. Ale jak je to u 4-taktu? Pochopil bych to ještě u karburátoru, tzn. jisrka se prostě hodí pokaždé, když je píst nahoře, tzn. v jednom cyklu zapálí 1x naprázdno a karburátoru je to fuk, ten prostě vypouští směs když je podtlak. Ale u vstřikování? Jak to pozná, kdy je sací fáze a má vstříknout benzín? Podle tlakových senzorů?

Naposledy editováno 05.06.2017 15:11:24
Předchozí
1 2 3
Následující

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 15:31 | Nahoru | #1
Senzor na klice + vacce

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 15:33 | Nahoru | #2
Doporučuji studium materiálů firmy ignitech.Mají to parádně popsané.
V kostce,vstřikování se může řídit:
a)Snímačem na vačkové hřídeli
b)Snímačem podtlaku v sacím potrubí
c)Vypočítá to z nepravidelností chodu motoru.Říká se tomu kývání.Kompresní poloha je pomalejší než výfuková....

1 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 15:34 | Nahoru | #3
Zajímavá otázka - přiznávám, že mě to nikdy nenapadlo.

Ale čistě laicky bych předpokládal, že se snímá poloha klikového hřídele a "chytrá krabička" pak pošle signál ke každému vstřikovači v okamžiku otevření sacího ventilu.

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 15:36 | Nahoru | #4

S křížkem po funuse. Assasin a Anti to popsali

Ale musím se pochválit, že jsem to cca odhad správně - (musím se pochválit sám - nikdo jiný to za mě neudělá)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 15:37 | Nahoru | #5

docent píše: Zajímavá otázka - přiznávám, že mě to nikdy nenapadlo.

Ale čistě laicky bych předpokládal, že se snímá poloha klikového hřídele a "chytrá krabička" pak pošle signál ke každému vstřikovači v okamžiku otevření sacího ventilu.



Jenze klika je na tom správném miste za 4doby cyklus 2x - vstrikuje to jen jednou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 15:45 | Nahoru | #6
assassin> To jo, ale "chytré krabičce" stačí vědět polohu klikovky (nebo vačkové hřídele). Teda když je při montáži určeno, že se jedná například o horní úvrať se zážehem pro 1. válec. Ostatní si může spočítat - tzn. sudá - lichá otáčka a pootočení pro jednotlivé válce.....

Naposledy editováno 05.06.2017 15:46:23

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 15:49 | Nahoru | #7
Z principu funkce motoru ani není problém kdyby vstřikovač vstříkl 2x. Sací ventil je stejně zavřený a alespoň už bude částečně připravená směs.
btw svíčka taky pálí 2x.

K.

1 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 15:50 | Nahoru | #8
Tak z toho nejsem pořád moc chytrý. Já na VStromu určitě na vačce senzor nemám. Senzor polohy klikové hřídele je akorát u generátoru, zjišťuje se asi indukčností a odečítá se z kliky, takže z toho to neví, jestli je sací zdvih. Nicméně sání u každého válce má svůj tlakový senzor.

Proč se ptám. Protože jsem si sundal vačky, otáčel z vesela klikovkou až pak mě napadlo, že vlastně nevím, jak je mám správně dát relativně k sací fázi. Pokud to ŘJ bere podle těch tlakových senzorů, tak je to automatika a je to fuk. Ale pokud ne a je tam ještě někde nějaký senzor, tak mám práci navíc...

Naposledy editováno 05.06.2017 15:51:38

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 16:11 | Nahoru | #9
tak si stáhni servisní manuál a tam to najdeš.. stejně to práská vstřikování tuplovaně a dodatečne si to nasaje směs co se nahromadila v sání..

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 16:29 | Nahoru | #10
RJ vstrikuje palivo nekdy 1, nekdy 2x a nekdy i 4x mezi dvema cykly ( podle typu vstrikovani ), jak se otevre saci ventil vse si to veme ;)

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 16:41 | Nahoru | #11
No tak doufam ze na VStromovi vstrikuje minimalne 2x, protoze nechce se mi zase sundavat vacky. V servisnim manualu o tom zminka neni.

Naposledy editováno 05.06.2017 16:42:01

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 16:52 | Nahoru | #12
hele ty se v tom trochu patláš nastav ty rozvody jak maji bejt a nechej tu řídící jednotku pracovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 17:07 | Nahoru | #13
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:18:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 17:47 | Nahoru | #14

Torino píše: A když pri vyplem klicku pootocis motorem tak co?Pokud rj potrebuje vedet polohu vacka/pist tak ji musi umet zmerit (treba merenim zrychleni kliky pokud ma snimac jen na klice).



pokud máš dobře rozvod tak poloha vačky je daná...

u vstřikování do sání stačí snímač kliky a řídící jednotka.

Naposledy editováno 05.06.2017 17:48:45

1 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 17:54 | Nahoru | #15
Motor nastartuje vzdy az potom co ecu zmeri alespon jednou referencni hodnotu polohy kliky ...

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 18:01 | Nahoru | #16
tzr>

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 18:06 | Nahoru | #17
Nic, napsal jsem blbost.

Naposledy editováno 05.06.2017 18:30:28

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 20:58 | Nahoru | #18
Mufiozo> Iaps senzory(podtlak v sání) se v pohodě dají použít pro zjištění sacího zdvihu.Někde dokonce plně nahrazují TPS(senzor škrtící klapky).

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 21:42 | Nahoru | #19
.. tak jak to maji vyreseny u strikacek nevim, typoval bych cidlo na rozvodu/vacce.. ale kuprikladu RC/NC 30 pali sproste a jednoduse kazdou otacku (oba zadni, i oba predni valce maji vzdy stejnou civku, a klika je 360°)

Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 22:09 | Nahoru | #20
Řídící jednotka to pozná podle tohodle. Zeleně: signál snímače otáček klikové hřídele. Zeleně: snímač otáček vačky /jen u některých/



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 22:30 | Nahoru | #21
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:17:48

1 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

5.6.2017 v 22:52 | Nahoru | #22
Starší auta měla halovku jen na klikovce, na vačce nebyla. U válců chodících spolu byl společný drát vždy pro oba vstřiky. To že to foukne benzín na zavřený ventil, ničemu nevadí. Naopak má čas se na horkém ventilu dobře odpařit a zároveň to ten ventil chladí. Mnohem později zavedli předvstřik na zavřený ventil i u motorů co natočení vačky znají.
Pálení zapálka do střihu ventilů je běžné zjednodušení už mnoho desetiletí.

Naposledy editováno 05.06.2017 22:52:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 06:01 | Nahoru | #23
Deadman> S tímhle jsem se ještě nesetkal,ale připadá mi že takový systém musí být dost neefektivní.Třeba studené starty na volnoběh.Palivo se neodpaří a dovnitř kape.Nebo prudká akcelerace,kde má každý ze spřažených válců naprosto jiné podmínky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 07:53 | Nahoru | #24
Torino> a co jsem napsal jiného??

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 08:09 | Nahoru | #25

Anti píše: Deadman> S tímhle jsem se ještě nesetkal,ale připadá mi že takový systém musí být dost neefektivní.Třeba studené starty na volnoběh.Palivo se neodpaří a dovnitř kape.Nebo prudká akcelerace,kde má každý ze spřažených válců naprosto jiné podmínky.



podívej se na první jednobodové vstřiky v autech.(např. první fellicie)
valilo to do sání přímo na škrtící klapku a každý válec si urval co zvládnul.auta jezdí dodnes...
o pár let později s velkou slávou přišel 4bodový vstřik a rozdíl zanedbatelný.

a ještě k MAP senzoru v sání na který jsi reagoval výše-podle MAP senzoru se nedá poznat,který válec saje,to je blbost.
ale podle podtlaku v sání a otáček motoru se dá lehce zpočítat otevření škrtící klapky,to jsi napsal správně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 08:37 | Nahoru | #26
e

Naposledy editováno 11.06.2017 22:17:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 08:46 | Nahoru | #27
Torino> ovládání cívek si pamatuje polohu motoru....

Naposledy editováno 06.06.2017 09:41:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 10:16 | Nahoru | #28
Dolph-cz> Já měl na jednobodu čidlo podtlaku,bez něj to nejelo.Tak poznala jednotka kdy to tam má frknout.Díky tomu že to byl jednobod tak nemusela jednotka řešit který válec se hlásí o směs.V případě víceválce a rozlišení který válec saje je potřeba samozřejmě aby měl každý válec svůj map senzor.

Naposledy editováno 06.06.2017 10:26:58

(reakce na) Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 11:44 | Nahoru | #29
Anti> MAP je vždy jen jeden.samozřejmě pokud to není V motor s dvěma škrtícíma klapama a pod...

pokud to nemá váhu vzduchu,tak je bez MAPu ŘJ v hajzlu......,někdy to jede ,ale bídně...

osobně si myslím,že u starých jednoválců benzín stříká prostě každou otáčku-tak jak už někdo psal,ono to v podstatě ničemu nevadí,prostě si tu kapku vcucně o něco později......

1 reakcí na tento příspěvek Jak ŘJ pozná, v kterém zdvihu má vstříknout směs?

6.6.2017 v 16:27 | Nahoru | #30
Kawasaki pouziva od roku 2009 na zx6 pro urceni polohy vacky misto klasickeho snimace,snimac podtlaku v sani.Je tam klasicky snimac,ktery hlida podtlak a jeste jeden ten samy,ktery je zapojeny bud do prvniho,nebo ctvrteho valce a podle zmeny podtlaku pozna,v jake poloze je vacka a jednotka je schopna se podle toho v pohode synchronizovat s klikou.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist