LEVÁ SVÍČKA:
PRAVÁ SVÍČKA:
No a teď proč to tak je? Když jsem poprvé rozdělával karburátory, byly vzduchové šrouby na dost rozdílných hodnotách. Napsal jsem si to tehdy na nějaký karton, myslím, že to bylo 2 a čtvrt na jednom a 1 a půl na druhém. Logicky jsem si řekl, jakej debil to tak nastavil? Jsou to přece stejné válce, stejné písty, stejné ventily, stejné vůle, stejné časování, stejné... vše. A nastavil jsem podle nové příručky oba karburátory stejně, na 1 a 3/4 otočky. Takže tak. I synchronizace karburátorů mi přijde zvláštní, nastavil jsem klapky vizuálně do stejné polohy a pak za běhu provedl synchronizaci budíkama - ta druhá klapka se musela rozhodit úplně jinak, každopádně v téhle poloze byly hodnoty podtlaků stejné a běh nejlepší, takže jsem to takto nechal.
Máte někdo nápad, co teď s tím? Prostě to ohřát a hrát si se šroubkem vzduchu na pravém karburátoru, dokud ten chod nebude znít ideálně? Nebo si myslíte, že to způsobuje něco jiného, vážnějšího? Děsí mě to, jak rychle se po startu ohřívá ten svod, nevím, jestli je to normální.
Pokud bych to měl řešit regulací šroubu vzduchu, víte někdo jak funguje? Jeho povolením pouštím více vzduchu?
Předem díky za každou radu
PS: Jen tak otázka úplně mimo téma. Má někdo tip, co by mohlo způsobit zasr*ní sklíčka kontrolky oleje zevnitř nějakým bílým cosi? Ne, že by to bylo něco vážného nebo mi to nějak vadilo, jen by mě zajímalo, proč se to tam objevilo Včera jsem nechával přes noc otevřený nalívací víčko, po tom co dělaly karbecy, "kdyby náhodou" byla troška benzínu v oleji, tak ať se odpaří, tak nevím, jestli to má souvislost. Předtím to tam nebylo.
(ne, nemám málo oleje, motorka byla nakloněná)
Děkuju
1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?
Jinak svod se normálně téměř okamžitě rozpálí, že na něm ruku neudržíš.
JiriBN píše: Karburátory bych rozebral a nechal vyčistit ultrazvukem, ono někdy i jen nepatrná stará usazenina dokáže to nastavení dost rozhodit.
Jinak svod se normálně téměř okamžitě rozpálí, že na něm ruku neudržíš.
Já je měl 4x rozebrané a vyčištěné. Když jsem to koupil, byly v hrozném stavu, ale vše jsem rozebral do šroubku, vyčistil, propláchl, vyfoukal. Nemyslím si, že je problém v tomhle To bych spíš čekal, že to nepojede vůbec, než že by by jeden válec takto ulitý..
Kalimerro> O tom vím, ale nemyslím si, že by se tam dostala. Těsnění pod hlavou je nové, hlava i vršek válců byl srovnaný, prostě vše jak se má dělat proto mě to zajímá, jestli to nemůže dělat i něco jiného.
1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?
Podivej se, jak mas vysoky hladiny v karbcich. Tipuju, ze pravej je prelitej = vysoka hladina. Nebo jsi udelal nejakou chybu pri sborce.
1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?
A k tematu : bíle cosi v oleji je chladící kapalina či spíš voda,takže hledat kde ti to teče do oleje,nejčasteji to býva u vodního čerpadla - gufero na hřídelce co je pohaněný z motoru,a potom prasklej valec,nebo karter,obojí je na demontaž celýho motoru,vodní čerpadlo stačí sundat dekl s čerpadlem,nebo jde- li to jenom samotný čerpadlo,vetšinou bejva zrezla hřídelka a dosekaní těnění.
A ktěm svíčkam,maš oba dva karburatory tejný? Tj číslo a serii?proto asi taky bylo rozdílný nastavení šroubu na vzduch,ale oba dva valce mají špatnou směs,pravej je moooooc mooooc bohata směs - povolit vzduchovej šroub a levej je zase moc chuda,barva svíčky by měla bejt do cihlově červena,ale mělo by se to projevit až po více kilometrech,ne po pěti,a ještě mě tak napada jehly maš stejný? a pružiny nad membranama jsou taky stejný?,bejvaj delší/kratší,tužší/mekčí,a hlavní trysky stejný,stejně tak volnoběžný trysky,nebylo by lepší koupit jetý karbce a na ně naoperovat tvoje nový těsnění,jo a olej vypustit a pořadně prohlednout,kdyžtak sem dej fotky jak vypada po vypuštění
Naposledy editováno 13.04.2017 15:25:07
Slávek-TDM píše: Pravej valec je bohatej jako prase. Srouby na volnobeznou smes nastav podle manualu a moc na ne nesahej, maximalne o 1/4 otacky povol (vic vzduchu).
Podivej se, jak mas vysoky hladiny v karbcich. Tipuju, ze pravej je prelitej = vysoka hladina. Nebo jsi udelal nejakou chybu pri sborce.
Ja jsem to prave nastavil podle manualu na 1 a 3/4 otocky. Hladiny jsem serizoval a mely by byt stejne, tak ja nevim i trysky v karbech vypadaly vizualne stejne. Muzu to zkusit znovu rozhodit a podivat se na tu hladinu, ale moc sanci tomu tedy nedavam
1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?
Naposledy editováno 13.04.2017 15:28:00
zdenysrx6 píše: tvoje peripetie s KLEečkem sleduju od začatku,koukam že si si vytahl černýho petra, proto je duležité mašinu při koupi projet,doufam žes to koupil aspon za cenu šrotu.
A k tematu : bíle cosi v oleji je chladící kapalina či spíš voda,takže hledat kde ti to teče do oleje,nejčasteji to býva u vodního čerpadla - gufero na hřídelce co je pohaněný z motoru,a potom prasklej valec,nebo karter,obojí je na demontaž celýho motoru,vodní čerpadlo stačí sundat dekl s čerpadlem,nebo jde- li to jenom samotný čerpadlo,vetšinou bejva zrezla hřídelka a dosekaní těnění.
A ktěm svíčkam,maš oba dva karburatory tejný? Tj číslo a serii?proto asi taky bylo rozdílný nastavení šroubu na vzduch,ale oba dva valce mají špatnou směs,pravej je moc bohata směs - povolit vzduchovej šroub a levej je zase moc chuda,barva svíčky by měla bejt do cihlově červena,ale mělo by se to projevit až po více kilometrech,ne po pěti,a ještě mě tak napada jehly maš stejný? a pružiny nad membranama jsou taky stejný?,bejvaj delší/kratší,tužší/mekčí,a hlavní trysky stejný,stejně tak volnoběžný trysky,nebylo by lepší koupit jetý karbce a na ně naoperovat tvoje nový těsnění,jo a olej vypustit a pořadně prohlednout,kdyžtak sem dej fotky jak vypada po vypuštění
Jak jsem psal, u hlavy by to byt nemelo. Byly na srovnani valce i hlava, delaly se i ventily a sedla, tak predpokladam, ze to tlakovali. Hridelku jsem ocistil a daval jsem nove gufero (samozrejme jsem ho namazal) a daval jsem nove i mechanicke tesneni vodni pumpy. Udelal jsem na tom proste uplne vsechno, tak nevim, kde hledat problem...
Co se tyce karbu, serii a tak to nevim jak poznat. Membrany, pruziny byly stejne, trysky myslim taky. Ty jete karburatory asi budu muset zvazit jeste.
zdenysrx6 píše: trysky vizualně tejně je nesmysl,je na nich číslo,to je duležitý,jak na hlavních tak na vonoběžných a i na jehlach by mělo bejt číslo
To vim Myslel jsem to tak ze zadna z nich nevypadala nejak vylozene mechanicky poskozene, spatne jsem se vyjadril. Mam dojem ze byly 35 volnobezne a 112 hlavni.
1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?
Slávek-TDM píše: Podle meho ti zkratka visi pravej plovak. Mozna ohnuta hridelka nebo neco takovyho. Zkontroluj hladinu primo na karbcich - na odkalovaci kanaly obou karbcu nasad pruhlednou hadicku, ohni ji nahoru a povol odkalovaci sroub. Musis teda do vstupni hadice karburatoru dostat dalsi benzin a uvidis, jak moc hladina vyleze - jestli se budou nejak vyrazne lisit.
Tohle jsem delal poprve a vysledne hladiny byly tak nizke ze moti nestartovalo Jehly nove, krasne zaviraji, hridelky OK, plovak deravy taky neni.
1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?
Merhaut píše: Tak čekni přepad airboxu, jestli tam není benzín.
Jak večer dojedu domů, mrknu na to. Ale pochybuji o tom, minule (jak protékaly ty jehly) to do airboxu nateklo a to to teklo i přepadama. Ale třeba se mýlím a bude to tam, večer se podívám
Mimochodem, váš názor na směs na levém válci? Výše psal někdo že by měla být do cihlově červena. Měl jsem za to, že tohle platí jen u 2T, kde se směs dělá bohatší protože chladí a maže, že u 4T je svíce normálně bílá/šedá - tak jak to tedy je?
1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?
Očistil bych obě svíce a projel bych alespoň 15-20 km a pak koukal na svíčky.
Naposledy editováno 13.04.2017 21:49:23
JiriBN píše: Podle mě je 5 km málo na to, aby se nechala posoudit barva svíčky a ta černá svíčka na pravém válci může být od běhu na sytič, kdy levý válec (světlá svíčka) z nějakého důvodu nepálí (viz pomalé ohřívání svodu) a chytí se až pak. (ale je to jen teorizování )
Očistil bych obě svíce a projel bych alespoň 15-20 km a pak koukal na svíčky.
Ono na opálení to stačí, levá svíčka byla fungl nová, že A pravou jsem vyčistil. Na sytič to jelo chvilku, nastartoval jsem to na něj a po cca 10s jsem jej mohl pomalu vypnout, takže snad ne. Projel bych to víc, ale ono se to těžko dělá, když oficiálně to nemá na silnici co dělat Zítra prostě asi rozkuchnu karby, nastavím hladinu na pravém stejně jako na levém a uvidíme.. Ale ten rozdíl tam bude minimální, tak nevím, jestli to tomu pomůže. Snad ano, budu prostě doufat.
Může ten milimetřík a půl udělat takový rozdíl? A podle manuálu bych tedy měl ještě ochudit (snížit hladinu) i na levém válci, přitom tam teda nevím jestli je ještě prostor pro ochuzení...
Už fakt nevím co s tím mám dělat. Všechno v tom motoru je nový, oba válce vybroušený, oba písty nový, všechny kroužky nový, pístní čepy nový... Hlava i válce srovnaný, všechny těsnění nový, nikde to nemůže prostě podfukovat ani voda se tam snad nemůže dostávat, karburátory oba vyčištěný, trysky stejný, jehly stejný, oba mají nové jehly plováku, těsnění, vzduchové šrouby i držáky trysek, vzduchový filtr je taky nový, lehce napuštěný olejem (tak aby byl mastný ale nikde z něj nic necrčelo)... Vzduchový šroub jsem nastavil podle staré příručky na 1,5 ot., žádná změna. Opět na obou karbech stejně. A STEJNĚ JE NA KAŽDÉM VÁLCI ÚPLNĚ JINÁ SMĚS, PROČ PROBOHA?! Svíce jsem po minule očistil a dal je zpět. Dnes dojedu a situace prakticky stejná.
Levá:
Pravá:
Zítra bych měl mít náhradní karburátory, takže uvidíme. Nevím, z jakého jsou ročníku, jaké tam budou trysky a tak, kdyžtak bych musel nějak přeházet vnitřnosti z toho mého do toho náhradního.
Prosím, kdybyste měli někdo jakýkoliv tip.. Budu nesmírně vděčný.
Díky
EDIT: Zapomněl jsem zmínit jizdní projevy. Jak se přidá plyn (půl a víc) tak je to v pohodě, ale na velmi málo otevřený plyn (tj. skoro před zavřením, taková ta poloha plynu na "udržování rychlosti") se začne motorka dusit, přestane táhnout, změní se zvuk, jakoby začala vynechávat. Zase člověk musí přidat aspoň půl plynu aby se to zase chytlo.
Naposledy editováno 14.04.2017 19:31:52
1 reakcí na tento příspěvek Každý karburátor jinak?
Výška hladiny ovlivnuje bohatost směsi jenom nepřímo,co ovlivnuje bohatost směsi přímo jsou :
1 - volnobežné otačky a trochu plynu - volnoběžna tryska a šroub na regulaci vzduchu na volnoběh
2 - středně otevřenej plyn - jehla + šoupě
3 - plnej plyn - hlavní tryska
samozřejmě se to překrýva,pošlu obrazek
takže u tebe je možný že maš stale otevřenej , nebo pootevřenej sitič na pravem karbu,nebo tryska je poškozena a ma větší díru než je psaný číslo(od neopatrného čištení),takže bych skusil, otevřít na pravem karbu šroub regulujíci vzduch na volnoběh a jehlu bych dal co nejníž to jde tj že podložku,nebo zavlačku co na tý jehle je musíš dat co nejvejš to jde,to zmeníš poměr vduch /benzín jdoucí do valce ve prospěch vzduchu - ochudíš směs
Naposledy editováno 14.04.2017 21:25:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?
No, takže nápad zní ochudit na pravém karbecu volnoběžnou směs (+ směs při malém plynu) tím, že tam pustím víc vzduchu. To provedu tak, že šroub na jeho regulaci povolím?
Nebo ten šroub ovládá benzín a musím ho přitáhnout?
Jinak sytič má předepsanou vůli a ta "tyčka" která se při jeho otevření vysouvá je normálně zasunutá, leda by tam byl vyloženě nějaký problém vevnitř.
Co se jehly týče, ani jsem si nevšiml, že by byla nějak polohovatelná. Prostě je tam jehla která má nahoře doraz a tím dorazem visí v šoupátku a z vrchu na ni tlačí pružina, takže je pořád spuštěná úplně dole.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?
a směs se ochuzuje povolením toho šroubku,množství benzínu na volnoběh reguluje tryska
a na sytiči zkontroluj je li na tom táhle na konci malinkata placata gumička a jestli není vymačkana
a každa jehla ma nahoře zařezy vyndaš pružinu a jehla by měla jit vyndat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Každý karburátor jinak?
Jehlu jsem venku měl, ale jak říkám, žádný zářezy jsem na ní neviděl. Prostě hladká jehla která má na konci doraz a je vražená v šoupátku na jehož vršku je membrána. Zkusím omrknout staré fotky, jestli to tam někde nemám vyfocené.
Každopádně opravdu moc děkuju
Prý GPZ 500, stejný motor, stejný problém, levá svíce levý válec, pravá svíce pravý válec. Že z ničeho nic, uprostřed vyjížďky. Nechápu to. Vyřešil to prý snížením hladiny. To by u mě asi nešlo, nevím o kolik si ještě můžu dovolit ji snížit. Aby to nedopadlo jak předtím, když to kvůli nízkým hladinám ani nestartovalo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |