paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 125ccm 4T nebo 2T?
 
10.4.2008 v 20:52
Zdarec palec hoši co myslíte nevím jestli pořídit Varadeo xl 125 nebo husqvarnu sm 125 a vůbec nevím jestli chcu 4T nebo 2T máte někdo zkušenosti díky chlapy.

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:22 | Nahoru | #151
Fidži> ty jsi odstranil? jde t o v klidu nebo jak jsi to udělal nebo jsi to koupil bez něho?

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:24 | Nahoru | #152
Pepahonda> Při troše manuální zručbosti to není problém...

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:25 | Nahoru | #153
Fidži> jo tak to je super

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:25 | Nahoru | #154
rikas ta prumerná tech 5,5?

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:26 | Nahoru | #155

Pepahonda>Twister> je to težke rozhodovat co je lesí no kazde má to svoje



Ono jde o priority
1. mam penize?
A)ano- muzu uvazovat o 2T i 4T
B) nemam- 4T

2. Mam rad stroje, a chci se v nich hrabat?
A) ano - muzu 2T i 4T
B) nemam- jdu do 4T

3. Chci rezat zatacky a machrovat na zensky
A) ano - jdu do 2T
B) ne - jdu do 4T

4. Chci motorku na cestovani?
A)Ano- 4T
B) ne -2T

kriterii je dost ale osobne si myslim ze sportovni ambice jdou uzivit az s Ackem. A A1 slouzi spis lidem co se potrebuji nekam prepravovat...

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:27 | Nahoru | #156

Pepahonda>rikas ta prumerná tech 5,5?

Jj.

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:29 | Nahoru | #157
Fidži> tak jo čau zas někdy tady hodil jsem se te do přatel

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:31 | Nahoru | #158
tak to procitam... Covece jak si prisel na to ze kawasaki eliminator ma blbe odstupnovanou prevodovku?

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:32 | Nahoru | #159
Twister> vis jak jezdil jsem s tím v autoškole

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:32 | Nahoru | #160
No ze ja s tim jezdim pres rok... a nic takovyho nepocituju.. Je to chopper motorka pro male rychlosti. Zadnje sport

125ccm 4T nebo 2T?

10.4.2008 v 23:34 | Nahoru | #161
Twister> nj mě se to nezda nic valím zdar

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 08:31 | Nahoru | #162
Jedině Husku§Ja sjem na ní jezdil a je to pila!Ale jestli to chces na kochani se prirodou tak VAradero

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 10:09 | Nahoru | #163
Ahojky kup si 4T. je lepší než 2T. Měla jsem dřívě oboje..

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 10:43 | Nahoru | #164
Jsem už pro naprostou většinu na tomto threadu starej kořen, ale třeba se bude hodit něco z mého pohledu:
1/ nechte zbytečných diskuzí o maximálce:
Malorážky stejně nebývají na rychlosti přes 100-120 km/h stavěné (brzdy, rám apod.). Navíc se díky omezenému výkonu na ty uváděné rychlosti (tachometrové, což bývá o dost jiné než skutečné) hodně dlouho rozhýbávají, většinou se silnou podporou větru do zad.
Malorážky nejsou moto na dálnice a hlavní tahy - tam prostě chybí objem motoru a nedá se to ničím vykompenzovat a nahradit.
Proč zkoumá maximálku někdo, kdo začíná jezdit? Pro začátečníka je i 100 km/h dost. Až se za 2 roky trochu vyjezdí, může přesedlat na něco silnějšího. I tak se dá říct, že málokdo během těch 2 let na malorážce se naučí tu motorku opravdu zvládat na 100%.
2/ 2T nebo 4T:
4T opravdu míň žere (3-4 litry), o motor se kromě seřízení ventilů moc nemusíte starat, ale zapoměňte, že z ní bez zbytečných investic vyždímáte o moc víc výkonu. V kopcích nebo naložená bude opravdu dýchavičná.
2T jdou velice snadno otevřít, při celkem snadno dosažitelných cca 25 koníkách a váze těsně přes 100 kg má už solidní zátah i do kopce. Pravda při spotřebě kolem 5 litrů.
3/ dost často zmiňovaná životnost 2T:
převodovka, spojka, brzdy, tlumiče apod. - naprosto stejné jako u 4T. Jediný rozdíl je válec a pístní sada, které mají životnost cca. 30 tis. km. Míň jen v případě, že je majitel dobytek a zadře to kvůli blbému mazání apod.
Výměna válce (nechat udělat nový nicasil) a pístní sady včetně těsnění je záležitost asi 5-6 tisíc plus pár hodin práce (dost jednoduché). Pokud si u 4T nebudete seřizovat ventily sami, ale budete s tím chodit do servisu, tak za seřizování vypláznete skoro stejné peníze.
4/ jak to vypadá u nás doma:
mám kluka, kterému je 16. 3 roky lítá mimo silnice na KMX125, teď bude dělat zkoušky v autoškole na A1.
KMX125 je pohodové endurko, otevřené má asi 25-27 koní. Je to vodou chlazené, což odstraňuje největší bolest vzduchem chlazených 2T (když je horko a držíte to dlouho pod krkem, vzducháč se může přehřát a zadřít - se špatným mazáním nejčastější problém 2T motorů).
Občas jsem mu na ní jezdil po okolí a nemůžu si na ní stěžovat. U nás je to samý kopec a zatáčka a můžu říct, že na své "dospělé" motorce nejezdím o moc rychleji (rovných úseků, kde se dá jet víc než 100 zas tak moc není).
Na podzim jsem si pro sebe taky jednu KMX125 koupil, ať můžeme jezdit až bude mít mladej papíry spolu. Dal jsem za ní 20 tis. (Válec a píst v tahu). Nechal jsem udělat nicasil na válec, dal novou pístní sadu. Zbytek motoru byl prakticky netknutý (jen jsem obrousil zuby na spojkovém koši). Vyměnil jsem olej a těsnění v tlumičích, vyměnil ložiska v kolech, řetězovou sadu, přestříkal a je jako nová. Studená chytá na 3 šlápnutí (2x prošlápnout, zapnout zapalování a pak hned chytne), teplá na první šlápnutí. Celkem vyšla na necelých 30 tisíc a pár víkendů v garáži - byla rozebraná pomalu do posledního šroubku. Ale zase vím, že je ve výborné kondici a nějaký pátek mi poslouží.

Ještě jednou k té maximálce - po rovině umí jezdit rychle každej debil.

V garáži se mi během mého života prostřídalo asi 15 motorek, 2T i 4T (teď jich doma máme 6). 2T motorů se nebojím, není se o ně nějak extra víc starat než o 4T.

Vemte si z toho, co kdo chcete.

Naposledy editováno 11.04.2008 10:48:48

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 11:43 | Nahoru | #165

hok>Jsem už pro naprostou většinu na tomto threadu starej kořen, ale třeba se bude hodit něco z mého pohledu:
1/ nechte zbytečných diskuzí o maximálce:
Malorážky stejně nebývají na rychlosti přes 100-120 km/h stavěné (brzdy, rám apod.). Navíc se díky omezenému výkonu na ty uváděné rychlosti (tachometrové, což bývá o dost jiné než skutečné) hodně dlouho rozhýbávají, většinou se silnou podporou větru do zad.
Malorážky nejsou moto na dálnice a hlavní tahy - tam prostě chybí objem motoru a nedá se to ničím vykompenzovat a nahradit.
Proč zkoumá maximálku někdo, kdo začíná jezdit? Pro začátečníka je i 100 km/h dost. Až se za 2 roky trochu vyjezdí, může přesedlat na něco silnějšího. I tak se dá říct, že málokdo během těch 2 let na malorážce se naučí tu motorku opravdu zvládat na 100%.
2/ 2T nebo 4T:
4T opravdu míň žere (3-4 litry), o motor se kromě seřízení ventilů moc nemusíte starat, ale zapoměňte, že z ní bez zbytečných investic vyždímáte o moc víc výkonu. V kopcích nebo naložená bude opravdu dýchavičná.
2T jdou velice snadno otevřít, při celkem snadno dosažitelných cca 25 koníkách a váze těsně přes 100 kg má už solidní zátah i do kopce. Pravda při spotřebě kolem 5 litrů.
3/ dost často zmiňovaná životnost 2T:
převodovka, spojka, brzdy, tlumiče apod. - naprosto stejné jako u 4T. Jediný rozdíl je válec a pístní sada, které mají životnost cca. 30 tis. km. Míň jen v případě, že je majitel dobytek a zadře to kvůli blbému mazání apod.
Výměna válce (nechat udělat nový nicasil) a pístní sady včetně těsnění je záležitost asi 5-6 tisíc plus pár hodin práce (dost jednoduché). Pokud si u 4T nebudete seřizovat ventily sami, ale budete s tím chodit do servisu, tak za seřizování vypláznete skoro stejné peníze.
4/ jak to vypadá u nás doma:
mám kluka, kterému je 16. 3 roky lítá mimo silnice na KMX125, teď bude dělat zkoušky v autoškole na A1.
KMX125 je pohodové endurko, otevřené má asi 25-27 koní. Je to vodou chlazené, což odstraňuje největší bolest vzduchem chlazených 2T (když je horko a držíte to dlouho pod krkem, vzducháč se může přehřát a zadřít - se špatným mazáním nejčastější problém 2T motorů).
Občas jsem mu na ní jezdil po okolí a nemůžu si na ní stěžovat. U nás je to samý kopec a zatáčka a můžu říct, že na své "dospělé" motorce nejezdím o moc rychleji (rovných úseků, kde se dá jet víc než 100 zas tak moc není).
Na podzim jsem si pro sebe taky jednu KMX125 koupil, ať můžeme jezdit až bude mít mladej papíry spolu. Dal jsem za ní 20 tis. (Válec a píst v tahu). Nechal jsem udělat nicasil na válec, dal novou pístní sadu. Zbytek motoru byl prakticky netknutý (jen jsem obrousil zuby na spojkovém koši). Vyměnil jsem olej a těsnění v tlumičích, vyměnil ložiska v kolech, řetězovou sadu, přestříkal a je jako nová. Studená chytá na 3 šlápnutí (2x prošlápnout, zapnout zapalování a pak hned chytne), teplá na první šlápnutí. Celkem vyšla na necelých 30 tisíc a pár víkendů v garáži - byla rozebraná pomalu do posledního šroubku. Ale zase vím, že je ve výborné kondici a nějaký pátek mi poslouží.

Ještě jednou k té maximálce - po rovině umí jezdit rychle každej debil.

V garáži se mi během mého života prostřídalo asi 15 motorek, 2T i 4T (teď jich doma máme 6). 2T motorů se nebojím, není se o ně nějak extra víc starat než o 4T.

Vemte si z toho, co kdo chcete.


125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 11:59 | Nahoru | #166
Pepahonda> měl jsem ji ještě loni, jela po odškrcení velice slušně, lehký terén taky OK. Přesedlal jsem na 4T XT600

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 12:37 | Nahoru | #167

Twister>Pepahonda>Twister> fakt ja bych řekl že tdr je kotel lepši

Nevim jak TDR. Ale proste me zkusenosti s dvoutaktem. Po jedny sezone zacalo chcat z pod kliky, spotreba 6 litru na stovku jak si to trochu hnal. Porad to nechtelo chytat. Problem s nastelovanim volnobehu. Po zahrati se to obcas dusilo. No des. Mohl to byt smejd kus. Ale co se tyka spotreba tak ta je co vim od lidi realna a tim se u me 2T vyoutoval... Radsi pohodova jizda na beudrzbovym stroji, jen do nej u benziny naleju benzin a sup.



Tu 2T moto jsi kupoval novou, bebo jetou?
1/ Po jedny sezone zacalo chcat z pod kliky -pech, který se může přihodit u 2T i 4T
2/ nedržela volnoběh, blbě chytala a občas se dusila - vyčistit a seřídit jednou pořádně karbec a je klid na min. rok nebo 2 (pokud k tomu nepřijde nějaký "ladič"). Koupit nebo půjčit si na seřízení tzv. color svíčku - je z průhlednýho materiálu, takže je vidět barva spalování (krásně se nastaví bohatost směsi).
3/ Většina 2T má teď oddělené mazání - olej doleješ jednou za uherák a pak už jen doléváš benzín a šup, jedeš dál.
4/ spotřeba - za víc peněz víc muziky (50% víc žere a 50-80% vyšší výkon)

Když je 2T v pořádku, je to bez starostí. Když je to vrak, jsou s tím starosti - ale to platí i u 4T!

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 13:21 | Nahoru | #168
hok> Pod tvoje příspěvky se jde jen podepsat!

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 13:33 | Nahoru | #169

Fidži>hok> Pod tvoje příspěvky se jde jen podepsat!



nevím, netvrdím, že jsem sežral Šalamounovo hovno, píšu jen na základě svých zkušeností. Ale jak už jsem uvedl, jsem starý kořen a něco mám za sebou (řečeno slovy klasika "už jsem toho zkurvil dost, abych věděl, že tudy cesta nevede")

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 13:56 | Nahoru | #170

Twister>Pepahonda>Twister> je to težke rozhodovat co je lesí no kazde má to svoje

Ono jde o priority
1. mam penize?
A)ano- muzu uvazovat o 2T i 4T
B) nemam- 4T

2. Mam rad stroje, a chci se v nich hrabat?
A) ano - muzu 2T i 4T
B) nemam- jdu do 4T

3. Chci rezat zatacky a machrovat na zensky
A) ano - jdu do 2T
B) ne - jdu do 4T

4. Chci motorku na cestovani?
A)Ano- 4T
B) ne -2T

kriterii je dost ale osobne si myslim ze sportovni ambice jdou uzivit az s Ackem. A A1 slouzi spis lidem co se potrebuji nekam prepravovat...



1. Mám peníze?
moto 2T bývá levnější než 4T, tudíž při koupi zbyde něco na benzín

2. Mam rad stroje, a chci se v nich hrabat?
Pak je jedno, jestli 2T nebo 4T. Dokonce 2T je jednodušší než 4T. Pokud koupím solidní, je jedno, jestli 2T nebo 4T.

3. Chci rezat zatacky a machrovat na zensky
Loni jsme se bavili s kamarádem, se kterým jezdíme spolu už přes 30 let, začínali jsme na Jawách a ČZ (nic jiného nebylo). Když jsem nadhodil, že se tenkrát jezdilo pomaleji, řekl: Na rovině ano, ale zatáčky jsme řezali víc než teď na silnějších motorkách. Teď si přibrzdíš, za zatáčkou vrkneš plynem a jedeš. Dřív jsme najížděli ostřeji, protože po ubrání plynu se motorka dost dlouho sbírala. Dal jsem mu za pravdu.

4. Chci motorku na cestovani?
A)Ano- 4T
B) ne -2T
Tak tomu nerozumím, jaké důvody tě k tomu vedou. Já chci na cestování motorku, která je v pořádku. Proč by se nemělo dát na 2T cestovat úplně stejně, jako na 4T??? Dokonce naložená 125 pojede dle mého 2T o něco líp.

Přiznávám, že 125 mám radši 2T (přijde mi zábavnější) a vyšší obsahy 4T, ale v podstatě je to jedno. Jen mě lehce vytáčí řeči, že 2T je nespolehlivé. Spíš je to dle hesla jaký pán, takový krám. Starší kluk lítá 3 roky na 2T 125, údržbu si dělá sám (už ho ani moc nemusím mlátit přes ruce lol) a na to, že stím lítá v terenu se moto drží skvěle.

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 15:58 | Nahoru | #171
To hok:opravdu nezbývá nic jiného než souhlasit s tebou!!

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 18:39 | Nahoru | #172
Fidži> kolikati kvalt je tdr?

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 19:17 | Nahoru | #173
Pepahonda> 6

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 21:16 | Nahoru | #174
No podle mého názoru 4t je lepší každopádně na údržbu. a má lepší zvuk a do města je lepší no..! já osobně bych šel do varadera dobry cestovní endurko no ve 125 snad jedno z nejlepší

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 22:43 | Nahoru | #175
Tak udržba je stejná zhruba cenově!Ale když si prase tak se ti vykurví všechno!Mě si více líbí 2T!Ohledně toho zvuku-když se bavíme o zvuku na volnoběh 4T je hezčí, ale za jízdy ve vyšších otáčkách se mi teda 2T zvuk líbí více!A proč je lepši 4T do města??Si asi nejel na 2T!Protože do 6000 ot/min se chová stejně jako 4T.A víc jak 6000 ve městě zajisté točit nebudeš!To až v 7000 je to peklo!Já bych šel do toho 2T-Zdá se mi to na 125 ccm lepší!

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 22:45 | Nahoru | #176

Pulec>No podle mého názoru 4t je lepší každopádně na údržbu. a má lepší zvuk a do města je lepší no..! já osobně bych šel do varadera dobry cestovní endurko no ve 125 snad jedno z nejlepší



lepší na údržbu - díky tomu,že tam jsou navíc na seřizování ventily (a zbytek moto je stejný)?
zvuk já už moc neřeším. Nechci,aby mi to rvalo uši a mladý cácorky už na motorku vzhledem k mému věku nechytám
a odpověď na město napsalmůj předchůdce

Naposledy editováno 11.04.2008 22:55:47

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 22:49 | Nahoru | #177
ježiš fidži a spol, že to vydržíte mu tady takhle odpovídat... bych skoro snad řek že je to nejaka provokace

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 23:57 | Nahoru | #178

hok>

1. Mám peníze?
moto 2T bývá levnější než 4T, tudíž při koupi zbyde něco na benzín

2. Mam rad stroje, a chci se v nich hrabat?
Pak je jedno, jestli 2T nebo 4T. Dokonce 2T je jednodušší než 4T. Pokud koupím solidní, je jedno, jestli 2T nebo 4T.

3. Chci rezat zatacky a machrovat na zensky
Loni jsme se bavili s kamarádem, se kterým jezdíme spolu už přes 30 let, začínali jsme na Jawách a ČZ (nic jiného nebylo). Když jsem nadhodil, že se tenkrát jezdilo pomaleji, řekl: Na rovině ano, ale zatáčky jsme řezali víc než teď na silnějších motorkách. Teď si přibrzdíš, za zatáčkou vrkneš plynem a jedeš. Dřív jsme najížděli ostřeji, protože po ubrání plynu se motorka dost dlouho sbírala. Dal jsem mu za pravdu.

4. Chci motorku na cestovani?
A)Ano- 4T
B) ne -2T
Tak tomu nerozumím, jaké důvody tě k tomu vedou. Já chci na cestování motorku, která je v pořádku. Proč by se nemělo dát na 2T cestovat úplně stejně, jako na 4T??? Dokonce naložená 125 pojede dle mého 2T o něco líp.

Přiznávám, že 125 mám radši 2T (přijde mi zábavnější) a vyšší obsahy 4T, ale v podstatě je to jedno. Jen mě lehce vytáčí řeči, že 2T je nespolehlivé. Spíš je to dle hesla jaký pán, takový krám. Starší kluk lítá 3 roky na 2T 125, údržbu si dělá sám (už ho ani moc nemusím mlátit přes ruce lol) a na to, že stím lítá v terenu se moto drží skvěle.



Rozumej, dvoutakt je jednodussi nez ctyrtakt. Ale ctyrtakt vyzaduje mensi udrzbu nez dvoutakt, cili se v tom nemusim hrabat. Co se tyka porizovaci ceny, rozdil imho neni tak markantni aby mi pokryl benzin kterej projezdim za zivot motorky. Co se tyka cestovani, nejde o spolehlivost, ale o vyssi spotrebu. Ja toho najezdim celkem hodne a pak je kazdej spalenej litr navic znat. Jak rikam kazdej ma to svoje. Pro me je zatim motorka hlavne nastroj pro prepravu z mista A do mista B. A proto je ctyrtakt idealni.

125ccm 4T nebo 2T?

11.4.2008 v 23:59 | Nahoru | #179

Serge333>ježiš fidži a spol, že to vydržíte mu tady takhle odpovídat... bych skoro snad řek že je to nejaka provokace



Myslim ze uz jen tak ze zvyku. Mam dojem ze po uz je to asi po 3 co s Fidžim řešíme 2T a 4T.

125ccm 4T nebo 2T?

12.4.2008 v 09:54 | Nahoru | #180
Jsem jedině pro 2T i když bude zavřený tak to bude sakra rozdíl proti jakékoli 4T dvacce

Teď mám TDRko a jsem maximálně spokojenej Spotřeba je tak do 5,5 litru, ale jel jsem i pod přívěrou za 3,2 ale to je o hov.ně. Je to suprová motorka, hrozně se mi líbí ta točivost, prostě je to ůplně jinej zážitek z jízdy než na 4T Jo a TDrko se velikostně stejný jak Varan

A plně souhlasim s Hokem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist