Má otázka zní, dokážete si ještě v dnešní době představit cestování bez téhle vymoženosti?
Naposledy editováno 19.02.2017 18:49:21
Pomohlo Ti to nějak? Cítíš úlevu? Nebo je to naopak horší, když teď víš, že Tě stále sleduji a Ty to nezjistíš? Vlastně to asi ne, protože mám podezření, že Tebe, jako toho skutečného internetového hrdinu, nabuzuje a vzrušuje pozornost internetového publika.
Jinak nevím, jestli to vědí děti předškolního věku, ale je podstatný rozdíl mezi silnicí pro motorová vozidla a silnicí značenou "zelenou tabulí". To bys ovšem Ty, jako matador silnic a pokořitel nebezpečných mýtných bran měl vědět.
A neznamená, že přestože se na dálnici v obci skutečně jezdí osmdesát, tak že tady ze sebe neustále a se značným úspěchem neděláš místního trola / vola.
Malá nápověda. Zkus si to po sobe někdy číst, zkus to třeba i opakovaně a snad Ti to časem dojde... v čemž Tobě (i nám) přeji hodně úspěchu
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem mohl přežít bez navigace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem mohl přežít bez navigace
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem mohl přežít bez navigace
Například jsme se dostali na soukromý hraniční přechod do Chorvatska. Regulérně tam stáli pohraničníci a " private ". Zase nám ale poradili ten správný přechod o 3 km vedle. V Rakousku jsme projeli otevřenou bránou na statku, pak dvorem a pokračovali do hor.
Do Drážďan na jedno sídliště jsem jel jen s černobílou vytištěnou mapou, kde jsem měl jen kousek za hranicemi ( přes Hřensko ) a pak až periferie Drážďan. Stačila jedna uzavřená silnice a byl jsem v prdeli. Pak přišla na řadu orientace podle slunce, jedu na západ a v Dresden jsem věděl, že musím přes most. No a řeka teče v údolí, takže musím dolu. Za mostem jsem se už chytil.
Všechno má svoje úskalí.
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem mohl přežít bez navigace
Argument objevování nových krásných míst je sporný. Klidně si naklikám cestu po okreskách na kterých nevím na co krásného narazím stejně jako při cestování podle mapy. Když si někdo zadá start Praha a cíl Dubrovník nejrychlejší cestou je jasné, že toho moc neobjeví a pofrčí po tazích.
Stejně jako se musí umět zacházet s mapou, chce to taky umět zacházet s navi a ne slepě následovat každý pokyn.
Vždy se usmívám, jak cestovatelé kolem světa jezdí hrdě bez navigace. Jo, proč ne, když přes drtivou většinu divočejších zemí vede jen jedna cesta, ty civilizované jsou dobře značené a takový Trabanťák má vedle sebe spolujezdce s mapou v ruce a v kufru satelitní telefon.
Naposledy editováno 20.02.2017 14:37:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem mohl přežít bez navigace
Yura píše: p.a.t.r.i.k.7> přesně tak. I u navigace to prostě chce špetku intuice a ne bezhlavě poslouchat nesmysly. Např. moje manželka by se ztratila, i kdyby jí ten tomtom točil sám s řidítkama
Nemame spolecnou manzelku?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem mohl přežít bez navigace
HornisGSX píše: Nemame spolecnou manzelku?
Cože?? Naše manželky jsou sestry??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem mohl přežít bez navigace
dafikk píše: Cože?? Naše manželky jsou sestry??
Ty voe ona ma dve segry?
A je fakt,jak psal někdo výš,že s navigací se podíváš do takových míst,kam bys normálně nejel
Kombinuji mapu+navigaci+selský rozum. A i tak se někdy ocitnu v takových prdelích,že by se za to nemusel stydět slavný Bludný Holanďan
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem mohl přežít bez navigace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem mohl přežít bez navigace
Brejlovec píše: S navigací Garmin se dostaneš do takových míst, do kterých by tě ani ve snu nenapadlo, že se dostaneš.
Asi měl Garmina
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem mohl přežít bez navigace
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem mohl přežít bez navigace
fidlimydli píše: ............. Argument objevování nových krásných míst je sporný. Klidně si naklikám cestu po okreskách na kterých nevím na co krásného narazím stejně jako při cestování podle mapy. ..........
Pokud někdo jezdí na motorce kvůli pocitu z jízdy a nechce se nechat vyrušovat nebo zdržovat hledáním trasy, je pro něj navigace jistě přínosem (o TIR, taxi, PPL, nebo odvozu dětí na tábor se jistě nebavíme).
Jiného ale pouze samotná jízda na motorce už/ještě/stále nebaví, takže má motorku jen jako rychlé nohy k objevování. Je prostě neskutečný rozdíl, když stojím před Atlasem chci ho přejet:
1) podle mapy 1 : 1.000.000 (lepší holt není) mám v úseku cca 10 km naznačenou nezpevněnou cestu přes hřeben, která měří cca 50 km. Doptat se, občas svézt místňáka ukazujícího cestu, zastavit na berberwhisky a vyzvídat, udělat při tom nějaký symbolický obchod, občas holt rezignovat a vrátit se, ale třeba napodruhé to další den najít,
2) na netu stáhnu někým projetý track, zapnu navi a za hodinu to mám projeté s prstem v nose,
3) zadám do navi nejbližší sídlo za hřebenem, cestu nechám na navi a objedu to klidně o údolí dál po nejbližší silnici.
Když jsem měl to štěstí, že jsem si usurpoval velení při volbě trasy, byli i majitelé nejnovějších Garminů v ceně půlky mé motorky rádi, že postupovali podle bodu 1) a nedali se zlákat trojkou, protože dvojka nebyla k mání
fidlimydli píše: .... Vždy se usmívám, jak cestovatelé kolem světa jezdí hrdě bez navigace. Jo, proč ne, když přes drtivou většinu divočejších zemí vede jen jedna cesta, ty civilizované jsou dobře značené a takový Trabanťák má vedle sebe spolujezdce s mapou v ruce a v kufru satelitní telefon.
Nejsem žádný cestovatel, natož kolem světa. Třeba kvůli absenci navigace jsem ještě nikdy neprojel profláknutou pistu Merzouga – Zagora nebo jižní trasu pod Chott-el-Jerid. Když byl čas a síla, nebyla navi a jet na risk jsme jako nováčci neměli odvahu. Když už byla pro jistotu cesty k dispozici navi a stáhnutý track, už nebyl čas, vhodná parta a ani síla. Na jednu stranu mě to štve, na druhou stranu stále žiju nadějí, že se tam vrátím a dám to. Takže i tady pro mě byla padadoxně absence navi přínosem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem mohl přežít bez navigace
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem mohl přežít bez navigace
1 reakcí na tento příspěvek Jak jsem mohl přežít bez navigace
informuje o cílech a o smeru nebo vzdálenosti k uvedeným cílum v kilometrech.
Na dálnici nebo na silnici pro motorová vozidla je podklad v barve zelené, pri užití
na jiné pozemní komunikaci je podklad v barve modré.
Dálková návest (c. IS 8b)
informuje o cílech a o smeru nebo vzdálenosti k uvedeným cílum v kilometrech.
Na dálnici nebo na silnici pro motorová vozidla je podklad v barve zelené, pri užití
na jiné pozemní komunikaci je podklad v barve modré. Tole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak jsem mohl přežít bez navigace
Hele ještě jsi nám nevysvětlil jaké ti dělají problémy ty mýtné brány
mim1 píše: @Petrumr: ... než se tady začneš ukřivděně odvolávat na vyhlášku, tak si ji nejdřív sám zopákni, Ty zelená cedule...
Nechápu, že ještě stále máš nejspíš pocit, že stojíš sám samojediný, nelepší a nejchytřejší proti všem ostatním, totálním idiotům a nedochází Ti, že když ti ostatní říkají, že ze sebe jen děláš vola, tak je to proto, že ho ze sebe skutečně úspěšně děláš ...
... a že ač občas to možná i pobaví, tak nakonec je čtení Tvých komolených mouder vážně dost otravný...