Na KLE je to předepsaný olej na "ložiska" na klice (upřímně řečeno mě to dost překvapilo, vždy když jsem kuchal 2T, na klice byla normální kuličková ložiska a tady mě čekala prostě klika strčená natvrdo do karteru jen přes vložku v otvoru, to byl docela šok), tam to vcelku pochopím, je potřeba kvalitně mazat, když jde kov na kov - ale proč se to nemaže normálním olejem, v čem konkrétně je zmíněná směs lepší? Mimochodem, ten molybdenum disulfide oil se koupit nedá, má se dělat smícháním toho tuku s motorovým olejem, výrobce udává 10 dílů oleje na 1 díl tuku - přijde mi to sakra malé množství, projeví se to pak vůbec nějak?
Další místo (například), kde se již aplikuje čistě tuk, jsou ventily - tedy ta část procházející hlavou a guferem. Opět jsem měl za to, že se to maže pouze motorovým olejem, budu kvůli tomu muset rozebrat hlavu, očistit to a namazat to tím svinstvem. Má to tady vůbec nějaký význam?
Používáte někdo zmíněný tuk/olej, vysvětlil by mi někdo prosím, v čem je to tak spešl a proč je to duležité, nebo kde naopak je použití nevhodné? U nás jsem o tom skoro nic nenašel a AJ stránky taky nebyly žádná výhra, jen něco málo teoretického napověděla AJ Wikipedie...
Díky
Naposledy editováno 30.01.2017 21:37:25
Pokud by ale stačil motorák, pak bych v manuálu čekal "apply motor oil" jako u jiných míst, takže nějaký význam by to přecijen mohlo mít...
Ono kdyby tam stačilo to při montáži máznout olejem, tak by ti do manuálu napsali, ať to mázneš olejem...
Edit: aha, tak asi nevyplaví Z toho mála co jsem našel na netu, tak psali, že je to lepkavé mazivo, pak by asi sedělo to, že se tam trochu drží.
Naposledy editováno 30.01.2017 22:44:20
1 reakcí na tento příspěvek Molybdenum disulfide grease/oil
https://www.druchema.cz/z178-md-special
jak pise assassin maznout pri sestavovani, ale kdyz to maznes cistym motorovym olejem tak se taky nic nestane,.. ja s nim mazu z 95% jen veci kde zadnej motorovej olej neni (kolo - jako to slapaci) prip s nim treba prostriknu po cmemicky koupeli/cisteni to co by mohlo reznout kdyz to treba nestrikam nebo jinak neupravuju uplne hned, (a pred strikanim to vezmu benzinem..)
A jinak bacha, treba na moji Honde jsou casti kde je vyslovne uvedeno "never apply m.d. oil" !! jsou tam krom tesneni olejovyho filtru (kam by to asi stejne nikoho strikat nenapadlo) vesmes veskery kluzne posuvny casti - napr. rocker arm sliding surface, camshaft journal.. (troufam si odhadnout ze pres film m.d. by se tam nedostal motorovej olej a m.d. za vyssich teplot nebude ucine mazat - ale jen muj odhad..)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Molybdenum disulfide grease/oil
Pripadne tadyto:
http://www.znackovamaziva.cz/e-shop/tuky/tuky-pro-prumysl/sapphire-hi-pressure-500g/
Naposledy editováno 31.01.2017 07:03:41
1 reakcí na tento příspěvek Molybdenum disulfide grease/oil
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |