Optimate: začíná nabíjení celkem zdlouhavým měřením baterie kdy do ní posílá 0.8A a čeká co se bude dít, poté přistoupí k samotnému nabíjení kde napětí cykluje a 13.6 do 14.2V. v optimate tomu říkají pulsní nabíjení, dle mého to žádne pulsní nabíjení není. nabíječka má na sobě 3 ukazatele nabíjecího proudu. 1A,4A,5A jsou uplně k ničemu protože 5A se mi nerozsvítilo nikdy, a 4A svítili i když meřák ukazoval třeba 0.8A ???? tady se trochu zastavím a musím u nabíječky optimate pochválit super detekci moto / autobateire. Je tak dobrá že nikdy do motobateie nepustila víc jak 0.8A i když dle technické specifikace takto malé baterie neumí. to je trochu výhoda proti Cteku kde se motorežim musí zvolit ručně....ale z5 k nabíjení. jakmile baterie při 14.2V neodebírá téměř žádný proud tak se nabíjení ukončí a zde je rozdíl oproti Cteku který ihned přechází do udržovacího nabíjení cca 13.6V, Optimate čeká a udržovací nabíjení mi zapla až když kapacita bateie padla na cca 90%. poslední výhoda optimate je že na konci vybliká pomocí zelené/žluté a červené kontrolky v jakém celkovém stavu se baterie nachází. opravdu u zánovní baterie blikala zelenou a u zanedbané baterie blikala žlutou.
Ctek: začne nabíjed podstatně rychleji a nezdržuje se deset a více minut měřením, nabíjecí napětí bylo 14.35V, když baterie brala proud už jen několik-set mA, přepla se okamžitě do udržovacího režimu cca 13.6V. Udržovací napětí u optimate opět cyklovalo v rozmezí 13.4 - 13.8V. Dále bych chtěl zmínit že optimate má desulfitační program (až 22V na výstupu) který se bohužel nespustil ani při zanedbané a dle mého lajckého názoru značně sulfitované baterii (měla na deskách bílé mapy). desulfitace se nespustila ani když byla bateire nabijena mimo vůz (což je podmínka udaná výrobcem optimate aby se neponičila ektronika vozu). Na Cteku jsem proto pustil desulfitaci ručně, naproti tomu napětí udávané výrobcem nedosahuje tak vysokých hodnot jako u optimate (16 vs 22V) a neohu tedy potvrdit zda to na bateii mělo nebo nemělo nějaký vliv. Věrím že obě nabíječky jsou špičkou co si za cenu pod 2 tisice kč mužete koupit, ja se na základě měření rozhodl pro C-tek.
závěrem:
Optimate doporučuji někomu kdo neví nebo nechce řešit jaký nabíjecí režim zvolit. optimate prostě připojíte a nic neřešíte. Navíc na konci testu vám ukáže zda je baterie OK nebo zda byste měli zvážit její výměnu.
Ctek - nabije baterii rychleji, udržuje jí opravdu ve 100% stavu (až 10 dní od připojení) a režimy si volíte ručně takže kdo ví co dělá nemusí se spoléhat na to, zda mu nabíječka desulfitaci povolí či nikoliv.
mechanické zpracování: optimate dle mého vypadá jak vánoční blikací stromeček z tržnice, trochu nepřehledně, zpracování a přehled Cteku vypadá o level výše. oproti tomu má optimate subjektivně kvalitnější a lépe izolované svorky.
snad to někomu pomůže s výběrem ....
Naposledy editováno 23.01.2017 21:10:25
Ctek se mi porouchal, nešel změnit nabíjecí mod. Po reklamaci jsem zjistil, že už to není Made in Sweden, ale čína jako vše ostatní (hlídají si výrobu).
Rozdíl byl ve výstupním kabelu, prostě se už šetří. Každopádně jsem spokojen, nabíjím jak moto tak auto.
Druhou Optimate 6 jsem kupoval proto, abych nemě obě stejné (má jí otec). V péči o AKU jsou obě super, více věřím Optimate 6 , nemusím se o nic starat.
Naposledy editováno 23.01.2017 21:06:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Omezení maximální rychlosti [1, 2] Ostatní cestovní, Ostatní Doplnit | matyR1 | 42 | 29.8.2022 v 22:17 BFG |
Jakou motorku pro někoho s představ... [1, 2] Ostatní Doplnit | Strigo | 35 | 10.6.2015 v 21:36 RTourer |
Vicko nadrze Ostatní Doplnit | sered | 13 | 22.1.2015 v 20:03 Dave81 |
Oprava, proměření jednotky zapalová... Ostatní Doplnit, Honda NV 400 C | M4rť4s | 13 | 8.11.2014 v 19:30 M4rť4s |
kolo do města Ostatní Doplnit | Mr.Dreamer | 20 | 8.8.2013 v 11:45 cortes |