Nevěděl jsem přesně kam svoji zkušenost napsat, ale končila opravou, nepříjemnostmi a placením, tak že jsem tady asi dobře.
Byl to den blbec. Jel jsem se podívat na Stadin cup a píchl jsem zadní kolo - pech. Při vší smůle kolega v práci sundal skoro nejetou, ale starou gumu. Tak jsem si ji přhodil a se zpožděním pokračoval. Zajet si kousek do města k OMV jsem považoval v tu chvilku za další ztrátu času! Natankoval jsem po cestě za asi 300kč u Globusu a vyjel.
Na silnici z jedné strany plot a za ním areál staré fabriky, na druhé straně roští. Bez provozu - tak jsem zkusil gumu po hranách jestli alespoň trochu drží. Policie byla toho názoru že v obci ohrožuju lidi a tak mě za 72 km/h podle zákona potrestala. Sviňa den - ale můžu si za to sám.
Na Stadin cup jsem dojel, pokoukal, odreagoval , snad i zapoměl. Jaké však bylo překvapení, když jsem chtěl odjet a moje Kočka - hodná a poslušná ne a ne naskočit. V zoufalství jsem si vzpoměl na mladá léta kdy tlačili všichni a téměř všechno a Kočku potupně roztlačil. Šla na tři válce, i tak jsem za ně byl v tu chvilku rád. Domu jsem s pomocí sytiče dojel ale zážitek v tom pravém slova smyslu to opravdu nebyl.
Čištění nádrže, karburátorů a všeho kudy benzín teče mě stálo 2500kč. Na vině bylo něco jako palivo, které jsem ve spěchu u již zmíněného Globusu natankoval. Podotýkám, nikdy jsem u podobných institucí netankoval a jistojistě už nikdy tankovat nebudu. Drahá zkušenost!!! Neřeším o pár haléřů nebo korun dražší kvalitní benzín. Tolik toho nenajezdím, aby mě to zrujnovalo. Pospíchat se nemá. Byla to nouzovka a vím, že to už nikdy neudělám.
Závada byla překvapivá. Z nádrže se vysypalo cosi, co připomínalo vlákna sklolaminátu. Mezi prsty se nechal tento "materiál" promnuot a mazal!! Zřejmě něco jako přísada do biopaliva nebo co? Nevím?
Podobná lapálie se opakovala ještě jednou - asi týdnu se "utrhnul" někde nějaký dobře uschovaný kousek. Naštěstí jsem se rozhodl, že vyjedu nádrž a pak s tím něco udělám. Závada tentokrát odezněla sama. 2800 kč za opravu a špatné palivo a spousta nervů. To je účet za - spěch a snad i hloupost -.
A právě proto jsem se rozhodl se s vámi o svoji zkušenost podělit. Ať už máte skutra nebo cokoli většího a máte svoji motorku rádi - dejte pozor kde a co do ní natankujete.
Děsím se, když slyším "natankujte třeba támhle tam mají laciný benzín"! On to třeba ani benzín nebude.
Na fóru je spousta dotazů 95 nebo 98 a nebo snad 100 oktanů. To je na každém z vás - ale hlavně kvalitu !!! Ať se nespálíte jako já. Někdo třeba tankuje jenom u takových čerpaček a vyhovuje mu to. Jeho volba. Ale jak jsem už psal - já měl prostě den blbec!
Přeju hodně prima kilometrů - jasně že až se oteplí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Takže vysvětlení ekologického přínosu hledej v EU.
Zemědělci se toho chytili,protože je co pěstovat na dlouhou dobu,díky dotacím je to stabilní záležitost,tak je je logické,že kdyby měli dělat i jinou činnost garantovanou na 15 let,dělat ji budou,jen jdou tam kde se dají vydělat peníze. Hezký den přeji
Její schválení předtím podpořil ministr zemědělství, který na tiskové konferenci
řekl, že se Česko v rámci EU před lety zavázalo k navýšení podílu biopaliv
v pohonných hmotách, a pokud závazek nenaplní, bude mu hrozit pokuta.
Výrobce biopaliv prý nedostává žádné dotace, sleva na spotřební dani je určena
pro dopravce a distributory a pro konečné zákazníky, to znamená občany,
kteří tankují na čerpacích stanicích biopaliva" ...
Takže ""Račte vstoupit do té boudy podívat se na velbloudy",
t.j. kupujme biopaliva, máme na ně slevu ...
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Zorba píše: Tak dnes zamrzla tátovi nafta v Golfu. Tankuje u Albertu v Průhonicích. Druhý případ od této pumpy. Vždy, když mu zamrzla nafta, tak pokaždé z této pumpy. A když jim to člověk řekne, tak žádná domluva. Já bych tam netankoval už po první zkušenosti.
Za zamrznuti nafty pri teplotách jako byly dneska -15C téměř vždy muze neudrzovany palivový filtr v aute. Bezna nafta vydrzi filtrovatelnosti do -20. Kdyby to bylo skutecne nevyhovující naftou z pumpy, tak by pri techto teplotach zamrzala pres noc už ve filtru ve stojanu na pumpě a pumpa by byla mimo provoz.
VUT expert na spalovací motory mně dokonce jednou upozornil, že NE OLEJOVÝ filtr
( který teda " my dvoutakti " nepotřebujeme ) ,
ALE o perfektní kondici VZDUCHOVÝHO filtru je především třeba pečovat , což znamená
čistit - čistit - čistit (jedná-li se např. o "molitan" ), anebo vyměňovat za nový podstatně
dříve, než předepisuje "manuál" ... !
Zdůvodnil to tím , že i při filtrování "papírem" prochází mikročástice,
jejichž množství však dosahuje až neuvěřitelných hodnot
a zdokumentoval to okamžitě snadným a rychlým výpočtem,
jak bombastický objem vzduchu projde filtrem
A TEDY MOTOREM , PRO SNADNÝ VˇYPOČET 1000ccm / 1 litr , když ho točíme průměrně 10 ( a více ! ) tis. ot. / min ,
třeba 2 hodiny při nějaké joyride, X hodin denně při cestování, nebo zhruba spočítáme motohodiny za jedinou sezonu ...
a když ty objemy vzduchu přepočítal na desítky a stovky metrů krychlových a srovnal s objemem nějaké větší místnosti
či sálu školní tělocvičny, TAK MNĚ PADALA BRADA ...........
Naposledy editováno 12.01.2017 10:44:32
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
opravdu nejezdí u nás obvyklým stylem "plyn - brzdy", ať už je to vrozenou "šetřivostí" nebo snahou
nedostat se do kolizní situace s jiným účastníkem provozu, nebo, nedejbože , s policejní hlídkou ...
Takže i když můj vztah k petrolejářským / čerpadlářským "sockám" je léty špatných zkušeností
zafixován, myslím, že " se v Rakousku na litr dojede dál " především z důvodu všeobecně užívaného
stylu jízdy a ne díky "poštelovaným" měřidlům na českých výdajových stojanech .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Sonicek píše: Dá se někde dohledat norma pro čepování, resp. kolik je litr na počítedle VS. realita? nějaká odchylka dovolená zákonem? Protože si nedokážu zdůvodnit větu: v rakousku je lepší benzín. Výroba přece takového OMW Maxxmation probíha na stejném místě nebo jak to je? Takže kde se bere tvzení že v rakousku na litr dojedu dál? To přece nemůže být jinde než v samotném množství paliva. Má k tomu někdo něco?
Povolena tolerance vydavaneho množství je 0,5%. Vychází to tuším z nejake CSN pro prutokove měřiče pro kapaliny, které jsou jine nez voda, ted to hledat nemůžu. Ale zadne problémy v téhle oblasti množství nejsou, COI totiž tohle kontroluje stejne jako kvalitu, a zatímco okolo kvality je spousta kecu, tak okolo množství je ticho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
splasenytrubky píše: Povolena tolerance vydavaneho množství je 0,5%. Vychází to tuším z nejake CSN pro prutokove měřiče pro kapaliny, které jsou jine nez voda, ted to hledat nemůžu. Ale zadne problémy v téhle oblasti množství nejsou, COI totiž tohle kontroluje stejne jako kvalitu, a zatímco okolo kvality je spousta kecu, tak okolo množství je ticho.
Jako jsou revize na vše od aut přes hasičáky po kotle, tak i každej výdejní stojan musí mít revizi měřidla a je na něm nalepená plomba s vycvaknutým datem. Přijede maník, natočí do certifikovanýho odměrnýho válce, zkontroluje a vystaví glejt a nalepí známku s datem kontroly jak v STKčku - schválně si toho na stojanu všimni. ČOIka běžně kontroluje glejt + plombu, ale může provést i kontrolní měření.
charlie.vtx1800 píše: Jako jsou revize na vše od aut přes hasičáky po kotle, tak i každej výdejní stojan musí mít revizi měřidla a je na něm nalepená plomba s vycvaknutým datem. Přijede maník, natočí do certifikovanýho odměrnýho válce, zkontroluje a vystaví glejt a nalepí známku s datem kontroly jak v STKčku - schválně si toho na stojanu všimni. ČOIka běžně kontroluje glejt + plombu, ale může provést i kontrolní měření.
Jo, přesně tak, a ČOIka ty kontrolní odměry i dělá.
1 reakcí na tento příspěvek Palivo a jeho kvalita!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Palivo a jeho kvalita!
Dráťa píše: K tý toleranci měření objemu. Na začátku podzimu jsem tankoval v Miličíně, kousek před dálnicí směr Tábor. Nejlevnější pumpa v okolí, do auta, který má nádrž na 33 litrů, jsem tam natankoval 34,5 litru. Nutno uznat, že už jsem jel na benzínový výpary. Ale i tak si myslím, že to byl ten důvod, proč to tam měli tak levný, prostě nízkou cenu dohnali na špatně počítaným objemu.
Těch 33 litrů je jen asi 90 nebo 95% brutto objemu. Pokud třeba u jakékoliv škodovky odmáčkneš odvzdušňovací ventilek, který je v hrdle nádrže, dostaneš do ní 3 až 5 litrů navíc, podle typu auta. To je běžná, normální věc. A třeba u nafty hodně záleží na tom, jak moc pění. Když pění víc, vypne pistole dřív. Do aditiv nafty pro pumpy se přidávají i protipěnové přísady. Pumpaři se pak vytahují, že na plnou nádrž ujedeš dál. Přesně tohle dělal nedávno Shell. A nelžou. Ale ve skutečnosti dojedeš dál proto, že se ti do nádrže díky antipěnidlu víc vešlo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat | Okin1 | 11 | 6.11.2023 v 23:51 2stroke |
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... | Joel1 | 4 | 6.7.2023 v 19:54 Joel1 |
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat | R.a.F | 5 | 2.11.2022 v 19:53 assassin |
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat | Malibu86 | 10 | 7.1.2021 v 14:20 vopák |
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat | Kalich94 | 3 | 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR |