Téma: Technické záležitosti, poradna, tipy
 
22.1.2015 v 12:25
tak jsem otevřeli další diskusi, tady prosím dávat, tipy, rady, obrazky, jak co udělat na motorce.

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 08:24 | Nahoru | #421
Mar_ty> Kousek od nás ve Zvoli je hodně šikovnej mechanik. Ale dostat se k němu je pěknej opruz Kamarád čekal 1/2 roku, než se dočkal...

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 08:47 | Nahoru | #422
Mar_ty>
Marty vlozka na svicku je oproti tomuto brnkacka. Vcera som hovoril asi pol hodinu hovoril so Stevom, ma o Raidroch hodne nacitane s US for. Spominal ze ta to zavada sa objavuje u masin s rokov 2007-2009. Nikto nevie povedat presnu pricinu, vsetko su len dohady. Ak by ten motor jazdil bez oleja, skorej ako by sa vylamali zuby v prevodovke, tak by sa zadrel. Raider na rozdiel od HD, ma spolocnu olejovu napln-lazen pre motor, spojku, prevodovku.

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 11:59 | Nahoru | #423

Holly píše: stanley1400> Ahoj, když jsem pročítal US fóra, tak to Yamaha bohužel jako výrobní vadu neuznává a co se týká ročníků, tak to byly spíše starší kousky. Můj Raider je jeden z prvních, s pořadovým číslem 895, ale neboj, našich Raiderů se to určitě netýká



Holy asi týká když tam píše ročník 2007-2009

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 14:40 | Nahoru | #424
Pepka> Schválně jsem tam dal smajlíka, protože doufám, že z nás to nikoho nepotká.

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 16:48 | Nahoru | #425
Holly>
Jirka Holly to je velky smailik , ale hooodne sikovny .

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 20:01 | Nahoru | #426
Pavol> je jasný že motor je víc nepříjemnější..než vložka..ale aby to zas byla taková brnkačka jak říkáš taky není.. můžu ti říct že jsem nespal z toho..a potom už jsem mohl skoro vyndat motor z rámu co vše bylo odstrojené..o Raiderovi už mám taky dost načítáno.. jinak společnou lázen motor a převodovka?V žádném případě.. vždyt raider má zvlášt motor olej a zvlášt převodovej olej..!!Kde jsi na to přišel? Jinak si myslím že to co je problém s tím kolečkem je prostě stejně výrobní vada..at to chtějí přiznat nebo ne!!!Nikdy se nemůže u nového motoru jen tak rozpadat kolečko to je blbost!

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 20:10 | Nahoru | #427

Pavol píše: Mar_ty>
Marty vlozka na svicku je oproti tomuto brnkacka. Vcera som hovoril asi pol hodinu hovoril so Stevom, ma o Raidroch hodne nacitane s US for. Spominal ze ta to zavada sa objavuje u masin s rokov 2007-2009. Nikto nevie povedat presnu pricinu, vsetko su len dohady. Ak by ten motor jazdil bez oleja, skorej ako by sa vylamali zuby v prevodovke, tak by sa zadrel. Raider na rozdiel od HD, ma spolocnu olejovu napln-lazen pre motor, spojku, prevodovku.



Zdar Palo - převodovka u Raidera má samostatný olej, lije se tam cca 0,65 l.

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 21:24 | Nahoru | #428
zdravím vospolok

neviem ako je to u niektorých z vás, no môj Raider má spoločnú olejovú náplň ( motor+prevodovka+spojka ) a zvlášť je akási rozvodovka s len reťazou ( na pravej strane ) a vývodom na ozubený remeň ( na lavej strane ), náplň ako píše Tosha

držte si

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 21:36 | Nahoru | #429
stanley1400> jak můžeš mít dohromady olej s motorem a převodovkou?dyt máme stejné motorky.. 2008, a jak můžeš psát náplň jako Tosha když ti píše že má zvlášt převodový olej?a to je jen 0,65l ?to nedává smysl..

Naposledy editováno 09.11.2016 21:45:38

Technické záležitosti, poradna, tipy

9.11.2016 v 22:15 | Nahoru | #430
Mar_ty>

prevodovka - 5 rýchlostných stupňov ( len ozubené kolieska ), olej spoločný s motorom a spojkou

,,rozvodovka,, - dve ozubené kolieska spojené ozubenou reťazou na pravej strane motora ( strana kde je výfuk ), prenášajú točivú silu z prevodovky cez hriadel na ozubený remeň na lavej strane.
Samostatná náplň, niečo viac ako 0,5 l, nalieva sa cez väčší šróbik na pravej strane, až po malý kontrolný šróbik.

toto som sa naučil vďaka skúsenejším

pre ilustráciu som chcel vložiť aj obrázky no nepodarilo sa
musím sa ešte učiť aj ja

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 06:13 | Nahoru | #431
Ahoj všem,
tak to tady pročítám a jaký olej kam? Oba stejný nebo každý jiný.
Díky.

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 07:06 | Nahoru | #432
Je to tak,jak píše Stanley. Raider NEMÁ oddělenou převodovku jako HD. To, do čeho liješ převodový olej je rozvodovka. Jedná se pouze o dvě ozubená kola spojená řetezem. Převodovka je součástí motoru a proto se při opravě trojkového kolečka musí půlit motor. Koukni do servisního manuálu, tam je to pěkně vidět. Ještě foto, jako důkaz





Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 07:17 | Nahoru | #433
Holly>

Jirko ahoj, si jednička ,,1,, parádna fotečka, dík

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 07:45 | Nahoru | #434
No to jsou věci

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 08:36 | Nahoru | #435

mviky píše: Ahoj všem,
tak to tady pročítám a jaký olej kam? Oba stejný nebo každý jiný.
Díky.



náplne sú dve.

Do motor+prevodovka+spojka ide podla môjho manuálu 20W-40, API SG, JASO MA, cca 5 litrov, výmena po 4000 mil
ja dávam Yamalube S 20W-50

Do rozvodovky ide podla manuálu SEA80 API GL- 4, hypoidný, cca 0,55 litra, výmena po 16000 mil. alebo 24 mesiacov
ja som dal prevodový a kardanový Yamalube 80W-90 GL-5

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 09:03 | Nahoru | #436
Mar_ty>
Marty mam u teba panaka za toho pitomca co si so mna tak niak trosicku spravil vo svojom prispevku ohladom prevodovky atd.
Este raz opakujem motor, spojka a prevodovka na Raidri ma spolocnu olejovu napln cca 4,9 litra a v mojom pripade sa najviac osvecila polosintetika Motul 15w 50
To co som i ja do istej doby povazoval za prevodovku je naozaj bohu zial len rozvodovka kde sa leje cca 0,6 litra hypoidneho oleja
Co sa tyka tvojho problemu s vlozkou do hlavy valcu, slovicko "brnkacka" malo byt len ako odlahcenie situacie

Naposledy editováno 10.11.2016 09:17:59

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 09:13 | Nahoru | #437
Tosha752>
Cau Tome. Pre teba plati to same co pre Martyho, akurat u teba mam panaky dva bo ty by si to teda vedet mohol .
Ten olej co popisujes je hypoidny a lejes ho do rozvodovky

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 09:27 | Nahoru | #438
Jste rychlíci kluci. Já jsem si jistý, že to je převodový olej, hledal jsem akorát typ. Stanley to mezitím napsal. Tedy byl jsem si jistý - nevěděl jsem, jestli je správný název "převodovka", nebo "rozvodovka", ale na papíru ze servisu mám "olej převodový 80W-90" a vím, že se mění po cca 25 tis. km. Už jsem to si to jednou nechal dělat, tedy nedávno podruhé, proto jsem věděl, že to mám na té faktuře. V servisu tomu říkají "převodový", ale nechám se poučit, že to je tedy "rozvodový"...

Panák - no problem...

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 09:30 | Nahoru | #439
Pavol>

Tedy dva...

Klidně i tři...

Zkrátka minule jsme neměli možnost pořádně pochlastat, tak to musíme dohnat... Když jsi tenkrát musel odjet, trumfnul jsem s útratou i blackarta a to je co říct...

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 10:16 | Nahoru | #440
Pavol> zdar klidne 3 nebo 4 panaky..omlouvam se ti ok..ale potom teda nevim proc olej ktery se leje do rozvodovky se nejmenuje tak ale jmenuje se prevodovy...ano prevod tam je...ale nedoslo nam v tu chvili ze prevodovy neni jako prevodovka...tak proto ten omyl ..tak se nezlob tedy..a blbce jsem z tebe nedelal..spis vidis ze to mame tak spojene...pritom jako jsem vedel ze prevodovka jako takova je v motoru ..ale tim prevodovym olejem me to takhle nedoslo.. az jednou rozdelam motor tak si to vse pekne prohlidnu..

1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 10:19 | Nahoru | #441
stanley1400> Stanley i tobe se omlouvam..tobe to samo co Palovi....ale potom teda nevim proc olej ktery se leje do rozvodovky se nejmenuje tak ale jmenuje se prevodovy...ano prevod tam je...ale nedoslo nam v tu chvili ze prevodovy neni jako prevodovka...tak proto ten omyl ..tak se nezlob tedy..a blbce jsem z tebe nedelal..spis vidis ze to mame tak spojene...pritom jako jsem vedel ze prevodovka jako takova je v motoru ..ale tim prevodovym olejem me to takhle nedoslo.. az jednou rozdelam motor tak si to vse pekne prohlidnu..

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 11:19 | Nahoru | #442

Tosha752 píše: Pavol>

Tedy dva...

Klidně i tři...

Zkrátka minule jsme neměli možnost pořádně pochlastat, tak to musíme dohnat... Když jsi tenkrát musel odjet, trumfnul jsem s útratou i blackarta a to je co říct...










pochlastat je šíroký pojem

Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 11:24 | Nahoru | #443
tak už je domá 3x HURÁ,HURÁ,HURÁ



(reakce na) Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 12:29 | Nahoru | #444
Mar_ty>
Chlape pohoda, nic sa nedeje.
Konecne vyzivna debata. Prevodovy alebo rozvodovy, to je jedno ako ho nazveme, je dolezite aby tam niaky bol za dodrzania specifikacie.
Co sa tyka motoroveho oleja tak tam je to horsie, tam treba byt doslednejsi. Tam treba nielen dodrzat specifikaciu ale i normy ako Api Sg ci Jaso Ma co napriklad vyadruje ze ide o olej pre mokru spojku.

1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 20:20 | Nahoru | #445
Pavol> tohle všechno vím.. dělám si servis sám..a i chlapům měním oleje atd,.prostě klasický servis..až se uvidíme tak si připomeň ty panáky jo

Naposledy editováno 10.11.2016 20:20:53

(reakce na) Technické záležitosti, poradna, tipy

10.11.2016 v 21:02 | Nahoru | #446
Mar_ty> take si robim zakladny servis sam. Marty co za vyrobcu a aky olej lejes do Raidra?

1 reakcí na tento příspěvek Technické záležitosti, poradna, tipy

12.11.2016 v 00:22 | Nahoru | #447
Pavol> FUCHS 10W-40 a max spokojenost... a převodový - rozvodový FUCHS BOA 80w-90 -- olej stále vždy jak nový.. co leješ ty? dej si na motorkáře fotky --a hlavně Raidera

Naposledy editováno 12.11.2016 00:23:20

(reakce na) Technické záležitosti, poradna, tipy

12.11.2016 v 09:26 | Nahoru | #448
Mar_ty> tak ako uvadzam o nieco vyssie najviac sa mi osvecila polosintetika Motul Ester 5100 15w50.
V najlepsej voli dat mojmu Raidru to najlepsie som vyskusal i Yamalube 20w50, no z motora sa za studena pri volnobeznych otackach ozyvali chrastive zvuky, tak isiel predcasne von. Vyskusal som i polosintetiku od Shellu 10w40,s viskozitou ktoru prave uvadzas i ty, bez vyhrad snad len radenie sa mi zdalo take ostrejsie, no a potom cena 5.5€/liter vo mne nevzbudzuje niaku velku doveru, ale je to len moja uvaha.
A co vi ostatni Raidristi, aky olej s akou viskozitou a s akymi skusenostami pouzivate???

Technické záležitosti, poradna, tipy

12.11.2016 v 14:00 | Nahoru | #449

Pavol píše: Mar_ty> tak ako uvadzam o nieco vyssie najviac sa mi osvecila polosintetika Motul Ester 5100 15w50.
V najlepsej voli dat mojmu Raidru to najlepsie som vyskusal i Yamalube 20w50, no z motora sa za studena pri volnobeznych otackach ozyvali chrastive zvuky, tak isiel predcasne von. Vyskusal som i polosintetiku od Shellu 10w40,s viskozitou ktoru prave uvadzas i ty, bez vyhrad snad len radenie sa mi zdalo take ostrejsie, no a potom cena 5.5€/liter vo mne nevzbudzuje niaku velku doveru, ale je to len moja uvaha.
A co vi ostatni Raidristi, aky olej s akou viskozitou a s akymi skusenostami pouzivate???



Pavol já tam lejem s friťáku po usmažených řízkách a olej tě vyjde na 15 kč v Lidlu Sranda A bych popradě tak já ještě nevím co tam budu dávat čekám tady jaký máte názor a pak se uvidí dík

Naposledy editováno 12.11.2016 14:01:15

Technické záležitosti, poradna, tipy

12.11.2016 v 17:24 | Nahoru | #450
A co vy ostatni Raidristi, aky olej s akou viskozitou a s akymi skusenostami pouzivate???

zdravím vospolok.

moja skúsenosť:
motorka prišla z USA s AMSOIL 20W-50, ful syntetik. Ten išiel po chvýlke von, rozhodol som sa pre SHELL ADVANCE ULTRA 4T 15W-50, ful synt. Všetko bolo OK, až , keď som motor zohrial na prevádzkovú teplotu cestou do Albanska ( 9 dní - 9 štatov- cca 3400 km ) začal mi olej presakovať na každom spoji. Fotky som sem už dával, hladaj na fóre. Chod motora bol ok.
Ďalší olej čo som skúsil dat je Yamalube 20W- 50, semi synt.( polosyntetika ) Chod motora je rovnaký, akurát mi olej nepresakuje.
Na jar dám pravdepodobne, asi, možno, určite znovu yamalube, človek nikdy nevie čo ho do jari osvieti

neviete prosím, kedy už bude JAR

držte si
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist